Gå til innhold
Hundesonen.no

Student 2017-2018


Mirai
 Share

Recommended Posts

5 timer siden, laikamor skrev:

Fellesuke denne uka her. Personlig får jeg veldig lite ut av det. En del av oppgaven er å få frem de ulike profesjoners oppgave i et tverrfaglig team i en gitt case. Men som radiografstudent passer vi ikke inn under noen av casene vi kunne velge mellom. Har ingenting å bidra med, og det er veldig frustrerende. Casene passer veldig bra for sykepleierne, vernepleierne, sosionomene osv, men radiografene faller alltid litt utenfor. Slik har det vært hvert år i fellesukene. Menmen, vi kommer alltids gjennom det :)

 

 

4 timer siden, Bananen skrev:

Jeg tipper meningen i studiet er at man også skal samarbeide med andre, som man som oftest må gjøre ute i arbeidslivet senere. :) Man hadde vel ikke fått den oppgaven som radiografstudent dersom den ikke hadde noen relevanse til studiet? Kan du ikke høre med personen som ga ut casen(e) om hvordan det er tenkt at dere skal kunne løse den? Gi dere en pekepinn?

Sånt hadde vi også, og det er faktisk helt bortkastet for noen av studieretningene. 

Vi hadde en case om slagpasient og hvordan man kan samarbeide med ulike yrker for å hjelpe pasienten både på sykehuset og i tiden etterpå. 

Som bioingeniør var vår eneste rolle å analysere prøvene fra pasienten, så i hele oppgaven var vårt bidrag hvilke prøver som kunne taes. 

Og dette må vi bioingeniører være med på i flere dager.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 330
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

For en gangs skyld fikk vi karakteren innen sensurfristen! Det ble en A på eksamen i onkologi og stråleterapi  

Hahahahhahah.. Bestått, med toppkarakter. HVA F***?! Den skolen tar livet av meg. Vet ikke hva jeg skal si engang, og hvertfall ikke hva jeg skal gjøre nå  Biokjemi, kanskje? ALT ANNET ER BESTÅTT?!

Fikk min første standpunktkarakter idag, 6 i samfunnsfag  Godt å være ferdig med et fag, så har jeg "bare" 5 etter jul

Posted Images

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Fikk karakteren allerede i dag, 1 uke før forventet. Fredag den 13. ble ingen dårlig dag. Fikk en B :banana: 

Det var min siste skriftlige eksamen, nå gjenstår praksis, praksiseksamen og bachelor oppgava. Praksisen starta for 2 uker siden, på skolen. Har en skoleuke til så skal jeg bare til apoteket på Ulefoss helt frem til februar, bortsett fra en skoleuke i januar. Blir digg med så kort reisevei, og ikke måtte opp kl 4 en eneste dag i mange uker :D

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Lillekrapyl said:

Kjenner livet er hardt i praksis :P

Kan ha sammenheng med tvillinger på 1 år osv, men gud - gi meg en ferie!

Jeg ønsker meg også ferie. Forrige ferie var sommeren 2014... og jeg kan ikke engang skylde på tvillinger eller andre tobeintinger. Neste år SKAL jeg ha litt ferie! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Jeg ønsker meg også ferie. Forrige ferie var sommeren 2014... og jeg kan ikke engang skylde på tvillinger eller andre tobeintinger. Neste år SKAL jeg ha litt ferie! 

Du trenger det mer enn meg. Jeg hadde tross alt sommerferie i år. 

Skal to uker til syden i februar da. Så får bare stå på ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Lillekrapyl said:

Du trenger det mer enn meg. Jeg hadde tross alt sommerferie i år. 

Skal to uker til syden i februar da. Så får bare stå på ;)

Ikke sikkert jeg trenger det mer enn deg likevel. Men jeg skal være glad når jeg slipper all denne pendlinga, for det begynner virkelig å tære på. Er jo 4 timer med bil tog og til fots fra meg til skolen. Og selv om jeg bare er på det obligatoriske så har jo det i snitt vært ca 2x i uka. Rimelig lei den biten kan du si. 
Studiene i segselv er interessante og de hadde jeg ikke hatt noe imot å fortsette med dersom jeg fikk normal lønn ved siden av :P 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Ikke sikkert jeg trenger det mer enn deg likevel. Men jeg skal være glad når jeg slipper all denne pendlinga, for det begynner virkelig å tære på. Er jo 4 timer med bil tog og til fots fra meg til skolen. Og selv om jeg bare er på det obligatoriske så har jo det i snitt vært ca 2x i uka. Rimelig lei den biten kan du si. 
Studiene i segselv er interessante og de hadde jeg ikke hatt noe imot å fortsette med dersom jeg fikk normal lønn ved siden av :P 
 

Ser den! 4 timer er myyyye per dag!

Tenker det blir digg med praksis og kortere reisevei ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg faktisk ikke inn til HiOA før i januar! 
Det klarer ikke hjernen min å forstå. Jeg skal ha praksis 7 km fra utgangsdøra. Kommer til å bli helt sinnsykt digg med den korte reiseveien. Riktignok er det mye som skal gjøres, skrives, noteres og logges i praksisen. Det er tross alt 35 studiepoeng det er snakk om med eksamen i mars. Men 7 km! Så 1,5 uke i Oslo, så ytterligere nesten 3 mnd med 7 km :D 

Vet jeg gnåler litt om dette, men gleder meg villt og hemningsløst til å slippe den pendlingen, så dere for bare scrolle forbi om det blir for ille :) 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutes ago, Wilhelmina said:

Hvordan refererer jeg i teksten når jeg bruker artikler fra to forfattere med samme etternavn og samme publiseringsår?

Bruk initialer. Jeg ville skrevet det slik. Bruker APA.

K. Sørensen (2017) og F. Sørensen (2017) fant at hunder er verdens beste dyr.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Wilhelmina skrev:

Hvordan refererer jeg i teksten når jeg bruker artikler fra to forfattere med samme etternavn og samme publiseringsår?

Denne siden er veldig fin når man lurer på hvordan man skal skrive det i teksten/litteraturlista. Da står det med eksempler, og det er lett å finne ut hvordan man skal sette det inn riktig om det er elektronisk artikkel, bok med flere forfattere, kapittel i bok med redaktør, Stortingsmelding osv :)

 

Ellers er det kjempefint å bruke EndNote, det har spart meg for mye tid i studietiden :)

 

Edit: Og nå så jeg at Kildekompasset kanskje ikke hjelper deg med akkurat det. Sorry, var litt rask til å svare :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med siste skoleeksamen, det gikk som forventet ikke noe bedre enn helt greit. Oppkjøring med fødsel og valper i hus var ikke helt optimalt :P 

Nå gjenstår kun et emne på 5 studiepoeng, og merkelig nok har vi over 1000 sider pensum - syns det var vel mye?? Glad jeg har ferie noen uker, skal prøve å lese hver dag fremover. Godt i gang med første bok: situasjonsbestemt ledelse. Veldig spent på hvordan det skal implementeres i det operative arbeidet i felten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går siste året på vgs nå, så skal jo etterhvert bestemme meg for hva jeg skal neste år. Begynner å få en liten ide, men likevel håper jeg at det går fint å spørre. Hva studerer dere, og hvordan kom dere frem til det/landet på akkurat det, og ikke noe annet som kan minne noe om det? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Nathalie98 skrev:

Jeg går siste året på vgs nå, så skal jo etterhvert bestemme meg for hva jeg skal neste år. Begynner å få en liten ide, men likevel håper jeg at det går fint å spørre. Hva studerer dere, og hvordan kom dere frem til det/landet på akkurat det, og ikke noe annet som kan minne noe om det? :) 

Jeg tar master i antropologi, og det var helt tilfeldig at jeg havnet der. I utgangspunktet studerte jeg økonomiske fag i retning markedsføring. Så tok jeg et enkeltemne innen antropologi "for moro skyld", og innså at det egentlig var der jeg hørte hjemme. Personlig tror jeg det kan være lurt å prøve seg litt frem :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nathalie98 skrev:

Jeg går siste året på vgs nå, så skal jo etterhvert bestemme meg for hva jeg skal neste år. Begynner å få en liten ide, men likevel håper jeg at det går fint å spørre. Hva studerer dere, og hvordan kom dere frem til det/landet på akkurat det, og ikke noe annet som kan minne noe om det? :) 

Jeg er nå på mitt 3. og siste år på Barnehagelærerutdanningen i Trondheim :) Når jeg var ferdig med vgs hadde jeg absolutt INGEN peiling på hva jeg ville! Tok meg et år på Folkehøgskole, fordi jeg var skolelei. Vår/sommer etter Fhs jobbet jeg på skole og på SFO. Etter det startet jeg på lærerutdanningen, men etter 2mnd og praksis fant jeg ut at det ikke var noe for meg! Ikke lenge etter fikk jeg meg vikar jobb i barnehage for å teste dette, noe jeg trivdes godt med, men var fortsatt ikke 100% sikker! Tok derfor et år med et årsstudie i Friluftsliv i Volda for å gjøre noe jeg interesserte meg for og samtidig samle noen gode studiepoeng! I løpet av dette året fant jeg ut at jeg ville jobbe med barn, og siden skole/lærer ikke var noe for meg ble det barnehagelærer, og hittil trives jeg veldig godt og tror jeg har landet på noe jeg kommer til å trives med! 

Generelt tenkte jeg litt over hvordan jeg ville jobbe, og var veldig klar på at jeg ville ha en jobb hvor jeg fikk være ute og kunne være kreativ!

Så som du kan se, er det ikke alltid man vet hva man vil, men å prøve seg fram er aldri dumt! og det er ingen skam med å slutte på et studie om du fort ser at dette absolutt ikke er noe for deg! 

Lykke til med valget!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...