Gå til innhold
Hundesonen.no

Student 2017-2018

Recommended Posts

Sitter og ser litt på diverse masteroppgaver for å få inspirasjon til utforming, og legger merke til at noen har mange blanke sider, andre ikke. Hva er riktig, og hvorfor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 3/5/2018 at 10:00 AM, Wilhelmina said:

Sitter og ser litt på diverse masteroppgaver for å få inspirasjon til utforming, og legger merke til at noen har mange blanke sider, andre ikke. Hva er riktig, og hvorfor?

Er det i begynnelsen av oppgaven? Vi hadde en mal vi måtte følge på bacheloren hvor det skulle være blanke sider innimellom. Det var fordi hvis man printet den ut, så skulle ting havne slik at det så ut som en bok når du leste gjennom den. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
27 minutes ago, MegaMarie said:

Er det i begynnelsen av oppgaven? Vi hadde en mal vi måtte følge på bacheloren hvor det skulle være blanke sider innimellom. Det var fordi hvis man printet den ut, så skulle ting havne slik at det så ut som en bok når du leste gjennom den. 

Jepp, i begynnelsen. Ser ikke ut til å være noe krav her om  følge en mal, er visst mange ulike varianter. Jeg tror bare jeg skal være glad hvis jeg kommer meg gjennom skrivingen i live, så får oppsett være oppsett :P 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Bør en søke fast rente på studielånet?

Noen som har peiling? 

Skjermbilde 2018-04-10 kl. 18.51.24.png

Det finnes det ikke noe fasitsvar på.

Men jeg har tapt forholdsvis mye penger på å binde renta mi for noen år siden. Det så ut som om renta var på vei mye opp, men så snudde det og den gikk mye ned. 

Nå er jo renta såpass lav, at det skal mye til at den blir veldig mye lavere. Svaret ligger vel i om dere har økonomi til å tåle at renta går noe opp eller om dere trenger forutsigbarheten i å vite hva dere skal betale ei stund fremover.  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
16 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Bør en søke fast rente på studielånet?

Noen som har peiling? 

Skjermbilde 2018-04-10 kl. 18.51.24.png

Hvis du ikke ønsker å binde huslånet (som har en mer ustabil rentekurve), er dette ikke noe å tenke på. Er dette noe dere har gjort eller vurderer sterkt ville jeg ha tatt det opp til vurdering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det store dilemmaet nå om dagen er om jeg skal dra på utveksling eller ikke neste år. Nå står det på om jeg ønsker å skrive en master om varmepumpe (da blir jeg i Trondheim) eller solceller (da drar jeg til Spania). Neste semester skal vi ta fordypningsfag og skrive en prosjektoppgave innenfor det temaet man fordyper seg i. Man jobber gjerne videre med prosjektoppgaven når man skriver masteroppgaven, men man må nødvendigvis ikke. Det er blitt lagt ut en liste med prosjektoppgaver som er tilgjengelig på skolen, vi må søke 5 av de og er garantert å få 1 av de 5. Foreløpig er det bare 2 av de 5 som omhandler varmepumper, noe jeg syns er veldig rart, da 1 av 2 fordypningsfag er varmepumper, noe som vil si at ganske mange kommer til å velge varmepumpe som fordypningsfag. Nå er vi ca 40 elever som tar et varmepumpefag dette semesteret, så det er å anta at en del av de ønsker å fordype seg i varmepumpe. Jeg syns det er litt skummelt å sjanse på at jeg får 1 av de 2 oppgavene om varmepumpe å skrive om, og jeg vet ikke om jeg får fordype meg i varmepumpe om ikke oppgaven min også omhandler dette. 

Jeg skal ha et møte med veileder på instituttet angående dette i morgen. Håper han gir noen svar :) Hvis det faktisk er såpass få varmepumpeoppgaver så ønsker jeg heller å dra til Spania å skrive om solceller. 

Endret av MegaMarie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive