Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, august


mokken
 Share

Recommended Posts

3 hours ago, Debbie said:

Men Lupin grønn er en vakker farge, hilsen uforstående Prima. Som likte veldig godt frisbeen ho fikk i gave, og ballen med pels... Den bikkja er så utskjemt at jeg nesten skjems, men bare nesten for det er jo jeg som må shoppe alt dette til ho:P:icon_redface:

:lol: Lupin kler grønt han ja. Heldig Prima! Grattis med dagen på etterskudd? 

3 hours ago, LØJ said:

Reiser snart hjemover. Og kan klemme App...nå er jeg så heldig at i noen uker har jeg 2 bullegutter jeg kan klemme på når jeg kommer hjem. Passer en ivrig ambullgutt på 3 år, de to gutta er så søte sammen :heart:

Bilder :D

1 hour ago, Tine Kristine Lindbeck said:

Første skole dag. Viste det kom til og bli tøft. Men det var ille. Hakke gått i Askim på 4 år. 2 år vek fra vgs. Blir 2 knall tøffe år. Gruer meg til alt som venter

:hug: 

1 hour ago, Symra&Pippin said:

I det siste har Pippin vært mye dårlig, på mange ulike måter og med tydelige smerter. I løpet av helga tok jeg derfor den tunge avgjørelsen, og i ettermiddag fikk Pippin sovne rolig inn hos veterinæren vår. Jeg føler meg foreløpig ok, lettet over å ha gjort det jeg har tenkt på en stund. Nummen. Sorg og savn kommer selvfølgelig etter hvert, men foreløpig føler jeg bare at jeg har gjort det som måtte gjøres. Han ble nesten 13 år, og jeg har all grunn til å tro at han levde et godt liv. Hva mer kan man forlange?

Heidi Steine sitt bilde.

Gullet mitt.

 

:hug: Trist å lese, men tenker at Pippin var en heldig bamsemann som hadde deg som eier, jeg. :hug: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er jeg skikkelig stolt av Fetter. Nå er han godkjent redninghund! Vi har til og med bestått alle prøver vi har vært oppe til på første forsøk. Dette hadde jeg ikke sett for meg da jeg for snart to

jeg fikk melding fra nav nå nettopp om at jeg får innvilget ungufør Endelig godtok de at jeg (som nå er 25år, vært syk i 9 år) oppfyller kravet om å ha blitt alvorlig syk før fylte 26 år! Fy flate det

I   my dog Stakkers Fetter som har en slik gal eier som meg.

Posted Images

@Symra&Pippin :heart::hug:

Er det lov å bli litt sur når gubben mener vi neppe har råd til å fikse setevarmen på min side før vinteren, men så forhåndsbestiller ny XBOX mens jeg er ute med bikkja? Han har både xbox og PS4, jeg har lett for å fryse på rumpa... Bare for noen dager siden ble han sur for at jeg ikke har råd til å betale på ny oppvaskmaskin, dagen etter at han fikk ny 4K blu-ray spiller til 8000 kr i posten. Trengte han ny blu-ray spiller? Nei, men nå kan han ha den "gamle" på soverommet... Føler meg kanskje bittelittegranne nedprioritert ja.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kondolanser, klemmer og gode ord folkens, jeg vet jo at dere forstår hva dette handler om! :heart:

Ja, enda en av sonens seniorer er borte, man tror jo aldri at det skal bli sin egen tur, selv om man vet at det blir det. Veldig rart å bare ha en hund plutselig. Symra virker ikke som hun reagerer noe særlig foreløpig. Hun har jo opplevd noen ganger at Pippin har blitt igjen hos veterinæren når han har vært dopa. Tidligere var jo Pippin hos eksen i lange perioder også, så hun er ikke helt uvant med å være enehund. 

Nå skal jeg konsentrere meg om Symra en stund, og så får vi se om vi ikke utvider familien utpå våren en gang. 

 

 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer til @Symra&Pippin :hug:

 

Kan hilse fra Dirk og Lio og si at det er årets beste dag - lov å løpe løs. Dirk fant en tiur i dag, så da var dagen komplett for han. Lio er alltid på feil sted så han fikk ikke med seg det :blink:

Jeg er enig med @Kangerlussuaq Det er utrolig fascinerende å se/lese hva bloggere skriver om og nesten enda mer over hvor mye folk engasjerer seg. Wow :| 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
36 minutter siden, Pixie skrev:

@Symra&Pippin :heart::hug:

Er det lov å bli litt sur når gubben mener vi neppe har råd til å fikse setevarmen på min side før vinteren, men så forhåndsbestiller ny XBOX mens jeg er ute med bikkja? Han har både xbox og PS4, jeg har lett for å fryse på rumpa... Bare for noen dager siden ble han sur for at jeg ikke har råd til å betale på ny oppvaskmaskin, dagen etter at han fikk ny 4K blu-ray spiller til 8000 kr i posten. Trengte han ny blu-ray spiller? Nei, men nå kan han ha den "gamle" på soverommet... Føler meg kanskje bittelittegranne nedprioritert ja.

Jeg vil dra det så langt som å si at du har lov til å være veldig sur! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tinkie skrev:

Nå pusser vi. :lol:  Så blir det tapet oppå. Det tror jeg blir greit. Vi har nemlig plutselig fått veldig dårlig tid, for kjøkkenet monteres på søndag :frantics::lol: 

Edit: ONSDAG, ikke søndag!

Husk maske! Glassfiberstøv tuller man absolutt ikke med!!! 

Hvis dere pusser på stria, men maske bø man bruke uansett da, men ja.. 

37 minutter siden, Pixie skrev:

@Symra&Pippin :heart::hug:

Er det lov å bli litt sur når gubben mener vi neppe har råd til å fikse setevarmen på min side før vinteren, men så forhåndsbestiller ny XBOX mens jeg er ute med bikkja? Han har både xbox og PS4, jeg har lett for å fryse på rumpa... Bare for noen dager siden ble han sur for at jeg ikke har råd til å betale på ny oppvaskmaskin, dagen etter at han fikk ny 4K blu-ray spiller til 8000 kr i posten. Trengte han ny blu-ray spiller? Nei, men nå kan han ha den "gamle" på soverommet... Føler meg kanskje bittelittegranne nedprioritert ja.

Saueskinn er veldig greit for kalde romper :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Jeg vil dra det så langt som å si at du har lov til å være veldig sur! 

 

Jeg fikk sagt fra, heldigvis på en måte som gjorde at han ikke gikk i vranglås. Han skjønte heldigvis at det var litt teit, og har nå moderert seg til at vi får fiksa setevarmen. Men det blir likevel ny xbox!

Uno har også kosa seg VELDIG med å løpe i vanndammene i skogen i dag. Håper virkelig det tørker opp snart, det er rett og slett utrivelig vått. Han elsker det, jeg gjør ikke :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Pixie skrev:

@Symra&Pippin :heart::hug:

Er det lov å bli litt sur når gubben mener vi neppe har råd til å fikse setevarmen på min side før vinteren, men så forhåndsbestiller ny XBOX mens jeg er ute med bikkja? Han har både xbox og PS4, jeg har lett for å fryse på rumpa... Bare for noen dager siden ble han sur for at jeg ikke har råd til å betale på ny oppvaskmaskin, dagen etter at han fikk ny 4K blu-ray spiller til 8000 kr i posten. Trengte han ny blu-ray spiller? Nei, men nå kan han ha den "gamle" på soverommet... Føler meg kanskje bittelittegranne nedprioritert ja.

At du gidder det forholdet der. Beklager!

Kjøp et dyrt saueskinn eller strikk og tov et sitteunderlag i ull. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Pixie skrev:

@Symra&Pippin :heart::hug:

Er det lov å bli litt sur når gubben mener vi neppe har råd til å fikse setevarmen på min side før vinteren, men så forhåndsbestiller ny XBOX mens jeg er ute med bikkja? Han har både xbox og PS4, jeg har lett for å fryse på rumpa... Bare for noen dager siden ble han sur for at jeg ikke har råd til å betale på ny oppvaskmaskin, dagen etter at han fikk ny 4K blu-ray spiller til 8000 kr i posten. Trengte han ny blu-ray spiller? Nei, men nå kan han ha den "gamle" på soverommet... Føler meg kanskje bittelittegranne nedprioritert ja.

Han gubben din finner jammen meg på mye rampestreker.

:|

Noen må bli voksne..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Line said:

Herremin så fysen jeg er! Men nå har jeg ikke spist sukker på 4 uker, og heller ikke brød, pasta, pottis eller noe annet sånt, så jeg får fortsette å være flink. Men dæven det holder hardt...

Diett eller slankekur? 

--

Datterbarnet ropte akkurat at det var blod i senga hennes, så da satser jeg på at lille frøken bolleboll har starta løpetiden sin. Godt vi skal til veterinær for vaksiner og ormkur i morgen da :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, 2ne said:

Diett eller slankekur? 

Egentlig en kostholdsomlegging, siden jeg gjerne får ømmere ledd og blir litt slapp og oppblåst av mye raske karbohydrater. Men som en følge av det så går jeg jo ned i vekt også (-6 kg på 4 uker) :) Men det er jo så godt... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Symra&Pippin :hug: 

 

Vel installert på hytta, litt enklere enn jeg så for meg men det går. Ikke så lett å lage middag når de bare er type tekjøkken her med en liten og en mindre plate. Men det var bare i dag at det er flere enn meg å lage mat til, så da går det nok greit resten av tiden. Grugleder meg til i morgen! Blir rart å rydde inn alt sammen med gutten på skolen og så forlate han der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Mira2.0
1 time siden, Pixie skrev:

 

Er det lov å bli litt sur når gubben mener vi neppe har råd til å fikse setevarmen på min side før vinteren, men så forhåndsbestiller ny XBOX mens jeg er ute med bikkja? Han har både xbox og PS4, jeg har lett for å fryse på rumpa... Bare for noen dager siden ble han sur for at jeg ikke har råd til å betale på ny oppvaskmaskin, dagen etter at han fikk ny 4K blu-ray spiller til 8000 kr i posten. Trengte han ny blu-ray spiller? Nei, men nå kan han ha den "gamle" på soverommet... Føler meg kanskje bittelittegranne nedprioritert ja.

Jeg hadde eksplodert i vinkel. Han hadde fått beskjed om legge seg i vedskjulet :no: 

@Symra&Pippin *klemme på* alltid trist det der :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Line skrev:

Herremin så fysen jeg er! Men nå har jeg ikke spist sukker på 4 uker, og heller ikke brød, pasta, pottis eller noe annet sånt, så jeg får fortsette å være flink. Men dæven det holder hardt...

Får jeg nevne at jeg hadde skolebrød, sjokolade og rødvin til middag i dag? :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, *Kat84* skrev:

Dumt at det ikke fungerte som tenkt likevel da. Men kan vaksinen få bedre effekt etter hvert? 
Ei venninne har lagd vaksine til sin. Men den fungerte ikke i det hele tatt. Det var kun den dyreste medisinen som koster 1000 kroner i måneden som fungerer på hennes. :o 

 

Tror ikke den får noe bedre effekt enn den har nå, nå har han gått på den i eh... 1 år? Noe sånt :lol: Men kunne ta opptil et halvt år før man kunne si om den hadde effekt eller ikke om jeg ikke husker helt feil. 
Han har blitt bedre da, så vi tør ikke slutte på vaksina. Men ikke så vanvittig mye bedre akkurat. 

3 timer siden, Symra&Pippin skrev:

*klipp*

 

:heart::heart::heart: :hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...