Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, august


mokken
 Share

Recommended Posts

25 minutes ago, Tinkie said:

Folkens.

Vi MÅ fjerne noe tapet, som ikke suger til seg tapetfjerner. Så da må vi perforere den, og det finnes noe som heter tapetperforator eller noe sånt, men jeg finner ikke ut hva det egentlig heter, og dermed ingen steder som selger det... Halp? @Mud?

Vi må fjerne tapeten, for den er full av gipsrester og klumper og ujevnheter, og det vil ta enda lenger å pusse den ned og tapetsere over.

Vinyltapet?

Regner med du har slike?

40725210-TAPETSKRAPE-100-MM-MED-HANDTAK-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er jeg skikkelig stolt av Fetter. Nå er han godkjent redninghund! Vi har til og med bestått alle prøver vi har vært oppe til på første forsøk. Dette hadde jeg ikke sett for meg da jeg for snart to

jeg fikk melding fra nav nå nettopp om at jeg får innvilget ungufør Endelig godtok de at jeg (som nå er 25år, vært syk i 9 år) oppfyller kravet om å ha blitt alvorlig syk før fylte 26 år! Fy flate det

I   my dog Stakkers Fetter som har en slik gal eier som meg.

Posted Images

6 timer siden, Pixie skrev:

Dere som har hunden alene hjemme mens dere er på jobb, når forer dere hundene? Jeg må gjøre endringer for å sørge for at han får tømt magen før jeg drar, nå er det ofte slik at han ikke vil gå nr to når vi er ute tidlig om morgenen men har behov for det mellom 9:30 og 12. Da kan han gjerne bæsje to-tre ganger på tur, så er han mer eller mindre ferdig for dagen. Det er jo litt kjipt om han ikke vil gå når han får sjansen men blir nøden mens jeg er borte, vil helst unngå uhell inne (Det har bare skjedd en gang, men det er lettere å unngå krise om han har fått tømt seg om morgenen).

Mine får mat rundt 06.30 og på ettermiddagen i 18-19 tida, alt ettersom når vi er hjemme fra tur. Blaze bæsjer ikke alltid på morningen, men han har det ikke kjempetravelt med å få gjort det når vi går ut etter jobb heller så jeg tror ikke det er noen krise.  

52 minutter siden, MarieR skrev:

Så gjennomvåt som jeg var i dag er det lenge siden jeg har vært. Selv bh'en var søkkvåt. Jeg må virkelig ha meg bedre regnklær. Veldig deilig å komme hjem til varm dusj, te og pledd :ahappy: Fin dag ellers da, og jeg har lært masse i helgen :D Flink hund har jeg også, selv om det ble litt frustrasjon og forvirring da han plutselig opplevde å bli stilt krav til i sporet. Slutt på å løpe spor på overvær nå altså. 

 

Jeg har også vært på sporkurs og føler at dagen i dag var helt håpløs :P Stort sett bare overvær på spor jeg ikke har gått opp og han stopper opp og venter på instrukser fra meg når det går for lang tid i sporet uten at det skjer noe. Han har ikke helt skjønt hva han skal ennå han.. Ikke hjalp det at det ble litt stress på slutten heller og jeg følte vi måtte skyndte oss gjennom sporet. Klokka var nemlig blitt 15 og vi hadde bare gått ett spor på 6 timer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Line said:

Vinyltapet?

Regner med du har slike?

40725210-TAPETSKRAPE-100-MM-MED-HANDTAK-

Vi har prøvd med tapetoppløser og sparkel-spatel, og det sitter så hardt noen steder at det er lettere å skrape av ytterste laget på gipsbelegget. :blink: Aner ikke om det er vinyltapet... Vi skal kjøpe bedre utstyr i dag, men vi trenger å få tapetoppløseren gjennom tapetet så den får tatt limet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos oppussing. På lørdag tenkte jeg å dra og kjøpe en fuktmåler, jeg lurte nemlig på om verandarekkverket var tørt nok til å grunnes. Siden det har det vel regnet en meter vann eller noe sånt, tror vi hopper over å regne nedbøren i millimeter. Jeg kommer ikke videre med den verandaen før det blir en tørr periode. Hvorfor jeg ikke malte tidligere i sommer? Smella!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Tinkie said:

Vi har prøvd med tapetoppløser og sparkel-spatel, og det sitter så hardt noen steder at det er lettere å skrape av ytterste laget på gipsbelegget. :blink: Aner ikke om det er vinyltapet... Vi skal kjøpe bedre utstyr i dag, men vi trenger å få tapetoppløseren gjennom tapetet så den får tatt limet.

Jeg hadde samme problemet en gang, og jeg prøvde å skjære striper med kniv i tapeten slik at det ble hull på ytterlaget. Da trakk tapetfjerneren noe inn, og den skrapa jeg viste sørget for at jeg fikk av skiten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tinkie skrev:

Det er nok sunt. Vi har jo for så vidt flyttet inn samtidig, og vi får ikke pakket ordentlig ut før kjøkkenet kommer på plass, så vi har fortsatt et lite rotehelvete over alt. :lol: 

Fikk svar:

"Nei, det har vi ikke? når du tar på tapetfjerneren venter du lenge nok før du begynner å fjerne tapeten? Du må minst vente 30 min."

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Jeg har også vært på sporkurs og føler at dagen i dag var helt håpløs :P Stort sett bare overvær på spor jeg ikke har gått opp og han stopper opp og venter på instrukser fra meg når det går for lang tid i sporet uten at det skjer noe. Han har ikke helt skjønt hva han skal ennå han.. Ikke hjalp det at det ble litt stress på slutten heller og jeg følte vi måtte skyndte oss gjennom sporet. Klokka var nemlig blitt 15 og vi hadde bare gått ett spor på 6 timer...

Høres ut som han kanskje er litt usikker på oppgaven ja, evt så trenger han litt annen/mer motivasjon for å følge sporet? :) Vi var ikke ferdige før etter kl.16 i dag, men selv om jeg gikk sist var det heldigvis ikke noe stress, alle fikk den tiden de trengte i sporene sine :) Kjedelig når tidspress ødelegger :hmm: Nå var det en rimelig effektiv gjeng jeg var på kurs med da, og fem deltagere istedenfor seks, som det egentlig var planlagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mud Vi ventet 15 min før vi begynte, for det var det som sto på emballasjen. Men vi sto jo og holdt på såpass lenge at det hadde gått minst en halvtime, ja. 

@Line Ja, det er det vi har gjort nå, og det funker bare halvveis. Derfor vi håper å få tak i en perforator så vi slipper å skjære og skjære og skjære... Vi kjøper en sånn hver i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

Høres ut som han kanskje er litt usikker på oppgaven ja, evt så trenger han litt annen/mer motivasjon for å følge sporet? :) Vi var ikke ferdige før etter kl.16 i dag, men selv om jeg gikk sist var det heldigvis ikke noe stress, alle fikk den tiden de trengte i sporene sine :) Kjedelig når tidspress ødelegger :hmm: Nå var det en rimelig effektiv gjeng jeg var på kurs med da, og fem deltagere istedenfor seks, som det egentlig var planlagt. 

Jeg har jo lekt mye søk etter leke i skogen og da går han jo kun på overvær, så jeg tror ikke helt han skjønte greia nei stakkar. Vi var bare 4 stk på gruppa så vi burde ha hatt mer fremdrift føler jeg, men det ble litt dårlig organisert i dag og 6 timer venting mellom hvert spor ble i meste laget, både for meg og Blaze. 

Vi skal trene litt på egenhånd så tror jeg nok at polletten skal falle ned etterhvert. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tinkie skrev:

@Mud Vi ventet 15 min før vi begynte, for det var det som sto på emballasjen. Men vi sto jo og holdt på såpass lenge at det hadde gått minst en halvtime, ja. 

@Line Ja, det er det vi har gjort nå, og det funker bare halvveis. Derfor vi håper å få tak i en perforator så vi slipper å skjære og skjære og skjære... Vi kjøper en sånn hver i morgen.

Jeg fortsatte å spørre fagfolk og fikk dette svaret :

"Vinyl tar ikke til seg fuktighet så det øverste laget må bare rives av, da er det bare å bruke vann å fjerne papiret under. "

Jeg simpelthen elsker folk som får alt til å høres lett ut :lol:

Lykke til !

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Mud said:

Jeg fortsatte å spørre fagfolk og fikk dette svaret :

"Vinyl tar ikke til seg fuktighet så det øverste laget må bare rives av, da er det bare å bruke vann å fjerne papiret under. "

Jeg simpelthen elsker folk som får alt til å høres lett ut :lol:

Lykke til !

Jamen det går ikke an å rive av det øverste laget! :lol:  Takk... Kanskje vi må pusse over først, og SÅ ta på tapetfjerner? Hm. Mye styr å insistere på at man får til ting selv :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tapte Keo, den dusten, slåsskampen med naboens nuffe. Så joda, neida.

Angst for morgendagen, noia for onsdag og Lyns røntgen, så bærer det i gang med EM på torsdag. Kunne døgnet hatt flere timer, takk? Kunne tenkt meg å sovet over et par dager iallefall.

Fått gjort litt i dag da, iallefall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Akkurat nå, maysofie skrev:

I dag tapte Keo, den dusten, slåsskampen med naboens nuffe. Så joda, neida.

Angst for morgendagen, noia for onsdag og Lyns røntgen, så bærer det i gang med EM på torsdag. Kunne døgnet hatt flere timer, takk? Kunne tenkt meg å sovet over et par dager iallefall.

Fått gjort litt i dag da, iallefall :) 

Yikes, gikk det bra?

Og ja takk til flere timer i døgnet/flere dager i uka! Fullt program fremover, og er allerede sliten :lol: Valgte å droppe å melde på til et stevne i nærheten bare for å få en helg snart hvor jeg kan sove, slappe av og ikke tenke på noe.. Det hadde jeg aldri trodd, men nå har jeg nedtelling til frihelg :aww: Bare komme meg igjennom tre uker først så skal jeg slappe av en hel helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, maysofie skrev:

I dag tapte Keo, den dusten, slåsskampen med naboens nuffe. Så joda, neida.

Angst for morgendagen, noia for onsdag og Lyns røntgen, så bærer det i gang med EM på torsdag. Kunne døgnet hatt flere timer, takk? Kunne tenkt meg å sovet over et par dager iallefall.

Fått gjort litt i dag da, iallefall :) 

Håper det går bra med Keo! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi kommet litt forbi Oppdal og landet på rommet vårt. Så herlig å finne et sted der det er gratis å ta med hund. Nå sover både sønnen min og lady i samme seng, hun var ikke fornøyd med teppet sitt og snek seg opp i armkroken hans mens hun kikket forsiktig bort på meg :lol::heart:


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2017 at 7:26 PM, *Kat84* skrev:

Oi, shit! Har ikke du hatt problemer med leggen? Eller har jeg forvekslet deg med en annen nå...? Vær forsiktig i hvert fall så det ikke blir verre! 

Jeg har en herpa ankel, men drn var han ikke borti, bare musklene (flesket...) i leggen :D

Sitat

Krysser fingre for at Foenix blir bedre nå. Alltid positivt at man slipper unna bivirkninger og komplikasjoner når man etter erfaring har god grunn til å kunne forvente at man får hele pakka :hug: 
Men NÅ skal det bare bli bedre! Så det så! :D  

Tusen takk, jeg håper virkelig vi snart kan snu og se positive endringer. En annen bivirkning kan være økt pelsvekst, men jeg kjenner at det bryr meg midt i navlen sammenlignet med all muskulaturen hun har mistet. Det plager meg. Men i morgen er båndtvangen over, så forhåpentligvis vil annen mosjon og aktivitet enn sommerens båndturer bidra i riktig retning. Hun har mistet muskler til og med i hodet, det er bare absurd.

Men jeg gjør hva som helst for å få henne frisk. Jeg er ikke en gang irritert på henne for at hun logret overende et glass brus som falt over laptopen, og nå vil ikke maskina starte. Greit, jeg kan se DVD eller lese bok i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, mokken skrev:

Håper det går bra med Keo! :)

 

26 minutter siden, Christine skrev:

Yikes, gikk det bra?

Og ja takk til flere timer i døgnet/flere dager i uka! Fullt program fremover, og er allerede sliten :lol: Valgte å droppe å melde på til et stevne i nærheten bare for å få en helg snart hvor jeg kan sove, slappe av og ikke tenke på noe.. Det hadde jeg aldri trodd, men nå har jeg nedtelling til frihelg :aww: Bare komme meg igjennom tre uker først så skal jeg slappe av en hel helg!

Keo har det OK, ingen punkteringer, men en del sår og ganske forslått tenker jeg. Ikke bare bare å få lempet av en nuffe av ryggen... Hans feil denne gang, riktignok, kattejakta fra altanen vår havnet innenfor deres gjerde.

En hel haug flere timer, takk! Etter EM er det fødsel, gjeterhundkurs så FM, i alt dette har vi valpekull, tjohei. Men jau, prøve å glede seg i stede for å grave seg ned! :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jeg en millimeter fra å trykke på kjøpeknappen på en Didrikson vinterparkas. Men vil jeg ha lilla eller khakifarget? Khaki eller lilla? Umulig valg.

Edit: Fjerna det svære bildet av parkasen. Dette er ikke et parkasforum, kom jeg på. :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å gå litt mer seriøst til verks i min søken etter en evt hund nr 3. Jeg skulle liksom vente til en ble borte, men altså, det er jo aldri for tidlig å begynne å gjøre research? Dessuten har jeg både tid, plass og lyst på en, såeh... Vi får se hva som dukker opp :P 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutes ago, Symra&Pippin said:

Nå var jeg en millimeter fra å trykke på kjøpeknappen på en Didrikson vinterparkas. Men vil jeg ha lilla eller khakifarget? Khaki eller lilla? Umulig valg.

Edit: Fjerna det svære bildet av parkasen. Dette er ikke et parkasforum, kom jeg på. :P

 

Lilla! Man trenger mer farger i hverdagen :D 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Nå var jeg en millimeter fra å trykke på kjøpeknappen på en Didrikson vinterparkas. Men vil jeg ha lilla eller khakifarget? Khaki eller lilla? Umulig valg.

Edit: Fjerna det svære bildet av parkasen. Dette er ikke et parkasforum, kom jeg på. :P

 

Svaret er alltid lilla :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, *Kat84* skrev:

Så trist :( 
Har dere flere alternativer å prøve ut, eller var det siste mulighet? 

Ser nå at det kunne virke veldig negativt, og det er jo såklart kjipt at medisinene ikke fungerer men det var absolutt ikke siste mulighet :) Vi fortsetter på allergivaksinen og slik vi har gjort og han lever godt med det, men håpet var å fjerne kløen hans i litt større grad selv om den ikke er enorm (eller i nærheten av sånn den har vært).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke jeg som skulle bli vekket av vekkerklokken i dag :aww:

Fikk gubben med meg på tur i går, mot at vi grillet pølser :D så da ble det tur til favoritt plassen min med, gubben,søster og samboer til søster. Ja, og Casper da, men han er en selvfølge :lol:

Vi var ute en stund, men som vanlig gikk vi ikke så langt :) perfekt for slitne kropper :ahappy:

Casper fikk løpt det han ville og trengte, og han var så giret over ballkastingen at han gikk ut av sitt gode skinn flere ganger :lol: det er nesten som at han opplevde ball for første gang i livet :lol:

Veldig deilig tur, men vi sluknet på sofaen når vi kom hjem. Så passet perfekt å våkne av at svigermor hadde laget pizza :ahappy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Mira2.0

Har fri etter arbeidshelg, tusen ting jeg skal gjøre. Kjører ca 6 km fra skolen etter samling første skoledag. Hög motortemperatur! Stanna omedelbart! Sikkerhetsvensken slår til igjen (Volvo v70) :blink: Bilen har kjølevæske, bensin, olje og er ikke veldig varm, hvorfor får jeg dustete feilmelding?? Grinete.no :hmm: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...