Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, august


mokken
 Share

Recommended Posts

Just now, Pixie said:

Dere som har hunden alene hjemme mens dere er på jobb, når forer dere hundene? Jeg må gjøre endringer for å sørge for at han får tømt magen før jeg drar, nå er det ofte slik at han ikke vil gå nr to når vi er ute tidlig om morgenen men har behov for det mellom 9:30 og 12. Da kan han gjerne bæsje to-tre ganger på tur, så er han mer eller mindre ferdig for dagen. Det er jo litt kjipt om han ikke vil gå når han får sjansen men blir nøden mens jeg er borte, vil helst unngå uhell inne (Det har bare skjedd en gang, men det er lettere å unngå krise om han har fått tømt seg om morgenen).

Vi gir mat +/- 07:00-07:30 og +/-18:00-18:30. Da driter vofsen på morgenturen rundt klokka 7, og når vi kommer hjem og går langtur mellom 17-18. Å ha rutiner gjør at det fungerer veldig bra. Kanskje 5 av 365 dager så driter hun bare én gang om dagen, men en voksen hund klarer å holde seg med mindre det er snakk om diaré (og da ville det uansett ikke hjulpet å ha lufta før/etter) så det bekymrer jeg meg ikke om :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er jeg skikkelig stolt av Fetter. Nå er han godkjent redninghund! Vi har til og med bestått alle prøver vi har vært oppe til på første forsøk. Dette hadde jeg ikke sett for meg da jeg for snart to

jeg fikk melding fra nav nå nettopp om at jeg får innvilget ungufør Endelig godtok de at jeg (som nå er 25år, vært syk i 9 år) oppfyller kravet om å ha blitt alvorlig syk før fylte 26 år! Fy flate det

I   my dog Stakkers Fetter som har en slik gal eier som meg.

Posted Images

1 time siden, Line skrev:

Kom plutselig på at jeg skulle steke solsikkebrød. Da får brunsjen vente en halvtime da :P 

Ellers har jeg brukt formiddagen på å finne på opplegg til en klasse jeg skal ha i engelsk i år. Blir en utfordring, for de kan overhodet ikke engelsk. Jeg starter med 1 = one...

Til jul har du kommet til "my jacket is blue. Vi kaller det faktisk "my jacket is blue-klassen" :lol:

@Pixie, jeg forer ikke før jeg kommer hjem fra jobb. Pippin bæsjer ofte på morgenturen også, begge bæsjer når jeg lufter dem etter jobb. Jeg tror hunder vanligvis kan vente med å gå på do til det passer sånn hvis de ikke nettopp har spist masse mat.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Symra&Pippin said:

Til jul har du kommet til "my jacket is blue. Vi kaller det faktisk "my-jacket is blue-klassen" :lol:

 

:lol: 

Pappa savner visst Freya - nå er han ute og går tur, og kommer faktisk hit for å hente henne. Selv om jeg skulle levere henne litt senere i dag :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutes ago, Pixie said:

Dere som har hunden alene hjemme mens dere er på jobb, når forer dere hundene? Jeg må gjøre endringer for å sørge for at han får tømt magen før jeg drar, nå er det ofte slik at han ikke vil gå nr to når vi er ute tidlig om morgenen men har behov for det mellom 9:30 og 12. Da kan han gjerne bæsje to-tre ganger på tur, så er han mer eller mindre ferdig for dagen. Det er jo litt kjipt om han ikke vil gå når han får sjansen men blir nøden mens jeg er borte, vil helst unngå uhell inne (Det har bare skjedd en gang, men det er lettere å unngå krise om han har fått tømt seg om morgenen)..

Frokost kl 07:00, drar på jobb 07:30. Kun kjapp lufting i hagen om morgenen. Middag på kveld, mellom 18:00 og 22:00 som regel. Ene bæsjer etter hvert måltid, andre på langturen. Så lenge hunden ikke er i aktivitet, så vil han nok ikke ha så voldsomt stort behov for å gjøre fra seg (med mindre han er dårlig i magen da) :) Og hunder tilpasser seg nye rutiner fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Ikke bry deg med å konvertere den til Word da den ikke vil, du kan skrive for hånd, det blir kos og du får trent på håndskrifta di!'

Dårligste idéen på lenge, maysofie. 70stk innmeldingsskjemaer med navn, reg, fødselsdato, foreldre med navn og reg, oppdretter, eier, fører, prøve osvosv. som skal skrives for hånd + samlelistene. Jaja, får trent på blokkbokstaver, i det minste :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, maysofie skrev:

'Ikke bry deg med å konvertere den til Word da den ikke vil, du kan skrive for hånd, det blir kos og du får trent på håndskrifta di!'

Dårligste idéen på lenge, maysofie. 70stk innmeldingsskjemaer med navn, reg, fødselsdato, foreldre med navn og reg, oppdretter, eier, fører, prøve osvosv. som skal skrives for hånd + samlelistene. Jaja, får trent på blokkbokstaver, i det minste :lol: 

Du kan jo bare skrive i pdf da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, Pixie skrev:

Dere som har hunden alene hjemme mens dere er på jobb, når forer dere hundene? Jeg må gjøre endringer for å sørge for at han får tømt magen før jeg drar, nå er det ofte slik at han ikke vil gå nr to når vi er ute tidlig om morgenen men har behov for det mellom 9:30 og 12. Da kan han gjerne bæsje to-tre ganger på tur, så er han mer eller mindre ferdig for dagen. Det er jo litt kjipt om han ikke vil gå når han får sjansen men blir nøden mens jeg er borte, vil helst unngå uhell inne (Det har bare skjedd en gang, men det er lettere å unngå krise om han har fått tømt seg om morgenen).

Jeg har begynt å fore bare en gang hver dag, og begynte med det når han ikke spiste noe særlig om morgenen mer. Så han fikk totalt sett mindre mengde men en gang til dagen. 
Jeg forer mellom 20.30 og 21.00. Da er han klar til å bæsje på morgenturen som blir mellom klokka 06.00 og 06.30. 
Som oftest så er det bare en gang til dagen, men om han må mer så er det ikke akutt og det er først rundt 18-19 han blir trengt igjen. 


Så var jeg kommet hjem fra flyplassen. For en stund siden vel og merke. 
Hadde tidenes rareste hendelse der etter jeg hadde fått tilbake nettbrettet fra en utenlandsk passasjer som snakket litt gebrokkent engelsk. 

- Now I want to ask you question! 
- Ok, it's not guaranteed I can answer it, but I will try! :) 
- Why did you ask me? 
- I ask randomly selected passangers in order to make sure the results have statistic value. 
- Ok. So you like your job? 
- Yes, I do. 
- You like live here? 
- Yes I do! There is many nice places to see here. 
- Yes yes. Are you married? 
- Uhm... yes I am. 
- Oh... :(  Goodbye! 

Og jeg ble bare stående der helt sånn :blink: 
Så nå sitter jeg og ser etter mer typiske gifteringer slik at eventuell tvil forsvinner. Og lurer på om det er slik at de selges i par eller en og en :aww: 

Middagen lukter godt da. Sånn for å vri det over til noe mindre rart og... eeehh... sprøtt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, *Kat84* skrev:

Jeg har begynt å fore bare en gang hver dag, og begynte med det når han ikke spiste noe særlig om morgenen mer. Så han fikk totalt sett mindre mengde men en gang til dagen. 
Jeg forer mellom 20.30 og 21.00. Da er han klar til å bæsje på morgenturen som blir mellom klokka 06.00 og 06.30. 
Som oftest så er det bare en gang til dagen, men om han må mer så er det ikke akutt og det er først rundt 18-19 han blir trengt igjen. 


Så var jeg kommet hjem fra flyplassen. For en stund siden vel og merke. 
Hadde tidenes rareste hendelse der etter jeg hadde fått tilbake nettbrettet fra en utenlandsk passasjer som snakket litt gebrokkent engelsk. 

- Now I want to ask you question! 
- Ok, it's not guaranteed I can answer it, but I will try! :) 
- Why did you ask me? 
- I ask randomly selected passangers in order to make sure the results have statistic value. 
- Ok. So you like your job? 
- Yes, I do. 
- You like live here? 
- Yes I do! There is many nice places to see here. 
- Yes yes. Are you married? 
- Uhm... yes I am. 
- Oh... :(  Goodbye! 

Og jeg ble bare stående der helt sånn :blink: 
Så nå sitter jeg og ser etter mer typiske gifteringer slik at eventuell tvil forsvinner. Og lurer på om det er slik at de selges i par eller en og en :aww: 

Middagen lukter godt da. Sånn for å vri det over til noe mindre rart og... eeehh... sprøtt. 

Jeg har en giftering jeg ikke bruker! :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har en giftering jeg ikke bruker! :lol:

 

23 minutter siden, Line skrev:

Jeg også :P 

:lol:

Gubben vil ikke ha pga klemfare og annet på jobb. Så han kjøpte bare en ekstra fin ring som jeg skulle ha. 

Men det var tydeligvis ikke et sjakktrekk :lol:

Nå venter vi på at desserten skal bli spiseklar. Vaniljeis med varme blåbær på. Og litt sjokoladesaus :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting man gjør når man er arbeidsledig: leser seg opp på blogg-drama på kvinneguiden. Det er skremmende både hvor mye tid mennesker bruker på å følge bloggere (rampelys-seksjonen har alltid ørten nye innlegg siden sist jeg var innom :lol: ) - men også hvor mer eller mindre sjuke bloggerne er. Å se på "villa paprika" sine snapchatter er som å se på en 14åring som bruker et uskyldig barn som et brekkjern opp rattata'en til ex'en sin, og å se anna / mamma til michelle panisk vifte med arma for å få førsteplass på blogglista er som å se en 5åring skrike etter is. At voksne mennesker driver på sånn, og at det attpåtil gir millioninntekter, det er... Så fascinerende, at jeg faktisk må lese om det. Det må være tilskuereffekten, altså at man blir stående og gape av å se på et bilkrasj, selv om du ikke synes noe om det du ser? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gjennomvåt som jeg var i dag er det lenge siden jeg har vært. Selv bh'en var søkkvåt. Jeg må virkelig ha meg bedre regnklær. Veldig deilig å komme hjem til varm dusj, te og pledd :ahappy: Fin dag ellers da, og jeg har lært masse i helgen :D Flink hund har jeg også, selv om det ble litt frustrasjon og forvirring da han plutselig opplevde å bli stilt krav til i sporet. Slutt på å løpe spor på overvær nå altså. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens.

Vi MÅ fjerne noe tapet, som ikke suger til seg tapetfjerner. Så da må vi perforere den, og det finnes noe som heter tapetperforator eller noe sånt, men jeg finner ikke ut hva det egentlig heter, og dermed ingen steder som selger det... Halp? @Mud?

Vi må fjerne tapeten, for den er full av gipsrester og klumper og ujevnheter, og det vil ta enda lenger å pusse den ned og tapetsere over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens.
Vi MÅ fjerne noe tapet, som ikke suger til seg tapetfjerner. Så da må vi perforere den, og det finnes noe som heter tapetperforator eller noe sånt, men jeg finner ikke ut hva det egentlig heter, og dermed ingen steder som selger det... Halp? @Mud?
Vi må fjerne tapeten, for den er full av gipsrester og klumper og ujevnheter, og det vil ta enda lenger å pusse den ned og tapetsere over.

Rehab-gips?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tinkie skrev:

Folkens.

Vi MÅ fjerne noe tapet, som ikke suger til seg tapetfjerner. Så da må vi perforere den, og det finnes noe som heter tapetperforator eller noe sånt, men jeg finner ikke ut hva det egentlig heter, og dermed ingen steder som selger det... Halp? @Mud?

Vi må fjerne tapeten, for den er full av gipsrester og klumper og ujevnheter, og det vil ta enda lenger å pusse den ned og tapetsere over.

Ehm...jeg spør noen kollegaer. Jeg vet ikke hva halvparten på bygget brukes til :icon_redface:

Dritt lei av å pusse opp.  Sambo er flink og har byttet halve taket i dag, jeg har bare flikket på noe pipebeslag og malt en vegg. :icon_redface:

Vi har pusset opp i 5 år. I FEM år. Og det er fortsatt MYE igjen. Gamle hus har begrenset sjarm kjenner jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Mud said:

Ehm...jeg spør noen kollegaer. Jeg vet ikke hva halvparten på bygget brukes til :icon_redface:

Dritt lei av å pusse opp.  Sambo er flink og har byttet halve taket i dag, jeg har bare flikket på noe pipebeslag og malt en vegg. :icon_redface:

Vi har pusset opp i 5 år. I FEM år. Og det er fortsatt MYE igjen. Gamle hus har begrenset sjarm kjenner jeg. 

:o Vi har pusset opp i to måneder, og jeg er så lei at jeg holder på å spy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tinkie skrev:

:o Vi har pusset opp i to måneder, og jeg er så lei at jeg holder på å spy...

Vi pusser ikke opp hele tiden da.  Det orker vi ikke. 1 prosjekt i året holder. I år er det taket og siste rest av malingen som står for tur. Det tar eviglang tid å male et hus som har liggende panel siden man må være så nøye på å male under hvert bord.  Spesielt når flere av panelbordene må byttes og de som ikke må byttes må skrapes og grunnes på nytt før alt males . 

Når vi er ferdig med det gjenstår bare badet, trappa og gangen opp i 2 etasje , og det ene soverommet. Hunderommet får se ut som det gjør frem til Toddy har tatt seg sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Mud said:

Vi pusser ikke opp hele tiden da.  Det orker vi ikke. 1 prosjekt i året holder. I år er det taket og siste rest av malingen som står for tur. Det tar eviglang tid å male et hus som har liggende panel siden man må være så nøye på å male under hvert bord.  Spesielt når flere av panelbordene må byttes og de som ikke må byttes må skrapes og grunnes på nytt før alt males . 

Når vi er ferdig med det gjenstår bare badet, trappa og gangen opp i 2 etasje , og det ene soverommet. Hunderommet får se ut som det gjør frem til Toddy har tatt seg sammen. 

Det er nok sunt. Vi har jo for så vidt flyttet inn samtidig, og vi får ikke pakket ordentlig ut før kjøkkenet kommer på plass, så vi har fortsatt et lite rotehelvete over alt. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...