Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, august


mokken
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Veldigveldig lyst på vafler med brunost! Men skulle ikke jeg begynne å skjerpe meg litt nå, det har blitt mye is og sånt i sommer. Begynne skjerpingsen i morgen?

Da er det jo straks helg, så like greit å vente til over helgen :D 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er jeg skikkelig stolt av Fetter. Nå er han godkjent redninghund! Vi har til og med bestått alle prøver vi har vært oppe til på første forsøk. Dette hadde jeg ikke sett for meg da jeg for snart to

jeg fikk melding fra nav nå nettopp om at jeg får innvilget ungufør Endelig godtok de at jeg (som nå er 25år, vært syk i 9 år) oppfyller kravet om å ha blitt alvorlig syk før fylte 26 år! Fy flate det

I   my dog Stakkers Fetter som har en slik gal eier som meg.

Posted Images

Guest *Kat84*
22 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Veldigveldig lyst på vafler med brunost! Men skulle ikke jeg begynne å skjerpe meg litt nå, det har blitt mye is og sånt i sommer. Begynne skjerpingsen i morgen?

Mañana mañana :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Mamma og pappa har kommet hjem fra ferie, heldigvis for meg, for katta er "dårlig" igjen. Jeg var inne og fora og holdt henne med selskap på formiddagen i dag, og da oppdaget jeg at hun mister pels på ene hofta. Siden man har en greie for sånt, så begynte jeg selvsagt å dra i den pelsen, og jeg ble sånn passelig overraska da jeg kunne dra av så mye pels at hun fikk en knyttneve stor naken flekk nedover låret. Seriøst. Helt naken. Ingen pels på den. Ser ikke helt hvorfor hun mister pels der, hun har en væskefylt kul og noen tynne blåmerker, men det i seg selv er ingen grunn til å bli nakenkatt, tenkte jeg. Så da var det bare å holde henne inne da, så vi kan ta henne med til veterinær i morgen. Jeg har litt lyst til å være med, bare fordi jeg er nysgjerrig på hva det der er. 

Kan det være våteksem? Glam fikk en gang det, det løsnet en stor pelsdott slik du beskriver, men ikke like stor, og det var litt rødt under, men ikke sånn gul verk som er typisk for våteksem. Jeg behandlet det som om det var våteksem, og huden ble helt fin. Jeg dro egentlig av pels fordi han røytet, men så kom det hud til syne, og jeg syntes det var litt ekstrem røyting :o Uansett god bedring og lykke til til Marekatten!

Foenix og Glam har fått mat - han måtte jo sympatisulte, jeg fikk meg ikke til å gi ham frokost når Foenix skulle komme på fastende mage. Og jeg tror hun kan telle, for hun maser enda etter mat - hun VET at hun bare har fått ett måltid i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, *Kat84* said:

De har møtt masse tisper! Men ikke av beauceron ;)  

Det får være ungene sitt syn. Jeg kan like noe i alle hunder, bare jeg 1) slipper arbeid med pels selv eller 2) ikke hører på iherdig gneldring konstant. Små som har lært å oppføre seg og ikke blir dullet med liker jeg :P 

Jeg kunne tenkt meg en diger hund, innimellom. Men da er det GD eller IW, eller boerboel, jeg syns de er lekre. Det er ikke grunn nok til å kjøpe sånn hund da :lol: 

2 hours ago, Stine said:

Her tordner det aldri, går bare rundt hvis det er noe :lol: Var bare den ene styrtskuren som kom, ellers har det vært strålende vær i hele dag :D Men ser ut som om det er slutt imorra, like greit siden jeg er lei sommer :teehe:

Men jeg skjønner hva du mener altså, jeg merker jo ikke temperatur forandringer sånn som du gjør. Og jeg er ikke avhengig av sommertemperatur for å fungere :hug:

Jeg er skikkelig takknemlig for at jeg liker og tåler alt vær og alle årstider! 

Takk :hug: 

1 hour ago, SFX said:

Kan det være våteksem? Glam fikk en gang det, det løsnet en stor pelsdott slik du beskriver, men ikke like stor, og det var litt rødt under, men ikke sånn gul verk som er typisk for våteksem. Jeg behandlet det som om det var våteksem, og huden ble helt fin. Jeg dro egentlig av pels fordi han røytet, men så kom det hud til syne, og jeg syntes det var litt ekstrem røyting :o Uansett god bedring og lykke til til Marekatten!

Nei, det ser ikke ut som noe eksem i det hele tatt, bortsett fra disse 2-3 strekene av noen blåmerker, ser huden sunn og frisk ut, ikke noe rødt, ikke noe irritert, ikke noe nupper, bare hud. Veldig rart. 

1 hour ago, SFX said:

Foenix og Glam har fått mat - han måtte jo sympatisulte, jeg fikk meg ikke til å gi ham frokost når Foenix skulle komme på fastende mage. Og jeg tror hun kan telle, for hun maser enda etter mat - hun VET at hun bare har fått ett måltid i dag.

Sånn pleier det å være her og når det er faste på gang, men nå får Nora mat 4 ganger om dagen, mens pudlene får bare to. Det syns pudlene er dårlig gjort, men noen perks må det da være for å ha disse plagene hun har, så jeg syns ikke synd på dem i det hele tatt :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Mira2.0

Jeg er ekstremt stolt over valpen som har vært med på jobb i dag. Eksemplarisk oppførsel, oppførte seg som en trygg og voksen hund (med valpefakter naturligvis, som å bite litt i båndet osv.). Jeg har trua! 6 mnd gammel bulldog, vært i hus bare siden i går - følger pent i bånd, hilser vennlig, kan luftes løs og er generelt bare et prakteksemplar av en valp. :DMå nyte det nå og lagre minnet til de dagene da jeg vil rive av meg håret over en ugangskråke av en unghund :P Da vi kom hjem hoppet hun opp i sengen til minstemann på to som hylskrek naturligvis - kjip måte å bli vekt på. Men det gikk seg til, det også. Nå litt GoT før senga kaller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg kunne tenkt meg en diger hund, innimellom. Men da er det GD eller IW, eller boerboel, jeg syns de er lekre. Det er ikke grunn nok til å kjøpe sånn hund da :lol: 

Jeg har en fascinasjon for mange store molossere. Men å like noe er ikke det samme som at jeg bør ha det. På samme måte som at jeg vil ha pinnedyr igjen.

Og gekkoer.

Og skilpadde. 

:aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er trist med august jeg... jeg rekker liksom aldri å innstille meg på at det er sommer før den er (nesten) over. Selv om jeg begynner å late som det er sommer i april. Jeg elsker høsten altså, men i år føler jeg ikke at jeg har hatt noen sommer. Det har ikke vært spesielt fint vær, jeg har ikke badet, har ikke gjort noe gøy nesten, bare jobbet og tenkt at jeg burde ta en tur hit og dit men blir alltid med tanken. Jeg er skikkelig eventyrlysten inni meg, men gjennomføringen av det skjer sjeldent.

Jeg har begynt å lure litt på combi-camp, kunne det vært noe? Vogn et for dyrt og styrete mtp oppbevaring, og det frister ikke mye å kjøre med en heller. Men combi-camp er jo bare som å kjøre med en tilhenger.
Foreldrene mine har en campingvogn jeg kan låne, men bilen min har nok ikke lov til å trekke den.
Har sett på videoer av c-c og de ser jo ganske greie ut, fra 2000 tallet?

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk noen hjortebein av mamma som jeg skulle koke kraft på, men de var så stor at de ikke fikk plass i kjelen min. Så nå tester jeg ut om det funker å koke kraft i stekeovnen :aww: blir sikkert bra :aww:

Burde tørket litt støv her og der, men kan hende jeg utsetter det. 

Kjøkkenet burde blitt vasket ordentlig også, men kan hende jeg utsetter det å. 

Målet mitt er egentlig å utsette ting til jeg får energi, men jeg tror det kan blir noen år til det skjer... Men igjen, det er vel få som vil tørke støv og vaske, så man får vel ikke mye energi av det uansett :aww: 

Når det kommer til vasking så skulle jeg gjerne ikke hatt dyr, de drar med seg så mye drit og lort inn! Godt de er så mye mer enn hva de drar med seg inn!

Fikk veldig lyst på chili con carne, tror vi må ha det snart.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, Lola Pagola skrev:

Jeg har begynt å lure litt på combi-camp, kunne det vært noe? Vogn et for dyrt og styrete mtp oppbevaring, og det frister ikke mye å kjøre med en heller. Men combi-camp er jo bare som å kjøre med en tilhenger.
Foreldrene mine har en campingvogn jeg kan låne, men bilen min har nok ikke lov til å trekke den.
Har sett på videoer av c-c og de ser jo ganske greie ut, fra 2000 tallet?

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
 

 

Combicamp tror jeg er noe tyngre enn en camplet. Vi har hatt camplet, og det er helt greit. Du sover i telt, men med større plass, og du ligger ikke direkte på bakken. Veldig praktisk! 
Og i en combicamp er det ofte hardt gulv man legger ut, men det er det ikke på camplet. 
Vi testet aldri å ta den ut hver for oss, for jeg er i hvert fall for kort til å klare å åpne lokket. Men det skal la seg gjøre å bruke den alene. 

Vi var "litt" uheldige med våre campingturer, så ungene ville ikke bruke den mer, så da solgte vi den :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjerteinfarkt avverget, såvidt :sweat: Uno stjal ei eske fra bordet og løp og gjemte seg i buret. Det var selvsagt eska med smykkene som er delgave til brudeparet vi skal i bryllup til i helga... og å få tak i noe som en hund med ressursforsvar har stjålet, det er ikke enkelt. Fikk litt hjertet i halsen da han fikk av lokket og begynte å dra i selve smykkene! Heldigvis ble han til slutt overtalt av leverpostei og åpen verandadør, så krisen ble avverget! Måtte pusse smykkene rene for sikkel og bytte eske på dem, der var det tannmerker overalt :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, *Kat84* skrev:

Combicamp tror jeg er noe tyngre enn en camplet. Vi har hatt camplet, og det er helt greit. Du sover i telt, men med større plass, og du ligger ikke direkte på bakken. Veldig praktisk! 
Og i en combicamp er det ofte hardt gulv man legger ut, men det er det ikke på camplet. 
Vi testet aldri å ta den ut hver for oss, for jeg er i hvert fall for kort til å klare å åpne lokket. Men det skal la seg gjøre å bruke den alene. 

Vi var "litt" uheldige med våre campingturer, så ungene ville ikke bruke den mer, så da solgte vi den :P 

 

Hm hva er camplet for noe da? *googler*

Visste ikke at det var flere typer slike vogner. Jeg trenger ikke noe fancy, jeg kan egentlig nesten like godt ligge i telt. Men hadde vært praktisk på fks trippelutstillingen i helga, så kunne jeg sovet på plassen. Føler liksom ikke at det var stedet å slå opp telt :P 

 

 

Seriøst jeg dør... noe så nusselig da!!

20615634_1527445490649389_17731809791390

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ting snart gå min vei?:icon_confused: endelig fått igjen telefonen etter alt tullet med forsikringen. Nå er det bilen sin tur. Det en liten rustflekk på døra når jeg kjøpte den for 1 år siden. Det ble avtalt med selger at det skulle FIKSES før jeg hentet den. Etter en stund kom rusten tilbake og det ble bare verre. Viste seg at selger bare hadde flekket over selv og skjult det, ikke fikset. Var innom i dag for å klage og selgeren var faktisk dritekkel mot meg og mente vi ble enige om at han skulle flekke over. vi kom ingen vei så jeg krevde å få snakke med noen andre. Han var kjempe hjelpsom og kjørte bilen min ned på verkstedet for å snakke me de. Det er jo ord mot ord så han var litt usikker på hva han kunne gjøre, men han ville absolutt ikke at jeg skulle være misfornøyd. Så han skulle grave litt i systemene og kontakte meg igjen.

Jeg gir meg F... ikke på dette altså. Føler meg rett og slett lurt. Og dette er altså toyota selv. Trodde de var litt mer seriøse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Tinkie skrev:

Jeg har flyttet ut i ødemarken... Det finnes ikke én sushirestaurant som kjører ut hit :o  

Her vi bor nå, har vi ingen restauranter som kjører ut! Og dit vi skal flytte er det ingen gode restauranter på minst 1 times avstand.. 

har ei pizzasjappe som lager dårligere pizza enn meg. Og et hotell som er bare OK.. ellers så får man vistnok kjøpe middag på helsehuset og så er det kanskje en kafé i bygda.. 

 

jeg blir med på leken "hvem bor øde til" når som helst :P 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
36 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Hm hva er camplet for noe da? *googler*

Visste ikke at det var flere typer slike vogner. Jeg trenger ikke noe fancy, jeg kan egentlig nesten like godt ligge i telt. Men hadde vært praktisk på fks trippelutstillingen i helga, så kunne jeg sovet på plassen. Føler liksom ikke at det var stedet å slå opp telt :P 

 

Enda enklere blir det med taktelt på bilen. Da trenger du ikke å sjå nedi noe plugger heller. Bare brette ut, eventuelt sveive opp ;)

Det skal vi kjøpe i løpet av høsten. :)

36 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Seriøst jeg dør... noe så nusselig da!!

20615634_1527445490649389_17731809791390

Aaawww :wub:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...