Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, august


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er jeg skikkelig stolt av Fetter. Nå er han godkjent redninghund! Vi har til og med bestått alle prøver vi har vært oppe til på første forsøk. Dette hadde jeg ikke sett for meg da jeg for snart to

jeg fikk melding fra nav nå nettopp om at jeg får innvilget ungufør Endelig godtok de at jeg (som nå er 25år, vært syk i 9 år) oppfyller kravet om å ha blitt alvorlig syk før fylte 26 år! Fy flate det

I   my dog Stakkers Fetter som har en slik gal eier som meg.

Posted Images

Jeg er så sliten etter første uke på jobb!

Vi skulle ha flashmob på torget foran togstasjonen i går, alle lærerne på skolen. Jeg skulle bare slappe av litt på gresset frem til de andre kom, og klarte å sovne. På Strømsø torg. Klokka 16:00. Jeg våknet av at de andre var ferdig med dansen... :icon_redface: 

I dag skal jeg BARE gjøre ting for meg selv. En tur ut for å hente en pakke på butikken, en skogstur med Kuro, kanskje noe sjømat til middag. Musikeren er borte. 

Kjøkkenet vårt har kommet! ... og står midt i stuen i pappesker. :lol: Det blir montert på onsdag. DET gleder jeg meg til.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Mira2.0 skrev:

Renser du filter og skuffen for vaskemiddel? Synderen ligger ofte der ;) 

Ehh...har ikke gjort det på en stund nei:lol: 

Nå er så SÅ glad! Har kjempet i snart et år for å bli kvitt langvaktene mine i helgene. Bor jo nesten på jobb. Og selv om det er gode penger så er det ikke helt noe for meg...er helt kaputt når helga er over. nå skal vi få ny turnus og jeg har fått vanlige dag/aftenvakter!! Håper ikke det tar så lang tid før den trer i kraft. Endelig, etter snart 2 år, gikk det i boks:D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut på tur med 4 liter i kløven og måtte snu etter en time fordi Toddy var halt og stiv på høyre bakbein.  Hva f... :blink:

 

Håper ikke det der gjentar seg for ofte , jeg får helt noia.  Nei, Han er ikke røntget.  Satser på at han bare forstrakk noe når vi vasset over ei myr i går.  Jeg har så ræva erfaring med hund og helse  at jeg automatisk frykter det verste og inbilder meg at han har tydelig mer muskulatur på høyre lår enn på venstre. Ta seg sammen :fish:

 

 

@Tinkie:lol::lol: alle trodde sikkert du var narkis :lol:

Hvilken skole jobber du på btw?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stine skrev:

Tuva er full av eplekakerøre, Trym gjør en god jobb med å vaske henne :sleep:

Nå fikk jeg lyst på eplekake :lol:

 

Fikk gubben med meg ut for å ordne til hønsene, til vanlig er det svigermor og meg som tar alt med hønsene :P hyggelig da, at han ble med :ahappy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tinkie skrev:

:lol::lol: 

Kjøsterud :) På Åssia. Det er skikkelig bra, og elevene har ikke kommet engang :lol: 

Det er en ren ungdomsskole, eller husker jeg feil?  Kom på at vi hadde planer om å gå kjøsterudjuvet i sommer *sukk*

Rekker aldri en dritt.  

Sambo var hjemom og jeg fortalte at Toddy hadde blitt stiv og halt..  Han synes ikke det var forskjell på muskulaturen , derimot minnet han meg på at bikkja flere ganger plutselig har pepet når han har vært borti bakbeina hans under "brytelek ". Toddy elsker brytelek med sambo ( Han elsker all form for nærkontakt forsåvidt), men bakbeina er ikke ok å tulle med. 

Får følge grundig med fremover. Bikkja er jo sterk som en okse og har bært langt tyngre kløv over mye lengre avstander uten å se ut til å merke det en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutes ago, Mud said:

Det er en ren ungdomsskole, eller husker jeg feil?  Kom på at vi hadde planer om å gå kjøsterudjuvet i sommer *sukk*

Rekker aldri en dritt.  

Sambo var hjemom og jeg fortalte at Toddy hadde blitt stiv og halt..  Han synes ikke det var forskjell på muskulaturen , derimot minnet han meg på at bikkja flere ganger plutselig har pepet når han har vært borti bakbeina hans under "brytelek ". Toddy elsker brytelek med sambo ( Han elsker all form for nærkontakt forsåvidt), men bakbeina er ikke ok å tulle med. 

Får følge grundig med fremover. Bikkja er jo sterk som en okse og har bært langt tyngre kløv over mye lengre avstander uten å se ut til å merke det en gang. 

Ja :)

 

Det er helt sikkert bare en strekk :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det praksis i Stavanger igjen, for tredje gang. Vi er fire fra klassen som spurte om å få reise dit sammen. Så vi skal leie sammen. La ut annonse igår, og idag har vi bosted i boks. Veldig morsomt at det blir samme sted som jeg har leid de to forrige gangene :P Tenkte ikke på å spørre der igjen, siden det totalt er 3 soverom i de etasjene jeg har leid før. Men tenkte ikke på at de leier ut kjelleren også, og der er det visst 4 soverom. Så da havner jeg nok en gang samme sted, men i en annen etasje :P

 

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det verste jeg har sett av utstillingsforhold. Beardisene på Lillehammer ble stilt i en leirpøl i høljende regn. :lol: Jeg prøvde å legge ut en video som Symras oppdretter la på FB, men fikk det ikke til. Hun ble BIR likevel da. (Hun blir ofte det). 

Edit: Hun vant jaggu gruppa også, og slo vel dermed ut en sonis eller to? :P

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sovnet jeg, sov i veldig mange timer. Jaja, godt det var såpass tidlig på dagen :aww:

Husker noe av det siste jeg sa til gubben var at vi kunne vente litt med lunsj fordi det ikke var så lenge siden frokost :P tror jeg heller skal begynne på middagen enn lunsj :lol:

 

Har en kvise i ene øret, og den er så ubehagelig. Den sitter helt ytterst.. håper bare den går vekk snart! Har ikke for vane å ta mye i øret mitt, men den kvisten får meg til å ville ta der hele tiden :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har visst ringt gubben i natt, klokken 3. Da lå vi begge og sov, i samme seng. Jeg husker ingenting, men kjenner jeg er litt nysgjerrig på hva jeg ville han. Han hadde heldigvis telefonen på lydløs da, så vi slapp å bli vekket av at jeg ringte :P

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da veldig så sliten jeg skulle være i dag da? Har ikke tid til det her... har hangla litt siste dagene, men blir ikke syk bare brygger på noe. Nå har jeg menssmerter i tillegg, så nå har jeg bare lyst til å ligge på sofaen... men der ligger gubben, og bikkja maser på tur. Han begynner å bli kreativ og lete etter ting han kan få tak i på bord og benker, så jeg må bare hente frem det siste jeg har og gå ut med ham. Gleder meg til gubben er ferdig med nattskifthelg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Landet i sofaen etter første dag på sporkurs. Veldig flink og trivelig instruktør, kan absolutt tenke meg å gå flere kurs for henne! :ahappy: Trivelig kursgjeng også, så det ble en skikkelig bra dag til tross for regnværet. Bare å glede seg til i morgen!              

Nå har jeg spist meg kvalm på smågodt. Skulle jo egentlig lage middag først, men smågodtposen var nærmest :P                                                                                              

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vepsen klarte å komme under jakken, under blusen og under bh'n for å stikke meg.... :shocked: Det synes jeg er godt gjort... :blink: Så nå har jeg vepsestikk bak på ryggen som jeg ikke får klødd på en gang... Får be samboer smøre meg med tigerbalsam i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Mardina skrev:

Vepsen klarte å komme under jakken, under blusen og under bh'n for å stikke meg... :shocked: Det synes jeg er godt gjort... :blink: Så nå har jeg vepsestikk bak på ryggen som jeg ikke får klødd på en gang... Får be samboer smøre meg med tigerbalsam i kveld :)

Menne..hvorfor hadde du veps under klærne? Klø på vepsestikk?? Har blitt stukket en eller to ganger av en veps og det sved som fan..n! Kløing fristet ikke! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, QUEST skrev:

Menne..hvorfor hadde du veps under klærne? Klø på vepsestikk?? Har blitt stukket en eller to ganger av en veps og det sved som fan..n! Kløing fristet ikke! :D

Fordi den av en eller annen grunn kom seg inn under klærne mine... :blink: Svei som f... i begynnelsen, nå er det mer ømt... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
På 17.8.2017 at 9:03 PM, Mira2.0 skrev:

Soving er oppskrytt :P (to hester, valp, to barn og turnusjobb - noen som sa travelt? ) Men du, ta det litt med ro innimellom da, har hørt det er litt smart ;) 

Den butikken jeg var i torsdag og fredag var veldig rolig, så det ble ikke så mye stress akkurat. 
Det å sove til klokka var 08.30 i dag føltes som å få mange timer ekstra søvn i forhold til å vekkes før 05.30, så jeg har vært veldig opplagt i dag faktisk :P 
Jaja, gleder meg til neste helg uansett jeg :aww:   

På 18.8.2017 at 11:47 AM, SFX skrev:

Noen var mer begeistret for vekkerklokka i morges enn andre, så jeg har nå en sinnssykt vond legg etter at noen brukte den som trampoline, også har jeg vært gjennom en runde med neseblod. Jada, god morgen for **** :D 

Men fri fra jobben i dag, så da kan vi få gjort mye etter hvert. Hundene har fått frokost, så nå skal jeg spise oppvarmede middagsrester fra i går. Også gleder jeg meg over at vi nå er på en kvart kortisontablett om dagen for Foenix, jeg liker at vi trapper ned og at hun får mindre og mindre av den driten. Jeg er også glad for at hun slapp unna en utbredt bivirkning på en medisin hun har gått på i ei uke som skal kompensere for at vi fjerner kortison og holde øret vedlike før operasjon. 1 av 4 hunder får kvalme av de medisinene, og jeg har ikke merket noe som helst, så hurra for alle lyspunkt som ikke er tog i tunnelen! Spesialisten var forberedt på å skrive ut kvalmestillende, det sier jo sitt.

Jeg tror jeg skal skrive en prioritert to do-liste, så jeg vet hvor jeg skal begynne i dag. I går skulle jeg liksom gjøre en del husarbeid, men endte opp med å bruke halvannen time på telefonen for å hjelpe pappa som ville installere og lære seg Snapshat :P 

Oi, shit! Har ikke du hatt problemer med leggen? Eller har jeg forvekslet deg med en annen nå...? Vær forsiktig i hvert fall så det ikke blir verre! 

Krysser fingre for at Foenix blir bedre nå. Alltid positivt at man slipper unna bivirkninger og komplikasjoner når man etter erfaring har god grunn til å kunne forvente at man får hele pakka :hug: 
Men NÅ skal det bare bli bedre! Så det så! :D 

På 18.8.2017 at 5:06 PM, Stine skrev:

Jeg er så sulten idag! Sabla irriterendes :sint_01: Også er jeg lei sykkel på tv! Da får jeg ikke sett home and away :lol: Det betyr jo også at C ikke er hjemme, han kommer på hytta på søndag kveld og skal ha fri man og tirs da :D Bare kvinnfolka kan komme seg i mål til vettug tid så det ikke ikke blir så seint før han kommer på søndag...

I følge TV guiden på vg.no har det vært fremskyndet 30 minutter.  I går i hvert fall :P 
Vi har ikke sett det når jeg har vært på jobb fra morgen til kveld. Så vi tar 2 episoder på mandag, og 2 på tirsdag på Sumo :P 
Men uansett så er sport på TV2 ekstremt irriterende. De har allerede kanaler for de som er spesielt interessert i det der. Jeg synes de skal vise det der heller. De som er veldig interessert i slikt har som regel abonnementer på slikt likevel. 

Jeg trodde vi hadde planlagt søndagsmiddagen. Det hadde vi ikke, så nå får jeg ta turen ut å handle i ruskeværet slik at vi har noe å spise i morgen også :P 
Hvis jeg handler så lager gubben pizzaen. Det er helt greit for meg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Line skrev:

To søknader sendt, samt en søknad på interne funksjoner. Den ene stillingen er i Oslo... En søknad igjen å skrive. Litt ute på dypt vann på et par av de, men duverden så spennende de hadde vært!!

Skal du flytte på deg? :) Spennende da!

2 timer siden, MarieR skrev:

Landet i sofaen etter første dag på sporkurs. Veldig flink og trivelig instruktør, kan absolutt tenke meg å gå flere kurs for henne! :ahappy: Trivelig kursgjeng også, så det ble en skikkelig bra dag til tross for regnværet. Bare å glede seg til i morgen!              

Nå har jeg spist meg kvalm på smågodt. Skulle jo egentlig lage middag først, men smågodtposen var nærmest :P                                                                                              

Samme her :) Spor er artig! Det samme med feltsøk, så neste hund skal helt klart bli en brukshund.

Jeg kom hjem til ferdig biffmiddag og sjokoladefondant til dessert. Kan ikke klage på tilværelsen nå altså! 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Tonje said:

Skal du flytte på deg? :) Spennende da!

Jeg vil foretrekke å bli her - to av jobbene jeg har søkt er i Trondheim. Men forhold på nåværende arbeidsplass er av en slik art at jeg må finne meg ny jobb, så om jeg må flytte på meg så vurderer jeg det sterkt. Det skal en veldig spennende jobb til for å få meg til å flytte da :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut i dag at jeg bor i en kommune med sterkt utvidet båndtvang...:blink: til mitt forsvar er det ikke så lenge siden jeg fikk hund igjen etter mange år uten. 

Men fillen ass! Pennyface må være i langline eller lignende uansett, siden hun har selektiv hørsel, men Nuden er jo lydig og dilter i føttene mine uansett... ville sett henne jage så mye som en spurv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...