Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, august


mokken
 Share

Recommended Posts

Hvorfor er det en naturlov om at der kyr flokker seg i veien så er det steinur i grøfta?!? *titte ned på forslåtte knær*

Ellers en fabelaktig tur med sol og passe temperatur :D Fikk plukket 5,5 dl med blåbær og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er jeg skikkelig stolt av Fetter. Nå er han godkjent redninghund! Vi har til og med bestått alle prøver vi har vært oppe til på første forsøk. Dette hadde jeg ikke sett for meg da jeg for snart to

jeg fikk melding fra nav nå nettopp om at jeg får innvilget ungufør Endelig godtok de at jeg (som nå er 25år, vært syk i 9 år) oppfyller kravet om å ha blitt alvorlig syk før fylte 26 år! Fy flate det

I   my dog Stakkers Fetter som har en slik gal eier som meg.

Posted Images

Akkurat nå, Belgerpia skrev:

*ler*
Det der hadde ikke vært drømmehelg for meg om partneren min hadde annonsert at hen hadde funnet drømmehelgen og jeg måtte hoste opp 5 000 selv *ler*

Ikke helt sånn det er da, han har snakka om konserten før og jeg vet han gjerne betaler... jeg er ikke så noldus at jeg "gir" en gave og forventer at han betaler halvparten :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, Pixie said:

Ikke helt sånn det er da, han har snakka om konserten før og jeg vet han gjerne betaler... jeg er ikke så noldus at jeg "gir" en gave og forventer at han betaler halvparten :|

Da finner du en billigere gave til han og så lar du han betale den helga :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Da finner du en billigere gave til han og så lar du han betale den helga :) 

 

Vi har heldigvis litt tid å tenke på det på, hverken konsert- eller kampbilletter er tilgjengelige på en stund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på at jeg ikke har sendt inn søknad om ferdselsprøvetittelen til Foenix, men så fant jeg ikke noe sted jeg gjør det, også kom jeg på at jeg kanskje ikke gjør det selv, men at arrangør sender inn? Er det noen som husker eller vet? Jeg vet bare at tittelen ikke ligger i DogWeb, og det er over to måneder siden. Jeg vil ikke purre på arrangør, om det er jeg som skulle ha sendt inn noe :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, SFX said:

Jeg kom på at jeg ikke har sendt inn søknad om ferdselsprøvetittelen til Foenix, men så fant jeg ikke noe sted jeg gjør det, også kom jeg på at jeg kanskje ikke gjør det selv, men at arrangør sender inn? Er det noen som husker eller vet? Jeg vet bare at tittelen ikke ligger i DogWeb, og det er over to måneder siden. Jeg vil ikke purre på arrangør, om det er jeg som skulle ha sendt inn noe :P 

Det er arrangør som skal fikse alt, ingenting du skal sende inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ingidano skrev:

Det er arrangør som skal fikse alt, ingenting du skal sende inn. 

Takk, da sender jeg en hyggelig mail og hører om det er sendt inn. For så vidt ingen hast, men samtidig morsomt å få det på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, SFX said:

Takk, da sender jeg en hyggelig mail og hører om det er sendt inn. For så vidt ingen hast, men samtidig morsomt å få det på plass.

Tror det gikk nesten to mnd da eg tok tittelen med Tahlly, så den er kanskje rett rundt hjørnet :) Av erfaring går det ikke så kjapt hos RIK avdelingen til NKK. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
6 timer siden, Alvira skrev:

Nei... jeg synes det ser ut som butt giftslørsopp (evt spiss, ikke helt lett å se), som er en av de giftigste soppene i Norge :P  Nå er jeg ikke HELT sikker da, men anbefaler å la være å plukke den.

Takk for svar! :) 

Dette er grunnen til at jeg velger å kjøpe slikt i butikken og ikke være selvforsynt :aww: 

Hjemme fra jobb, og det har vært en særdeles produktiv dag, så nå håper jeg å kunne få resultater av det også i løpet av slutten av uka og neste uke. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg suuuuuuuuuuuuuur! Monterte nederdelen feil, så jeg må ta opp masse for å få montert kjolen riktig :(  Og siden jeg bruker overlock-søm så er det mye søm å ta opp :getlost:  Gidder ikke i dag i alle fall!

Kanskje begynne med middagen istedet? Akkurat sett litt masterchef på tv, og da får man alltid litt inspirasjon. Fikk fryktelig lyst til å lage kjøttboller med parmesan, men har ikke ingredienser til det. Da blir det fylt paprika istedenfor, godt det også :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner til Fetter. :ahappy:  Det er godt å lykkes med målene man setter seg. 

Jeg har ferie i en liten uke til, og det skal bli bra. Men i morgen skal bilen på verksted fordi jeg hører en ulyd. Satser på at det ikke er noe dyrt og viktig. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå sitter jeg på jobb og venter på at det skal skje noe. Plutselig ble det sol ute, så her er det ingen andre enn meg. :P Hadde neppe vært her sjøl, om jeg ikke jobba... *sjekke klokka*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting er litt for spennende om dagen. Vet ikke helt om jeg liker det. Leiligheten vår er lagt ut for salg, og jeg håper håper håper den blir solgt! Helst til noen hundefolk som kan få like mye glede av marka som det vi har hatt. 

Nye huset overtas den 6. september. Rundt da er det også ultralyd på tispen vi forhåpentligvis skal ha valp fra. Tispen bodde hos hannhunden i to uker, men ville kun parre seg på dag 18. Jeg håper at hundene vet best og at det ikke var for sent. I følge progesterontesten skulle hun egentlig vært på topp et par dager tidligere, men tispen ville det annerledes. Flere som har hatt vellykkede paringer så sent? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Benedicte skrev:

Ting er litt for spennende om dagen. Vet ikke helt om jeg liker det. Leiligheten vår er lagt ut for salg, og jeg håper håper håper den blir solgt! Helst til noen hundefolk som kan få like mye glede av marka som det vi har hatt. 

Nye huset overtas den 6. september. Rundt da er det også ultralyd på tispen vi forhåpentligvis skal ha valp fra. Tispen bodde hos hannhunden i to uker, men ville kun parre seg på dag 18. Jeg håper at hundene vet best og at det ikke var for sent. I følge progesterontesten skulle hun egentlig vært på topp et par dager tidligere, men tispen ville det annerledes. Flere som har hatt vellykkede paringer så sent? 

Var det ikke @Caroline som fikk valper etter en parring på dag 20 eller noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Benedicte skrev:

Ting er litt for spennende om dagen. Vet ikke helt om jeg liker det. Leiligheten vår er lagt ut for salg, og jeg håper håper håper den blir solgt! Helst til noen hundefolk som kan få like mye glede av marka som det vi har hatt. 

Nye huset overtas den 6. september. Rundt da er det også ultralyd på tispen vi forhåpentligvis skal ha valp fra. Tispen bodde hos hannhunden i to uker, men ville kun parre seg på dag 18. Jeg håper at hundene vet best og at det ikke var for sent. I følge progesterontesten skulle hun egentlig vært på topp et par dager tidligere, men tispen ville det annerledes. Flere som har hatt vellykkede paringer så sent? 

Hadde ei som gikk sammen med hanhund daglig fra dag 12. Tispa sto litt til og fra, men hanhunden fantes ikke interessert. På dag 24 hadde jeg gitt opp hele greia, og satt dem ut i hundegård sammen. 2 minutter etterpå hang de sammen. Og det gjentok de dagen etter. Det ble 8 valper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en tumor Pippin har i testikkelen ja, men umulig å si om den er god- eller ondartet, sa veterinæren. Hun sa ikke hva vi burde gjøre, men sa det på en måte likevel da hun påpekte at han er 13 år og har dårlige nyrer. Så da ble vi enige om å se det an, det virker ikke som han plages av det pr nå. 

Tar ingen sorger på forskudd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, JeanetteH said:

Var det ikke @Caroline som fikk valper etter en parring på dag 20 eller noe? 

Ikke fullt så seint, men rundt 17 har det blitt en enkelt gang. Har dog hatt en tjuvparing på dag 25 eller 26, det ble ikke noe (heldigvis), men tispeskinnet sto som bare det, hun... Så seint som det anser jeg dem som ferdige, liksom, så vi tenkte ikke at det kom til å bli et potensielt problem. Det var på vei til WDS i 2008, husker jeg. Vi hadde pakket bilen ferdig, og skulle bare inn og hente kaffe før vi satt hundene i bilen... Kom ut, og der hang de. Neste kullet ble hun paret på dag 9, og fikk 6 valper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Det er nok en tumor Pippin har i testikkelen ja, men umulig å si om den er god- eller ondartet, sa veterinæren. Hun sa ikke hva vi burde gjøre, men sa det på en måte likevel da hun påpekte at han er 13 år og har dårlige nyrer. Så da ble vi enige om å se det an, det virker ikke som han plages av det pr nå. 

Tar ingen sorger på forskudd!

Uff :( Men han er jo en godt voksen herremann, så han får henge med og ha livets glade dager så lenge han har dem :hug: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Det er nok en tumor Pippin har i testikkelen ja, men umulig å si om den er god- eller ondartet, sa veterinæren. Hun sa ikke hva vi burde gjøre, men sa det på en måte likevel da hun påpekte at han er 13 år og har dårlige nyrer. Så da ble vi enige om å se det an, det virker ikke som han plages av det pr nå. 

Tar ingen sorger på forskudd!

Håper Pippsemann holder seg symptomfri i lang tid fremover. Han skulle jo leve i 13 år til han ble vi enig om her inne? 

Jeg fikk selskap på 4x4-trening og tur med hundene i dag. Samboern ble med. Han gadd ikke løpe han da, men tusla rundt og plukka blåbær så lenge. Blaze fikk vondt i instinktene sine da jeg løp opp og ned og prøve iherdig å være sammen med alle samtidig:lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Det er nok en tumor Pippin har i testikkelen ja, men umulig å si om den er god- eller ondartet, sa veterinæren. Hun sa ikke hva vi burde gjøre, men sa det på en måte likevel da hun påpekte at han er 13 år og har dårlige nyrer. Så da ble vi enige om å se det an, det virker ikke som han plages av det pr nå. 

Tar ingen sorger på forskudd!

Uff da :( det var kjipt! Godt han ikke plages av det og håper det holder seg sånn leeeenge!!

 

---

 

Måtte til veterinæren i dag med furunkelen til Casper... de andre gangene han har hatt en slik mellom tærne (2 ganger før trooor jeg) har det gått fort over, på en uke eller så. Men nå har den jo vært hoven i omtrent to uker, og jeg har skvist ut masse gugg (aldri gjort det før). Etter fjellturen ble han sår på utsiden av den og fordi han gikk litt uten sokk i lyngen (dumme meg), så da ble det veterinær. Hadde nok måttet dra uansett, håpe-det-går-over perioden var over for flere dager siden igrunn.  Masse bakterier påvist, så nå ble det antibiotika. Jeg er så lei av dyrlege nå altså... jeg er jo takknemlig for at det ikke var pga alvorligere ting som ryggen jeg måtte til dyrlege nå, ett potesår er jo "ingenting", men er kjedelig uansett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Line skrev:

Uff :( Men han er jo en godt voksen herremann, så han får henge med og ha livets glade dager så lenge han har dem :hug: 

Noe er det jo gjerne når de har blitt så gamle. Heldigvis virker han stort sett sprek og glad foreløpig, håper det varer.

10 minutter siden, Tonje skrev:

Håper Pippsemann holder seg symptomfri i lang tid fremover. Han skulle jo leve i 13 år til han ble vi enig om her inne? 

 

Takk! ja, han får versågod være blant oss en god stund ennå!

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Uff da :( det var kjipt! Godt han ikke plages av det og håper det holder seg sånn leeeenge!!

Takk for det!

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

 

Måtte til veterinæren i dag med furunkelen til Casper... de andre gangene han har hatt en slik mellom tærne (2 ganger før trooor jeg) har det gått fort over, på en uke eller så. Men nå har den jo vært hoven i omtrent to uker, og jeg har skvist ut masse gugg (aldri gjort det før). Etter fjellturen ble han sår på utsiden av den og fordi han gikk litt uten sokk i lyngen (dumme meg), så da ble det veterinær. Hadde nok måttet dra uansett, håpe-det-går-over perioden var over for flere dager siden igrunn.  Masse bakterier påvist, så nå ble det antibiotika. Jeg er så lei av dyrlege nå altså... jeg er jo takknemlig for at det ikke var pga alvorligere ting som ryggen jeg måtte til dyrlege nå, ett potesår er jo "ingenting", men er kjedelig uansett.

 

Det var da veldig som dere skulle slite med det der da! God bedring til min yndlingsprikkiprikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyfaaaaaaaarkern så lei jeg er av å bo rett ved en avkjøring fra en fylkesveg, og nå i sommersesongen hvor folk ørter rundt på motorsyklene sine som om de aldri skulle gjort noe anna. For når man kommer av en fylkesveg med 100-sone så MÅ man jo trø gassen i bånn på den ***** motorsykkelmotoren så det høres ut som verden går under, ca 60 gang i timen. SELV om det bare er en 50-sone her. :fear: Grrrrrr. Gleder meg til vi flytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...