Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, august


mokken
 Share

Recommended Posts

3 minutter siden, Siri skrev:

Og der fant jeg vøtt... Og det er jo ikke bare elefanter dame er god på... 

Véronique Mauroux sitt bilde.

Fordelen med en elefanttattovering er jo at den funker like fint selv om man blir brei over ræva :lol: 

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Du får ikke sydd i en glidelås da?

Omslagsskjole :) 

 

Nå har jeg sett et helt halvt år, koselig film. Nå skal jeg tusle i seng tror jeg. Sette på klokke til i morgen tidlig, slik at jeg får en litt mykere overgang til tirsdag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er jeg skikkelig stolt av Fetter. Nå er han godkjent redninghund! Vi har til og med bestått alle prøver vi har vært oppe til på første forsøk. Dette hadde jeg ikke sett for meg da jeg for snart to

jeg fikk melding fra nav nå nettopp om at jeg får innvilget ungufør Endelig godtok de at jeg (som nå er 25år, vært syk i 9 år) oppfyller kravet om å ha blitt alvorlig syk før fylte 26 år! Fy flate det

I   my dog Stakkers Fetter som har en slik gal eier som meg.

Posted Images

To dager m bryllupsfeiring. Jeg er sliten :D. Men hyggelig har det vært. 

Og mange hester her på Island. De er over alt, de på bildet under rett ved huset jeg bor i. Hunder har jeg sett færre av her. En fårehund som samlet hestene i dag morres, en av bryllupsgjestene hadde med seg en labrador og i Reykjavik så jeg en fransk bulldog. 

IMG_5349.thumb.JPG.3a1021d211c61ab545de769b9997620e.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Siri said:

*at jeg ikke kan passe kjeften min.. :aww:*

:teehe: 

1 hour ago, Siri said:

Jeg har opptil flere, men de er ikke funksjonelle når jeg kjører bilen... 
Jeg har forresten flere sigarettenneruttak da, som fungerer når jeg kjører bilen, men de er så langt bak i bodelen at de ikke kan brukes MENS jeg kjører (så lang skjøteledning til sigarettuttak har jeg ikke) :P 

Men du kan jo lade GPS'en din når du kjører der du veit du skal kjøre, og bruke den de stedene der du ikke veit hvor du skal kjøre? Eller har den ikke batteri? :P Eller så kan du bare kjøpe sikring, det er sikkert lurt å ha det og :lol: 

1 hour ago, Siri said:

Pffft... er det vel ikke! De har jo til og med funnet ut at gullfisk produserer alkohol i kroppen og kan ha ekstrem promille gjennom vinteren :D 

Ja, det er jo det som er moro her i livet, gullfisker på fylla, liksom :P 

1 hour ago, Siri said:

Med :lol: De var søte da, disse hundene. Jeg hadde holdt på ute i bilen mens hundene stod på terrassen. Da jeg skulle hente dem for å ta turen til vekta, styrta du avgårde og inn i bilen. De skulle IKKE være igjen alene altså :lol: 

haha.. De liker bobilen sin de :ahappy: 

1 hour ago, Siri said:

Og der fant jeg vøtt... Og det er jo ikke bare elefanter dame er god på... 

Véronique Mauroux sitt bilde.

Véronique Mauroux sitt bilde.

Véronique Mauroux sitt bilde.

Véronique Mauroux sitt bilde.

Véronique Mauroux sitt bilde.

Åh, de var fine :ahappy: 

53 minutes ago, Line said:

Fordelen med en elefanttattovering er jo at den funker like fint selv om man blir brei over ræva :lol: 

Man trenger jo ikke å ta den på ræva bare fordi at det er en elefant :P 

--

AN har jeg hatt litt hetta. Jeg fikk en av bestemors ringer av mamma her for noen uker siden, det er liksom det jeg har fra bestemor, så jeg ble veldig glad i den og har brukt den hele tiden siden - også når jeg skifter på senga, som jeg gjorde i dag. Det var en stein på den, og når jeg skulle kle av meg for å gå i dusjen oppdaga jeg at steinen var borte - og jeg har selvsagt skifta på senga, feid over gulvene, tatt ut søpla og kasta klær i vaskemaskina, så det var noen muligheter for hvor den kunne ha havna hen, liksom :hmm: Så jeg begynte med å sjekke senga, av med alt, selv madrassene, men nei.. Ingen stein. Sjekker senga til Nora, den kunne jo falt oppi der og når jeg bretta sammen dyna hennes igjen (pudlene syns den burde være en diger haug midt i senga, Nora er ikke enig), men nei - ingen ring. Så kom jeg på at jeg syns jeg hadde hørt noe falle på gulvet mens jeg jakta hybelkaniner, så jeg går og finner søpleposen fra soverommet - som stort sett bare består av embalasje og korker til ymse væskebehandlingsutstyr btw - og heller den ut på baderomsgulvet (for det var der jeg hadde satt den, jeg skulle tømme søpla på badet i samme slengen - hadde heldigvis ikke blanda det enda!), og begynner å sortere. Veit dere hvor mye embalasje det blir av 2 saltvannsprøyter, et slangesett, en pakke sterile kompresser med mer på 2 uker? Jææææææævlig mye.. (grunnen til at jeg veit det er to uker siden sist jeg gikk ut med den søpla, er at det lå to skiftesett der, dvs fullskift på picclinen, som betyr et sterilt sårskiftesett, sterile hansker, sterile kompresser, sterile bomullsdotter jeg ikke husker hva heter nå, saltvannsprøyter, sterilt plaster, statlock, for ikke snakke om q-syte som skiftes hver 3.dje dag - og ALT er pakket inn i plast hver for seg.. ALT!). Da var det bare å begynne å sortere da *sukk* 

Heldigvis for meg, så fant jeg steinen i all søpla, så nå har jeg den i hvert fall. Så får jeg dra innom en gullsmed til uka for å høre om de kan reparere den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
5 timer siden, BareLinn skrev:

Halvannen time hos vetrinæren, inatt..

Dommen ble, kraftig kennelhoste med begynnende bronkitt :no: 

Uff da :( Håper medisiner tar seg av det ganske fort. God bedring! 


Jeg har sovet veldig dårlig i natt. Våknet flere ganger med vondt i halsen, så disse quick fix'ene mine med c vitaminer og diverse fungerte dårlig. 
Jeg må snart av gårde og ta røntgen av kneet, og så får vi se hvor mye jeg får gjort på jobben i dag. Det kunne jo ikke kommet på et dårligere tidspunkt det her :gaah: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så irritert... I helga har vi deltatt på NNM i blodspor, og det ble en veldig urettferdig null. Har slitt hele sesongen med å finne den riktige balansen mellom for mye og for lite trening der hunden er i optimal modus i sporet, og i helga klaffet det! Til tross for at det regnet så mye at vindusviskerne ikke klarte å ta unna regnet helt fra sporene ble lagt til de skulle gås hadde ikke frøkna noen problemer med å ta og følge sporet. Hun starta med supert tempo og intensitet, og fikk "særdeles godt" (beste karakter) på sporstart. Over ei elv, gjennom vinkler og opphold og alt var bare velstand, helt til vi kom til krattet fra helv... Det var rett og slett så tett at hunden verken kom seg over, gjennom eller under. Og det tok aldri slutt... Etter å ha brukt 27 minutter på 250 meter(!) i kratt ble vi stoppa av dommeren, til tross for at vi var på sporet hele tida, på grunn av "dårlig fremdrift" (no shit, det var jo fysisk umulig for hunden å ha noe fremdrift der :(). At det ble en null er egentlig ikke så farlig, det som virkelig plager meg er at jeg ikke fikk belønt for det arbeidet som faktisk ble utført (vi fikk ikke gå til sporslutt, og jeg kan jo ikke belønne midt i sporet...) Så mye som vi har jobba i sommer for å få opp motivasjonen samtidig som hun ikke skulle bli for intens, så var virkelig ikke dette noen god opplevelse. At dette ble en dyr helg med bortkastede penger irriterer meg også. Jeg har betalt for å få en vurdering av hundens sporevne, ikke evnen til å ta seg igjennom umulig terreng. Som dommeren sa; "selv en jämt ville hatt problemer her". Å bevisst legge opp til at hunden skal mislykkes er jo ikke greit :no:

Av 27 deltareke ble det 19 nuller, mange av hundene fant rett og slett ikke noe spor og gå etter alt regnet. Bare 4 kom seg igjennom med 1. premie. Det var så mye galt med dette arrangementet at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, 2ne skrev:

 

Man trenger jo ikke å ta den på ræva bare fordi at det er en elefant :P 

Nei, men blir man brei over ræva så har man en tendens til å bli litt breiere ellers også :P 

 

7 timer siden, 2ne skrev:

Heldigvis for meg, så fant jeg steinen i all søpla, så nå har jeg den i hvert fall. Så får jeg dra innom en gullsmed til uka for å høre om de kan reparere den. 

Så bra du fant den! Det er få gullsmeder som faktisk er gullsmeder og kan fikse slikt lenger, men de kan sende den inn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Mira2.0
8 timer siden, 2ne skrev:

:teehe: 

Men du kan jo lade GPS'en din når du kjører der du veit du skal kjøre, og bruke den de stedene der du ikke veit hvor du skal kjøre? Eller har den ikke batteri? :P Eller så kan du bare kjøpe sikring, det er sikkert lurt å ha det og :lol: 

Ja, det er jo det som er moro her i livet, gullfisker på fylla, liksom :P 

haha.. De liker bobilen sin de :ahappy: 

Åh, de var fine :ahappy: 

Man trenger jo ikke å ta den på ræva bare fordi at det er en elefant :P 

--

AN har jeg hatt litt hetta. Jeg fikk en av bestemors ringer av mamma her for noen uker siden, det er liksom det jeg har fra bestemor, så jeg ble veldig glad i den og har brukt den hele tiden siden - også når jeg skifter på senga, som jeg gjorde i dag. Det var en stein på den, og når jeg skulle kle av meg for å gå i dusjen oppdaga jeg at steinen var borte - og jeg har selvsagt skifta på senga, feid over gulvene, tatt ut søpla og kasta klær i vaskemaskina, så det var noen muligheter for hvor den kunne ha havna hen, liksom :hmm: Så jeg begynte med å sjekke senga, av med alt, selv madrassene, men nei.. Ingen stein. Sjekker senga til Nora, den kunne jo falt oppi der og når jeg bretta sammen dyna hennes igjen (pudlene syns den burde være en diger haug midt i senga, Nora er ikke enig), men nei - ingen ring. Så kom jeg på at jeg syns jeg hadde hørt noe falle på gulvet mens jeg jakta hybelkaniner, så jeg går og finner søpleposen fra soverommet - som stort sett bare består av embalasje og korker til ymse væskebehandlingsutstyr btw - og heller den ut på baderomsgulvet (for det var der jeg hadde satt den, jeg skulle tømme søpla på badet i samme slengen - hadde heldigvis ikke blanda det enda!), og begynner å sortere. Veit dere hvor mye embalasje det blir av 2 saltvannsprøyter, et slangesett, en pakke sterile kompresser med mer på 2 uker? Jææææææævlig mye.. (grunnen til at jeg veit det er to uker siden sist jeg gikk ut med den søpla, er at det lå to skiftesett der, dvs fullskift på picclinen, som betyr et sterilt sårskiftesett, sterile hansker, sterile kompresser, sterile bomullsdotter jeg ikke husker hva heter nå, saltvannsprøyter, sterilt plaster, statlock, for ikke snakke om q-syte som skiftes hver 3.dje dag - og ALT er pakket inn i plast hver for seg.. ALT!). Da var det bare å begynne å sortere da *sukk* 

Heldigvis for meg, så fant jeg steinen i all søpla, så nå har jeg den i hvert fall. Så får jeg dra innom en gullsmed til uka for å høre om de kan reparere den. 

Helt utrolig at du fant den igjen. 

6 timer siden, BareLinn skrev:

Halvannen time hos vetrinæren, inatt..

Dommen ble, kraftig kennelhoste med begynnende bronkitt :no: 

God bedring til voffsen!

27 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Jeg er så irritert... I helga har vi deltatt på NNM i blodspor, og det ble en veldig urettferdig null. Har slitt hele sesongen med å finne den riktige balansen mellom for mye og for lite trening der hunden er i optimal modus i sporet, og i helga klaffet det! Til tross for at det regnet så mye at vindusviskerne ikke klarte å ta unna regnet helt fra sporene ble lagt til de skulle gås hadde ikke frøkna noen problemer med å ta og følge sporet. Hun starta med supert tempo og intensitet, og fikk "særdeles godt" (beste karakter) på sporstart. Over ei elv, gjennom vinkler og opphold og alt var bare velstand, helt til vi kom til krattet fra helv... Det var rett og slett så tett at hunden verken kom seg over, gjennom eller under. Og det tok aldri slutt... Etter å ha brukt 27 minutter på 250 meter(!) i kratt ble vi stoppa av dommeren, til tross for at vi var på sporet hele tida, på grunn av "dårlig fremdrift" (no shit, det var jo fysisk umulig for hunden å ha noe fremdrift der :(). At det ble en null er egentlig ikke så farlig, det som virkelig plager meg er at jeg ikke fikk belønt for det arbeidet som faktisk ble utført (vi fikk ikke gå til sporslutt, og jeg kan jo ikke belønne midt i sporet...) Så mye som vi har jobba i sommer for å få opp motivasjonen samtidig som hun ikke skulle bli for intens, så var virkelig ikke dette noen god opplevelse. At dette ble en dyr helg med bortkastede penger irriterer meg også. Jeg har betalt for å få en vurdering av hundens sporevne, ikke evnen til å ta seg igjennom umulig terreng. Som dommeren sa; "selv en jämt ville hatt problemer her". Å bevisst legge opp til at hunden skal mislykkes er jo ikke greit :no:

Av 27 deltareke ble det 19 nuller, mange av hundene fant rett og slett ikke noe spor og gå etter alt regnet. Bare 4 kom seg igjennom med 1. premie. Det var så mye galt med dette arrangementet at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang...

Skjønner du er irritert! 

 

Her sitter jeg med forum og nettaviser, i en sofa full av barn og valp. Er så deilig å kunne senke skuldrene litt med barn og hund. Denne valpen imponerer meg stort! Snakk om stø hund, takler alt hun har vært med på. Sjelden usikker, men heller ikke tøff i trynet. Bare stø og glad :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, *Kat84* skrev:

Er dette en spiselig sopp forresten? Det var mye av den i skogen, men siden jeg ikke kan noe om slikt tok jeg ikke noen med hjem. 

20170813_135711.jpg

Nei... jeg synes det ser ut som butt giftslørsopp (evt spiss, ikke helt lett å se), som er en av de giftigste soppene i Norge :P  Nå er jeg ikke HELT sikker da, men anbefaler å la være å plukke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Wilhelmina said:

Jeg er så irritert... I helga har vi deltatt på NNM i blodspor, og det ble en veldig urettferdig null. Har slitt hele sesongen med å finne den riktige balansen mellom for mye og for lite trening der hunden er i optimal modus i sporet, og i helga klaffet det! Til tross for at det regnet så mye at vindusviskerne ikke klarte å ta unna regnet helt fra sporene ble lagt til de skulle gås hadde ikke frøkna noen problemer med å ta og følge sporet. Hun starta med supert tempo og intensitet, og fikk "særdeles godt" (beste karakter) på sporstart. Over ei elv, gjennom vinkler og opphold og alt var bare velstand, helt til vi kom til krattet fra helv... Det var rett og slett så tett at hunden verken kom seg over, gjennom eller under. Og det tok aldri slutt... Etter å ha brukt 27 minutter på 250 meter(!) i kratt ble vi stoppa av dommeren, til tross for at vi var på sporet hele tida, på grunn av "dårlig fremdrift" (no shit, det var jo fysisk umulig for hunden å ha noe fremdrift der :(). At det ble en null er egentlig ikke så farlig, det som virkelig plager meg er at jeg ikke fikk belønt for det arbeidet som faktisk ble utført (vi fikk ikke gå til sporslutt, og jeg kan jo ikke belønne midt i sporet...) Så mye som vi har jobba i sommer for å få opp motivasjonen samtidig som hun ikke skulle bli for intens, så var virkelig ikke dette noen god opplevelse. At dette ble en dyr helg med bortkastede penger irriterer meg også. Jeg har betalt for å få en vurdering av hundens sporevne, ikke evnen til å ta seg igjennom umulig terreng. Som dommeren sa; "selv en jämt ville hatt problemer her". Å bevisst legge opp til at hunden skal mislykkes er jo ikke greit :no:

Av 27 deltareke ble det 19 nuller, mange av hundene fant rett og slett ikke noe spor og gå etter alt regnet. Bare 4 kom seg igjennom med 1. premie. Det var så mye galt med dette arrangementet at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang...

Æsj, så kjipt :hmm: 

Har du ikke lov å belønne i sporet? Eller, det har vel egentlig ikke noe å si når du allikevel har blitt brutt, kanskje? For man kan jo ha med en liten belønning og gi i tilfeller som dette, tenker jeg. Jeg har gjort det med mine når vi har gått vanlig skogspor, i hvert fall. Det er dog under trening, da er jo alt lov :)  

Dette med å gå spor med liten hund har sine utfordringer, jeg har tenkt på det selv når jeg har planlagt at Ali skal bli brukshund når jeg får igjen treningsmotivasjonen (hun er jo bare 3 år, så hvilken som helst dag nå! :teehe: ). 

1 hour ago, Line said:

Nei, men blir man brei over ræva så har man en tendens til å bli litt breiere ellers også :P 

Joda, men det er en elefant. Blir den altfor brei, får man jo bare late som at det er en okse og ikke en kalv :lol: 

1 hour ago, Line said:

Så bra du fant den! Det er få gullsmeder som faktisk er gullsmeder og kan fikse slikt lenger, men de kan sende den inn :) 

Jeg tror det er gullsmed både på Årnes og Jessheim, og jeg er helt sikker på at det er en på Rushøgda. Vi er ikke så innmari mye oppover der lenger etter at bestefar døde, men jeg har noe gull jeg lurte på å få smelta og gjort om, så jeg har tenkt på å ta turen dit uansett. Han lagde et smykke til pappa til en eller annen bursdag, han er veldig flink han. Og har veldig mye fint, ikke minst :) Det er verdt å kjøre noen timer, kanskje :teehe: 

28 minutes ago, Mira2.0 said:

Helt utrolig at du fant den igjen. 

Ja, jeg var sikker på at den var borte jeg nå! *glad* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Joda, men det er en elefant. Blir den altfor brei, får man jo bare late som at det er en okse og ikke en kalv :lol: 

Ja, det var det jeg mente :D 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg tror det er gullsmed både på Årnes og Jessheim, og jeg er helt sikker på at det er en på Rushøgda. Vi er ikke så innmari mye oppover der lenger etter at bestefar døde, men jeg har noe gull jeg lurte på å få smelta og gjort om, så jeg har tenkt på å ta turen dit uansett. Han lagde et smykke til pappa til en eller annen bursdag, han er veldig flink han. Og har veldig mye fint, ikke minst :) Det er verdt å kjøre noen timer, kanskje :teehe: 

Ja, jeg var sikker på at den var borte jeg nå! *glad* 

Roadtrip! Har man muligheten så er det jo best å dra til noen man vet er flinke :ahappy: 

 

Var sol i sta, nå er det grått igjen. Håper det ikke har tenkt å regne i dag, for jeg hadde liksom planlagt å få klipt plena med klipper og ikke ljå :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, enna skrev:

To dager m bryllupsfeiring. Jeg er sliten :D. Men hyggelig har det vært. 

Og mange hester her på Island. De er over alt, de på bildet under rett ved huset jeg bor i. Hunder har jeg sett færre av her. En fårehund som samlet hestene i dag morres, en av bryllupsgjestene hadde med seg en labrador og i Reykjavik så jeg en fransk bulldog. 

IMG_5349.thumb.JPG.3a1021d211c61ab545de769b9997620e.JPG

Hundeholdet er strengt regulert på Island.  Når vi var der var det hele boligfelt etc hvor hunder ikke hadde adgang. Sikkert pga sauer og hester. Vi hadde en islandsk fårehund på besøk da :wub:

Jeg er satt i karantene på kontoret. Har vært uggen hele helgen og kastet opp i går, men siden det har vært så atypisk omgangssyke for min del trodde jeg det var noe jeg hadde spist. Helt til jeg kom på jobb og fant ut at hun jeg deler kontor med er hjemme med omgangssyke i dag og hun på nabokontoret hadde det fredag. Jeg er fortsatt småuggen, men akkurat nå plager det meg mest at jeg må holde meg her. Jeg er ikke skapt for å sitte på kontor en hel dag. Selv om jeg teoretisk sett har kontorjobb :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, lijenta skrev:

Ja helt klart hehe. Jeg følte at jeg hadde vunnet siden Randi sa bra bevegelser jeg da hehe Men ja jeg får trene mer på utstilling for min kondis og hans fart henger ikke helt sammen :)

Litt mer trening, så får han ut det lille ekstra - for han løp bra, men han kan jo også løpe meget bra! Men, det var en liten ring med humper og røtter, det er ikke så lett å lange ut og få godt driv når en hele tiden må svinge og se opp for snublefeller.

16 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jo, men så tenker jeg: Bør jeg bruke hele den femtilappen på meg selv, jeg har jo strengt tatt alt jeg trenger. Jeg burde vel rett og slett donere i alle fall deler av summen til mindre heldigstilte. :aww:

Det er vel kreftorganisasjonen som alle på FB oppfordrer til å støtte nå? Om du gir dem Lotto-gevinsten din, så trenger sikkert ingen andre å gi heller :D 

14 timer siden, Siri skrev:

Joda, jeg har det, men hun drar så ***** masse strøm, så telefonen tømmes jo etter et par-tre timer... det passer jo dårlig om jeg ikke får ladet den mens jeg kjører - og det gjør jeg jo ikke om sikringen til sigarettenneren har gått :P 

Er det vanlig at sikringer til sigarett-tenner går? For jeg tenker aldri på slikt når jeg skal ut på langturer. Eller korte turer. Og det har aldri skjedd meg...

Sitat

Nå har jeg pakket bilen - og repakket bilen... Var på vekta og veide inn på 3380 kg - det er 20 kg under maksvekta på bilen det. Da hadde jeg 2/3 vanntank og halv dieseltank. 20 liter ekstra på tanken er egentlig litt lite å gå på, så da reorganiserte jeg bilen, tok ut en del ting jeg strengt tatt ikke har behov for, så jeg håper jeg nå har litt mer å gå på mht vekt. Ja, vekt er liksom et hått tema når man kjører bobil... lurer på om jeg kanskje burde tatt vanndrivende og avføringsmiddel før vi starter - og kanskje hundene ikke skal få mat i kveld? :whistle: 

Nå er du jo snart i Sverige og leser sikkert ikke her, men i fall du stikker innom - har du husket å pakke plass til shopping, alle premiene og den nye gjeterstaven?

13 timer siden, 2ne skrev:

Jeg gikk heldigvis på videregående når jeg ble introdusert for Bjelleklang, og på videregående var jeg populær, heldigvis. 

Videregående snudde mye for meg også, heldigvis - ny skole, ny by, nytt miljø. Det ene assholet fra barne- og ungdomsskolen som gikk i samme klasse klarte ikke å ødelegge noe særlig for meg da, for de andre reagerte på hennes oppførsel, og hun ble på mange måter fryst ut av de andre når hun oppførte seg slik. Så jeg fikk venner, og hun slet med det. How the tables turned (og nå synger jeg Adele, selvfølgelig).

Sitat

Vi hadde møter med undervisningsinspektøren vi, mobberne mine og jeg. Det var etter at de hadde stjålet lommeboka mi, blant annet. På ungdomsskolen. På barneskolen ble det til at jeg bytta, etter at en i klassen slo meg så jeg hadde blåmerke fra skuldra og ned til albuen. Gudene veit hvor mange luer de kasta over gjerdet til han sinna fyren, men jeg har fått en del kjeft for å ikke passe bedre på tingene mine - jeg sa jo at jeg hadde mista de, ikke at de hadde tatt det.
Ah.. Barndomsminner..

Barn kan være ganske så jævlige, og jeg tror ikke slike møter hjelper noe. Det blir en gruppe-mentalitet som verken rektor eller enkelt-elever kan snu. Ble foreldrene involvert? 

Hos meg skjedde ingenting av den sorten, derimot fikk jeg ansvar for å hjelpe en av de verste mobberne - han slet skolefaglig, hadde et halvt alfabet i diagnose-bagasjen sin som gjorde ham rastløs, ukonsentrert og utagerende både fysisk og verbalt - og lærerne syntes det var en god idé at jeg som var så rolig og balansert (sjenert og livredd) og skoleflink skulle hjelpe til med å holde ham i sjakk - så jeg fikk gleden av å sitte ved siden av ham i alle klasser, for å hjelpe ham med matte og norsk og få ham til å sitte rolig, mens han hvisket trusler i øret mitt. Det var synd på ham som var syk og ikke fikk den hjelpen han skulle hatt, ser jeg i ettertid, men du dæven som han fikk terrorisere meg i noen år. Og han truet jo med juling og voldtekt og alt annet rart om jeg sa til noen, så selvfølgelig sa jeg aldri fra - jeg var jo redd ham, og tok ham seriøst.

Sitat

Det er nesten det verste, er det ikke? At de ikke veit hvor råtten hverdagen din var pga dem, og at de hilser som om at det er koselig å se deg, når det eneste du vil gjøre er å kjøre en diger knyttneve i trynet på de. 

Ja, en ting er sjokket over å se noen på et helt uventet sted - jeg hadde jo blitt overrasket om jeg traff deg der også, en forventer ikke å se kjentfolk på en bensinstasjon 12 mil hjemmefra. Men når det er en person du ikke har gode minner til, som du ikke har tenkt på på lenge og ikke er forberedt med forsvarsverk for å treffe, da blir det et stygt sjokk. Og siden en har opparbeidet seg filter og folkeskikk, så må en jo bare dra derfra...

Sitat

Jeg møtte på ei på toget en gang for noen år siden. Hun så så herja ut, og jeg hadde så lyst til å gå og fortelle henne det.. "Du, di lille kjerring, ser eldre og mer utslitt enn jeg gjør, og jeg er nettopp ferdig med en ganske intens strålebehandling. Er det den råtne sjela di som tyter frem på overflaten?". Men jeg gjorde ikke det, for jeg er voksen nå. Og jeg har aldri vært så slem som de var. 

Det var reunionklassefest i vinter, fordi det var 20 år siden vi gikk ut av ungdomsskolen, og de forsøkte flere ganger å invitere meg ved å legge meg til i FB-gruppa, og jeg avslo gang på gang på gang. Hadde jeg kunnet gjøre en triumferende tilbakekomst for å smøre det inn at jeg kom meg ut og jeg lyktes, men å måtte krype tilbake for å innrømme at jupp, dere føkka det til bad, jeg har ingenting å vise til, det fristet virkelig ikke. 

Så er ikke det sant, for jeg har masse bra i livet, men ikke de tingene en typisk snakker om i en slik setting, og uansett vil jeg ikke se dem igjen. 

Sitat

:lol: Best og best, det var morsomt å finne de opp, i det minste :ahappy: 

Nå har du jo bra valpenavn også, gleder meg til å se hva du finner på utover høsten!

Sitat

:lol: Mine heter Døh!, Pudler! og My bitches! når jeg snakker til alle tre :D 

Selvfølgelig må en ha gruppenavn! Jeg slet litt i overgangen etter å ha ropt på "jenter!" i flere år, også kom Glam - men han er ikke så nøye på det. 

12 timer siden, Snoffe skrev:

Hadde håpet på regnbuer, men ingen regnbuer på denne karen :lol: han kunne by på fontener bakfra i det minste, masse fontener :aww:

Uff, stakkars, god bedring! 

Nå kom jeg på en gang X'en hadde fått i seg noe som måtte kjapt ut - hun var lengst vekk i hagen, og jeg satt i stua, og var da kanskje 12 meter fra henne - og jeg så strålen stå rett ut bak henne... Det var blant det særeste jeg har sett, og jeg måtte bort for å se om hun traff gjerdet, men det gikk bra :P 

10 timer siden, 2ne skrev:

AN har jeg hatt litt hetta. Jeg fikk en av bestemors ringer av mamma her for noen uker siden, det er liksom det jeg har fra bestemor, så jeg ble veldig glad i den og har brukt den hele tiden siden - også når jeg skifter på senga, som jeg gjorde i dag. Det var en stein på den, og når jeg skulle kle av meg for å gå i dusjen oppdaga jeg at steinen var borte - og jeg har selvsagt skifta på senga, feid over gulvene, tatt ut søpla og kasta klær i vaskemaskina, så det var noen muligheter for hvor den kunne ha havna hen, liksom :hmm: Så jeg begynte med å sjekke senga, av med alt, selv madrassene, men nei.. Ingen stein. Sjekker senga til Nora, den kunne jo falt oppi der og når jeg bretta sammen dyna hennes igjen (pudlene syns den burde være en diger haug midt i senga, Nora er ikke enig), men nei - ingen ring. Så kom jeg på at jeg syns jeg hadde hørt noe falle på gulvet mens jeg jakta hybelkaniner, så jeg går og finner søpleposen fra soverommet - som stort sett bare består av embalasje og korker til ymse væskebehandlingsutstyr btw - og heller den ut på baderomsgulvet (for det var der jeg hadde satt den, jeg skulle tømme søpla på badet i samme slengen - hadde heldigvis ikke blanda det enda!), og begynner å sortere. Veit dere hvor mye embalasje det blir av 2 saltvannsprøyter, et slangesett, en pakke sterile kompresser med mer på 2 uker? Jææææææævlig mye.. (grunnen til at jeg veit det er to uker siden sist jeg gikk ut med den søpla, er at det lå to skiftesett der, dvs fullskift på picclinen, som betyr et sterilt sårskiftesett, sterile hansker, sterile kompresser, sterile bomullsdotter jeg ikke husker hva heter nå, saltvannsprøyter, sterilt plaster, statlock, for ikke snakke om q-syte som skiftes hver 3.dje dag - og ALT er pakket inn i plast hver for seg.. ALT!). Da var det bare å begynne å sortere da *sukk* 

Heldigvis for meg, så fant jeg steinen i all søpla, så nå har jeg den i hvert fall. Så får jeg dra innom en gullsmed til uka for å høre om de kan reparere den. 

Åh, jeg kjenner panikken når jeg leser det - men vel verdt å gå gjennom søppel når en i det minste finner den. 

9 timer siden, BareLinn skrev:

Halvannen time hos vetrinæren, inatt..

Dommen ble, kraftig kennelhoste med begynnende bronkitt :no: 

God bedring til pasienten!

2 timer siden, Wilhelmina skrev:

Jeg er så irritert... I helga har vi deltatt på NNM i blodspor, og det ble en veldig urettferdig null. Har slitt hele sesongen med å finne den riktige balansen mellom for mye og for lite trening der hunden er i optimal modus i sporet, og i helga klaffet det! Til tross for at det regnet så mye at vindusviskerne ikke klarte å ta unna regnet helt fra sporene ble lagt til de skulle gås hadde ikke frøkna noen problemer med å ta og følge sporet. Hun starta med supert tempo og intensitet, og fikk "særdeles godt" (beste karakter) på sporstart. Over ei elv, gjennom vinkler og opphold og alt var bare velstand, helt til vi kom til krattet fra helv... Det var rett og slett så tett at hunden verken kom seg over, gjennom eller under. Og det tok aldri slutt... Etter å ha brukt 27 minutter på 250 meter(!) i kratt ble vi stoppa av dommeren, til tross for at vi var på sporet hele tida, på grunn av "dårlig fremdrift" (no shit, det var jo fysisk umulig for hunden å ha noe fremdrift der :(). At det ble en null er egentlig ikke så farlig, det som virkelig plager meg er at jeg ikke fikk belønt for det arbeidet som faktisk ble utført (vi fikk ikke gå til sporslutt, og jeg kan jo ikke belønne midt i sporet...) Så mye som vi har jobba i sommer for å få opp motivasjonen samtidig som hun ikke skulle bli for intens, så var virkelig ikke dette noen god opplevelse. At dette ble en dyr helg med bortkastede penger irriterer meg også. Jeg har betalt for å få en vurdering av hundens sporevne, ikke evnen til å ta seg igjennom umulig terreng. Som dommeren sa; "selv en jämt ville hatt problemer her". Å bevisst legge opp til at hunden skal mislykkes er jo ikke greit :no:

Av 27 deltareke ble det 19 nuller, mange av hundene fant rett og slett ikke noe spor og gå etter alt regnet. Bare 4 kom seg igjennom med 1. premie. Det var så mye galt med dette arrangementet at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang...

Så innmari leit - en ting er at du har en liten hund, men om dommeren mener at sporet er vanskelig for en av de større rasene også, så er det jo maks uflaks å trekke det sporet. Er det noen regler og formelle krav for hvordan spor under NM skal være, så du kan sende en klage? Jeg begynte på et blodsporkurs i våres, men fikk ikke med meg alle kurskveldene, men de sa i hvert fall da at blodsporet skal følge naturlig der en ser for seg at viltet ville gått. Er det naturlig at et rådyr vil gå gjennom slikt kratt, eller gå rundt? 

1 time siden, 2ne skrev:

Dette med å gå spor med liten hund har sine utfordringer, jeg har tenkt på det selv når jeg har planlagt at Ali skal bli brukshund når jeg får igjen treningsmotivasjonen (hun er jo bare 3 år, så hvilken som helst dag nå! :teehe: ). 

Vi hadde jo en fin dag i skogen i våres, skulle vi gjentatt den en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Æsj, så kjipt :hmm: 

Har du ikke lov å belønne i sporet? Eller, det har vel egentlig ikke noe å si når du allikevel har blitt brutt, kanskje? For man kan jo ha med en liten belønning og gi i tilfeller som dette, tenker jeg. Jeg har gjort det med mine når vi har gått vanlig skogspor, i hvert fall. Det er dog under trening, da er jo alt lov :)  

Jeg belønner konsekvent kun i sporslutt, fordi jeg har en hund som har sine egne meninger om når sporet er ferdig ;) Denne sesongen har vi slitt veldig med at hun syntes hun var ferdig i sårleiet, fordi hun har fått mye belønning der tidligere. Og er hun ferdig så er hun ferdig, da går hun ikke en meter til :teehe: Så nå er det kun å finne skanken som belønnes.

Akkurat nå, SFX skrev:

Så innmari leit - en ting er at du har en liten hund, men om dommeren mener at sporet er vanskelig for en av de større rasene også, så er det jo maks uflaks å trekke det sporet. Er det noen regler og formelle krav for hvordan spor under NM skal være, så du kan sende en klage? Jeg begynte på et blodsporkurs i våres, men fikk ikke med meg alle kurskveldene, men de sa i hvert fall da at blodsporet skal følge naturlig der en ser for seg at viltet ville gått. Er det naturlig at et rådyr vil gå gjennom slikt kratt, eller gå rundt? 

Dommeren fortalte at han hadde selv gått ettersøk i tilsvarende terreng og funnet skadeskutt elgkalv midt i kratt, så det er nok naturlig for vilt å gå der. Jeg kunne sikkert bedt om å få sporet underkjent, en av de andre deltakerne fikk gå reservespor fordi det plutselig var dukka opp ei elv i sporet over natta som ekvipasjen ikke kom seg over (mitt spor derimot, kryssa elv to ganger - og det var lagt der bevisst...) Noen dommere legger opp til at hundene skal lykkes, andre prøver å være så jævlige som mulig. Jeg gidda rett og slett ikke å klage fordi jeg ikke trodde min hund hadde noen sjanse til finaleplass uansett - det var før jeg visste at kreti og pleti også hadde nulla.

Nå har vi vært ute og gått et aldri så lite "motivasjonsspor" for å få viska ut det negative minnebildet og gjøre blodspor til noe gøy igjen. Så i dag fant vi skanken og feira med vaffel og leverpostei :banana:  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, 2ne skrev:

Til undulater ja, men du vil ikke ha en hund som heter Han André? :P 

--

AN driver facebook og drar opp gamle bilder, og 80 % av dem er fra da jeg var dårlig i vinter. Så hyggelig, liksom :lol: Mitt første måltid etter første operasjonen, etter 4 dager med faste, var tomatsuppe - og jeg har kommentert sånn eplekjekt at jeg håper de har klart å sy ordentlig igjen denne gangen, jeg gidder jo ikke å gjøre det der en gang i halvåret. Og det gjorde jeg jo ikke, det tok bare 3 dager det :lol: 

Vi har hatt to puddelkull, første gangen fikk jeg kreft og begynte med strålebehandling dagen etter fødsel (fordi bolla er så flink at hun føder før jeg blir borte en uke! :heart: ). Andre gangen sleit jeg med nesten-tarmslyng og fortetninger som endte opp med sprukket tarm og to operasjoner. Og nå planlegger jeg både kull 3 og 4, så jeg lurer litt på hva som kommer til å gå galt denne vinteren.. :teehe: Om det ikke skjer noe spesielt, har jeg lurt på å ha et kull nr 5 til våren også, den som gir seg er en dritt, vøtt :P 

Jo, når navnene er så bra som dem du har presentert her så :D Jeg lo med lyd helt alene i stua, mulig det sier mer om meg enn de navna men men...

17 timer siden, SFX skrev:

Tja, her går det under så mangt - Snupp og Snopp, selvfølgelig. Dere to, når jeg snakker til begge. "Ikke du, den andre" har blitt en slags kommando her. Han André hadde glidd rett inn i flokken :D 

Det der er en gjenganger her også :teehe:

____________________________________________

I natt var det 1 grad ute i gokk, der jeg bor. Og i 6-draget var det hele 1,7...da var det over for denne gang :icon_cry:Hade sommer :bye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, LØJ said:

I natt var det 1 grad ute i gokk, der jeg bor. Og i 6-draget var det hele 1,7...da var det over for denne gang :icon_cry:Hade sommer :bye:

Minus her i natt, og skraping av bilvindu. Men strålende vær i dag da, så ingen grunn til å henge med huet fordeom.

Venter på veterinær jeg. Funderer på å gå ned etter kaffe, da kommer han garantert når jeg er halveis nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Minus her i natt, og skraping av bilvindu. Men strålende vær i dag da, så ingen grunn til å henge med huet fordeom.

Venter på veterinær jeg. Funderer på å gå ned etter kaffe, da kommer han garantert når jeg er halveis nede.

Jammen jeg bor jo ikke så lagt opp i landet som du :teehe:Men ja jeg så at det hadde vært isskraping på bilvinduer osv oppover... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Det er vel kreftorganisasjonen som alle på FB oppfordrer til å støtte nå? Om du gir dem Lotto-gevinsten din, så trenger sikkert ingen andre å gi heller :D 

Får vurdere det.

1 time siden, SFX skrev:

Er det vanlig at sikringer til sigarett-tenner går? For jeg tenker aldri på slikt når jeg skal ut på langturer. Eller korte turer. Og det har aldri skjedd meg...

Jeg har opplevd at de sikringene der gikk, synes jeg husker at jeg brukte uttaket på en eller annen duppeditt som jeg ikke burde brukt det på.

Jeg skal dra på drop in hos veterinær etter 16:00. Må dit for å kjøpe fôr, og så vil jeg ha en vurdering på om testiklene til Pippin har mer enn normal størrelsesforskjell. Det skal bli litt av et styr å få hissigterrieren Pippin til å godta ballefikling fra fremmed person. :pinch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur gått i suverent turvær, plen klipt i litt mer fuktig vær. Men plena var tørr nok til å klippes, selv om det begynte å yre litt mens jeg holdt på. Driver forøvrig og prøver å få til en avtale med guttene som flytter inn oppe - jeg klipper plen, de måker snø. Håper de kjøper den dealen :P 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutes ago, LØJ said:

Jammen jeg bor jo ikke så lagt opp i landet som du :teehe:Men ja jeg så at det hadde vært isskraping på bilvinduer osv oppover... 

Bagateller :innocent:

 

Funka!  Kom ikke lenger enn ut i gangen, så kom veterinæren inn døra. :ahappy:  Oksekalven har lungebetennelse. Hadde en annen veterinær på han på tirsdag, men han hadde feilberegnet vekt, så han har fått for liten dose med medisin, så vi øker dosen og satser på at det funker nå. Han veterinæren her syns det er artig når jeg er tar i mot, for jeg har somregel en formening om hva som er galt, og har jeg ikke det så spør og graver jeg, for det første jeg sa var at jeg lurer på om han har fått for liten dose. Så da sjekka han dosering og målte med målebånd og "yep! beregnet 56 kg for lite vekt".  Han mente vi skulle klare å berge kalven da, for han var ikke så dårlige som frykta. 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG... jeg må prøve å finne 5000 kr til april :huh:

Fant ei drømmehelg for gubben, det er Jethro Tull 50-årsjubileumsturne OG hjemmekamp mot byrivalen for gubbens favorittlag samme dag. Uheldigvis blir det en ekstra natt på hotell fordi flyet hjem går mandag ikke søndag, og flybillettene er litt dyrere siden det er helg. Så med flyreise, hotell, konsertbilletter, kampbilletter og togbilletter kommer nok helga raskt opp i 10 000 kr :hmm: Han har ikke så store problemer med å finne sin halvpart, litt mer kronglete for meg. Men herrefred så glad han hadde blitt!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den duppeditten som holder fast dusjhodet i dusjkabinettet mitt gikk i stykker i går. Du verden så mange rare ting man er avhengig av for at ting skal fungere i hverdagen. Jeg må innom Biltema også i dag, de har visst noe som kan brukes. Hele badet skal totalrenoveres neste sommer så jeg gidder ikke bruke mye penger på dette. Men jeg må jo ha en sånn duppeditt! :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Just now, Pixie said:

OMG... jeg må prøve å finne 5000 kr til april :huh:

Fant ei drømmehelg for gubben, det er Jethro Tull 50-årsjubileumsturne OG hjemmekamp mot byrivalen for gubbens favorittlag samme dag. Uheldigvis blir det en ekstra natt på hotell fordi flyet hjem går mandag ikke søndag, og flybillettene er litt dyrere siden det er helg. Så med flyreise, hotell, konsertbilletter, kampbilletter og togbilletter kommer nok helga raskt opp i 10 000 kr :hmm: Han har ikke så store problemer med å finne sin halvpart, litt mer kronglete for meg. Men herrefred så glad han hadde blitt!

*ler*
Det der hadde ikke vært drømmehelg for meg om partneren min hadde annonsert at hen hadde funnet drømmehelgen og jeg måtte hoste opp 5 000 selv *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...