Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, august


mokken
 Share

Recommended Posts

Just now, SandyEyeCandy said:

Ja, han må jo være rolig mens han blir holdt for at det hele skal bli en ålreit opplevelse etterhvert, det er klart. Men den skrikinga betyr kanskje ikke at han er så innmari redd, for det er jo mye lyd og dramatikk i han jevnt over? Og med riktig klosaks som bare skaver av flak vil han jo ikke merke sjølve klippet? Uansett, hold fram som du lyster, jeg er bare ikke så sikker på at denne tværinga på tilvenning det uendelige er noe bedre med en voksen og vrang hund enn å bare få det gjort. :) 

Han er rolig når han blir holdt, men blir krakilsk når han kjenner klosaksa mot klørne, enten den har begynt å klippe eller ikke. Han spreller ikke noe særlig, da, bare ligger og skriker, og kvepper skikkelig hver gang saksa tar noe.

Og det er jo det du sier som er grunnen til at jeg ikke har begynt med den gradvise tilvenningen før, at han ER jo dramatisk av seg, og det KAN jo ikke gjøre så vondt :P  Men nå har vi holdt på i fem år, og jeg er LEI... Musikeren er ikke så glad i å involvere seg i det her, så jeg har ikke egentlig holdehjelp heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er jeg skikkelig stolt av Fetter. Nå er han godkjent redninghund! Vi har til og med bestått alle prøver vi har vært oppe til på første forsøk. Dette hadde jeg ikke sett for meg da jeg for snart to

jeg fikk melding fra nav nå nettopp om at jeg får innvilget ungufør Endelig godtok de at jeg (som nå er 25år, vært syk i 9 år) oppfyller kravet om å ha blitt alvorlig syk før fylte 26 år! Fy flate det

I   my dog Stakkers Fetter som har en slik gal eier som meg.

Posted Images

Sukk, de to tingene er jo liksom rake motsetninger av hverandre, så jeg klarer ikke bestemme meg for hva jeg egentlig vil gjøre... Hold og klipp de gangene Musikeren orker å høre på dramaqueenen skrike, eller prøve gradvis tilvenning av en hund som begynner å sutre bare jeg holder i labben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
11 timer siden, 2ne skrev:

 

Det er ikke tørketid her btw.. Jeg burde sikkert sette pris på det, når jeg *opphold* har fått se *opphold* hvor dramatisk det kan være *insert dramatisk musikk* i tørketiden! Men nope! *opphold* Jeg liker fortsatt ikke regn! *mer dramatisk musikk* 

*sett inn dramatisk skrekkfilm musikk type 80-tallet og et overspilt sjokkert uttrykk som hentet ut av en amerikansk såpeopera her* 

:lol: 


Nå har jeg gjort meg ferdig med dagens vakt på flyplassen. 
Nå skal vi snart ut og oppdage enda flere nye stier der hvor det var så fint å padle i kajakken. Gubben tar kajakken rundt på vannet, og resten av oss tar beina fatt i skogen. :) Så får vi se hvordan det går. Jeg har jo for vane å rote meg inn på ekstra lange stier når jeg skal utforske, men jeg håper å være hjemme igjen til middagstid :lol: 

Etterpå blir det kanskje en sykkeltur mot sentrum for å se hvordan det er under sildajazzen i år :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Debbie skrev:

Takk for svar både to. Men nå leser jeg at kokosolje er jo like ille som palmeolje.. ble litt betenkt.

Er til hunden, ho sliter med tørre poter. Noen nevnte at kokosolje hadde fungert fantastisk.

Har du prøvd noen form for fiskeolje? 

5 minutter siden, Tinkie skrev:

Sukk, de to tingene er jo liksom rake motsetninger av hverandre, så jeg klarer ikke bestemme meg for hva jeg egentlig vil gjøre... Hold og klipp de gangene Musikeren orker å høre på dramaqueenen skrike, eller prøve gradvis tilvenning av en hund som begynner å sutre bare jeg holder i labben?

Det høres jo ikke ut som om han tror han er døden nær og biter i ren angst og desperasjon - om han bare lager dramalyder så ville jeg tvunget Musikeren til å tvinge bikkja til å holde seg i ro slik at du får klipt :) Vinn-vinn for dere alle... eller i hvert fall for deg :D Drit i skrikingen - det er åpenbart bare tull og tøys fra bikkja sin side og har kanskje kommet fordi han merker at da slipper han unna. Skrik og skrål er jo bare det - skrik og skrål. Så lenge han ikke er livredd men bare rykker litt i beina, så er det bare å klippe i vei. Ikke noe dill :) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, Tinkie said:

Sukk, de to tingene er jo liksom rake motsetninger av hverandre, så jeg klarer ikke bestemme meg for hva jeg egentlig vil gjøre... Hold og klipp de gangene Musikeren orker å høre på dramaqueenen skrike, eller prøve gradvis tilvenning av en hund som begynner å sutre bare jeg holder i labben?

Jeg tipper Kuro har lagt seg til en måte å være på under kloklipp som ikke har noe med verken smerter eller angst å gjøre, og at det at dere går i fella og unngår situasjonen eller styrer enda mer med det, bare gjør saken verre. Nå har jeg gjort dette noen ganger på krakilse unggutter, og jeg holder en knapp på det å få holdt godt og trygt med rask klipping som ignorerer skrik og drama. :teehe:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

 

Også kom jeg på at det blir superkrise dersom sikringene til sigarettuttaket i bilen svikter - da har jeg jo brått ikke noe GPS til å hjelpe meg til å komme dit jeg skal, så nå må jeg få kjøpt inn sikringer til bilen også. Alt man må huske på :o 

Ja, sånne sikringer må man ha liggende. Det har jeg vært glad for at jeg hadde et par ganger ja. Men en ting jeg ikke tok høyde for på langtur var at GPS'en ikke funker i tunneler. Det ble jeg plutselig veldig klar over i tunnelsystemet under København, hadde ingen mulighet til å vite hvor vi skulle kjøre. Så da var det bare å kjøre hvor som helst til vi kom ut, og så finne noen kronglete veier over bakken til dit vi skulle.  e035.gif

Mine ambisjoner for dagen er å vaske to maskiner med klær, klippe klør på åtte labber og børste minst en hund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Siri skrev:

Har du prøvd noen form for fiskeolje? 

Det høres jo ikke ut som om han tror han er døden nær og biter i ren angst og desperasjon - om han bare lager dramalyder så ville jeg tvunget Musikeren til å tvinge bikkja til å holde seg i ro slik at du får klipt :) Vinn-vinn for dere alle... eller i hvert fall for deg :D Drit i skrikingen - det er åpenbart bare tull og tøys fra bikkja sin side og har kanskje kommet fordi han merker at da slipper han unna. Skrik og skrål er jo bare det - skrik og skrål. Så lenge han ikke er livredd men bare rykker litt i beina, så er det bare å klippe i vei. Ikke noe dill :) 

Jepp, og selolje. Bare synes at to-tre spiseskjeer med olje hver dag er mye, og det er ikke så mye bedring.

Nå ser jeg på serien 13 reasons why... herregud for noen dramaqueen disse ungdommene er...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Debbie skrev:

Jepp, og selolje. Bare synes at to-tre spiseskjeer med olje hver dag er mye, og det er ikke så mye bedring.

Nå ser jeg på serien 13 reasons why... herregud for noen dramaqueen disse ungdommene er...

Jeg har smurt tørre poter med scholl hælsprekk-krem, synes den fungerer godt og legger igjen et beskyttende vokslag som minsker slitasjen. Ellers har jeg hørt en del gode erfaringer med en svensk olje som heter nutrolin skin & coat.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde gjøre masse idag, men har virkelig ingen energi... istedet ser jeg på twin peaks the return og er smått oppgitt... Den gamle serien var creepysnål, den her delen er bare snål og ikke creepy en gang... jaja... 

Må ta meg sammen og komme meg ut på tur om litt også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

På mandag bråbestemte jeg meg for å stille ut på Elverum i går og det ble kval E, Konk 2, CK og 2BHK. Treningen var så som så hadde bare rukket litt trening på stue gulvet. Så klart mens vi står og venter reiser Niri seg opp og legger labbene på skuldrene mine og jeg får et "nuss". Dette er første utstilling etter at han be voksen. Premien er er wiskyglass og bare et er jo dut så vi må vel prøve oss til neste år også. @SFX var Ringsekretær for fuglisene i går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Snoffe skrev:

I dag fant jeg første egget til ukkelsen Ursula :D til nå har bare silketrioen lagt egg :D veldig gøy!

Hvis noen har forslag til navn til de tre hvite silkene så hadde det vært veldig kjekt :)

Jade, Perle og Yasmin. (Fra boka Tre kinesiske søstre).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandpapir i øya :yawn: Men inatt var det ihvertfall et kurant kakebord, selv om ingen av kakene var gode, jeg har blitt sær på kaker...

Sjekket norsk retriverklubb og vorsthehund sine sider inatt, fikk nesten lyst på ny hund jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Debbie skrev:

Takk for svar både to. Men nå leser jeg at kokosolje er jo like ille som palmeolje.. ble litt betenkt.

Er til hunden, ho sliter med tørre poter. Noen nevnte at kokosolje hadde fungert fantastisk.

 

Jeg hadde gitt egg et par tre ganger i uken. 

Labbisen jeg hadde fikk litt tørre poter i perioder på vinteren, da smurte jeg i tillegg med streptolin spenefett. Funket gull :)

 

....sitter vi å ser på regnet. Var på tur i knappe 2 timer i oppholdsvær, og rett etter at vi kom inn døren gjemme så åpnet slusene seg! Heldig med den :P

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, mokken skrev:

Jeg hadde gitt egg et par tre ganger i uken. 

Labbisen jeg hadde fikk litt tørre poter i perioder på vinteren, da smurte jeg i tillegg med streptolin spenefett. Funket gull :)

 

...sitter vi å ser på regnet. Var på tur i knappe 2 timer i oppholdsvær, og rett etter at vi kom inn døren gjemme så åpnet slusene seg! Heldig med den :P

 

 

Gjør det også... Ho er verre på vinteren.

 

Ser igjen på 13 reasons why, og skjønner ikke konseptet.

Hovedpersonen har jo tydligvis store psykiske problemer, ho som har tatt livet av seg og lager kassettene har i mine øyne ikke så mye å ta livet av seg for.. men har ikke kommet halveis ennå. Synes fremdeles serien er utrolig dårlig laget, og fryktelig opphausa. Har lest boka, og den var hakket bedre. Hvorfor folk blir inspirert til å ta livet av seg av denne serien skjønner jeg ikke, må være av oppgitthet... hjelpes!!!

Nei, ser heller litt Blacklist fornuftig serie det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Debbie skrev:

Gjør det også... Ho er verre på vinteren.

 

Ser igjen på 13 reasons why, og skjønner ikke konseptet.

Hovedpersonen har jo tydligvis store psykiske problemer, ho som har tatt livet av seg og lager kassettene har i mine øyne ikke så mye å ta livet av seg for.. men har ikke kommet halveis ennå. Synes fremdeles serien er utrolig dårlig laget, og fryktelig opphausa. Har lest boka, og den var hakket bedre. Hvorfor folk blir inspirert til å ta livet av seg av denne serien skjønner jeg ikke, må være av oppgitthet... hjelpes!!!

Nei, ser heller litt Blacklist fornuftig serie det:)

Hun får en del å slite med utover, det er det ingen tvil om. Jeg likte serien veldig godt, den er velspilt og gir et godt bilde av hvordan det er å være ung og ha nervene og følelsene utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Det ble totalt 2 timer tur i dag. Rundt halvannen time effektiv gåing. Sjef svømte i nesten en halvtime også. Gubben hadde som sagt kajakken og var rundt ute på vannet. Og når Sjef oppdaget ham langt der ute så kastet han seg uti og la på svøm :lol: 

Det var ikke noen dårlig vei jeg fant. Men det tok brått slutt når jeg kun fant dype gjørmehull jeg ikke hadde sjans til å komme meg over. Nå ligger Sjef og sover godt og vi har fått i oss middagen. 
Sildajazzen utgikk siden vi timet både padling og skogstur så godt at det begynte å regne akkurat når vi var ferdige :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Linsesuppen fra i går har transformert seg til linselapskaus i løpet av natten. Like god likevel! Og den som spiser restemat får dessert! Det er et gammelt ordtak fra Tasmania.

Hah! Flere som har sett game of thrones og tatt med seg den viktigste take home message :D:D

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Ja, sånne sikringer må man ha liggende. Det har jeg vært glad for at jeg hadde et par ganger ja. Men en ting jeg ikke tok høyde for på langtur var at GPS'en ikke funker i tunneler. Det ble jeg plutselig veldig klar over i tunnelsystemet under København, hadde ingen mulighet til å vite hvor vi skulle kjøre. Så da var det bare å kjøre hvor som helst til vi kom ut, og så finne noen kronglete veier over bakken til dit vi skulle.  e035.gif

Hahhahaa, det er småekkelt ja :lol: Heldigvis går det som regel bra :D Men atte... er det tunnelsystem under København? :o Har jeg aldri fått med meg :lol: 

5 timer siden, Debbie skrev:

Jepp, og selolje. Bare synes at to-tre spiseskjeer med olje hver dag er mye, og det er ikke så mye bedring.

Hvetekimolje? Det var veldig in en gang i tiden i hvert fall :ahappy:

32 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Kan man være medlem av NKK alene, eller er det enda sånn at man må være medlem av en hundeklubb og så kommer automatisk NKK på toppen?

Man må fortsatt være medlem av hunde- eller raseklubb ja - og får med NKK på kjøpet :) 

Har vi gått langs Mjøsas bredd, truffet masse hunder og folk og hundene har oppført seg eksemplarisk. Har møtt flinke unger som spurte om lov til å hilse på hundene også :). Vi var ute i 3,5 time faktisk :o det var verdt det - for en fantastisk dag!!! 

Vel hjemme fikk hundene en real bartevask... og Willy rulla seg i alt det tørre gresset på plena *sukk*. Nå ser han ut som et gressmonster... Nå er jeg forresten mett i magen etter nok et deilig pizzamåltid - og en neve selvdyrka gulrøtter... de er vel mer sånn knaskegulrøtter ennå - ikke veldig store mao :lol: 

Edit: 
Fra mitt fargerike blomsterbed :ahappy:

Siri Guldseth sitt bilde.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...