Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, august


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er jeg skikkelig stolt av Fetter. Nå er han godkjent redninghund! Vi har til og med bestått alle prøver vi har vært oppe til på første forsøk. Dette hadde jeg ikke sett for meg da jeg for snart to

jeg fikk melding fra nav nå nettopp om at jeg får innvilget ungufør Endelig godtok de at jeg (som nå er 25år, vært syk i 9 år) oppfyller kravet om å ha blitt alvorlig syk før fylte 26 år! Fy flate det

I   my dog Stakkers Fetter som har en slik gal eier som meg.

Posted Images

3 timer siden, Lola Pagola skrev:

Uff så tragisk og traumatisk! Skjønner godt at det kommer en reaksjon etter en slik hendelse altså, og at det kan ta litt av.

Ja, det er godt å ikke ha for mange ting egentlig. Jeg har litt hoarder-tendenser, "denne kommer jeg sikkert til å passe inn i om jeg bare går ned et par kg", "denne dingsen kan sikkert komme til nytte engang" etc etc. Men de siste årene har jeg blitt ganske god på å kaste, og si nei til nye ting som jeg ikke trenger. Jeg er per default en rotete person, så å ikke fylle opp alle flater og skap med ting hjelper meg veldig, nå har jeg det nesten alltid ryddig hjemme (sånn i mine øyne iallefall :P ).

Ja, det var passe traumatiske greier...våkne i et flammehav og starte leken hva-rekker-jeg-å-få-med-ut...

Bra du begynner bli mer bevisst på dette, det er jo en snikende "sykdom" som plutselig bare er der i full styrke og da trenger man hjelp liksom. Bedre være i forkant og trekke pusten og spørre seg en gang til før en trekker kortet eller kjøper ennå en ny oppbevaringseske for å lagre fler ting...
Jeg tenker at litt rot er greit - 3 457 953 ballonger som gikk ut på dato for 15 år siden lagret sammen med alle avisene du fikk på døra i din første leilighet , aldri kastet hullete sokker, osv osv er ikke greit :P

Takk til @Line som bestemte at middagen i dag atter en gang blir sushi :teehe:

Gruer meg litt til i morgen. App skal under kniven og jeg har aldri hatt hund med epulis og aldri måtte operere inni munnen. Noen som har erfaring og kan informere meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gjort en skikkelig arbeidsøkt ute. Mens jeg holdt på begynte det å regne, men jeg hadde så lyst til å bli ferdig med det jeg drev med at jeg fortsatte. Jeg hadde helt glemt hvor deilig det er å komme inn når man er sliten og gjennomvåt. Tørre klær! :heart: Varm kaffe! :heart: Sofakrok med pelstryner i! :heart:

Nå skal jeg snart dra til byen og kjøpe kompostgrinder. De skal først brukes til å holde hunder unna når jeg maler veranda, etterpå skal jeg bruke dem til ... kompost!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Stine skrev:

Tuva ble stanga av en sau idag, og jeg fikk strekk i rompa etter et heller ikke velykket karatespark...

Unnskyld men :teehe:håper det gikk bra med Tuva, og strekken gir seg fort :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Siri said:

Jeg blir vel nesten lagt inn når jeg sier at jeg synes det er kjempedeilig å gå tur i skikkelig regnvær når man er kledd for det :D 

Næsj, bare gå ute i regnværet med deg du :P 

6 hours ago, Siri said:

:lol: Det er jo gjerne en grunn til at det er noen man tenker på før andre - og da er det kanskje rett også? Litt sånn magefølelse blandet med kunnskap og fornuft? 

Ja, eller så er det en grunn til at man leter videre.. Ett av to, liksom :lol: 

5 hours ago, Line said:

Alltid enklere å finne hann til den du ikke skal pare enda, enn den som skal pares, er min erfaring :lol: 

Jeg syns ikke det, det er litt flere greier å ta hensyn til med Ali enn det er med Leah :lol: 

5 hours ago, SFX said:

Men tenk om de er like irriterende som den flue som buzzer rundt i soverommet utenfor rekkevidde og som blir borte når du slår på lyset?

Hvis du er såpass ved bevisthet etter at du er død, så er vel kanskje ikke kirkegård og kirkeklokker din største bekymring? :P 

5 hours ago, SFX said:

En skulle jo tro at en dobbeltseng holdt - og det gjør det som regel, det er bare Glam som av og til insisterer på at en må ligge tettest mulig, og da er det sikkert plass til fire bernere til i senga :D

:lol: 

5 hours ago, SFX said:

Takk for tips, da har jeg noen steder å sjekke!

Jeg veit ikke om det er registrert noe sted, men det er jo verdt et forsøk :ahappy: 

5 hours ago, SFX said:

Er ikke hun Baaaabyyyy da? Eller er hun Prinsesse-Baby?

Beeeebiiiiii :aww: Med e og i, ikke a og y - det er viktig :P Og jeg tror hun er en Hulken-bebi, hun tror hun er veldig stor og skummel når hun er "sint" hun :P 

5 hours ago, SFX said:

Jeg ble sliten selv, føler meg sliten enda. Den veggen ble ikke malt ferdig i går, for å si det sånn.

Det er lov å slappe etter sånne 48 timer :)

--

Oppdretteren til Leah er så søt :ahappy: På formiddagen i dag hadde hun gått gjennom alle de svenske hannene vi har prata om som var aktuelle og skrevet det hun veit om de, helse, mentalitet og eksteriør på linjene og når de er øyelyst sist osv. Det er jo  et mye bedre alternativ enn mitt, som bare hadde tenkt å skrive alle på ei liste og dra fingeren opp og ned i blinde og bare ta den jeg stoppa på :lol: 

Stakkars Nora fikk bekrefta sine fordommer mot motorer som ruser i dag, det smalt så innigamperæva i potta i det en kjørte forbi at hun skvatt under bordet på et blunk. Lille fjolle :heart: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det brenner litt i en parkert lastebil langs turruta vår i dag. Brannvesenet driver slokning.  Av publikumsantallet ( stort sett bestående av voksne menn ) skulle man tro det var noe litt mer spennende.  Jeg fatter ikke at voksne folk har så lite som skjer i livet dems at de flokker seg på utsiden av et gjerde og måper over noen brannmen og litt røykutvikling.  De blir jo ikke flaue en gang ser det ut som...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Nå skal jeg snart dra til byen og kjøpe kompostgrinder. De skal først brukes til å holde hunder unna når jeg maler veranda, etterpå skal jeg bruke dem til ... kompost!

Kan de brukes til DET???? :o                              :lol: 

37 minutter siden, 2ne skrev:

Næsj, bare gå ute i regnværet med deg du :P 

Puhhhhh... jeg trenger ikke å se meg rundt for å snike meg unna slike som skal komme og legge meg inn altså? :whistle: 

37 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, eller så er det en grunn til at man leter videre.. Ett av to, liksom :lol: 

Næsj,, det er bare fordi man er alt for kritisk, det :P 

Har jeg spist TO minipizzaer, og de var kjempegode :o Jeg er jo egentlig ikke sånn superpizzadigger, men så kom jeg på at jeg kanskje kan lage sånn hvit pizza, og DA ble det jo kjempegodt. En med kylling og cashewnøtter og en med spekeskinke og cashewnøtter - og mozzarellaost da... og litt til. Nammmmm :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

@LØJ Setteren min er operert to ganger i munnen nå, også hatt epulis. Hos han trakk vi flere tenner begge gangene, så vet liksom ikke om det blir helt sammenlignbart? Vi hadde time sent på dagen første gangen, så han våknet i vill panikk og med enorme smerter.. Lever tidlig og hent så sent som mulig :aww: De får smertestillende der, så regner jeg med du får med både antibiotika, rimadyl og muligens tramadol for de værste smertene :) Hos min var det som sagt tanntrekk i samme slengen, så det tok litt tid før han kom seg ordentlig etter inngrepet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Hvis du er såpass ved bevisthet etter at du er død, så er vel kanskje ikke kirkegård og kirkeklokker din største bekymring? :P 

Godt poeng :D Jeg kan jo håpe jeg blir vampyr eller zombie, så kan jeg bare dra derfra.

1 time siden, 2ne skrev:

Jeg veit ikke om det er registrert noe sted, men det er jo verdt et forsøk :ahappy: 

Ja, det er et sted å starte detektivarbeidet.

1 time siden, 2ne skrev:

Beeeebiiiiii :aww: Med e og i, ikke a og y - det er viktig :P Og jeg tror hun er en Hulken-bebi, hun tror hun er veldig stor og skummel når hun er "sint" hun :P 

But of course, vokaler er viktige. Hulken, faktisk :wub: 

1 time siden, 2ne skrev:

Det er lov å slappe etter sånne 48 timer :)

Det var i hvert fall en dyd av nødvendighet.

1 time siden, 2ne skrev:

Oppdretteren til Leah er så søt :ahappy: På formiddagen i dag hadde hun gått gjennom alle de svenske hannene vi har prata om som var aktuelle og skrevet det hun veit om de, helse, mentalitet og eksteriør på linjene og når de er øyelyst sist osv. Det er jo  et mye bedre alternativ enn mitt, som bare hadde tenkt å skrive alle på ei liste og dra fingeren opp og ned i blinde og bare ta den jeg stoppa på :lol: 

Så herlig å ha slik hjelp og entusiasme rundt seg!

1 time siden, 2ne skrev:

Stakkars Nora fikk bekrefta sine fordommer mot motorer som ruser i dag, det smalt så innigamperæva i potta i det en kjørte forbi at hun skvatt under bordet på et blunk. Lille fjolle :heart: 

Nora :console: 

Da har jeg sett det også - en på FB støtter kupering av ører og hale, og argumenterer med at det er helt greit fordi vi tillater (kjønnskorrigerende) operasjoner av transeksuelle... (Vel, de skrev transvestitter, men jeg antar de blandet begrepene). Det er ikke en diskusjon jeg hadde tenkt til å engasjere meg i, men jeg finner det særdeles fascinerende å lese slike verdenssyn. For en diagnose - som transseksualisme er ansett som i dag, det er jo skikkelig sammenlignbart med å klippe av ører og haler på små valper fordi en synes det er penere eller tror det reduserer haleskader i framtiden. Det er skikkelig nøyaktig samme saken, er det. Idiot.

Det er andre gangen *i dag* at jeg holder på å slenge laptopen i gulvet, fordi folk er SCHTOOOPID på FB. Første gangen var en amerikaner som hadde mistet en hund til leptospirose, veterinær anbefalte at hennes fire andre hunder fikk tatt titer-test, og om allmenntilstand og immunforsvar tilsa det, så burde de vaksineres ASAP for å unngå at hun mistet flere til lepto. Men hun vil ikke vaksinere fordi den hunden som gikk fra helt frisk til helt død på 48 timer ble vaksinert for lepto i 2012, så hun regner med at det er derfor han døde, og vil ha hjelp fra ei gruppe for bernerfolk med forslag til hva annet hun kan gjøre. Atte WTF? 

Jeg fikser ikke slik idioti, jeg må finne noe annet å lese. Donald-blader, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne fra tur, og skitungen har tydeligvis lært seg at hun får godbit etter å ha passert hunder uten å kjefte. Når hun passerer fint så stopper hun og venter på godis, når hun kjefter så går hun bare videre :lol: Men det har blitt mye bedre helhetsmessig da :) 

Nå skal jeg lage meg litt mat. Ble fastedag i dag fordi jeg glemte unna lunsjen til det var så sent at jeg like gjerne kunne vente på middagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Beeeebiiiiii :aww: Med e og i, ikke a og y - det er viktig :P Og jeg tror hun er en Hulken-bebi, hun tror hun er veldig stor og skummel når hun er "sint" hun :P 

 

Jeg hadde en tante som sa bebi, på alvor. Hun sa faktisk beken også. Egg og beken. Rene vokaler en mye fiiinere enn diftonger nemlig. :aww:

51 minutter siden, Siri skrev:

Kan de brukes til DET???? :o                              :lol: 

 

Jeg har prøvd, og det funker! 

Jeg har vært på Jula og kjøpt både kompostgrinder (2 stk) og litt annet. Det har en tendens til å bli litt ditt og datt i tillegg til det man skulle ha på Jula. Og så har jeg spist rester fra i går + jordbær! Mett som et spett.

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden min velloppdragen Lukis stupte oppi gryta med kald betasuppe, som ventet på meg, før jeg rakk å komme ned trappa, så ble det bare hvitløksbrød til middag på meg. Jeg klager ikke - hvitløksbrød med ost er godt det. Tipper den nevnte Lukisen blir tørst etterhvert da. Og tissetrengt. :aww: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2017 at 11:36 AM, Kaisen skrev:

Er det vanlig å ha fryseboks i båt? Bikkja skal bo i seilbåt i mens vi er i sverige, men jeg vet ikke om de har fryseboks:lol: blir litt problematisk å ta med V&H hvis de ikke har det.

Kommer an på hvor dyr/ stor og ny den seilbåten er, men ville kanskje ikke satsa på det. :P Tåler bikkja di tørrfôr? Dyret mitt får også V&H til vanlig, men på hytta (som har fryseskap men ikke innlagt vann) får hun en kombinasjon av tørrfôr, frysetørka vom og diverse kjøttmat fra butikken i stedet. V&H blir fort litt ekstra klinete og styrete når man ikke er tilkobla vannettet synes jeg, uavhengig av frysemulighetene. :)

 

På 9.8.2017 at 5:37 PM, Tinkie skrev:

Nei, dessverre :lol: Vi har møttes kl 9 for frokost, for eksempel. Men da har det vært alkohol til frokosten, da. Det er vel sjelden alkohol til vielsen :aww: 

Vi var i bryllup i Frankrike i sommer. Vielsen var i den lokale, katolske kirka litt utpå formiddagen, og den italienske presten var i rimelig godt humør, for å si det sånn. :P I franske kirkebryllup signerer brudeparet i ei bok, men presten hadde tatt med den de bruker til barndåp i stedet, og oppdaga det ikke før lenger ut i seremonien. Så de ble først døpt, og så ble de gift på en grønn serviett presten tilfeldigvis hadde i lomma. :lol:

 

 

8 timer siden, Lola Pagola skrev:

 Jeg er per default en rotete person, så å ikke fylle opp alle flater og skap med ting hjelper meg veldig, nå har jeg det nesten alltid ryddig hjemme (sånn i mine øyne iallefall :P ).

Dette er meg. :P Men akkurat nå driver jeg og flytter uten å egentlig ha tilgang til bil, så jeg har egentlig mest lyst til å fylle en ryggsekk med de viktigste tingene, og bare stikke av fra resten. Flytting er stress. :hmm:

 

@SFX en slektning av meg hadde samme dilemma for noen år siden, og la ned veto mot mot både kirkegård og kirke før han døde. Eneste lovlige alternativ da tror jeg er askespredning. Det var helt greit for resten av familien, bortsett fra en av ungene hans (som ikke er religiøs, men gjerne ville ha en grav å gå til likevel). Jeg tror muligens den askespredningen ikke skjedde helt etter boka, slik at alle de etterlatte skulle kunne slå seg til ro med det. Men direkte lovlig er det vel ikke, akkurat.

37 minutter siden, SFX skrev:

Da har jeg sett det også - en på FB støtter kupering av ører og hale, og argumenterer med at det er helt greit fordi vi tillater (kjønnskorrigerende) operasjoner av transeksuelle... (Vel, de skrev transvestitter, men jeg antar de blandet begrepene). Det er ikke en diskusjon jeg hadde tenkt til å engasjere meg i, men jeg finner det særdeles fascinerende å lese slike verdenssyn. For en diagnose - som transseksualisme er ansett som i dag, det er jo skikkelig sammenlignbart med å klippe av ører og haler på små valper fordi en synes det er penere eller tror det reduserer haleskader i framtiden. Det er skikkelig nøyaktig samme saken, er det. Idiot.

 

Nå... gikk jeg litt tom for ord. :|:blink::mad:

 

8 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg hadde en tante som sa bebi, på alvor. Hun sa faktisk beken også. Egg og beken. Rene vokaler en mye fiiinere enn diftonger nemlig. :aww:

 

Det sier bestemor også! Nordlendingen Vims blir like knisete hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens tips herfra: aldri ha valp og kattunge i hus samtidig, sammen er de et uslåelig team, det valpen ikke får tak i selv klatrer katta opp og henter til han, den dorullen stod pent på tørketrommelen da jeg gikk inn i dusjen:getlost::

IMG_4877.thumb.JPG.79e6fa3605382e8158495e4472735cd1.JPGIMG_4885.thumb.JPG.674c8cc8db2887355e2df41d2a587923.JPG

Ikke har de vett til å skamme seg heller, de bare fortsatte lekestunden sin de, la ikke engang merke til at jeg stod der:P

IMG_4894.thumb.JPG.5c08f857b87af57888912caad2b6b7a5.JPG

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Luma skrev:

Dagens tips herfra: aldri ha valp og kattunge i hus samtidig, sammen er de et uslåelig team, det valpen ikke får tak i selv klatrer katta opp og henter til han, den dorullen stod pent på tørketrommelen da jeg gikk inn i dusjen:getlost::

IMG_4877.thumb.JPG.79e6fa3605382e8158495e4472735cd1.JPGIMG_4885.thumb.JPG.674c8cc8db2887355e2df41d2a587923.JPG

Ikke har de vett til å skamme seg heller, de bare fortsatte lekestunden sin de, la ikke engang merke til at jeg stod der:P

IMG_4894.thumb.JPG.5c08f857b87af57888912caad2b6b7a5.JPG

Kosa seg :wub: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

 

Det er andre gangen *i dag* at jeg holder på å slenge laptopen i gulvet, fordi folk er SCHTOOOPID på FB.

Jeg fikser ikke slik idioti, jeg må finne noe annet å lese. Donald-blader, kanskje.

:lol::lol: Sorry altså, men jeg kjenner meg sånn igjen. Det høres akkurat sånn ut i mitt hode også når jeg leser idiotiske ting på nett.

Akkurat nå burde jeg støvsuge, lakke negler og fikse hår. Jeg og samboern skal på grillparty etter jobb i morgen. Han har heldigvis fri og tar en tur med gutta så jeg slipper å ha dårlig samvittighet for dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå prøver jeg å dytte meg over dørstokken og ut på tur. Har egentlig lyst til å sykle, men med TJ på bukkejakt så må jeg ta og ture begge hundene. Decoy har forbud mot sykling pga ryggen, så da er det bare å ut og trø da. Det går jo endelig an å gå tur med de alene sammen igjen etter løpetida til Bris (i stå-dagene funker det dårlig å gå alene med begge to for å si det sånn :P ). Han har og endelig innsett at det er over og forbi, selv om han prøver å sjarmere henne litt enda. I går forsøkte han seg på sjekketrikset "fang halen et par ganger før man kaster seg ned i lekestilling". Bris var ikke spesielt imponert. :lol: Han er søt da, det skal han ha. 

Apropos løpetid så har ei viss tispe endelig fått sin, så nå må alle dere soniser krysse fingre for at hun får en drøss med fine valper i høst! Leveringsklare til ca jul da, kanskje er det en liten julegave til meg der. :wub: Hadde ikke vært feil med valp kjenner jeg, og jeg orker ikke stresset med å ha kull på Bris. Da skal man finne hannhund med alt det innebærer, så er det stress med parring og om det har blitt noe resultat, valpespekulanter som skal svares uansett hvor håpløs henvendelsen er, og ikke minst angsten for en tilsvarende opplevelse som i fjor sommer. Nei, takke meg til å kjøpe pr nå. :aww: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Snoffe said:

Takk, og god tur til dere å :D

Fikk oss en veldig fin tur, men fant ingen sopp :lol: og det begynte å regne :lol:

Når vi kom tilbake på parkeringsplassen så møtte vi på hun som holdt soppkurset vi var på i fjor :P vurderte seriøst å forfølge henne så jeg kunne finne noen sopp til middag :aww::lol:

Hun hadde forøvrig en rålekker langhåret collietispe! 

Jaja, tenker å prøve igjen og igjen, jeg gir ikke opp ønske om å finne sopp! Vet jo at det er i de områdene jeg er i. For andre plukker masse sopp der, så må bare finne ut hvor jeg skal lete.

 

Hva slags sopper er det du kan? Kantarell, for eksempel, vokser jo gjerne i næringsfattig barskog, i mose. Der det er enorme mengder blåbærlyng er det ofte litt mindre sopp å finne. 

Jeg gleder meg til traktkantarellen kommer! 

1 hour ago, Symra&Pippin said:

Jeg hadde en tante som sa bebi, på alvor. Hun sa faktisk beken også. Egg og beken. Rene vokaler en mye fiiinere enn diftonger nemlig. :aww:

 

29 minutes ago, Vims said:

 

Det sier bestemor også! Nordlendingen Vims blir like knisete hver gang.

Jeg sier bebi, men det er nok ganske vanlig på østlandet... :P  

29 minutes ago, Vims said:

Vi var i bryllup i Frankrike i sommer. Vielsen var i den lokale, katolske kirka litt utpå formiddagen, og den italienske presten var i rimelig godt humør, for å si det sånn. :P I franske kirkebryllup signerer brudeparet i ei bok, men presten hadde tatt med den de bruker til barndåp i stedet, og oppdaga det ikke før lenger ut i seremonien. Så de ble først døpt, og så ble de gift på en grønn serviett presten tilfeldigvis hadde i lomma. :lol:

Herregud :lol::lol::lol: Jeg er ikke veldig høytidelig på bryllup, men jeg vil gjerne ikke signere på en grønn serviett :lol::lol: 

Bryllupet jeg var i forrige helg, hadde en liten katastrofe da de fikk en telefon om at kaken kom til å bli forsinket, fordi sjåføren hadde krasjet og lå på operasjonsbordet, så de måtte lage ny kake. En syvetasjes bryllupskake. De tok det med knusende ro. Kaken ble levert så vi kunne spise den klokken 11:30 på kvelden, bare to timer forsinket. DET synes jeg ikke var så verst, både av brudeparet og av bakeriet. 

Som bruden sa: "Det er nøyaktig den kaken vi skulle ha! Bare ikke fullt så fersk." :lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...