Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, august


mokken
 Share

Recommended Posts

Er helt kokt i hue. Har i en og en halv uke slitt med noe bremsegreier på bilen. Det uler og knirker og hele bilen rister når jeg bremser. Nå var disse bremsene nye for bare litt siden, og nå venter jeg rimelig utålmodig på at fyren som satt de på skal komme hjem fra ferie så han får fiksa dette.
Og jammen datt ikke hele datasystemet jeg bruker på jobb sammen i går. Da balanserte jeg på grensa til mentalt ustabil. Nå tar jeg en time avspas tror jeg...

@Symra&Pippin jeg kan love at den norske versjonen av Symesterskapet kommer om litt. De har startet innspillingen :jump:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er jeg skikkelig stolt av Fetter. Nå er han godkjent redninghund! Vi har til og med bestått alle prøver vi har vært oppe til på første forsøk. Dette hadde jeg ikke sett for meg da jeg for snart to

jeg fikk melding fra nav nå nettopp om at jeg får innvilget ungufør Endelig godtok de at jeg (som nå er 25år, vært syk i 9 år) oppfyller kravet om å ha blitt alvorlig syk før fylte 26 år! Fy flate det

I   my dog Stakkers Fetter som har en slik gal eier som meg.

Posted Images

1 time siden, 2ne skrev:

Vel, for meg er det sommer når det er sol og så varmt at jeg ikke må ha på meg langbukser og/eller langarma genser/jakke når jeg er ute med bikkjene. Det har ikke vært altfor mange sånne dager her, i hvert fall. 

 

Du får henge med meg en stund, for jeg sprer sommervær overalt hvor  jeg er! :D

Edit: Turte å begi meg på tur i åsen idag (i tskjorte og shorts!) Men du og du så trist, møtte ingen dyr bortsett fra noen kviger som var inngjerdet og det har allerede begynt å gro igjen, høyt gress det det før var beita ned :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

August Alt? Hvor ble av Juli? 20 dager til skolestart. Fins ikke klar.  Hele juli har gått i sykehus besøk,flytting og alt anna enn ferie. August ser ut som blir lik. Heldigvis er flyttinga snart over. For hver gang det kjører en bil herifra, jo mindre er det her. Denne uka skal både jeg, Ariel og kaninene flytte. Skal bli utrolig godt på en måte men veldig rart på en anna måte. Første sted hvor Pia ikke har vært. Fra med nå og resten av mitt liv vil jeg flytte til et sted der Pia ikke har vært. Utrolig rart.

August betyr at høsten er snart på vei. Høst betyr utstilling. 2 av 4 helger  i august brukes til utstilling. Kanskje jeg får en nuch denne måneden? Det hadde vært noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg lest seneste nytt hadde jeg ikke vasa rundt oppi åsen, skjønner nå hvorfor det var så stor trafikk oppi der siden ulven ble observert idag tidlig og jaktlaget var i full sving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, Snoffe skrev:

Tror jeg hadde sendt en skriftlig oppsigelse bare for å være på den sikre siden :) dumt hvis det skulle blir noe krøll.

Ja, jeg tenkte på det selv når jeg var ute på tur nå nettopp. Det er utrolig hvor mye man tenker over når man går for seg selv og dyret egentlig klarer seg selv uten noen veiledning :lol: 

1 time siden, 2ne skrev:

:lol: Ja, selvsagt er en liten søt hund en hunn, noe annet ville jo vært rart :D 

 

Ja, og det var jo eldstemann også enig i. 
Du mamma..? Er det ikke litt rart at Aragon er gutt?! 
Eeeehhh... hva mener du? 
Ja men se da! Han er jo så søt, og det er jo bare jenter som kan være så søte! (sagt med et blikk hvor hjerter nesten rullet rundt som i en enarmet banditt :lol: ) 


Nå har vi vært på nesten halvannen times tur. Det var litt varmt, men absolutt ikke ubehagelig. Sjef ligger strekk ut allerede, og jeg venter på at resten av husholdningen skal komme hjem fra kajakkturen. :) 
Og nå bør jeg faktisk begynne å skrive en kjapp oppsigelse før de går for dagen på kontoret. En ting er å tenke på ting på tur, men det er noe helt annet å faktisk gjøre det når man kommer hjem :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Jepp, og valpene var ikke spesielt store. De var ikke spesielt små heller, det er sikkert derfor det ble så innmari vanskelig :lol: 

Det er bare å slippe de sammen, og etter hvert skjønner du at de som føder er tisper.

1 time siden, 2ne skrev:

Jeg er enig med deg! Men jeg har kalt tispa mi Ali, og det er visst et guttenavn, så hva veit vel jeg :rolleyes: 

X'en er visst også et hannhundnavn, men det tror jeg er primært fordi jeg er jente - om en mann kalte hunden sin for X'en så ville folk oppfattet det som tispe. Heteronormative fascister...

1 time siden, 2ne skrev:

*sukk* Ja, ikke skal de gå tur, og blir de aktive, løper litt rundt og - måtte gudene forby - biter på ting, så er det bare å putte de i bur, for da trenger de hjelp til å lære seg å roe seg ned.. :gaah: 

Det er slitsomt med hund som er hund, vøtt. Niesa mi har en rosa og hvit puddel som går på batteri, og kan hoppe foran henne, si voffvoff, og gå i en slags passgang. Flere skulle hatt seg en slik i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt "dørselgere uønsket"-skilt. Har blitt mer og mer av det synes jeg - alarmer, grønnsakskasser, strømselskaper osv osv. Så gjenstår det å se da, om de kan lese :P

Konsert i kveld, snart avgårde for å levere Freya til gamlingene. De andre to skal få være hjemme. Spraya litt impregnering på jakken min, for å være på den sikre siden. Håper storm er de som melder rett i dag, for da slipper vi unna regnet, og det er mye triveligere med utekonsert i oppholdsvær :D Så får vi se da, om Robbie leverer!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Disse var i Sør-Afrika, kom rett fra 6 år på skolen og skulle ha praksis. At de ikke visste fortskjellen på tisper og hanner var egentlig ikke det største problemet, selv om jeg syns at det er et minimum av hva de burde lært etter 6 år på skole. Det var et større problem at hun ene medisinerte på magefølelse (og overdoserte), at ei annen ville operere en brukket fot til tross for at hun hadde sydd 3 sting fra før av, og en tredje ikke klarte å regne ut hvor mye 40 x 6 er. Så nei, jeg syns ikke de burde vært sluppet løs på dyr enda. 

:blink: jøsses..hvor så du dette? Var det på TV eller youtube? Dette har jeg lyst å se..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutes ago, Stine said:

Hadde jeg lest seneste nytt hadde jeg ikke vasa rundt oppi åsen, skjønner nå hvorfor det var så stor trafikk oppi der siden ulven ble observert idag tidlig og jaktlaget var i full sving.

off, for en som egentlig liker ulv- får håpe de får tatt ut den der. Ulv i beiteområde = tragedie. Enten sau. Eller ulv. Begge deler samtidig går ikke. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, mokken skrev:

August, en av mine favoritt måneder :ahappy:

 

En herlig herlig måned, og ikke lenge til frøken Prima har bøsta:)

6 timer siden, SFX skrev:

Da sier jeg tusen takk til det!

Jeg også har sett oppdrettere måtte oppdatere dagen etter fødsel om kjønnsfordeling, fordi en navlestreng ble i fødselsstresset telt som en guttesnopp og slikt - men når valpene er åtte uker og leveringsklare, da sørger du vel for at rett valp kommer til rett eier, skulle en tro...

For øvrig har jeg papirer fra veterinær (ikke de på Kløfta!) hvor det står at Foenix er hannhund - og det til tross for at vi sto og snakket om valpene hennes under eksaminasjonen. Jeg liker å tro at det er fordi stor hund for mange by default blir til hannhund, og at kjønnet ikke hadde noe å si og ikke ble sjekket i akkurat den konsultasjonen... Eller at det var fylt i på forhånd og ikke ble rettet, kanskje.

Men hun tells jo ikke som representant for noe, fy søren hvor mye pisspreik det har kommet ut av hennes munn. Hun ser ut til å ha en vendetta mot min rase, og har i både norske ukeblad og på TV svartmalt rasen etter beste evne. Jeg lurer jo på hva slags bernere hun har truffet... Det er for eksempel ikke en rase en kan kjøpe seg om en ønsker å gå lange turer eller å jogge, fordi de klarer ikke å subbe mer enn en kilometer bak eieren på tur. Hun skulle vært med på den ukeslange kløvturen i norsk fjellheim klubben arrangerer hver sommer, eller da vi gikk opp Galdhøpiggen, eller alle som på fritiden går lange skogs- og fjellturer med og uten kløv, jogger og har et tilfredsstillende aktivt liv med sin berner. Hun mente også at det var en rase som drakk så mye at du måtte servere vann i vaskebøtter, ikke vannskåler. Og de dret så mye at du må ha med bæreposen fra Kiwi for å plukke opp igjen. WTF? 

Jeg spiser frokost og forsøker å innføre god morgenrutine før jeg skal på jobb. Det var egentlig et ferieprosjekt, men det gikk jo ad undas. 23 minutter til jeg skal kjøre, må kle på meg og rydde litt i stua så hundene kan være hjemme alene.

Jeg har hørt henne si dette i et program, men da var det sankt bernadshund det gjaldt..

5 timer siden, MonicaT skrev:

August betyr 20 dager til bikkjene kan løpe løse på tur igjen ?Det gleder vi oss til alle mann.

 

Herregud jeg gleder meg.. dog tror jeg kanskje vi må terpe litt på innkalling på gullmynten..

Nå skal jeg slappe av.

Har syklet 10 km, gått 5 km, vært sosial med fremmede folk, Prima har bada  med en haug med unger, og jeg har fått formaninger om å slanke meg, at når en har spist en tallerken med salat og hamburer, pluss en pølse så burde det holde for en dag. Sånne folk er så koselige liksom:hmm:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare to pinnsvinbabyer i hagen :(

I stad oppdaget jeg at den ene ungen hadde en teipbit slepende etter seg. Jeg prøvde å dra den vekk, men den satt fast. Ved nærmere inspeksjon så jeg at teipen var rundt hele undersiden, og hadde gravd seg dypt inn. Plukket opp pinnsvinet og kjørte til veterinæren. Der så vi hvor dypt og ekkelt såret var, og ble enige om at det mest humane å gjøre var å avlive den. Utrolig trist :( 6 uker gammel ca, det er et alt for kort liv. Den sovnet inn med magen full av kattemat og snegler. Tenk at en liten teipbit kan gjøre så mye skade! 

Jeg tenkte faktisk over det i går, at det var litt mange spyfluer som surret rundt den. Men jeg så ikke noe galt med den (den var i gresset, og jeg løftet den jo ikke opp). Men i dag så jeg det heldigvis... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Mira2.0

Godt den fikk slippe, Lola Pagola! Er så fælt når dyr lider :/ august, ja. Jeg har ikke fått nok sommer, og etter en uke med bukse og genser er jeg like bleik. Blæ. Det fine med august er skolestart og at barnehagen åpner. Ungene trenger å komme i rute igjen. Det har ikke sklidd ut så veldig, men å få lekt med mange, og vært fra hverandre noen timer er ikke dumt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mira2.0 skrev:

Godt den fikk slippe, Lola Pagola! Er så fælt når dyr lider :/ august, ja. Jeg har ikke fått nok sommer, og etter en uke med bukse og genser er jeg like bleik. Blæ. Det fine med august er skolestart og at barnehagen åpner. Ungene trenger å komme i rute igjen. Det har ikke sklidd ut så veldig, men å få lekt med mange, og vært fra hverandre noen timer er ikke dumt :) 

Ja jeg tror det var for det beste. Men jeg har skikkelig dårlig samvittighet og, føler liksom at jeg valgte den mest lettvinte løsningen. Men om vi hadde valgt å behandle den var det ikke sikkert det hadde gått bra uansett, med det såret...

Se så søt den var da :wub::( 

sonen008.jpg

 

Mammaen: 

DSC_0098.jpg?resize=1276,853 

Hun fikk ekstra mye kattemat i dag... :( Håper ikke hun leter alt for mye etter ungen... hun er ikke akkurat overbeskyttende, og så nok ikke at jeg tok den engang. Så får håpe hun ikke merker det :( 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Line skrev:

Jeg husker ikke hvem, men en av mine sto oppført som hvit hos den forrige veterinæren jeg brukte. Antar de har noen automatiske valg som de ikke alltid ser så nøye på hehe

Her er det ikke før i oktober..

 

 

Er det utvida båndtvang i Trheim nå? 

Jeg skal også på Robbie Williams i kveld ? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lola Pagola, plast i naturen som tar livet av dyr gjør meg rasende, mennesker som tar vare på skadde dyr og får dem avlivet for å la dem slippe lidelse gjør meg glad! :hug:

August betyr at sommerferien går mot slutten og jeg begynner å regne på når jeg kan gå av med pensjon. Noen år til ennå gitt. :pinch: I år skal jeg ha eksamensklasse også, det betyr litt ekstra skjerpings og jobbing. Jaujau, det går vel bra det også. 

Jeg har sittet på verandaen i regnet, under parasollen! Lunt sommerregn er en av livets gleder. :) Nå skal jeg dra og pante flasker og prøve å finne på noe å ha til middag.

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Debbie skrev:

En herlig herlig måned, og ikke lenge til frøken Prima har bøsta:)

Harly også :ahappy:

 

 

..har jeg landet i sofaen etter endel timer ute i perfekt vær. Dvs sol, lettskyet og litt vind :ahappy:  Først tur også noen timer ute i hagen med luking. Baksiden er passe gjengrodd, og da ser jo det ikke ut som jeg har gjort noe noe særlig på  de knappe 3 timene jeg har holdt på. Litt deprimerende egentlig... Jaja, på et eller annet tidspunkt blir det sikkert bra :P

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Debbie skrev:

Jeg har hørt henne si dette i et program, men da var det sankt bernadshund det gjaldt..

Kanskje hun har en agenda mot alt av store hunder... Jeg hadde lenge et utklipp fra Norsk Ukeblad hvor hun skrev dette om berner sennenhund. Eller kanskje hun er en av de mange som er så kørka at de ikke ser forskjell på de to rasene og blander navnene? 

Akkurat nå, mokken skrev:

..har jeg landet i sofaen etter endel timer ute i perfekt vær. Dvs sol, lettskyet og litt vind :ahappy:  Først tur også noen timer ute i hagen med luking. Baksiden er passe gjengrodd, og da ser jo det ikke ut som jeg har gjort noe noe særlig på  de knappe 3 timene jeg har holdt på. Litt deprimerende egentlig... Jaja, på et eller annet tidspunkt blir det sikkert bra :P

Derfor hater jeg hagearbeid. Det ser aldri ut som om du har gjort like mye som du føler at du har gjort, og innen du er ferdig så må du begynne på nytt i den andre enden. 

Hjemme fra jobb, overlevde første dag etter ferien, og nå er det grillet kylling til halv pris på middagsagendaen, og så må jeg stelle litt pels og poter på Foenix, for det gadd jeg ikke i går... Ser ut til at de to har hatt det greit alene hjemme også, det er jo lenge siden sist, men jeg gjorde som vanlig; ga de hver sin dentastix, skrudde på P4, og kjørte. Stua ser ut som den var da jeg dro, vannskåla er ikke tom, og da er jeg fornøyd. Jeg liker ikke at det er 24 grader i stua, men jeg får ikke gjort så mye med det akkurat nå, og så lenge vannskåla ikke var tom har de vel ikke vært for varme. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er virkelig ikke dagen. Passet nevø i dag og bikkja var alene hjemme. Når jeg kom hjem fant jeg den nye fitbiten min på gulvet. Glemte den i vinduskarmen over senga. Fine tannmerker på skjermen!:mad: heldigvis var den ikke knust og den funker. Men de 4-5 små tannmerkene irriterer vettet av meg. nesesprayen min har hun også kost seg med. Note to self: husk å sjekk at jeg har ryddet vekk alt før jeg går!!

Så fikk jeg melding om at mobilen min var ferdig på reparasjon og kunne hentes. Glede!! Kjører til elkjøp og viser frem verdikodene jeg fikk fra forsikringen. Men neida her var det skjedd en feil. Verdikodene dekket et for lite beløp. Elkjøpmannen ringre til scalepoint om sender ut disse kodene men de kunne ikke gjøre noe. Får vite at det er snakk om 100 kr som kodene ikke dekker. Da sa jeg at jeg bare kunne betale 100 kr ekstra i tillegg til egenandelen. Men da hadde scalepoint sletta verdikodene mine så de va ugyldige... forsikringen var stengt for dagen og de på vakttelefonen kunne ikke gjøre noe. Så jeg dro fra elkjøp uten telefonen min:no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kaisen skrev:

I dag er virkelig ikke dagen. Passet nevø i dag og bikkja var alene hjemme. Når jeg kom hjem fant jeg den nye fitbiten min på gulvet. Glemte den i vinduskarmen over senga. Fine tannmerker på skjermen!:mad: heldigvis var den ikke knust og den funker. Men de 4-5 små tannmerkene irriterer vettet av meg. nesesprayen min har hun også kost seg med. Note to self: husk å sjekk at jeg har ryddet vekk alt før jeg går!!

Så fikk jeg melding om at mobilen min var ferdig på reparasjon og kunne hentes. Glede!! Kjører til elkjøp og viser frem verdikodene jeg fikk fra forsikringen. Men neida her var det skjedd en feil. Verdikodene dekket et for lite beløp. Elkjøpmannen ringre til scalepoint om sender ut disse kodene men de kunne ikke gjøre noe. Får vite at det er snakk om 100 kr som kodene ikke dekker. Da sa jeg at jeg bare kunne betale 100 kr ekstra i tillegg til egenandelen. Men da hadde scalepoint sletta verdikodene mine så de va ugyldige... forsikringen var stengt for dagen og de på vakttelefonen kunne ikke gjøre noe. Så jeg dro fra elkjøp uten telefonen min:no:

Så dumt :hug: håper du får ordnet det i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er litt interessant, folkens.

Alle hundene vi har hatt på besøk, har fått Minion til å gjemme seg og ikke lage en lyd. Men nå som vi har to ekstra shibaer, som Kuro er totalt komfortabel med, så kommer pus opp i stua og tasser rundt. Dette til tross for at disse jentene vanligvis er skikkelige jakthunder som mer enn gjerne jager katter. 

Roen hans hjelper, tydeligvis, for de prøver ikke å løpe etter ham, selv om de virker veldig interessert... :lol:

Det må jo være enten fordi de minner ham om Kuro og han derfor er mer avslappet, eller fordi Kuro er roligere rundt dem?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...