Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, august


mokken
 Share

Recommended Posts

Jeg sto opp klokka sju i dag, etter åtte uker sommerferie. Det er en heltemodig innsats! Nå er jeg så trøtt som strømpene til et landpostbud, og jeg har tenkt å hoppe i seng før hodet mitt finner på masse interessant å gjøre.

Hvordan skal jeg få hodet mitt til å ignorere krimboka på nattbordet tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er jeg skikkelig stolt av Fetter. Nå er han godkjent redninghund! Vi har til og med bestått alle prøver vi har vært oppe til på første forsøk. Dette hadde jeg ikke sett for meg da jeg for snart to

jeg fikk melding fra nav nå nettopp om at jeg får innvilget ungufør Endelig godtok de at jeg (som nå er 25år, vært syk i 9 år) oppfyller kravet om å ha blitt alvorlig syk før fylte 26 år! Fy flate det

I   my dog Stakkers Fetter som har en slik gal eier som meg.

Posted Images

Guest Belgerpia
48 minutes ago, Kangerlussuaq said:

Er det ikke litt slitsomt å være så sint hele tiden? :P 

Jeg påpeker kun at åresvis med foring av purina pro plan avkrefter din konspirasjonsteori om at dette hadde en sammenheng med kampanjen. At du kan ha fått en dårlig pose kan forekomme, ei heller har noen benektet at det er tilfelle.

EDIT: Kan jo tilføye at vi en gang (det er ca 1,5 år siden, jula ikke i fjor men i forfjor) kjøpte nettopp en forpose som var rar. Forkulene var ikke helt som vi forventet, foret var egentlig bare smuler, og hunden virka rar rundt det. Vi fikk en innbetaling på 200kr (posen kosta 700kr) fra Purina etter et par eposter til norsk og deretter internasjonalt kontor. De mente det var butikkens skyld, vi mente det var Purinas skyld, så til slutt fikk vi et lite plaster på såret. Så, det er nå én erfaring på feilprodusert forpakke.

Jeg er ikke sint hele tiden, faktisk er jeg stort sett blid - men når du nesten påstår at jeg må ta helt feil så blir jeg en smule irritert. Jeg har hatt hund noen tiår nå, jeg har vært lojal mot to formerker. PP og RC - jeg byttet til RC når foret fra PP begynte å lukte som LABB - dvs. det lukta som grisemat. Så jeg har ca. 10 år med PP. Og forkulene på medium adult har alltid vært flate, lysebrune og trekanta.
Når jeg fikk gratisforet - 3 x 3 kilo medium adult, så forventet jeg samme kulene. MEN, de var annerledes. Mørkere, MYE tjukkere og lukta godt - og ikke bare en random sekk heller, for alle tre var like. Så jeg er usikker på om det er feilproduksjon eller ikke.
Jeg har sendt mail, men enda ikke fått noe svar - så får man se.
Jeg vil ha det foret jeg har gitt i seks uker - for det gjorde underverker for frallens atopiske kløe, promping og avføring - jeg vil ikke ha den dritten jeg har kjøpt nå, som er helt og fullstendig identisk med fôret jeg sluttet å bruke fordi bikkjene ikke funka på det og det lukta grisemat.

36 minutes ago, Symra&Pippin said:

Kanskje det rett og slett er fylt feil fôr i feil sekk? Shit happends sikkert i fôrfabrikker som andre steder. 

I tre sekker?
Og OM det er feil, så vil jeg vite hva jeg har fora på - for det foret vil jeg frallen skal fortsette å få - for ikke har hun klødd og ikke har hun prompa på seks uker - jeg vil ha det foret, og jeg nekter å gå gjennom ALLE fortypene for å finne det igjen om det er feil for i feil sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Belgerpia said:

I tre sekker?

 

Produksjonsfeil skjer ofte i stor skala da man ikke lager sekk for sekk. Det er derfor sannsynlig at en hel leveranse består av en batch (som er feilprodusert). Litt off topic, men følte for å dele :)

Føler dog med deg! Frustrerende å ikke vite/få tak i det fôret du ønsker. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg sto opp klokka sju i dag, etter åtte uker sommerferie. Det er en heltemodig innsats! Nå er jeg så trøtt som strømpene til et landpostbud, og jeg har tenkt å hoppe i seng før hodet mitt finner på masse interessant å gjøre.

Hvordan skal jeg få hodet mitt til å ignorere krimboka på nattbordet tro?

You and me and both - minus krimboka. Samling i Olavshallen i morgen, og det ser jeg ikke frem til. Sette meg bakerst slik at jeg kan duppe litt kanskje? :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Snoffe skrev:

Du kan ha en "Hell of a ride" , en "Hall of fame" og en "Hard work paid off" :D

Hard Work Pays Off kunne funke. Hall of Fame er langt fra min stil - det blir en very good-hund med D-hofter :D Samme som at jeg ikke liker Hope o'Glory og navn som er for ambisiøse eller forsøker å love mer enn jeg kan innfri - om du skjønner hva jeg mener? Nå har jeg for så vidt 38 navn på H allerede, men det er ikke alle som er like bull's eye. Jeg kunne tenkt meg Hoping For the Best But Expecting the Worst, men det er pittelittegranne for langt. Og jeg vet hva min keeper skal hete, men det offentliggjør jeg ikke.

11 minutter siden, Snoffe skrev:

Ooo... Dette var gøy! Er det innafor å bli oppdretter bare fordi man får veldig gøye navn?:innocent::lol: har lyst å begynne med oppdrett på høns, men ganske sikker på at man ikke velger navn på kyllingene man selger :aww::lol:

Du kan jo ha navn på dem så lenge de bor hos deg? Jeg har det på valper født her - jeg setter stamtavlenavn på dem, men jeg har også kallenavn fordi jeg synes det er koseligere enn å kalle de Grønn, Blå og Rosa, eller H1, H2, J1 og J2. I forrige kullet het de Dalton, McKinley og Nyada, oppkalt etter skolene i Glee. Dalton heter fremdeles Dalton, men de to andre fikk på ulike måter nye navn. Foenix het Ersti i valpekassa, for jeg visste at min keeper skulle hete Foenix - men jeg visste ikke hvem min keeper var ved fødsel. Jeg kjører tema på kallenavnene - Foenix sitt kull var Sveits-inspirert, siden rasen er sveitsisk. Foenix sine valper var Glee fordi det ikke finnes bedre TV-serie.

Nå er vaskemaskina i gang, jeg sitter i sofaen med pysj og pledd, og jeg håper eggene snart koker så jeg får kveldsmat.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Belgerpia skrev:

Jeg er ikke sint hele tiden, faktisk er jeg stort sett blid - men når du nesten påstår at jeg må ta helt feil så blir jeg en smule irritert. Jeg har hatt hund noen tiår nå, jeg har vært lojal mot to formerker. PP og RC - jeg byttet til RC når foret fra PP begynte å lukte som LABB - dvs. det lukta som grisemat. Så jeg har ca. 10 år med PP. Og forkulene på medium adult har alltid vært flate, lysebrune og trekanta.
Når jeg fikk gratisforet - 3 x 3 kilo medium adult, så forventet jeg samme kulene. MEN, de var annerledes. Mørkere, MYE tjukkere og lukta godt - og ikke bare en random sekk heller, for alle tre var like. Så jeg er usikker på om det er feilproduksjon eller ikke.
Jeg har sendt mail, men enda ikke fått noe svar - så får man se.
Jeg vil ha det foret jeg har gitt i seks uker - for det gjorde underverker for frallens atopiske kløe, promping og avføring - jeg vil ikke ha den dritten jeg har kjøpt nå, som er helt og fullstendig identisk med fôret jeg sluttet å bruke fordi bikkjene ikke funka på det og det lukta grisemat.

I tre sekker?
Og OM det er feil, så vil jeg vite hva jeg har fora på - for det foret vil jeg frallen skal fortsette å få - for ikke har hun klødd og ikke har hun prompa på seks uker - jeg vil ha det foret, og jeg nekter å gå gjennom ALLE fortypene for å finne det igjen om det er feil for i feil sekk.

Høres ut som kulene jeg fikk i sensitiv-posen min :) 

3kg-adult-medium-sensitive-digestion-fro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SFX skrev:

Hard Work Pays Off kunne funke. Hall of Fame er langt fra min stil - det blir en very good-hund med D-hofter :D Samme som at jeg ikke liker Hope o'Glory og navn som er for ambisiøse eller forsøker å love mer enn jeg kan innfri - om du skjønner hva jeg mener? Nå har jeg for så vidt 38 navn på H allerede, men det er ikke alle som er like bull's eye. Jeg kunne tenkt meg Hoping For the Best But Expecting the Worst, men det er pittelittegranne for langt. Og jeg vet hva min keeper skal hete, men det offentliggjør jeg ikke.

Du kan jo ha navn på dem så lenge de bor hos deg? Jeg har det på valper født her - jeg setter stamtavlenavn på dem, men jeg har også kallenavn fordi jeg synes det er koseligere enn å kalle de Grønn, Blå og Rosa, eller H1, H2, J1 og J2. I forrige kullet het de Dalton, McKinley og Nyada, oppkalt etter skolene i Glee. Dalton heter fremdeles Dalton, men de to andre fikk på ulike måter nye navn. Foenix het Ersti i valpekassa, for jeg visste at min keeper skulle hete Foenix - men jeg visste ikke hvem min keeper var ved fødsel. Jeg kjører tema på kallenavnene - Foenix sitt kull var Sveits-inspirert, siden rasen er sveitsisk. Foenix sine valper var Glee fordi det ikke finnes bedre TV-serie.

Nå er vaskemaskina i gang, jeg sitter i sofaen med pysj og pledd, og jeg håper eggene snart koker så jeg får kveldsmat.

Men det hadde jo vært morsomt å ha en hall og Fame også ble den tidenes minst harmoniske hund i kroppen :lol: eller det er morsomt å tenke på, muligens litt kjedelig i virkeligheten :aww:

Blir nok ikke noe hønseavl med det første, jeg har ikke mulighet til å ha hane(r). Og uten hane blir det få kyllinger, ikke har vi plass til å ha mange hønsegårder heller. Og jeg vil drive med renrase, og da må man skille rasene.. en gang... I mellom tiden så får jeg komme med forslag til alle andre :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....har jeg meldt på stevne neste lørdag. Satser på at kroppen fungerer sånn delvis til det.

Var på MR på mandag, og når jeg skulle opp fra benken etterpå gikk ryggen i lås. Typisk min flaks! :lol: Hjelper sikkert ikke at jeg har gått å feilbelastet i noen mnd da... Jaja, heldigvis ligger kiropraktoren i samme bygg så var en tur innom der uten særlig stor suksess. Fikk knekt opp litt, prøver på igjen med ny time på mandag. Kan jeg satse på å ha brukt opp uflaks en for lang tid fremover snart...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk aldri brukt foret fra PP jeg... rett etter at det kom fikk vi beskjed av vet at hun bare kunne spise det nåværende foret sitt for å se an kløen. Jeg fikk puppy, og hun er ikke en puppy lenger når hun eventuelt kan bruke det. Hun legger så fort på seg også. Godt det var gratis da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, SFX said:

Jeg kan jo drømme om å få bruk for mange navn :P Ei venninne og jeg har diskutert om vi kanskje bare skal kutte ut alt dette med oppdrett, etter at begge har hatt mer uflaks enn vi orker med døde valper, tomme tisper og andre kjepper i hjulene. Men i dag var hun på UL med ei tispe, og de så minst to fostre, så da fikk vi en god del håp igjen. Kanskje de dårlige tidene snur?

Vi krysser fingrene for det! Folk påstår jo stadig at fra bunn er det bare en vei og alt det der, hvem veit, det kan jo hende det stemmer :P 

6 hours ago, SFX said:

Vi kan jo avtale videre på FB, så slipper hele sonen å involveres i skogsdatingen vår :D 

Jepp! :D 

6 hours ago, SFX said:

Kanskje han kan få jobb gjennom NKK, en konsulent som oppdrettere kan henvende seg til? Jeg blir så oppgitt over folks lite kreative stamtavlenavn OG jeg blir så oppgitt over store grammatiske feil i navnene. Kan han både lese korrektur og tilby alternativ? Når du har et kull med Bamse I og Bamse II, B-Dino og B-Dina, da altså :D Eller Belive Its Me, Bourn Beutiful og Baddass. 

*ler* Ja, jeg syns NKK bør opprette en sånn stilling! Jeg er dog litt usikker på om guttebarnet vil ha den jobben, han jobber ikke på kontor nå, og jeg tror han trives med det :ahappy: 

6 hours ago, SFX said:

Men nå bruker jeg australske og amerikanske venner for å kvalitetssjekke mine navn - og fordi jeg vet at ikke alle engelsktalende har perfekt grammatikk heller må jeg få legge til at disse er meget opptatt av korrekt bruk av språk, og hun ene er gift med en litteraturprofessor. 

Så nøye er ikke jeg, må jeg innrømme. Det er litt sånn if I like it I put some ink om it :lol: 

6 hours ago, SFX said:

Så godt å høre!

Ja, vi liker hennes gode dager :ahappy: 

6 hours ago, SFX said:

Jeg har tilbragt en hel arbeidsdag i knallrosa stormbergbukse (og jeg jobber i kulturetat, hvor folk kler seg enten ganske så stilig med flotte klær, og vi har for tiden besøk av en gjeng utenlandske dansere som går rundt i treningstøy som fremhever danser-rumper og danser-kropper og oh my god...) og hundene sitter i bilen, så da skal jeg gjennomføre fellestrening i dag, selv om regnet bøtter ned og jeg er sliten. Det blir ikke titler av å kose i sofaen hver kveld. Kjøpe to wiener i brød til 20 kroner på Circle Key, og trene i hvert fall en økt eller to, det kan jeg klare, kom igjen nå SFX!

Åh, jeg savner å kunne spise wienerpølse :hmm: Å trene hund også, men akkurat i dag var det mest wienerpølse :lol: 

4 hours ago, Snoffe said:

Endelig gjør jeg noe fordi jeg vil, ikke fordi det er rett eller at andre sier jeg ikke kan kan gjøre det! Det er på tide at jeg begynner å bestemme selv hva som er rett for meg, og så lenge det ikke går utover andre så er det helt rett å gjøre det! Så, bra for deg Snoffe! Bra for deg!

Yeah, you go girl! :D 

2 hours ago, Snoffe said:

Du kan ha en "Hell of a ride" , en "Hall of fame" og en "Hard work paid off" :D

Ooo... Dette var gøy! Er det innafor å bli oppdretter bare fordi man får veldig gøye navn?:innocent::lol: har lyst å begynne med oppdrett på høns, men ganske sikker på at man ikke velger navn på kyllingene man selger :aww::lol:

Kanskje ikke høns, men undulater, rotter, marsvin? Eller så er det jo stadig tråder på forumet her om folk som trenger navnetips, så så sant du ikke absolutt vil drive oppdrett av hund, kan du sikkert få tilfredsstilt dine lyster på annet vis. I, J og K navn f.eks, kjør på! :D 

54 minutes ago, Ganzie said:

Tre ble til to, og verden er svart:icon_cry:
20882007_1437926229595856_18870493005731

Sov godt, min kjære:bye:

:heart::hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, 2ne skrev:

 

Yeah, you go girl! :D 

Kanskje ikke høns, men undulater, rotter, marsvin? Eller så er det jo stadig tråder på forumet her om folk som trenger navnetips, så så sant du ikke absolutt vil drive oppdrett av hund, kan du sikkert få tilfredsstilt dine lyster på annet vis. I, J og K navn f.eks, kjør på! :D 

 

:D veldig fornøyd med meg selv :D så fornøyd at jeg ikke får sove :lol:

Nja.. blir høns eller katt, eller hvis jeg skulle fått flere veldig ville ideer så kanskje hund, men da må jeg ha tispe og det skal jeg ikke ha før Casper ikke er mer:P så tror jeg holder meg til å bare tenke ut gøye navn i hvertfall de neste 10året :lol:

Men har veldig lyst på en hund som har Harry potter tema på stamtavle! Det hadde vært noe det! Hilsen hun som er blitt stor(!) Harry Potter fan :D 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
8 hours ago, mushi said:

Høres ut som kulene jeg fikk i sensitiv-posen min :) 

3kg-adult-medium-sensitive-digestion-fro

Nope - jeg hadde orange strek på mine sekker..

8 hours ago, Pixie said:

@Belgerpia, enig med mushi. Jeg fikk også Sensitive, høres ut som det!

Igjen - nope - jeg hadde orange stripe på min.

7 hours ago, Ganzie said:

Tre ble til to, og verden er svart:icon_cry:
20882007_1437926229595856_18870493005731

Sov godt, min kjære:bye:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...