Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeseng allergi/HD


Recommended Posts

Begynner å bli på tide med ny hundeseng til Nemi etter flere år med Biltema sin bia bed kopi.

Er det noen som har forslag til hundeseng som er bra for både hoftene og allergien? er allergisk mot bl.a husstøvmidd. 

Har tenkt bia bed/ny biltemakopi, men hun er ikke spesielt glad i å ligge i den :hmm:

Har en billigseng fra Europris som er skumgummimadrass med sånn "eggekartong"mønster på toppen, og den elsker hun. Men den er ikke skinntrekk på, og er 5-6 år gammel, så får ikke tak i den lenger. 

Hun fryser lett hvis det har noen betydning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
1 time siden, Shokata skrev:

Vurdert en baby/juniordyne i Biabed'n?
Det varmeste er sikkert dun, men den bør vaskes ofte, så da er jeg litt usikker på om dun er smart (er allergisk, så vi har ikke dunprodukter). 

 

Det fins også "allergi" dyner til barn.og kjøper du størrelse barn så er de enkle å vaske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at du ikke bør bruke noe annet enn skinn er ikke fordi hunden reagerer på stoffene, men fordi midd setter seg fast i stoffene og vanskeligere å vaske bort og dermed vedvarende eksponering av midd. 

Ønsker du ikke skinn, så er mitt tips å kjøpe allergi laken for midd for mennesker som du har utenpå senga og som du skifter og vasker ofte. Hvor ofte er avhengig av hvor allergisk hunden er. Disse lakene kan du også bruke på sofa osv.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Shokata skrev:

Vurdert en baby/juniordyne i Biabed'n?
Det varmeste er sikkert dun, men den bør vaskes ofte, så da er jeg litt usikker på om dun er smart (er allergisk, så vi har ikke dunprodukter). 

 

Her var det komt mange svar jeg ikke har fått beskjed om :blink: har egentlig ikke tenkt så mye :P er en liten mnd siden hun fikk diagnosen på den allergien. 

3 timer siden, Pixie skrev:

Tåler hun ull? Ulltrekk til Biabed gjør senga både varmere og mykere

Hun tåler ull i utgangspunktet, men aner ikke hvordan ull er mtp midd? Har sendt en mail til Canelana, da vi har ulltrekk til semgen som hun liker.

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Det fins også "allergi" dyner til barn.og kjøper du størrelse barn så er de enkle å vaske. 

Takk for tipset!

2 timer siden, Wilhelmina skrev:

Vi har denne, men aner ikke hvordan den er mtp. allergi

https://ipet.no/produkt/oster-hundeseng/

Har sett på den, men vet ikke hvordan den er med allergi jeg heller.

2 timer siden, Krutsi skrev:

Grunnen til at du ikke bør bruke noe annet enn skinn er ikke fordi hunden reagerer på stoffene, men fordi midd setter seg fast i stoffene og vanskeligere å vaske bort og dermed vedvarende eksponering av midd. 

Ønsker du ikke skinn, så er mitt tips å kjøpe allergi laken for midd for mennesker som du har utenpå senga og som du skifter og vasker ofte. Hvor ofte er avhengig av hvor allergisk hunden er. Disse lakene kan du også bruke på sofa osv.. 

Det vet jeg forsåvidt, bare usikker på hvilke stoffer som er mest "utsatt". Så på laken i går, men de koster jo mer enn ny seng :shocked: hvor allergisk hun er vet jeg faktisk ikke. Har ikke fått beskjed om at vi trenger gjøre noen tiltak av dyrlegen enda, bare at hun skal gå på medisin(som fungerer 90%). 

1 time siden, Kangerlussuaq skrev:

Til min "leddhund" er jeg veldig fornøyd med denne: http://www.diggidog.no/productdetails.php?product=3954

Vi har hatt den i 4-5 år nå.

Takk for tips. Har sett på den jeg også, og ser ut til å være noe for henne. Er den allergien som ødelegger alt :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått beskjed om at midd ikke trives særlig i ull. Aldri sjekket det opp noe særlig mer, men Gira tåler hvertfall fint å ligge på ullpledd (hun har også middallergi). 

Ellers ikke noen tips.. Her i hus har de teppe på gulvet, ellers ligger de i møblene og har ingen egen seng :P

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laikamor skrev:

Vi har fått beskjed om at midd ikke trives særlig i ull. Aldri sjekket det opp noe særlig mer, men Gira tåler hvertfall fint å ligge på ullpledd (hun har også middallergi). 

Ellers ikke noen tips.. Her i hus har de teppe på gulvet, ellers ligger de i møblene og har ingen egen seng :P

 

Får se hva di svarer da. Merker ikke noe særlig på Nemi sånnsett, nå når hun går på Apoquel. Nemi ligger også i sofa/seng, men har egen seng også, da jeg bare har en 2seter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, CJA skrev:

Mener canelana.no selger ulltrekk til biabed/biltema-hundeseng. :)

Ja, skrev lenger oppe at jeg har det :) men er usikker på hvordan den er mtp midd. Det lille jeg finner på nett, så er ikke ull noe bedre med tanke på midd :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Vilje skrev:

Hva med den ortopediske versjonen av biabed (som har sånt tempur-lignende fyll), med ulltrekk fra canelana? :)

Har tenkt på den ja. Men venter fortsatt på svar fra Canelana :) men hun er ikke spesielt glad i sengen. Hun liker den bedre med trekk, men ligger lite i den. 

Red: men jeg ser det finnes middtrekk til hundeseng, som skal ligge under det vanlige trekket. Det gjør det jo kanskje litt enklere :) tror hun vil like sengen @Kangerlussuaq linket til bedre, for den ligner den hun har nå som hun ligger mye i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...