Gå til innhold
Hundesonen.no

Tispenavn


Guest Padde
 Share

Recommended Posts

Guest Padde

Får hjem en nydelig alaska husky tispe nå i august, og klarer ikke finne navn.. Jeg er åpen for alt :innocent: Hun blir beskrevet av oppdretter som veldig tøff, nysgjerrig og våken. Hun er grå/svart og hvit :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, sidnajse said:

Kanskje det er noen fine stedsnavn fra Alaska som kan passe som huskynavn:D

 

1 minute ago, Fridabjorsvik said:

Kanskje det! :D Dette må jeg undersøke!

Mange Siberians som har Alaska navn i alle fall :)
Selv har jeg Denali og Beringia, samt at Beringias kullsøsken har Alaskanavn: Aniakchak, Kenai, Yukon og Noatak. 
Mange har navn etter sjekkpunkt på Iditarod (jeg unngikk med vilje de pga at de er så mye brukt); Tanana, Nenana og Galena f.eks. er det jo en del tisper som heter. Kobuk og Sitka har jeg også hørt flere hete. Så er jo også Alaska et ganske vanlig navn på Siberians, tipper på AH også uten at jeg vet. Har ikke så mye med Alaska Husky mijøet å gjøre utover at jeg kjenner et par som har AH. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Padde
4 timer siden, Snøfrost skrev:

 

Mange Siberians som har Alaska navn i alle fall :)
Selv har jeg Denali og Beringia, samt at Beringias kullsøsken har Alaskanavn: Aniakchak, Kenai, Yukon og Noatak. 
Mange har navn etter sjekkpunkt på Iditarod (jeg unngikk med vilje de pga at de er så mye brukt); Tanana, Nenana og Galena f.eks. er det jo en del tisper som heter. Kobuk og Sitka har jeg også hørt flere hete. Så er jo også Alaska et ganske vanlig navn på Siberians, tipper på AH også uten at jeg vet. Har ikke så mye med Alaska Husky mijøet å gjøre utover at jeg kjenner et par som har AH. 

 

Denali likte jeg veldig godt! Tanana og Nenana hørtes fryktelig vanskelig å bruke i hverdagen da :blink: Prøvde å rope Tenana og ble bare tungekrøll.. Kiana så jeg også når jeg undersøkte steder i Alaska, det likte jeg egentlig ganske godt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...