Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpesikring av leilighet - ledninger


Mio1234
 Share

Recommended Posts

Hei 

Om 4 uker skal vi endelig hente hjem vårt lille vidunder.

Vi begynner så smått å tenke på valpesikring av leiligheten allerede nå. I stuen ligger ledningene på utsiden av veggen, oppå listen. De er altså festet til veggen hele veien, langs listen på oversiden. Vi er veldig usikre på om disse kan være en fare for valpen, og hvordan vi eventuelt skal valpesikre disse ledningene? Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
1 minutt siden, Mio1234 skrev:

Hei 

Om 4 uker skal vi endelig hente hjem vårt lille vidunder.

Vi begynner så smått å tenke på valpesikring av leiligheten allerede nå. I stuen ligger ledningene på utsiden av veggen, oppå listen. De er altså festet til veggen hele veien, langs listen på oversiden. Vi er veldig usikre på om disse kan være en fare for valpen, og hvordan vi eventuelt skal valpesikre disse ledningene? Tusen takk for svar!

Noen valper er reine makuleringsmaskiner andre enser ingenting og et sted i mellom der får dere valp. Dersom for at hvis jeg skulle måtte sikre de ledningene som henger fast hadde jeg satt opp kompostgrinder lags veggen den tiden det gjelder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Det er mulig jeg er uansvarlig, men jeg har hatt en del valper nå, og jeg har ikke valpesikra for noen av dem. Den eneste ledningen som alle mine valper har vært bortpå er den som er til den bærbare pcen jeg holder på med. Jeg bruker heller litt ekstra fokus på valpen til den har lært at ledninger er forbudt, enn å gjøre om hele huset. Ett lite øye på valpen uansett hva jeg gjør når den er bitteliten. Når den blir litt større rører den ikke ledninger og har lært hva som kan gnages på og hva som er fy. Reaksjonen min når de rører ledninger kommer så kjapt, at de som regel bare prøver det en gang eller to. Området de er på når de er alene hjemme er jeg derimot mer nøye på at er trygt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde kompostgrinder rundt tv-benken de første to dagene med valp fordi det er bak den det er mest ledninger. Men vi så fort at det egentlig ikke var nødvendig, valpen gnagde heller på ting med mer motstand i som bordben, stolben og murkanter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! 

Han er en Barbet (en fransk vannhund). 

Ja, vi er veldig usikre på om det er nødvendig, og på om han vil komme til å gnage på disse siden de er festet til veggen. De løse ledningene tar vi selvfølgelig hånd om. Stuen er ikke så veldig stor (ca 20 kvm), og vi kan stenge av døren til de andre rommene. Vi vil altså ha god kontroll på ham når vi er i stuen, og i alle andre rom er ledningene bygget inn i veggen. 

 

Har dere brukt kompostgrinder i starten av hjemme-alene treningen også? Vi ønsket i utgangspunktet at han skulle være fri i stuen (evt kjøkkenet) når vi starter den treningen, men innser at det kanskje er litt farlig? Vi har ikke hatt egen hund før, og selv om vi har lest utallige hundebøker og forum er det ikke alt det er helt enkelt å finne svar på! Tusen takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...