Gå til innhold
Hundesonen.no

Bamse forsvunnet på flyplassen


Justisia
 Share

Recommended Posts

Altså, merkelig sak. Stuerne er godt kjent med prosesser på bakken, og det siste man vil er at en liten hund skal løpe rundt på flyplassen. I verstefall kan hele flyplassen måtte stenges om hunden forviller seg ut på rullebanen, noe som fører til milliontap for både flyselskap og passasjerer.

Eier mener at de sjekket buret for skader før avgang, men jeg er nesten sikker på at det må ha vært noe feil med buret siden hunden har kommet seg ut. Kanskje skruene har løsnet litt i vibrasjonene de timene det tar å fly Spania-Norge, og at burdelene derfor har flyttet litt på seg i det buret ble løftet over på trallen.

Jeg er fryktelig enig i at det å sende dyr med fly egentlig er en stor uting, skal man på ferie til spania hele tiden så får man heller revurdere å ha hund... Det er så mange ting som kan gå galt, og hunden utsettes for et enormt stress med mindre det er en slags superhund. Og det sier jeg, med en labrador som kan sove gjennom en atomkrig. Denne hunden lar seg jo ikke fange inn en gang, og selv med søking med varmekamera og flere observasjoner så løper bare hunden vekk. Det sier seg selv at hunden er meget stresset og ikke akkurat søker fremmede mennesker (eller matmor?) når den er stressa. Hvorfor sender man en slik hund i cargorommet på et fly, sier jeg.

Hvis det stemmer at eier er 100% sikker på at buret er spillernytt, helt skadefritt og helt perfekt, så er nok dette en uheldig hendelse hvor den velkjente swiss cheese-modellen har slått til. Alle tilfeldige fuckups som kan skje, har skjedd samtidig. Hunden har vært stressa og har sett en utveg fra drittburet, og vips så er hunden på frifot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv opplevd at dør på bur har gått opp under landing (så nå stripser jeg det alltid). Min var heldigvis bare glad for å se folk, så han løp jo bort til de da bagasjeluka ble åpnet. 

Håper de får tak i han, stod på Rømlingen at han var observert utenfor gjerdet. Så liten hund kan jo lett gjemme seg bort over alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...