Gå til innhold
Hundesonen.no

Cushings? Noe annet?


Taz
 Share

Recommended Posts

Kan en hund ha cushings uten å ha økt tørst?

Før noen kommenterer på det, så ja, vi skal bestille veterinærtime til neste uke

Minion har gått på prednisolon, og nå medrol, noen år. Som regel lav dose, med økning periodvis. Per dags dato 8 mg medrol. Kan en hund få cushings på så lav dose?

Saken er den at huden hennes er tynn, og har nå fått sår/eksem på diverse plasser. Symmetrisk over hver hoftekule, og på sittebeinet. De gror dårlig, og selve eksemen/skjellete/flassete huden blir ikke bedre. Såret over sittebeinet fylles med blodvæske, som jeg har tømt to ganger nå. Såret gror/lukker seg, men det er en lomme under der som fyller seg opp. Ikke infeksjon. Huden hennes er ikke pen, da hovedsakelig pga skjellete hud som flasser. Masse sorte hudormer under hele brystkassem (tenk kinesisk nakenhund hud). Hun er naken på brystkassen. Pelsen er dårlig.

Ellers virker hun gammel. Sliten. Hun har mistet masse muskelmasse. Matlysten er jo som en hund på kortison. Men hun virker som sagt plutselig veldig gammel! Noe som bekymrer meg. 

Problemet er jo at hvis det er cushings, så kan jeg ikke ta henne av kortison. Så hva gjør jeg? Kan det være andre ting som er verdt å be veterinær sjekke? Er dette slutten hennes?

Jeg måtte bare få det ut, dele frustrasjonen min! :hmm:  Det er så vanvittig mange tanker som surrer rundt i hodet mitt nå. 

Vi feiret nettopp 5 års dagen hennes! Hun skulle jo slå alle odds, bli gammel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...