Gå til innhold
Hundesonen.no

Cleo,Basenji

Recommended Posts

Cleo ( NJV-16 Doberguard's Cleopatra Starwalker) er en 19 mnd. Basenji tispe som kom til oss for en måned siden. Hun er en veldig snill og rolig hund, akkurat det vi letet ganske lenge etter å finne :) 

Hun er min nye kosehund og trøst :)

IMG_0195.thumb.JPG.0cd3e1f35b591b1c96662afd99f079f6.JPG

IMG_0293.thumb.JPG.44b67276686bf7174bb6803ecded8429.JPG

IMG_0290.thumb.JPG.deb1918912e6a3c7020550c688a02c68.JPGIMG_0300.thumb.JPG.c3d599ab07d43358a3e6bc649129a917.JPG

IMG_0296.thumb.JPG.4dcc84ee2711e6ff7cded3f2210be8d7.JPG

IMG_0297.thumb.JPG.d1c48525922fca9531f759a0bbe2c734.JPG

IMG_0298.thumb.JPG.e4363dfe1c00386f96959960ad970ab9.JPG

• Like 25

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
31 minutter siden, Siri skrev:

Veldig vakker dame :)

Takk :) Hun mangler bare 1 lite cert etter hun er fylt 2 år :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Gratulerer så mye :wub:  En basenji er jo de beste pelsterapien som finnes :wub: 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Gåsa skrev:

Tusen takk for link til senga så veldig god ut den 👏🐕

Ja,Cleo elsker den :) Her er et litt bedre bilde av hvordan den ser ut:IMG_0292.thumb.JPG.9f2046481a0dc46ece053d0f9556fd39.JPG

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken sele er det hun har? Den lilla lenger opp 🤔☺

Gratulerer med nytt familiemedlem! Kjempeskjønn 😘

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:wub:  Basenji er den beste sengekompisen å ha når man er syk og svak altså - min er fast følgesvenn under dyna når jeg er dårlig. 

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vizla er snart 3,5 mnd så tenkte det var på tide men en liten oppdatering! Mye har skjedd siden sist, og hun har fått bedre kroppskontroll og mye mer energi, så nå er hun med på litt lengre turer (har gått maks 50 min). Hun har også vært med på sine første fjellturer hjemme på vestlandet. Hun satt en del i sekken på den litt lengre turen, mens den korte gikk hun opp og ned helt selv (40 min sammenlagt).  Vi har kommet oss tilbake til Lillehammer, og hun trives i snøen, foruten at hun fort blir kald, selv med dekken. Hun har også vokst mye de siste ukene, og har nå like stor som min venns finsk lapphund tispe som vi bor med. Hun har sluttet og bite på hender, sover gjennom hele natten, har ikke hatt noen uhell inne på 2 uker og er rett og slett bare skjønn. Vi har også begynt og øve oss på å være hjemme alene, men hun har foreløpig bare vært hjemme alene sammen med en annen hund. Idag var hun faktisk hjemme alene i 1,5 time for første gang, og foruten om at juletreet veltet, så gikk det strålende. Jeg filmet alt, og Vizla var rolig hele tiden. Hun gikk litt rundt og logret, bet på noen julekuler, og lekte sammen med den andre hunden. Så ikke ut som om hun enset at vi var borte en gang.  Legger ved litt bilder fra de siste ukene: Julekort bilder: 

Også noen på tur i snøen en fin dag:
    • Hehe, nja det koster jo litt det og, må pusse hver dag og den er ikke billig den tannkremen  Men det som virkelig tømmer kontoen her er HD. Min har grad D og var veldig plaget en periode, men vi har nå funnet rehab som holder henne symptomfri. Det innebærer svømming en gang i uka, massasje/laser hver 3-5. uke, cartrophen-injeksjoner, kosttilskudd og olje. Jeg orker ikke  tenke på hva det koster engang... Så kommer selvsagt mat og forsikring i tillegg, og har vi tilfeldigvis en periode med god økonomi kan du være bra sikker på at hun pådrar seg en øyebetennelse eller noe sånt    
    • Nei tenker det bør gå greit mat-messig 😆 Men må nok forhøre meg litt om tannhelsa da jeg snakket med ei venninne idag som advarte sterkt mot miniatyrhunder pga tennene. De har 3 chihuahuaer hjemme og hun mente de sikkert var oppe i 100k i utgifter på tanntrekk osv ettersom sånt ikke dekkes av forsikring, og at tennene var like dårlige på rasen jeg vil ha.  Jeg studerer til veterinær, mye obligatorisk skole her og men mye hundene kan være med på heldigvis  Og Budapest er utrolig hundevennlig så de får være med på "alt" av sosiale greier hvertfall (kafé/restaurant/parker/besøk osv) Jeg er heldig og bor dritbillig, mat er heller ikke dyrt så sånn sett er det veldig greit! I tillegg er det absolutt ikke nødvendig med bil her i storbyen, så sparer vel en god del på sånne ting. Hahha! Hva går det i der da? Ikke si tenner 🙈 Nei, og tenker at det skal jeg klare! Flybilletter blir vel svindyrt da men har bare rundt to år igjen her nede nå så skal klare det tenker jeg. Får heller bare reise hjem litt sjeldnere eller i kortere perioder sånn at de kan være på pass hos noen de gangene. Han jeg har fra før er 16 kg og neste blir vel kanskje 3-4-5 kg som voksen, så regner vel egentlig ikke med å se så mye forskjell i matutgifter 😅Forsikring er en annen sak, det må sjekkes opp. Men utenom det så kommer jeg ikke på så mange løpende utgifter som du sier. Tenker jeg får sette opp et skikkelig budsjett dette semesteret da og spare opp litt mer buffer dersom det skulle skje noe, og så være flink til å spare det jeg tjener i sommer.
    • Nå er det ikke så lenge siden jeg var på 12 ukers med valpen her, fikk beskjed om ormekur den dagen og ikke noe mer jeg 
    • Takk for det!  Hm ja synes det hørtes veldig rart ut, så tror jeg skal ringe til en annen dyrlege for å høre.. 
  • Nylig opprettede emner