Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke forsikringselskap bør jeg velge?


spirrevippen
 Share

Recommended Posts

Jeg har flere ganger vært "dum" og brukt direkteoppgjør på "småbeløp" ;)
Ganske enkelt fordi det irriterer meg grenseløst å vente i 40 arbeidsdager på oppgjør fra Agria.
Det går nemlig på null komma svisj å ta direkteoppgjør (og når man omtrent bor hos veterinæren blir mange bekker små...).
Noen ganger har jeg betalt litt ekstra for å bruke direkteoppgjør, andre ganger ikke. Stort sett ikke.
 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Shokata skrev:

Jeg har flere ganger vært "dum" og brukt direkteoppgjør på "småbeløp" ;)
Ganske enkelt fordi det irriterer meg grenseløst å vente i 40 arbeidsdager på oppgjør fra Agria.
Det går nemlig på null komma svisj å ta direkteoppgjør (og når man omtrent bor hos veterinæren blir mange bekker små...).
Noen ganger har jeg betalt litt ekstra for å bruke direkteoppgjør, andre ganger ikke. Stort sett ikke.
 

Tar det så lang tid hos agria altså? Jeg fikk igjen fra IF etter 2 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Shokata skrev:

De har det siste året hatt dårlig bemanning (eller noe deromkring).
Tar sikkert evigheter å komme seg tilbake til normen igjen.
 

Mulig det er bedre nå. Sendte inn på onsdag og fikk beskjed om 2 ukers behandlingstid. Fikk igjen pengene i går.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg sendte inn i mars tok i overkant av en måned (hyggelig overraskelse, siden de fremdeles setter 40 dagers behandlingstid). Ikke sendt inn noe etter mars.

Synes forøvrig det er helt sinnsykt å ha så lang behandlingstid (de fleste andre selskaper har ikke det, så vidt meg bekjent).
Ellers veldig fornøyd med Agria :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Wilhelmina skrev:

Men jeg skjønner ikke hvordan man får noe igjen på en vanlig veterinærtime til 7-800,-, egenandelen er da betydelig høyere enn som så? Med mindre det er snakk om en pågående sak der man allerede har betalt den faste andelen så klart, men det er vel ikke det vi diskuterer når det er snakk om en "vanlig veterinærtime".

If har ingen fast andel. Koster timen 1000kr får jeg igjen 800kr etter et par dager. Veldig greit :) Etter en time i april hadde vi visst glemt å sende inn kvittering. For noen uker siden ringte de meg og minnet meg på det sånn at de kunne få betalt meg. Det er service! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Tempus skrev:

If har ingen fast andel. Koster timen 1000kr får jeg igjen 800kr etter et par dager. Veldig greit :) Etter en time i april hadde vi visst glemt å sende inn kvittering. For noen uker siden ringte de meg og minnet meg på det sånn at de kunne få betalt meg. Det er service! 

Måtte se litt nærmere på If, for det hørtes jo nesten litt for fantastisk ut. Ser at egenandelen øker til 30% det året hunden fyller 7 år, og ikke minst koster forsikringen dobbelt så mye som det jeg betaler hos Agria...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Wilhelmina skrev:

Måtte se litt nærmere på If, for det hørtes jo nesten litt for fantastisk ut. Ser at egenandelen øker til 30% det året hunden fyller 7 år, og ikke minst koster forsikringen dobbelt så mye som det jeg betaler hos Agria...

Ja da er det jo ikke så mye vits for deg. Agria er dyrere enn IF for havanaisen vår :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...