Gå til innhold
Hundesonen.no

Gammel hund faller om


Recommended Posts

I dag når jeg kom hjem fra jobb kom ikke Bonita mot meg i døra. Hun brukte litt tid på å komme seg opp fra gulvet. Formen og ganglaget var for så vidt normalt når vi gikk ut, men hun peste litt. Vi stoppet og hilste på en hannhund og da var hun seg selv. Kort etter finner vi en plass og setter oss ned og var der til hannhunden kom forbi der vi satt. Eier og jeg tok oss en prat da hannhunden ble litt vel ivrig, og der faller Bonita om. Hun blir liggende rett ut og gjør på seg. Det tok en evighet (føltes det som)  å få henne opp på beina igjen, men da gikk hun sakte til vi kom hjem. Heldigvis var vi bare noen min hjemmefra.

Hun sliter med å holde seg oppreist og er ustø. Hun ville ikke ha mat til å begynne med, men litt leverpostei blandet med litt fôr var vanskelig å motstå. Akkurat nå ligger hun på plassen sin og sover, men puster litt tungt. Det har vært varmt de siste dagene og hun takler veldig dårlig varme. Hun har også hatt tilgang til kjølematte på dagtid når sola har varma på vinduet her, og undres på om den kan være årsaken til at hun er sånn.

Hun skal til veterinær i morra, men burde jeg haste til dyrlegevakta istede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det går bedre med Bonita :) Veterinæren sjekket nøye over hun og vi tok masse tester. Vi mistenker at varmen som har vært i helga er en årsak til at hun ble dårlig. For hun takler varme svært dårlig.

Så vi tar det rolig. Hun får en runde i avkjølende dusj før vi tar tisserunder, og det ser ut til å hjelpe på.

Men jeg fikk meg en støkk i går og var sikker på at hun kom til gå bort når hun falt om. Hun er en gammel hund :hmm: Jeg forberedte meg mentalt på at jeg måtte dra hjem alene etter veterinærbesøket i dag. Men jeg spurte veterinæren rett ut om hun burde slippe nå, men han syns hun fortsatt var i fin form til tross for alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...