Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjør utfall mot barn


Guest Mira2.0
 Share

Recommended Posts

Guest Mira2.0

Hei, kloke hundemennesker.

Jeg har nettopp fått i hus en omplasseringshund, hannhund på 4 år. Jeg har annenhver uke et barn på 6 år og et på 2,5 år. Hunden er nesten drømmehunden, elskelig å gå tur med, kosete inne, men rolig. Elsker å trene og er vennlig mot besøkende. Han kommer visstnok fra en familie med to barn og måtte omplasseres grunnet samlivsbrudd. 

Men, det har vært to veldig ekle situasjoner her. Hunden får ikke gå løs inne når barna er her, han har gjort to utfall mot minstemann. Ene gangen utendørs helt uten forvarsel (som jeg rakk å se). Før det gjorde han ingen tegn til å mislike at ungene løp ute, og de får ikke gjøre noe mot hunden. De får hilse pent, ikke klappe på hodet eller lene seg over han. De er vant med hund og vet å oppføre seg rundt hunder. Allikevel kom minstemann mot meg, på siden av hunden og han hopper mot henne. Ikke i glede, men som en sterk advarsel.

Er det tapt sak? Han får turer og mental trening daglig og er veldig søt mot voksne. Eldstemann er null problem, det er kun den minste han gjør noe mot. Det som er så fryktelig skremmende er mulig konsekvenser om han skulle bite og at han gir ikke fra seg en lyd i forkant, ikke reiser han hår på ryggen ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Ut fra det du forteller så hadde jeg nok gråti mine modige tårer og levert hunden tilbake igjen. Dette fordi barna går først og det skal være en glede for både barn og hund å være sammen. Det blir ekstra pes så skulle skjerme barn og hund 24/7 i en uke i alle tenkelige situasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Guest Mira2.0

Liten oppdatering. Hunden kom til en familie uten barn, tror det ble bra for ham. Vi endte opp med en unghund (6 mnd da hun kom), som elsker barna, men ikke alltid vet hvor stor hun er :P Tror hun skal bli en trivelig familiehund, mer "riktig skrudd sammen" en denne har jeg aldri møtt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mira2.0 skrev:

Liten oppdatering. Hunden kom til en familie uten barn, tror det ble bra for ham. Vi endte opp med en unghund (6 mnd da hun kom), som elsker barna, men ikke alltid vet hvor stor hun er :P Tror hun skal bli en trivelig familiehund, mer "riktig skrudd sammen" en denne har jeg aldri møtt. :) 

Så flott for begge parter! Håper dere koser dere masse med det nye familiemedlemmet. Det er så deilig å ha ukomplisert hund! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...