Gå til innhold
Hundesonen.no

Sår og bading ok?


Recommended Posts

Hunden min greide å krasje med andre hunder i leik. Som resulterte i en smell i hoften. Ingen brudd og hofte kulen så fin ut. men etter ei lita uke kom det veske ut av låret? så da var det inn til dyrlegen igjen. Viste seg at det hadde gådd betennelse siden det var ett så stort trykk.  Så no har jo gådd på pencilin i ei uke.  Sårene har fått skorpe, så går rett veien:). Men så lurte jeg på ang bading. Må sårene være helt grodd, eller ok med litt små skurv?  Skal egentlig på ferie på mandag, men skal innom dyrlegen på kontroll og høre med de om alt er bra før vi drar.

Hvis dyrlegen sier det ikke e greit å bade, så hører vi på de. 

Tenkte bare å høre hær inne så jeg kan ta stilling til om det er ok å reise på tur. Da vi vet det kommer til å bli bading, og blir kjedelig for hunden om ho ikke får joine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Hvis hunden har fått en så hard smell i låret at det har gått betennelse, så bør vel hunden holdes i ro til det er skikkelig grodd uansett? Uavhengig av selve såret? Bading er mild aktivitet for ledd og skjelett, men for musklene er det skikkelig trening. Så jeg ville ikke bada med en hund med betennelse i musklen (?). 

Sår i seg selv ser jeg ingen grunn til å ikke bade med når det er skikkelig lukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Snusmumrikk skrev:

Hvis hunden har fått en så hard smell i låret at det har gått betennelse, så bør vel hunden holdes i ro til det er skikkelig grodd uansett? Uavhengig av selve såret? Bading er mild aktivitet for ledd og skjelett, men for musklene er det skikkelig trening. Så jeg ville ikke bada med en hund med betennelse i musklen (?). 

Sår i seg selv ser jeg ingen grunn til å ikke bade med når det er skikkelig lukket.

Takk for svar :)

Hunden har vært i ro ca to uker. Er ikke betennelse i muskelen, men ble betennelse i låret da hele låret var en stor "blåkul". Hun har hun ikke vondt lengre og går fint på foten.går bare korte turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...