Gå til innhold
Hundesonen.no

Norge tar lederrollen i å drepe truede dyrearter


QUEST
 Share

Recommended Posts

Jeg synes dette er direkte pinlig. Såkalt primitive stammer i Afrika klarer å se fornuften i å bevare dyreartene rundt seg, og bidrar stadig mer til saken. Men "intelligente" og "utdannede" nordmenn er for dumme til å fatte slik fornuft. Man blir åpenbart ikke automatisk klokere av å ha pene diplomer og god inntekt, det er helt sikkert. 

Må si dette seiler opp til å bli en veldig viktig bit av høstens valg for min del, noe jeg vil prioritere høyt. Begynner å like grønt veldig godt (får dog et meget viktig dilemma: som sosialist, har jeg alltid farget håret knallrødt i valgsesongen, men hvor finner jeg grønn hårfarge? :P)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lene_S skrev:

Jeg synes dette er direkte pinlig. Såkalt primitive stammer i Afrika klarer å se fornuften i å bevare dyreartene rundt seg, og bidrar stadig mer til saken. Men "intelligente" og "utdannede" nordmenn er for dumme til å fatte slik fornuft. Man blir åpenbart ikke automatisk klokere av å ha pene diplomer og god inntekt, det er helt sikkert. 

Må si dette seiler opp til å bli en veldig viktig bit av høstens valg for min del, noe jeg vil prioritere høyt. Begynner å like grønt veldig godt (får dog et meget viktig dilemma: som sosialist, har jeg alltid farget håret knallrødt i valgsesongen, men hvor finner jeg grønn hårfarge? :P)

Dragens hule har sikkert :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, WelshenNemi skrev:

Dragens hule har sikkert :lol:

Greia er den at de, og alle andre, bare har Manic Panic og andre semi-permanente farger, Og det er noe dritt, farger av overalt og forsvinner før noen rekker å se det :( 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Lene_S said:

Man blir åpenbart ikke automatisk klokere av å ha pene diplomer og god inntekt, det er helt sikkert. 

Med fare for å høres både kvalm, fordomsfull og elitistisk ut, så er vel ikke akkurat de med lengst utdannelse som skriker høyest om hvor farlig rovdyra er. :teehe:Så snart noen som ikke er emosjonelt investert forsøker å komme med nøkterne betraktninger basert på historie og vitenskap, dreier beskyldningene seg om at "byfolk" ikke aner hvordan det er for "folk flest". 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller ei de med de lengste utdannelsene, som gnåler om hvor utrydningstruet et av verdens mest utbredte pattedyr er ;)Kanskje heller bry seg litt om alle de artene som faktisk ER i ferd med å forsvinne? ( men biller og reinsdyr er vel ikke pene nok...)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å "gnåle" får stå for ditt begrepsbruk Pringlen - men nå er det nå en gang sånn at hverken reinsdyr eller biller blir hetsjaktet av en gruppering mennesker som innehar fordomsfulle og hatske holdninger mot en konkret dyreart. Det er litt av problemet med ulv, gaupe, jerv, bjørn og havørn-jakt. Og i særstilling ulv, bjørn og jerv - i dobbelsærstilling ulv - som framstilles som islamske terrorister med blod på tann og ondskapsfulle hensikter så fort de er uheldige og legger igjen noen spor over en åker. Alle de norske rovdyrene er i ferd med å forsvinne, i tillegg til mange andre pattedyr, amfibier, fisk, fugl, insekter, og planter. Men ingen andre dyr står i slik særstilling i den norske fauna, at de står i fare for å utryddes fordi (noen) mennesker hater deres art.

Når amfibier eller insekter i Norge trues av utryddelse er det svært vanskelig å få stoppet prosessen, siden utryddelsen grunnes i mangel av habitat, toksiner eller andre faktorer som er vanskelig å endre og vanskelig å fjerne fra maskineriet når prosessen først er igangsatt. Å stoppe utryddelsen av norske rovdyr er så enkelt som å slutte å skyte de ned ved hver mulighet vi har. Å begynne i den enkle enden hadde vært en fin begynnelse, men det vil ikke norges befolkning ha noe av. Av med hodene, til alt som har rovdyr-hjørnetenner (eller hva CANINES heter på norsk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sp og Miljøpartiet De Gale -- skrekk og redsel for oss alle, og særlig for de med tenner og pels... Det norske rovdyrhatet er vel enestående i verden, land med langt mindre ressurser og langt mere rovdyr enn oss, har en helt annen tankegang. Flaut og pinlig for rike, arrogante , lille Norge !

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

And it continues... :( 

https://www.nrk.no/ho/avviste-alle-klager-_-vil-felle-36-ulver-1.13654152

"Den 26. juni i år vedtok rovviltnemndene i Hedmark, Oslo, Akershus og Østfold å felle i alt 36 ulver under lisensjakta til høsten. 12 utenfor ulvesona og 24 innenfor. De 24 innenfor sona omfatter de tre flokkene Osdalen, Julussa og Slettås. I den opprinnelige innstillingen var Slettås-flokken fredet, men rovviltnemndene vedtok å felle den flokken også."

OFF WITH THEIR HEADS. EVIL WOLF SCUM.

Det er nesten så jeg ikke tror på det, har Norge blitt rape gal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kangerlussuaq skrev:

And it continues... :( 

https://www.nrk.no/ho/avviste-alle-klager-_-vil-felle-36-ulver-1.13654152

"Den 26. juni i år vedtok rovviltnemndene i Hedmark, Oslo, Akershus og Østfold å felle i alt 36 ulver under lisensjakta til høsten. 12 utenfor ulvesona og 24 innenfor. De 24 innenfor sona omfatter de tre flokkene Osdalen, Julussa og Slettås. I den opprinnelige innstillingen var Slettås-flokken fredet, men rovviltnemndene vedtok å felle den flokken også."

OFF WITH THEIR HEADS. EVIL WOLF SCUM.

Det er nesten så jeg ikke tror på det, har Norge blitt rape gal?

:o Jeg forstår rett og slett ingenting, jeg. Det står jo i den norske loven at ulv er totaltfredet. Hvordan kan da den offentlige vedta å drepe over halvparten av de ulvene vi har her i landet? Hvordan kan de bryte en lov på denne måten? Og hva skjer med vedtatte bestandsmål på 4-6 kull i året? Det vil jo ikke være mulig når man dreper halvparten. Hadde vi hatt flere tusen ulv, så hadde jeg fint forstått at noe begrensning måtte til, men fanker'n, folkens, vi har under 60(!) norske ulver. Det er færre enn antall hunder i en gjennomsnittskommune. Det er ingenting. Fytte flate, det er bare reinspikka feighet når så få dyr klarer å skremme så mange tusen mennesker, og det uten å ha gjort annet enn å jakte for maten sin. 

Nei, fy f**n, nå er jeg så sint at jeg faktisk griner. Jeg er sint på politikere som ikke følger lovene de selv har laget, jeg er sint på nemdene, som sitter med egen agenda og blåser i både lover og konvensjoner, og jeg er sint på de feige jæ***nen som bruker egen irrasjonelle frykt for å styre naturen. Hvis de ikke takler naturen slik den er, så får de heller flytte til en storby, så slipper de hele problemet. :sint_01: :x:twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk så jeg - for første gang i mitt liv - tenker at jaja. Kanskje vi like gjerne bare skal hylle framgangen til SV og MDG. La høyre og venstre, arbeiderpartiet og frp, få se hva deres destruktive dyreverns-politikk fører til. Nemlig at marginelle små "drittpartier" får større og større oppslutning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
På 7/22/2017 at 2:22 AM, patricia skrev:

Sp og Miljøpartiet De Gale -- skrekk og redsel for oss alle, og særlig for de med tenner og pels... Det norske rovdyrhatet er vel enestående i verden, land med langt mindre ressurser og langt mere rovdyr enn oss, har en helt annen tankegang. Flaut og pinlig for rike, arrogante , lille Norge !

Sp og MDG? Hva er det jeg har gått glipp av her, de er ganske langt fra hverandre hva angår temaet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud hjelpe meg... Hva er det som skjer? Er dette virkeligheten? Jeg klarer ikke en gang å ta innover meg at mennesker kan mene dette, og iallefall ikke at nrk publiserer denne hatske holdningen uten problemer? Er det neste at vi får reinbarka KuKluxKlan-medlemmer anno 2017 som står og snakker om at vi må renske byer for svarte mennesker?
 

https://www.nrk.no/mr/dette-synet-motte-bondene-etter-jervebesoket-1.13654930

"Forslaget frå Fylkesmannen om tidlegsanking av sau, som eit strakstiltak mot fleire åttak frå jerven, er ei falitterklæring, meiner Rønneberg.

– Kvifor skal vi hente ned kulturlandskapspleiarane og rovdyra skal få gå att? Det blir heilt feil etter mitt hovud. Vi må rett og slett tømme området for villdyr."

:bye::bye::bye::bye::bye::bye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Kåre Lise said:

Jeg må se debatten, noen som så?

I den lille videoen hører man jo alt man trenger å høre fra fjompen:
"Ulven er et MEKTIG rovdyr - og vi må huske at de som må leve med ulven har blitt oversett, overhørt, overkjørt og overprøvd. Mens de som tar beslutninger er langt unna".

For noe reinspikka mainnskjit-prat. Disse menneskene kan umulig leve i den samme verdenen som oss andre, det er så desillusjonert at jeg skulle tro vi var i Donald Trump verden... Hårreisende kunnskapsløst og hatsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://endsjo.wordpress.com/2017/08/25/en-gang-fantes-elefanter/

Om jeg blir gammel, virkelig gammel, vil jeg fortelle historier. Jeg vil fortelle fantastiske historier til min grandgrandniese om den vidunderlige verden som en gang var. – En gang fantes elefanter, vil jeg fortelle.

Og jeg vil fortelle om hvordan vi visste hva som skulle til for å redde dyrene, selve planeten, men det var alltid noe som var viktigere. Økonomi og arbeidsplasser, jordbruk og beiteinteresser, billige ferier, billig mat og store forstadshager. Og religionene var for opptatt med å fordømme homoseksualitet, prevensjon og ikke minst hverandre, til å bry seg om at vi utslettet selve skaperverket med overbefolkning og ressursbruk hinsides hva som var bærekraftig.

– Men vi har fremdeles dyr i Dyreparken i Kristiansand, masse slags, sier min grandgrandniese.

– Ja, inngjerdet i små innhegninger, så alle kan stirre på dem. Som et minne om alt hva vi har mistet fordi vi ødela alt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...