Gå til innhold
Hundesonen.no

Eldre tispe på Cosequin og effekt


vicia
 Share

Recommended Posts

Hei. Tispa er ei bc-blanding på snart 14 år. Noen år har hun slitt med artrose som kom sent igang med behandling. Hun er i veldig god form ellers.Vi prøvde først Rimadol for smertene. Nå bruker vi Metacam og Cosequin. Nå lurer jeg på om andre har startet på denne type behandling for så gammel hund og hvilken effekt det har hatt. Noen bivirkninger? Hva gjør dere med turer og hvor langt og lenge dere går. Håper det er noen som har gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke cosequin bare et svindyrt glucosaminprodukt? Dogoen min fikk for mange år siden metacam og cosequin. Metacam fikk hun dog bare ved behov (ikke ofte) og opplevde ingen bivirkninger av det. Cosequin ble etter første boksen byttet ut med rimeligere glucosamin. Merket ingen forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er glucosamin. Betalte vel 1500 for begge medisinene. Nå etter 9 dager ser jeg ikke så mye bedring på smerter og hun har mistet matlysten. Jeg lurte på om man kan gi Rimadyl i tillegg til Metacamen. Vet. har ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...