Gå til innhold
Hundesonen.no

Guilty dog


Recommended Posts

Når en hund viser dette blikket viser jo nyere forskning at hunden er redd for eierens reaksjon. Men hva gjør man for at hunden kkke skal få denne reaksjonen? Og hva gjør man hvis hunden viser denne reaksjonen..? 

 

Jeg er er bare nysgjerrig, ikke oppleved. Blir lite sint og kjefter så å si aldri på hunden min for ting er som regel ikke "hans feil". Kom bare over denne undringen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det første spørsmålet er om det gjør noe at hunden får denne reaksjonen? Jeg vil si ja, dersom det kan tenkes å påvirke relasjonen mellom hund og eier. Det viktige er vel at eieren skjønner at hunden ikke skjønner hva den får kjeft for. Og at eieren som konsekvens slutter med å bebreide hunden, siden det ikke har ønsket effekt, men muligens gjør hunden usikker på grunn av eiernes uforutsigbare oppførsel. Altså - slutte å kjefte på hunden for noe den ikke har forutsetninger for å forstå. tror det var svar på spørsmålene dine. Svar som du forsåvidt antyder selv :)

Vi har noen situasjoner her i huset hvor særlig valpisen gjør ting jeg skulle ønske den ikke gjorde. Det hender jeg sier noe som betyr nei, det vil si når jeg er så tett på situasjonen at jeg feks kan stoppe han fra å ta en sko. Da kommer han til meg i stedet og får belønning. Stikker han avgårde med en "skatt" henter jeg en ball eller noe annet han elsker for å bytte. Når han er uten oppsyn rydder jeg unna ting han kan tenkes å more seg med. Problemet løst :).

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...