Gå til innhold
Hundesonen.no

Bonzo og Nemo - Shetland Sheepdog


Therese,Bonzo&Nemo
 Share

Recommended Posts

Tenkte det kunne vært mosomt å ha et eget "min hund" emne hvor jeg kan oppdatere og fortelle litt om oss! :D

Starter med å presentere hundene:

Bonzo - Nisselia's Indiana Jones

Bonzo er en liten rakker på snart 6år. Han er en hund full av energi og en artig personlighet. Han har gitt meg mye hodebry, men desto mer glede i hverdagen og på trening. Bonzo og jeg har nå trent agility i ca.4 år og er nå i klasse 2 i både hopp og agility. Samtidig har vi drevet med Rally i ca. 1år og er kvalifisert til klasse 3, men venter med å rykke opp til Bonzo kan alle øvelsene da han fort detter ut om ting blir for vanskelig og setter i gang med bjeffe bonanza! I hverdagen er han en fantastisk hund som er med på alt og elsker lange turer i skog og fjell, samt å ligge langflat i soffan.

Nemo - Goldmines Ferdinand Xotic Storm

Nemo er en "liten" særing på litt over 1år. Han er en kjempe av en Sheltie med sine 46-47cm over bakken og 13,7kg! Nemo har siden jeg fikk han vært en drøm å trene med og har alltid hatt en fokus jeg kunne drømt om å fått og en arbeidsglede man skal lete lenge etter! Han har kanskje ikke den energien Bonzo har, men det tar han igjen i arbeidsfokus. Han er som navnet hans tilsier en liten Ferdinand som suller rundt i sin egen lille verden av og til og bryr seg lite om det meste! Han er dog en litt skeptisk type, mest til mennesker, men får han bli kjent med deg er han den herligste og rareste hunden. Nemo har fikk prøve seg på Rallylydighet i april og siden den gang har han bare imponert meg gang på gang og vips så var vi i klasse 3. Ellers så trener vi også agility, noe han synes er kjempe gøy! I hverdagen er han en super enkel hund, og han sjarmerer alle på sin vei! Han elsker å terge Bonzo, men Bonzo er mer enn gjerne med på leken og de storkoser seg sammen!9uker.jpg.2003c78246bbb583c8d9ad5f32dc2077.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14uker.jpg.ccfb75de41f0e7ee3fe957c3b6ec02f9.jpg

6mnd.jpg.24e11b09698a2c7211b7e3f46978db67.jpg7mnd.jpg.11d76913e9c6eb0355e85fcab45fe6ba.jpg

9mnd.jpg.1fe6f8666c980de284e1da6419fc35cf.jpg

 

11mnd.jpg.bc3c5ff36bf5f9652163f18e80e872b6.jpg

SAM_7988.thumb.JPG.3b45de84c62351dca589fe73b75875b8.JPG

SAM_8110.thumb.JPG.c5e2c44a50484ea3d93bfadd1de168f1.JPG

SAM_8568.thumb.JPG.c8f4f0a85bcdd43ff8925dde29661f90.JPG

14089102_1340275339333786_7947026968218457876_n.jpg.c39baf612db73fe37a262cfd9c73b169.jpg

14034765_10153797098886056_3629788441709150396_n.jpg.d06814fa964d79b60e84e5d965be5b1e.jpg

SAM_8553.thumb.JPG.de24b3af45d8af69d9fa2a197b66ec06.JPG

 

 

dag1.jpg

SAM_8591.JPG

SAM_8683.JPG

13432141_10153662937471056_1999576749529015272_n.jpg

14089161_10153797099096056_8395402801736062858_n.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Fine guttaboys :heart: 

Terven min er fan av Nemo, og Bonzo er fan av terven :lol: 

IMG_0407.thumb.JPG.e3a2fdaf0db3c3b0e7c7d33282f1c0d9.JPG

Og siden eier ikke skryter nok så gjør jeg det. Nemo har en 1.premie i klasse 3. De debuterte i april, og fått bare 1.premier, samt to mellomtitler. Og han er såvidt bikket året :ahappy: Flinkeste radarparet!!

IMG_3098.thumb.JPG.80dadcb7d4ac36e12ff8ed22eb32d851.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Christine skrev:

Fine guttaboys :heart: 

Terven min er fan av Nemo, og Bonzo er fan av terven :lol: 

IMG_0407.thumb.JPG.e3a2fdaf0db3c3b0e7c7d33282f1c0d9.JPG

Og siden eier ikke skryter nok så gjør jeg det. Nemo har en 1.premie i klasse 3. De debuterte i april, og fått bare 1.premier, samt to mellomtitler. Og han er såvidt bikket året :ahappy: Flinkeste radarparet!!

IMG_3098.thumb.JPG.80dadcb7d4ac36e12ff8ed22eb32d851.JPG

Aaw tusen takk, Christine! :D <3 De digger begge hundene dine! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden vi har gjort litt allerede denne sesongen tenkte jeg jeg kunne dele noen filmer fra blant annet Nemos debut i Rally + andre filmer av dem begge to fra denne sesongen :) 

Nemos Debut i Rally kl.1 og Bonzo går i kl.2 :) 

Nemo's Debut i kl.2 

Agilitytrening med Bonzo og Nemo 30.mai 2017

Nemo's Debut i kl.3 Rallylydighet

Sånn ,en liten oppdatering eller kanskje heller en oppsummering for dette året foreløpig! :) Har gått noen uofisielle løp med Bonzo også, men de har jeg dessverre ikke film fra, og heller ikke forrige agilitystevne. Kommer en liten oppdatering fra helgas ag-stevne snart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bonzo var på Agility stevne i helga! :D Og vi fikk endelig det siste nappet til kl.3 Hopp! Og ikke nok med det, vi klarte jammen meg å gå feilfritt i klasse 3 debuten vår, som holdt til en 4.plass!:D *skryteskryte*
Ellers var det mye bra, men en del kommunikasjonssvikt :blink::P 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

 

Nemo gikk rallystevne på Fosen for noen uker siden! :D Ble ingen napp denne helgen men masse fint! 185p begge dager og vi fikk testa flere øvelser vi ikke har prøvd på konkurranse før som rygging både foran og på fot og dekk under marsj! Morsomme og veldig utfordrende baner, så meget fornøyd med resultatet! Jeg skal gjøre en bedre jobb for Nemo neste gang! :D Her er film fra søndag:

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonzo var på agilitystevne for 3 uker siden og vi fikk endelig det siste etterlengtede nappet vårt i kl.2 Hopp på lørdag, og dermed ble det debut i kl.3 hopp på søndag, hvor vi også gikk feilfritt :blink::D! Gikk rundt med et stort smil om munnen hele helga (og mange dager etter) for å si det sånn! Ellers var det mye bra i de andre løpene også, og laget vårt kvalifiserte seg til NM 2018! :D 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

I helga var jeg og Bonzo på Norwegian Open Agility i Kongsvinger for 3.år på rad! :D 

Sitter igjen med en veldig god følelse, selv om det ikke er de store resultatene å skryte av! Bonzo har vært rett og slett helt rå hele helga og har virkelig gjort sitt beste! Det har vært så utrolig kult å løpe med han, og alle feil som ble gjort er bare min egen skyld! Føler virkelig vi begynner å bli et bra team, jeg vet hvor jeg har Bonzo og han vet hvor han har meg! Det er bare smårusk som fører til misforståelser eller for sen fører! 

Nå må det trenes felt på stigen og slalom-innganger fra høyre, for det var visst ikke bare bare i stor fart :P 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Denne helga har vi startet årets siste stevne, og det var i Rally-lydighet! :D

Begge hundene har jobbet så bra, og denne gangen var det jammen meg Bonzo som var premiehai og poengsanker! Nemo var også utrolig flink, men vi møtte på noen morsomme utfordringer som vi må trene mer på! 

Bonzo - kl.2 lørdag - 190p og 4.plass

Nemo - kl.3 lørdag - 184p 
Lang bane med mange morsomme utfordringer! :D følg med på stå under marsj mellom hinder og tunell! haha

 

Bonzo - kl. 2 søndag - 200p(!!!) og 2.plass! :D så stolt at jeg sprekker! 

 

Nemo - kl.3 søndag - 183p 
Dårlig form på fører = dårlig fokus på hund! Men mye bra! 

 

Nå skal det jobbes med de nye øvelsene som kommer i kl.3 og elite i 2018! Bonzo må vel rykke opp i kl.3 nå han også, har vel ventet lenge nok nå, så vi får bare trene så vi blir klare til neste stevne i Mars! 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

I dag har vi arrangert og vært med på Jule Agilityaction! :D

 
Nemo gikk for første gang en hel klasse 1 bane på full høyde (nesten), ble 50cm pga tung sand! Og det klarte han med glans! ble bare 10 feil, og begge kom i slalom! Men det er helt greit! Han har tross ikke gått slalom med mer enn 2-3 hinder foran før, så at det skulle komme en slalom helt i slutten der ble visst litt fjernt for han, men på 2. forsøk gikk det så det suste :D 

Bonzo fikk også være med og gikk i klasse "vanskelig" som tilsvarer kl. 2 og 3! Det gikk så det suste! Det var bare en veldig fin tunell som felte oss til slutt! Fy og skam på fører som ikke gir ordentlig beskjed beskjed! haha 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Film fra helgens agilitystevne i Moelv, OG Nemo's Debut på agilitybanen offisielt! Stolt over den store, lille unghunden min! :wub: Bonzo og jeg er preget av lite trening i full fart, pga av plassmangel/liten treningshall, men hey, skal ikke klage på å få trene inne i 16varmegradet på kunstgress!! Men på søndag fant vi flyten ganske greit tilbake!

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
15 timer siden, MegaMarie skrev:

Så fint debut løp! :ahappy: Dere var så flink på trening i dag, jeg tror dere kommer til å bli et supert team på agilitybanen :D

Tusen takk Marie! :D I lige måde du, det var så moro å se deg og Tidi! Hun er så herlig med alt hun byr på og gledes hylene hennes! :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...