Gå til innhold
Hundesonen.no

Portis som feriegjest, egne valpeplaner rokkes ved


mhoidal
 Share

Recommended Posts

Etter mange år uten hund har jeg bestemt meg for å få meg hund igjen. Etter en lengre runde endte valget på mellompuddel, der jeg å står på venteliste hos noen gode oppdrettere.

 

For noen dager siden fikk vi en feriegjest, en portis vi skal passe i halvannen uke. En annen rase, ja, men måten denne hunden påvirker meg på rokker ved hundeplanene mine.

Håpet er å få noen innspill her i forumet, noe som kan belyse det hele.

 

Portisen (knapt tre år) stresser. Mye klynking, og en del bjeffing. Den får turer, aktivisering og kjærlighet, men mellom disse klarer den ikke å finne ro. Det er da klynkinga oppstår, og det stresser meg.

 

Vil den på do, ha oppmerksomhet eller hva? Savner den den faste flokken sin? Det er noe bedre om alle i huset her er hjemme, så kan det handle om tilknytning? Eller - den tanken som er vanskeligst - har jeg glemt hvordan det er å ha hund? Kan jeg forvente det samme av en mellompuddel? Valp er selvsagt valp, men crazyfakter har jeg ikke så vanskelig for å takle, dessuten er valpeperioder ikke evig.

 

For meg må en hund være i stand til å finne ro innimellom,

Jeg elsker dyr, og har lengtet etter en ny hundekompis lenge, men slik som portisen er - slik kunne jeg ikke hatt det.

 

Jeg klamrer meg foreløpig fast til tanken om at en hund som kommer hit som valp vil knytte seg til oss og våre rutiner, og at det blir annerledes. Men hva om jeg tar feil? Hjelp altså, denne portisen har virkelig påvirket tankene mine!

 

Ps usikker på forumvalg, poster derfor i to stykker

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mushi locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...