Gå til innhold
Hundesonen.no

Halsbånd/sele, redd for å ødelegge treningen vi har lagt ned


MerlePerle
 Share

Recommended Posts

Valpen min er helt over all forventning når det kommer til intensitet og kontakt i treningen. Hun går lett en tur på 20min +- uten å trekke i båndet en eneste gang. Bruker klikker, kontaktlyd og belønner MYE.

Så er det sånn at jeg har en annen hund og, som ikke har fått vært med på turer med den lille fordi hun har trengt 100% fokus. Hun har til nå gått i halsbånd og trekker ikke i halsbåndet, tar kontakt ved kontaktlyd nesten konsekvent.

Men jeg vil gjerne kunne gå tur uten å "trene" også, og vurderer å kjøpe sele så hun kan "vimse" litt mer rundt og jeg kanskje kan ha begge 2 med. Hva tenker dere? Vil jeg få en hund som plutselig trekker i båndet (også med halsbånd) om jeg tillater en litt "friere" form for tur nå? Vil hun forstå forskjellen på sele og halsbånd? Skal sies at hun FÅR utforske på turer/forskjellige miljø i eget tempo, men da fritt uten bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Ikke noe problem så lenge du ikke slutter å gå tur og trene med halsbånd innimellom. Alle mine som jeg har lært å gå pent i halsbånd  har lært det skillet. Halsbånd får man ikke trekke i, sele skal man trekke i (eller bare sulle og gjøre som man vil i). Den forskjellen lærer de fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...