Gå til innhold
Hundesonen.no

nettbutikker med annerledes, "lekkert" hundeutstyr


Recommended Posts

Spørs om mange bryr seg om sånn her men i det hele tatt men :P Vet du om noen hundeutstyrsbutikker med hundeutstyr utenom det vanlige? Tenkte vi kunne samle dem i denne tråden. Hvis noen flere enn meg er så sære da... Dette er kun forfengelighet fra min side, med fare for å høres ut som en ufordragelig snobb, jeg liker ting som er pent, ikke nødvendigvis "kult" eller "tøft" :) Kanskje noen flere gjør?

Jeg er kresen og er lei av at nesten alt hundeutstyr som selges er i enten knæsj/neonfarger eller supersporty. Eller så er det i andre enden av skalaen, superharry med masse bling, perler og dill, eller så er ting med litt annet design som ikke bare er reflekts og sportsrettet ofte bare i bittesmå størrelser til miniatyrhunder.

ting som er helt enkelt og stilrent, uten at det behøver å være superfancy. Gjerne duse farger eller ensfarger. Hater ting med prangende logoer, skrift og skrikende reflekser og neonfarger (refleks er bra, men man trenger det ikke HELE tiden). Dessverre er det lite av slikt utstyr, i allefall i vanlige butikker. Eneste merket jeg vet om som er å finne i vanlige butikker er Hunter, de har mye fint. Bare synd det er så hiimla dyrt! Fant et nydelig halsbånd med matchende kobbel hos Hunter igår, men kosta jo 1000 kr for bare halsbåndet alene :P Må enkelt og pent hundeutstyr være så dyrt fordi det er lite marked for det? Samme med hundesenger, jeg trenger ikke noe som er supereksklusivt, og jeg synes det er rart at bare den er feks grå og med rette linjer istedenfor masse barnslig print blir det med en gang mye dyrere. Eneste skålunderlaget som jeg har funnet som er nogenlunde nøytralt uten diller er også Hunter, men dermed også svindyrt...
Hundeeire er like varierte som hvilke som helst personer så jeg synes det er rart at det er så tynt utvalgt på hundeutstyr. Det går an å feks være interessert i pene ting OG ha hund liksom :P Ja jeg vet selvfølgelig at det er smak og behag men jeg synes det er lite av litt mer nøytrale ting /duse farger når det kommer til hundeutstyr.  Jeg har kommet over noen nettbutikker jeg liker som kanskje andre og liker:

https://twobarks.no/ Masse fine ting med fokus på miljøvennlighet
 

http://www.seescoutsleep.com/ Kjempefine halsbånd og seler i enkel tekstil, med pene mønstre

 

http://www.logrehund.no/ Paracord i vakre mønstre og større fargeutvalg, selv duse farger! mange kjenner vel til disse herfra, det er vel noen her inne som lager dem? Håper det er ok jeg poster bilde av noen vakre ting derfra! :)

 

 

Petshopgirls.no Synes egentlig de har mye overkill og grellt, men de har noen pene ting innimellom, spesielt noen av hundesengene :)Men igjen, dyrt... 
 

Hunter.de vet sikkert de fleste om. Mye fint.

 

 


Two Barks:

Bilde-20.01.2017-16.14.51_1000px.jpg

cloud-7-sleepy-deluxe-bed-teddy-life-11.jpg

DSC_0010light-kopi_halsbånd-e1497620814504.jpg

set-Brass-OOMB-creamblack2.jpg

cloud_7_dog_collar-tiergarden-green-dog.jpg

See Scout Sleep:

2016-10-12-09.25.45-2.jpg

IMG_4304-sq.jpg

19624549_308095192979457_4560847173444435968_n.jpg

Logre:

DSC_3095.jpg

zanto.jpg

Petshop Girls:

xc7_sleepydeluxe-grey2.jpg.pagespeed.ic.zCws76b9El.jpg

xlino-cushion-graphite-m-chili-15843.jpg.pagespeed.ic.NElvajK_al.jpg

Hunter:

61507_still_15.jpg

 

61887_14_image_002.jpg

63310_001_image_16.jpg

 

62251_live_14_005.jpg

62251_live_14_009.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, yurij skrev:

De var fine! Masse fine farger!

47 minutter siden, Yellow skrev:

Globaldogshop.com (gratis frakt)

4hotdogs.dk (dyrere frakt til Norge)

Så digger jeg Etsy.com. 

Etsy har jeg og kikket litt på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter er dyrt men det er samtidig greit å ta med i betraktning at kvaliteten er god. Vi bruker det som halsbånd på alle hundene i familien, og de varer i flere år. Og kobbel fra Hunter i rundsydd elgskinn er i en klasse for seg selv. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...