Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du møtt en pitbull?


Ozzy
 Share

Har du hilst på en pitbull?   

95 stemmer

  1. 1. Har du hilst på en pitbull?

    • Ja
      53
    • Nei
      42


Recommended Posts

En tysker som bodde i nabolaget for mange år siden påstod at bikkja hans var rein pitbull.  Den var aggressiv mot andre hanner fortalte han og det fikk jeg sannelig merke bokstavelig talt en vakker dag.

Jeg hadde vært på ettersøk med Amigo som dengang bare var 1 1/2 år gammel og siden det var en av de riktig varme sommerdagene så svingte jeg nedom den lokale badevika slik at Amigo fikk kjøle seg ned.  Der var fyren med bikkja springende løs og jeg spurte om han ikke kunne sette hunden sin i bilen slik at jeg fikk avkjøle Amigo i fem minutter.  For jeg visste jo at bikkja hans ikke likte andre hanner.

Joda - det var greit.  Jeg tok Amigo ut og hadde langline på ham og heiv en pinne ut i vannet slik at han fikk svømme ut og apportere den.  På vei inn til stranda hadde fyren sluppet ut bikkja si og den stod og ventet på Amigo.  Hva **** gjør man liksom?  Bikkja gikk rett i angrep mens Amigo var på vei opp av vannet og det ble et helvetes styr der både Amigo og jeg ble bitt; jeg fikk to tygg helt inn til beinet i albuen.  Mannen stod bare og flira mens jeg var helt hysterisk redd for at Amigo skulle bli drept. 

Jeg fikk løfta opp bikkja mi og løp til bilen og slengte ham inn og deretter dro jeg avgårde i fullt opprør.  Jeg klarte ikke å si noe som helst fornuftig til idioten.

Dette var mitt første (og forhåpentligvis eneste) møte med en slik hund - den skremte livskiten av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, jeg har møtt mange.  Sånn til info ble det solgt plenty pit buller som stort sett ikke var annet enn papirløse amstaffer, amstaffblandinger eller pit-mixer. Så selv om eier selv trodde de had

Hehe, jeg skjønner hva du mener, @Red Merle.  Grunnen til at jeg er i mot raseforbudet er feks ikke fordi jeg synes at pitbuller og amstaffer er så fantastisk pene og morsomme hunder (de virker kjempe

Posted Images

Jeg møtte et par pit buller for maaange år siden, før forbudet kom. I ungdommen var jeg ikke noen fan av såkalte kamphunder, syntes ikke de var det granne pene. Jeg endret mening etter hvert, og har lenge syntes at de er flotte og pene hunder, men jeg husker ikke hvordan de pit bullene oppførte seg.

Jeg har kjent et par amstaffer. Den ene var ei tispe, eid av den narkomane broren til en kompis. Tispa var rolig og veldig sosial, en fantastisk frøken jeg bare elsket. Den andre må ha vært en av de siste lovlige, han døde i 2013, mener jeg å huske. Jeg møtte han på en fest hos søstra mi, som fortalte meg på forhånd at bikkja visstnok var sjenert og skeptisk til fremmede. Det merket jeg lite til, for å si det sånn. Jeg tilbragte tre timer med en diger amstaff-hann på fanget, mens jeg ble rundslikka i ørten omganger. Var så stiv i maska da jeg dro hjem at jeg sikkert like gjerne kunne ha tatt botox :P Møtte han flere ganger, og både han og jeg var like forelska i hverandre hele tiden. Jeg ble veldig lei meg da han døde, han var en utrolig god gutt <3 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Mira2.0

Jeg har bare møtt en renraset pitbull. Hun var kjempeskjønn og positiv, gikk fint overens med de få hundene som var her da. Men hun var sterk. Skulle hun bindes ute måtte det kjetting til, i jernstang godt plantet i jorden. Hun slet seg en gang og kom byksende i dypsnøen etter mennesket som hadde gått hele tre hundre meter fra henne og var kjempehappy da hun fant ham igjen :D Hun elsket folk. 

Ingen hund jeg ville hatt selv om de hadde vært lovlige, avl på aggressjon mot andre hunder kan gi kjipe situasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...