Har du møtt en pitbull?

Har du hilst på en pitbull?    94 stemmer

1. 1. Har du hilst på en pitbull?

• Ja
      52
    • Nei
      42

Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

53 innlegg i emnet

Bare for min egen nyskjerriget. Ser ofte i diskusjoner ang pitbull at "alle" mener de er fantastiske hunder i rette hender og svært mange fremstiller det som at de har hilst på en bøtte av de. Så bare lurer på hvor mange her som faktisk har møtt en :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har jeg :) Veldig mange år siden, og jeg skal innrømme at jeg var både skeptisk og fordomsfull før jeg ble kjent med den. Men det var virkelig en helt fantastisk og herlig hund. Min erfaring begrenser seg dog til det ene individet ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, ikke som jeg vet om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, i utlandet :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, en gang. Når jeg hadde utplassering hos veterinæren i 9. klasse. Den var gammel, men ettersom jeg husker veldig rolig og snill :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

En gang for ganske mange år siden, i utlandet. Har ikke møtt noen her hjemme. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, midt i Sandefjord sentrum kl 02 på natta :lol: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, i hundepensjonat en sommer for noen år siden. Litt gretten hund. Pent utseende.
Forøvrig er her en del amstaff i byen her... har møtt noen på tur, og det jeg har merket meg er hundeaggresjonen. Men eierne hadde god kontroll på hundene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere ganger,i Oslo for ti-tolv år siden. Veldig trivelig mot alle folk,ikke mot de fleste hunder.Og i Danmark for noen år siden.

Endret av Toril
La til noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg har møtt mange. 

Sånn til info ble det solgt plenty pit buller som stort sett ikke var annet enn papirløse amstaffer, amstaffblandinger eller pit-mixer. Så selv om eier selv trodde de hadde en ren pit bull og svarte det til de som spurte, så var det ikke nødvendigvis en ren pit bull. Ikke det at det spiller så himla stor rolle akkurat, det er bare hunder uansett, men det er kanskje interessant for noen.

4 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, i Sverige. Fantastiske hunder som de aller fleste andre hunder

Sent fra min SM-T550 via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, var bare 2 år når forbudet kom, men har lyst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, vokst opp med :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det har jeg ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja i Sverige :) 

Var en med AK som også hadde det. Utrolig fin hund. :wub: Men fikk da ikke være med eieren på jobb, som da jobbet i hundedagpark. Hun hadde sluttet la den hilse på andre tisper ved 2-3 år og generelt slapp den aldri løs om det fantes sjanse for at det var andre hunder som den ikke kjente og gikk sammen med (hannhunder den enten hadde kjent fra valp eller vokst opp med).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er såpass gammel at jeg vokste opp med en i nabolaget. Jeg har også kjent et par stykker etter forbudet. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, flere i utlandet, teller det? Samtlige har vært så ekstremt glade i folk at det gjorde litt vondt når spredde all sin kjærleik. I de aller fleste tilfeller eid av folk med store muskler og tatoveringer, men alle var klare på at deres hunder ikke fikk være med andre hunder i fri flyt. En var eid av en uteligger, men han var kastrert og mest opptatt av eieren sin og barn. Helle ville holde de med selskap, men men min mor var alt hysterisk, så tenkte på hvordan det ville være å frakte psykiatrisk pasient hjem ... Ville jeg fått straff? Jeg synes kanskje det var likegreit å ikke teste det. 

Jeg skal vel også innrømme at jeg møtte en i år, som jeg ikke klarte å la være å kaste meg over. Det gikk jaggu fint og eier var så blid og hyggelig atte.  Nei, ingen får vite hvor i landet dette var, ikke en gang på pm ;) Eier var en person som var oppegående og flink med hunden sin, hunden hadde ingen arr og var neppe brukt til kriminelle aktiviteter. Hvorfor noen vil ha slik hund? Jeg å vil ha en slik hund om forbudet blir opphevet. De er griselekre når de er i form!

Det som er en gjentagelse over hele lista er at alle faktisk er klar over at dette er hunder med litt eksplosivt gemytt og unngår å la de "leke" med andre hunder. 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg har kjent og bare hilst på flere. De var veldig fine hunder. Men den ene som angrep min, og førte til at min ble avlivet har gjort at jeg sliter med den slags hunder, selv om det er flere år siden det skjedde...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke vanlig staffe en type pitbull da? Eller tenker dere spesielt på de ulovlige fra USA?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Deadline skrev:

Er ikke vanlig staffe en type pitbull da? Eller tenker dere spesielt på de ulovlige fra USA?

Pitbull er en egen rase, og er IKKE en vanlig Staff :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søskenbarnet mitt hadde en Am Staff tispe som var verdens herligste vesen, hun var alltid kjempeglad, hun var vel født i 2001 og forbudet mener jeg at kom i 2002?

Så vidt jeg vet så var denne hunden verken hundeaggresiv eller noe slikt, hun gikk alltid løs og var med i stallen hvor søskenbarnet mitt jobber hver dag. Ble vel stilt litt for morro skyld i sin ungdom. Det begrenser seg til dette ene møtet for meg, og jeg er litt usikker på om man ser på am staff som en pit bull, så hvis ikke beklager jeg, jeg kan ikke så mye om pit bull nemlig, men har da skjønt at når noen har en "pit bull" blanding så er det nok ikke det. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
53 minutes ago, Debbie said:

Ja jeg har kjent og bare hilst på flere. De var veldig fine hunder. Men den ene som angrep min, og førte til at min ble avlivet har gjort at jeg sliter med den slags hunder, selv om det er flere år siden det skjedde...

Herregud, det skjønner jeg godt. For en traumatisk måte å miste hunden sin på :( Håper du etterhvert får møte nok fine bullehunder til at inntrykket ditt blir bedre, men forstår om det sitter hardt ja. Klem til deg!

42 minutes ago, Deadline said:

Pit bull brukes både om renraset amerikansk pit bull terrier og som paraplybegrep for alle bullehunder og blandinger av disse :) apbt , amstaff og staff er svært nært beslektet. I prinsippet samme hunden, bare litt forskjellige grener av bulle-treet liksom. Pit bull ble utviklet fra staffen og amstaffen ble utviklet fra pit bullen uten noen andre raser blandet inn. 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Bare eeeeeeeeeeeeeeen episode til med TWD så skal jeg natte.Har ikke drukket opp tekoppen min, så det så! Og gikk ettertrykkelig ned for telling etter at jeg kom hjem idag, så har alledrede sovet endel. Så det så.   
    • Ja, det forsking viser omtrentlig det samme. Personer som opplever seg selv som overvektige har større sjans for å legge på seg. Prøvde å finne en spesifikk studie jeg leste for litt siden, men fant den ikke. Fant en mindre en som viser omtrent det samme. Det som kom bedre fram i den andre var at det også gjaldt normalvektige personer som trodde de var overvektige, samt mulige årsaker.  http://www.nature.com/ijo/journal/v39/n12/full/ijo2015143a.html
    • Akkurat den følelse er fryktelig! Hater når folk får meg til å føle at jeg er lat, gjør at man tviler på om man er syk. Enda man selv vet veldig godt at man er det. Men jeg syntes du har kommet langt  du må rett og slett bli mer tålmodig med din egen kropp enda så vanskelig det er    
    • Les hva jeg skriver... Jeg uttaler meg ikke om hvorvidt det er rett eller ikke at media og blader fokuserer på overvekt, slankekurer og sunne oppskrifter - det eneste jeg skrev var at medias og bladers fokus er en naturlig konsekvens av å skulle å nå ut til størst mulig kundebase.    Totalt sett er det en økning i antall som utvikler spiseforstyrrelser, men hovedsakelig gjelder dette gruppene bulimi og overspising. Anoreksi er derimot ikke et økende problem, og det er svært få som utvikler anoreksi (0.2-0.4%).  "Ifølge Espeset får 0,3 prosent av tenåringer anoreksi. Denne andelen ligger helt stabilt. – Samtidig er 70 prosent av tenåringer misfornøyde med kroppen sin. Et økende kroppspress har med andre ord ingenting å si for tilfeller av anoreksi."  - link   Ellers er jeg selvsagt helt enig i at undervekt blant barn, unge og voksne skal tas på alvor. Det er et problem med forskjønning av sykelige idealer, retusjering som skaper uoppnåelige og fullstendig urealistiske mål og en generell hyperfokus på utseende som absolutt ikke er sunt i seg selv. Det er et særlig problem at mange barn og unge ikke har et sunt forhold til mat - enten det er overspising eller underspising. Samfunnet har lagt til rette for å feile - svært lett tilgjengelig usunn, billig mat, idealer som ikke eksisterer, uoppnåelige mål, urettferdige stereotyper.
  • Nylig opprettede emner