Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli!


Teserere
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg døøør Skilt ved fødselen:  

Alvin er nå røntget med HD:A og AD: 0  Nå trenger jeg hvertfall ikke å ha det i bakhodet videre framover i treninga 

Koselig kveldstur med gutta i dag og siden det er få jakthunder her så tåler dere vel et bilde av de flotte gutta mine. 

Posted Images

5 minutter siden, Tommy skrev:

Er Chesterfieldsofaer like vonde å sitte i som de ser ut? Trenger en litt høyverdig og småadelig sofa jeg kan drikke cognac i, men rumpa mi er ikke helt overbevist.

Jeg er vokst opp med chesterfield-sofa. 5 unger, 2 voksne og 2 hunder. Ingen brukte de, så lenge vi hadde en annen sofa på TV-stua! Så ja, de er akkurat så vonde som de ser ut :P

Men de blir egentlig helt greit behagelige etter å ha blitt litt slitt og myknet opp litt! Våre ble iallfall helt greie etter vi kastet ut sofaene på TV-stua :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, 2ne skrev:

:lol: 

Ingen tvil om det, de lå og sov til klokka 14.. :rolleyes: 

Jeg føler jeg må passere 30 før jeg blir nabolagets sure dame :lol: 

ikke engang pensjonistene her ringer politi og klager, så da bør vel ikke en av de yngste gjøre det heller :whistle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, SFX skrev:

Det er kompliserte greier, ass!

Men sååååååå tilfredsstillende når man fikser det :P 

58 minutter siden, SFX skrev:

Work it, girl!

Pow!!!! eller noe sånt... :aww: 

58 minutter siden, SFX skrev:

*fnise*

:teehe:

58 minutter siden, SFX skrev:

Funker det og, selv om jeg ikke tenkte så langt :P 

Billig og LIKE godt som hypede sesongprodukter :D 

58 minutter siden, SFX skrev:

Neida, bare sto opp tidlig for å få gjort noen ting i huset før jeg dro.

Imponert :D 

58 minutter siden, SFX skrev:

Og gir mer oppvask...

Definitivt...

24 minutter siden, Tommy skrev:

Er Chesterfieldsofaer like vonde å sitte i som de ser ut? Trenger en litt høyverdig og småadelig sofa jeg kan drikke cognac i, men rumpa mi er ikke helt overbevist.

Jepp, det er de... Jeg satt en hel kveld på en slik, og seig lenger og lenger ned i den og til slutt hang rumpa bare såvidt på kanten - jeg fant aldri noen god stilling... :aww: 

Har jeg hatt besøk i hele kveld... Nå skal jeg gå løs på pelsstell igjen... Det tar aldri slutt, det :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme etter en slitsom helg på tredagers! Men veldig gøy og da, har lært litt av hvert, har fks aldri tenkt på at noen faktisk må punche inn BIR-resultater fortløpende. Og ikke minst har jeg blitt bedre kjent med flere de fine folka i klubben, vi har hatt det moro :-)
Casper har nok kjedet seg litt men tror og han har kost seg med å sitte å se på alle folk og hunder. Har dårlig samvittighet for fredagen da, da satt han i bur i bilen, og var helt banan i ryggen etterpå :( han har digert bur altså, alt for stort til bil og, men likevel... nå har han jo problemene sine da, men tenker med gru på de hundene som sitter hele dagen i bur men folk jobber...
Uansett, tok ut buret de to neste dagene så han hadde hele bilen, mye bedre! Han har oppført seg bra iallefall :)




Det er tre pinnsvinbebiser i hagen!!



  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Krutsi said:

Jeg føler jeg må passere 30 før jeg blir nabolagets sure dame :lol: 

Vel, det har jeg gjort, med god margin :lol: 

2 minutes ago, Krutsi said:

ikke engang pensjonistene her ringer politi og klager, så da bør vel ikke en av de yngste gjøre det heller :whistle: 

:lol: Antageligvis ikke! :P 

--

AN ser jeg på Frontier Vets, og blir litt sjokkert over kunnskapsnivået til veterinærstudentene. Veterinæren de har praksis hos spurte om de hadde bestått eksamen, og samtlige svarte ja, så jeg tenker at når ei ikke klarer å kjønnsbestemme hundevalper, så må det være et alvorlig stort hull i utdanninga? Det må da være en av de enkleste artene å kjønnsbestemme, liksom. Ei annen ville operere det brukne beinet til en valp, men hun hadde sydd hele 3 sting før, så jeg ville ikke overlatt det til henne, om jeg fikk bestemme.. En tredje overdoserte en valp med antibiotika fordi hun syns det var lurt å ta ting på magefølelsen.. Ja jøss, medisinering bør alltid tas på magefølelse. Hun klarte også å stikke seg selv da hun skulle ta blod fra øret for analyse.. :rolleyes: Den fjerde klarte ikke å regne ut hvor mye 40 x 6 er.. Enda en veterinær som skal regne ut medisinering, liksom.. Den femte var ikke sikker på om han ville bli veterinær, egentlig likte han organisk kjemi, men han hadde havna på veterinærstudiet uten at han helt visste hvorfor.. 

Jeg håper de er førsteårs-studenter. Ingen av de er veterinærer jeg ville brukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobb igjen imorgen. Ikke helt klar for det, kjenner jeg. Ferien min, på 1uke, har flydd avsted, selv om vi ikke har gjort noe spesielt. Gubben reiste hjem igår, så nå er jeg helt alene hjemme hos foreldrene mine. De er på hytta, og har ferie i to uker til. Kjenner veldig på at jeg også gjerne skulle vært hjemme igjen! 2,5måned siden jeg reiste hjemmefra nå, og jeg har skikkelig hjemlengsel. Både til leiligheten og gubben (som jeg altså så igår :P). Samtidig gruer jeg meg litt til å reise fra Gira igjen. Er så redd for at hjertet hennes plutselig ikke skal orke mer, men jeg ikke er hjemme for å kunne ta farvel. Hadde jo en periode hvor jeg var veldig nedfor på grunn av bekymringer om det, men med en gang jeg fikk være sammen med Gira så ble alt så mye bedre. 

Hun har noen dager hvor hun virker ganske sliten. Så flere dager har vi gått seperate turer med Gira og Mio, fordi vi ikke vil presse Gira til lange eller bratte turer. Det har ikke vært spesielt varmt, så det er nok ikke varmen som slår henne ut. 

Slenger ved et bilde av godjenta mi også, bare fordi jeg synes hun er nydelig :wub:

 

Snapchat-1686157373.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Tilbringt dagen i en klatrepark, så nå er jeg sliten :aww: Jeg er for glad i adrenalin, så at jeg har høydeskrekk tenkte jeg ikke over før jeg plutselig sto høyt oppe i et tre og måtte videre til neste tre ved å balansere på en liten waier :lol: God trening for kropp og sjel ihvertfall! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Tommy skrev:

Er Chesterfieldsofaer like vonde å sitte i som de ser ut? Trenger en litt høyverdig og småadelig sofa jeg kan drikke cognac i, men rumpa mi er ikke helt overbevist.

Bedre med stol!

257_Classic_Wing_Chair_(UK)_thumb.JPG

De sitter man raskere inn enn en sofa, og de blir gode og myke :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Siri skrev:

Imponert :D 

Nja, en dyd av nødvendighet? Jeg tok ut 20 kg-blokk med vom til tining på torsdag før jeg visste at jeg skulle bort fredag tidlig morgen, så den måtte parteres - jeg tror ikke jeg ville likt å komme hjem til den i dag...

Nå har jeg sett en god del episoder av HIMYM, maratonløpet fortsetter - rakk å se tre sesonger i løpet av ferien! Med det resultat at jeg her om natta drømte at jeg var venn med NPH, han var lei av glitz og glamour, og ønsket seg jordnære venner. AKA MOI. Men jeg tror jeg skal legge meg, har bare sovet noen timer i natt - spiste et eller annet i går som gjorde at jeg bare fløy på do i natt. Kan tro jeg var spent på dagens økt som skriver, hvor mange kritikker ville jeg klare å skrive før jeg måtte løpe på do? Halv åtte på en søndag morgen ringte jeg rundt i hjembygda for å høre om noen hadde imodium, men det nærmeste jeg kom var et kjerringråd fra en tante om å drikke potetmel blandet ut i vann. Det smakte puke, men jeg har heller ikke gått på do etterpå. Kom meg gjennom skrivejobben uten uhell, takk og lov. Nå har jeg dyttet innpå mat i sulten mage, men nå er jeg hjemme og har fri i morgen - jeg kan få så uggen mage jeg bare vil. Jeg har også to-tre pakker med potetmel stående i skapet, om så er :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starta dagen med en tidlig topptur før den verste varmen satte inn. 3,5 time var det (nesten) bare meg og hundene oppi fjellet, så herlig! 

Nå i kveld dro jeg, samboer og hundene ned til sentrum og gikk en runde der i kveldssola ved piren. Fy flate så vakker denne byen er når den bader i sol :wub:

20170730_195833.thumb.jpg.6bdb45245ef82cb4868558e21042b9bf.jpg

Fra Vassfjelltoppen;

20170730_104229.thumb.jpg.c26e034dc5d39d49373228d85f53a54b.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så veldig begeistret for Lyns nybarberte mage lengre, begynner å bli litt sår etter terreng, stakkar.. Se om et par dager ro gjør susen, kanskje, småsår på henne bruker å leges relativt raskt :) 

Akkurat nå har jeg begynt å se Orphan Black på Netflix, endelig en serie med mer enn én sesong å se :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Krutsi skrev:

Hahaha det som faktisk irriterterte meg mest med festingen i går var den dårlige musikksmaken dems. 

Så jeg sa til gubben at hadde musikken vært høyere og jeg hørte den sangen despecito en gang til, så hadde jeg endt med å ringt politi :lol: 

og viktig å holde hverdagsrutinen inne til tross for fest :lol: etter jeg hadde et litt viltsvevende helg med både jobb, to fester osv, og hadde kun sovet 8-9 timer på hele helga, så trøstet jeg meg med nettopp den der :lol: 

Går det an å være lei despacito?? Du skal være glad du ikke er min nabo, den spilles hver gang jeg rydder/vasker:lol: måtte flire når jeg så denne videoen. Kunne vært meg å samboer:whistle:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Men sååååååå tilfredsstillende når man fikser det :P 

Pow!!!! eller noe sånt... :aww: 

:teehe:

Billig og LIKE godt som hypede sesongprodukter :D 

Imponert :D 

Definitivt...

Jepp, det er de... Jeg satt en hel kveld på en slik, og seig lenger og lenger ned i den og til slutt hang rumpa bare såvidt på kanten - jeg fant aldri noen god stilling... :aww: 

Har jeg hatt besøk i hele kveld... Nå skal jeg gå løs på pelsstell igjen... Det tar aldri slutt, det :aww: 

:lol: 

og der ser jeg for meg Siri sitter henslengt i en sofa, med et glass i ene hånda og nesten sklidd uti sofaen mens hun prøver å holde samtalen innenfor temaet :lol: 

3 minutter siden, Kaisen skrev:

Går det an å være lei despacito?? Du skal være glad du ikke er min nabo, den spilles hver gang jeg rydder/vasker:lol: måtte flire når jeg så denne videoen. Kunne vært meg å samboer:whistle:

 

Det er SÅ mange andre sanger man heller kan høre :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, SFX said:

Nå har jeg sett en god del episoder av HIMYM, maratonløpet fortsetter - rakk å se tre sesonger i løpet av ferien! Med det resultat at jeg her om natta drømte at jeg var venn med NPH, han var lei av glitz og glamour, og ønsket seg jordnære venner. AKA MOI. Men jeg tror jeg skal legge meg, har bare sovet noen timer i natt - spiste et eller annet i går som gjorde at jeg bare fløy på do i natt. Kan tro jeg var spent på dagens økt som skriver, hvor mange kritikker ville jeg klare å skrive før jeg måtte løpe på do? Halv åtte på en søndag morgen ringte jeg rundt i hjembygda for å høre om noen hadde imodium, men det nærmeste jeg kom var et kjerringråd fra en tante om å drikke potetmel blandet ut i vann. Det smakte puke, men jeg har heller ikke gått på do etterpå. Kom meg gjennom skrivejobben uten uhell, takk og lov. Nå har jeg dyttet innpå mat i sulten mage, men nå er jeg hjemme og har fri i morgen - jeg kan få så uggen mage jeg bare vil. Jeg har også to-tre pakker med potetmel stående i skapet, om så er :D 

Jeg har Imodium, både flytende og tabletter, bare si fra om du trenger :) Jeg bruker ikke tablettene selv, og jeg har vel pr nå 8 flasker med flytende, så jeg kan dele, liksom :) 

--

Disse veterinærene hadde gått 6 år på skole.. 6 år på veterinærstudie, og ikke kunne kjønnsbestemme hund. Du trenger ikke å være spesielt interessert i hund for å klare det vel? Eller regne ut 40 x 6..  Jeg burde ikke se sånne program, jeg får helt hetta av å tenke på at en sånn en kanskje skal ta seg av hundene mine en dag.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Krutsi skrev:

:lol: 

og der ser jeg for meg Siri sitter henslengt i en sofa, med et glass i ene hånda og nesten sklidd uti sofaen mens hun prøver å holde samtalen innenfor temaet :lol: 

Det var AKKURAT sånn det var :lol: Jeg ga vel strengt tatt opp å føre en samtale også - jeg var for opptatt av at jeg ikke greide å sitte godt :lol: 

7 timer siden, Line skrev:

Rotet meg innpå en tørrfordiskusjon. Jeg burde visst bedre enn å prøve å snakke fornuft med noen som linker innlegg fra Sissel Grana... :gaah:

:lol: Det er jo god underholdning - om man vil ha høyt blodtrykk :lol: 

Nå skal vi straks en tur til Hamar for å gi ormekur og en rabiesvaksine - så setter vi nesa mot Vågå for ei ukes "ferie" :ahappy: ("ferie" i den forstand at man skal gjøre noe annet enn å gå på jobb, men ikke FERIE siden man må opp tidlig hver dag :aww:). 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

:lol: Det er jo god underholdning - om man vil ha høyt blodtrykk :lol: 

Jeg fikk veldig følelsen av "Goddag mann. Økseskaft" :lol: 

Ble visst litt solbrent enkelte steder i går, så får pusle litt inne i formiddag, og sette meg sånn at bare beina får sol på seg når jeg finner frem bok senere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, 2ne skrev:

Jeg har Imodium, både flytende og tabletter, bare si fra om du trenger :) Jeg bruker ikke tablettene selv, og jeg har vel pr nå 8 flasker med flytende, så jeg kan dele, liksom :) 

Tusen takk! Det er bare andre gang i min karriere at jeg har fått så uggen mage en jobbehelg - og jeg har vært autorisert i 15 år nå. Men samtidig tenkte jeg at jeg burde hatt noe liggende i toalettmappa, nettopp fordi det kan skje når som helst. 

10 timer siden, 2ne skrev:

--

Disse veterinærene hadde gått 6 år på skole.. 6 år på veterinærstudie, og ikke kunne kjønnsbestemme hund. Du trenger ikke å være spesielt interessert i hund for å klare det vel? Eller regne ut 40 x 6..  Jeg burde ikke se sånne program, jeg får helt hetta av å tenke på at en sånn en kanskje skal ta seg av hundene mine en dag.. 

Da jeg jobbet på NKK, så ringte det noen som hadde kjøpt valp. De hadde vært hos veterinær nå for å ta tremånedersvaksinen, og ble så overrasket da veterinær sa at det var hannhund, for de hadde bestilt tispe av oppdretter. Så de lurte på hvilke rettigheter de hadde nå og hva de burde gjøre. Hvem som har tabbet seg ut, om de har fått feil valp eller om oppdretter måtte bli kvitt en hannvalp eller hva som har skjedd aner jeg ikke - men jeg trodde vanlige folk kunne kjønnsbestemme en labradorvalp på tre måneder også, jeg... Men her var i hvert fall veterinær tilsynelatende oppegående :D Vi får håpe det er bedre stilt i Norge, sånn generelt.

Siste feriedag, og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med den enda. Egentlig minst mulig, så jeg har litt energi igjen til jobbing i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag står husrydding på planen - får besøk av min tante, kusine og lillemors tremenning i morgen + et bonusbarnebarn av  min tante. Så da får vi rydde litt hus. Det trengs, som vanlig :lol: 

Men først: kaffe, hunder og sjekke dyr. Vi har nettopp stått opp. Jeg var visst litt trøtt. :aww: Lillemor lot seg bestikke med pad ganske lenge faktisk. Bonden stod opp i 6 tiden, jeg har et vagt minne. Jeg var oppe og henta lys våken lillemor inn til oss i tre tiden da .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter service på bilen vår tidligere la jeg inn en mindre bra omtale på fb-sidene deres da jeg ikke var fornøyd og i dag ringte de for andre gang for å spørre hvorfor. De likte visst dårlig at jeg ga de 2 stjerner istedet for 5 gitt, det var jo ikke bra for firma. Synd da, den blir stående. 

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Etter service på bilen vår tidligere la jeg inn en mindre bra omtale på fb-sidene deres da jeg ikke var fornøyd og i dag ringte de for andre gang for å spørre hvorfor. De likte visst dårlig at jeg ga de 2 stjerner istedet for 5 gitt, det var jo ikke bra for firma. Synd da, den blir stående. 

 

Jeg la inn ærlig omtale om firmaet jeg kjøpte drittbilen av, de sletta den bare de. Dvs de slettet hele fbsiden for den avdelingen, la inn en ny på hovedsiden, da fjernet de hele kommentarmulighten :aww:  Meg ikke forstå :lol: 

 

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også rydde i dag... I morgen kommer en venninne for å se huset, og da kan det ikke stå pappesker i hele stua når vi 1: har bodd her i to måneder og 2: har to boder som utømte pappesker kan stå i :aww:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skal bake rundstykker og grille i dag, det hørtes sånn passe dekadent ut for en siste feriedag. Sola skinner, så det burde være mulig. Litt LP-trening av hundene, også en grundig omgang med børste, saks og klotang på Foenix før hun skal til spesialisten på onsdag. Og om jeg er riktig sprelsk, så blir det malt et strøk på ei dør, også passe sen kveldstur når det er kjøligere. Mer enn det orker jeg ikke i dag.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen overstått, og nå er det ferie:ahappy: ullared om halvannen uke, og håper jeg finner masse gøy til bikkja. Jeg trenger egentlig ikke noe til henne, men hundeavdelingen er svæær, billig og det er ikke så ofte man er på ullared:whistle:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...