Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli!


Teserere
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg døøør Skilt ved fødselen:  

Alvin er nå røntget med HD:A og AD: 0  Nå trenger jeg hvertfall ikke å ha det i bakhodet videre framover i treninga 

Koselig kveldstur med gutta i dag og siden det er få jakthunder her så tåler dere vel et bilde av de flotte gutta mine. 

Posted Images

Guest lijenta
Akkurat nå, maysofie skrev:

Aldri vært der oppe, så gleder oss veldig :ahappy: 

Da føles det sikkert litt lengre enn det er. Har jobbet med kona i huset men dem driver ikke med sau. Det er bare sauene til  laget som er på gården. Der dem var i fjor er nærme vegen men det er godt gjeret inn.  Når du får innhegningen på venstre side har du kjørt akkurat litt for langt hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter jeg og funderer på om naboen faktisk er ferdig med festen eller om de er bare er uenige om spillelisten..

 

og der startet musikken på'n igjen, tydeligvis det siste.. 

 

egentlig et rolig nabolag (pensjonister og småbarnsforeldre hovedsakelig), men spesielt i ferietider virker det som at tenåringene i nabohuset er hjemme alene i noen dager og sånt blir det party av. Heldigvis er de fleste inne i år imotsetning til sist da alt skjedde på verandaen, og spyinga skjedde opp mot oss ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Krutsi said:

Sitter jeg og funderer på om naboen faktisk er ferdig med festen eller om de er bare er uenige om spillelisten..

og der startet musikken på'n igjen, tydeligvis det siste.. 

egentlig et rolig nabolag (pensjonister og småbarnsforeldre hovedsakelig), men spesielt i ferietider virker det som at tenåringene i nabohuset er hjemme alene i noen dager og sånt blir det party av. Heldigvis er de fleste inne i år imotsetning til sist da alt skjedde på verandaen, og spyinga skjedde opp mot oss ?

Det var fest hos naboen her i går og, og de begynte å spille høy musikk kl. ett.. Sånn type jeg hørte bassen veldig godt, til tross for en garasje og 50 meter i mellom.. Det positive med at de holdt på til langt på natt, er jo at da starter de sikkert ikke så innmari tidlig i garasjen i dag.. 

Datterbarnet var på sin årlige fyllekule i går (ikke hos naboen :P ), og nå ligger det noen og sover på sofaen min. Har ikke latt det påvirke morgenrutinene noe større, min dag er den samme som tidligere dager selv om de har vært på fest :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper måtte på do, så sto opp for å åpne til kyllingene (tror jeg snart må begynne å si hønsene). En gjeng lykkelige skapninger som spratt ut av hønsehuset :ahappy:

Så sto jeg å så litt på dem mens Arwen satt på armen min å fikk kos :ahappy: hun er så god den katten:wub: 

Vi har hatt noen ordentlige diskusjoner de siste dagene, Arwen og meg altså. Hun får floker og tover bare hun ser ut, og så vil hun plutselig ikke bli børstet lengre. Så da må vi diskutere endel :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, 2ne skrev:

Det var fest hos naboen her i går og, og de begynte å spille høy musikk kl. ett.. Sånn type jeg hørte bassen veldig godt, til tross for en garasje og 50 meter i mellom.. Det positive med at de holdt på til langt på natt, er jo at da starter de sikkert ikke så innmari tidlig i garasjen i dag.. 

Datterbarnet var på sin årlige fyllekule i går (ikke hos naboen :P ), og nå ligger det noen og sover på sofaen min. Har ikke latt det påvirke morgenrutinene noe større, min dag er den samme som tidligere dager selv om de har vært på fest :aww: 

Hahaha det som faktisk irriterterte meg mest med festingen i går var den dårlige musikksmaken dems. 

Så jeg sa til gubben at hadde musikken vært høyere og jeg hørte den sangen despecito en gang til, så hadde jeg endt med å ringt politi :lol: 

og viktig å holde hverdagsrutinen inne til tross for fest :lol: etter jeg hadde et litt viltsvevende helg med både jobb, to fester osv, og hadde kun sovet 8-9 timer på hele helga, så trøstet jeg meg med nettopp den der :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutes ago, Krutsi said:

Hahaha det som faktisk irriterterte meg mest med festingen i går var den dårlige musikksmaken dems. 

Så jeg sa til gubben at hadde musikken vært høyere og jeg hørte den sangen despecito en gang til, så hadde jeg endt med å ringt politi :lol: 

Jeg vurderte å ringe politi jeg og, mest fordi bassen irriterte meg. Jeg hørte ikke musikken egentlig, bare bassen.. Men jeg konkluderte med at jeg ikke var en så sur, gammel kjerring enda :teehe: 

33 minutes ago, Krutsi said:

og viktig å holde hverdagsrutinen inne til tross for fest :lol: etter jeg hadde et litt viltsvevende helg med både jobb, to fester osv, og hadde kun sovet 8-9 timer på hele helga, så trøstet jeg meg med nettopp den der :lol: 

Vel, her kommer jo sykepleier mellom 9 og 10 uansett, og da må bikkjer være fora og lufta da, så vi bryr oss ikke om bagateller som fyllesjuke sofagjester vi :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Jeg vurderte å ringe politi jeg og, mest fordi bassen irriterte meg. Jeg hørte ikke musikken egentlig, bare bassen.. Men jeg konkluderte med at jeg ikke var en så sur, gammel kjerring enda :teehe: 

Vel, her kommer jo sykepleier mellom 9 og 10 uansett, og da må bikkjer være fora og lufta da, så vi bryr oss ikke om bagateller som fyllesjuke sofagjester vi :lol: 

Det er nettopp den greia jeg tenkte også. Jeg følte meg som en skikkelig gammel sur tante som i hele tatt kom innom tanken politi :lol: 

og fyllesjuke sofagjester sover som regel godt :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Line skrev:

:lol: 

Her har det vært rene fuglemassakeren i dag... jeg tror jeg har telt 5 eller 6 kræsj i vinduene, en av fuglene fant jeg død ute i sofaen på terrassen... og jeg har hjulpet ut to fugler som flakset mot vinduet inne på terrassen... den ene satte seg til og med på fingeren min sånn at jeg kunne bære den ut :o Jeg kan heretter tituleres Fuglehvisker Siri :aww:

Yasmine har fått seg en sykkeltur og jeg har pakka ut i Jointen, demontert tv og utstyr som jeg aldri bruker når jeg er på farta, rydda litt annet her i heimen, vaska litt - og skal nå gå løs på hundepelsene - igjen (jeg greier liksom ikke å dra på ferie uten at hundene er helt nybørsta :aww:). 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det er altfor lite bilder av supersøte terv-valper her. Vi har vært i hagen til mine foreldre og plukket rips i dag - og da ble det tid til litt herjing også :)

aIMG_4224.thumb.jpg.b9fd7644c81747228a564457a4bb2b96.jpgaIMG_4238.thumb.jpg.322d9dee4fbd1dddcd48218d556a0c39.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Belgerpia skrev:

Det er altfor lite bilder av supersøte terv-valper her. Vi har vært i hagen til mine foreldre og plukket rips i dag - og da ble det tid til litt herjing også :)

aIMG_4224.thumb.jpg.b9fd7644c81747228a564457a4bb2b96.jpgaIMG_4238.thumb.jpg.322d9dee4fbd1dddcd48218d556a0c39.jpg

Den bamsen der kunne jeg godt ha hatt i sengen min :wub: super søt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
4 timer siden, Line skrev:

Jeg kan trekke 2 konklusjoner ut av den artikkelen der. 

1) Det er flyplassen og all den gode lukten av kanelboller og diverse annet jeg blir sugen på som er grunnen til at jeg har lagt på meg uansett hva jeg gjør. 

2) Jeg må begynne å gå med neseklype! :aww: 


Utstillingshelgen er over, og i dag ble det BIR med flott kritikk. Som vanlig ingen plassering i gruppa. Det er ikke så ofte det skjer, så jeg hadde ikke akkurat forventninger der, selv om jeg håpet på det. 

Jeg er litt mindre trøtt i dag, og har ikke vondt over alt heller. I motsetning til i går når jeg endte opp med å sovne på sofaen en gang rett over midnatt, og omsider kom meg på badet for å pusse tenner. Da klarte jeg faktisk å duppe av samtidig som jeg pusset tenner. Jeg aner ikke hvordan det gikk an, men jeg klarte det! :thumbs::lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.7.2017 at 8:17 AM, Siri skrev:

Du må ha mer vann i suppe - det er en hårfin grense mellom suppe og lapskaus... det hender man bommer litt der :aww: 
Stavmixer bruker man bare om man MÅÅÅ ha sånn smooooth suppe og ikke greier tyggemotstand i ingrediensene :D 

Det er kompliserte greier, ass!

På 28.7.2017 at 8:17 AM, Siri skrev:

Jeg har jo utpreget Kardashian-rumpe... :aww: 

Work it, girl!

På 28.7.2017 at 8:17 AM, Siri skrev:

Da kan du be dem slutte og glo :P 

*fnise*

På 28.7.2017 at 8:17 AM, Siri skrev:

Marsipan til folket hele året :D Fra Eldorado :D Nei, jeg er ikke så veldig kresen på marsipan, jeg :aww: 

Funker det og, selv om jeg ikke tenkte så langt :P 

På 28.7.2017 at 8:17 AM, Siri skrev:

Puhhhhh... jeg ble brått bekymra for at du hadde døgna da jeg så tidspunktet for innlegget ditt nå :lol: 

Neida, bare sto opp tidlig for å få gjort noen ting i huset før jeg dro.

På 28.7.2017 at 10:33 AM, Line skrev:

Om du finner den så funker den supert - blender gir mer silkemyke supper og pureer enn stavmikser :) 

Og gir mer oppvask...

På 28.7.2017 at 10:33 AM, Line skrev:

Jeg besøkte en elev på arbeidsuke et år som jobbet på Nidar. Det var i mai, og da var produksjonen av julemarsipan i full gang..

Det tror jeg på.

På 28.7.2017 at 10:33 AM, Line skrev:

Ellers kan jeg bare konstatere at å kutte ut karbohydrater gir en overgangsperiode med litt urven kropp - men badevekta forteller meg at det er verdt det :D 

Juhu!

På 28.7.2017 at 5:26 PM, *Kat84* skrev:

Sjef måtte plutselig bade igjen. Jeg gikk til et lukket område hvor han kunne få løpe litt siden det er en stund siden sist. 
Og der fant han først en søledam. Og siden han løper veldig mye raskere enn meg så klarte han jo å begynne å plaske i den med labben som en toåring sitter og klapser på sølekakene sine i sandkassen før jeg rakk å få han bort derfra. 

Etterpå fant han enda mer vann, dog litt renere, og bestemte seg for å vise hvor flink han er på dekk der. Ja, så må vi ikke glemme hvor flink han er til å spille død da. På rygg, med labbene i været. :rolleyes: 

Så nå er han nybadet, fluffy, og lukter godt igjen. 
Og med den fluffy pelsen som trenger tid på å bli normal igjen etter bad skal han altså på utstilling to dager på rad. 
Så nå håper jeg det blir regn som værmeldingen viser :whistle: 

Litt sent nå, men for en annen gang - det finnes tørrshampoo, som skal være fint å bruke i slike anledninger. Jeg har ingen egne erfaringer eller anbefalinger, men kanskje andre har. Da får du ren hund uten å bruke vann og blåser.

Nå er vi hjemme fra tredagers utstilling, har jobbet til skrivekrampa tok meg, men hatt tre fine dager i ringen. Fikk med meg en sekstenårsdag også, og vant for første gang i mitt liv bowling! Greit nok, jeg valgte å være så voksen at jeg kan tillate meg å gjøre hva jeg vil, og spilte med bumpers :D Men ingen nektet de andre det, det var deres valg å spille uten - idioter :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Behagelig mør og støl etter topptur i dag. Lotta var med, syns det ble litt i overkant for 15-ukers valp. Deilig dag, høy puls, Lotta var også sliten da vi ankom toppen. Vi hvilte litt, spiste og gikk ned igjen. Ho hoppa uten å nøle inn i bilen. Vel hjemme ligger hun rett ut ?

IMG_4165.thumb.JPG.a6d2784003278fb92d6dfd381fc99549.JPGIMG_4174.thumb.JPG.30e69c69979efad4c65a0ce8fc5a742b.JPGIMG_4193.thumb.JPG.9c987ade2d2975a6fdf01669020426a7.JPGIMG_4199.thumb.JPG.b48b268f693e3a5f05f813e8f5240748.JPGIMG_4203.PNG.3584c844261ee0921a001bfceeb2b3d9.PNGIMG_4206.thumb.JPG.696bb1367f7b05af592664c23c06a667.JPGIMG_4207.thumb.JPG.91f657321b18f5dc6d62ba3f3fb41144.JPGIMG_4208.thumb.JPG.3e46020bb6372f033d1ebf9baf9ea913.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
3 minutter siden, SFX skrev:

Litt sent nå, men for en annen gang - det finnes tørrshampoo, som skal være fint å bruke i slike anledninger. Jeg har ingen egne erfaringer eller anbefalinger, men kanskje andre har. Da får du ren hund uten å bruke vann og blåser.

Ja, litt sent, men da vet jeg det til neste gang :) 
Pelsen la seg fint til dagen etter heldigvis, så vi fikk jo championatet og BIR begge dagene :)  

Takk for tips, det må definitivt sjekkes ut og kjøpes inn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Krutsi said:

Det er nettopp den greia jeg tenkte også. Jeg følte meg som en skikkelig gammel sur tante som i hele tatt kom innom tanken politi :lol: 

:lol: 

8 hours ago, Krutsi said:

og fyllesjuke sofagjester sover som regel godt :lol: 

Ingen tvil om det, de lå og sov til klokka 14.. :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...