Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli!


Teserere
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg døøør Skilt ved fødselen:  

Alvin er nå røntget med HD:A og AD: 0  Nå trenger jeg hvertfall ikke å ha det i bakhodet videre framover i treninga 

Koselig kveldstur med gutta i dag og siden det er få jakthunder her så tåler dere vel et bilde av de flotte gutta mine. 

Posted Images

38 minutter siden, Debbie skrev:

 

Veldig bra forklaring, men er det musene som gjør bikkja feit også???

 

Den tok jeg ikke med i beregningen :lol:

19 minutter siden, Lemen skrev:

Fyttikatta! Jeg er så innmari fornøyd med Knerten min og siden det er sørgelig få puddelbilder i denne tråden får jeg vel slå til med kveldens utgave av Spøkelsekladden/Knerten 5 mnd, tannløs og blid. Vi koser oss knall på hytta med bærplukking (han plukker selv han :wub:) og bading og herjing med mellompuddelen Luna. Knerten er bare helt herlig altså, måtte bare si det. :ahappy: 

IMG_20170726_203552.jpg

Så fin :wub: 

Har så innmari lyst på en puddel en gang i livet :wub:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, 2ne skrev:

Det er ikke broren til Werner? 

Tror ikke det..? Ann Mari hadde to dvergkull samtidig, og i Knerten sitt var det to gutter og en jente. Jeg mener at broren skulle hete noe kapteinaktig? 

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Den tok jeg ikke med i beregningen :lol:

Så fin :wub: 

Har så innmari lyst på en puddel en gang i livet :wub:

 

Takk. :) Jeg synes alle burde ha en puddel i livet sitt jeg da :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Klematis skrev:

Ja men tror egenandelen er tre tusen eller noe sånt?

Det kan ikke stemme... fikk prisoverslag fra elkjøp og hele reparasjonen kom på 2600 kr, med en egenandel på 500. Derimot var egenandelen på 3000 hvis jeg måtte ha ny telefon.

Men så lenge den funker å det går fint med knust skjerm så må det jo ikke fikses. Syns nå halve befolkningen går rundt med knust skjerm. Jeg er bare sånn at jeg hadde lyst å rive av meg håret hver gang jeg så på telefonen min:lol: og når jeg så på bikkja siden hun var delvis skyld i at det skjedde. Hun har ikke vært dyr i drift på vet.utgifter, men på ting hun har ødelagt derimot.. tørr ikke tenke på det:whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo ræver... Jeg skjønner jeg er arbeidsledig siden jeg leser slikt, men etter at Sophie Elise linket til bloggomtoppbloggere.wordpress.com så har jeg vært så ****** flau over min egen naivitet. Sophie Elise preiker BESTANDIG om å være forbilde, om å være komfortabel i egen kropp, om å elske seg selv et cetera et cetera. Så jeg, naive meg, trodde jo på henne når hun sa at hun bare spiste seg til ei diger ræv. Men så både ser jeg og leser beviser på at hun har operert inn den feite/fine ræva under et besøk hos dr. plastikk i Tyrkia... Og at både hun, Triana og gud vet alle disse "pin up dollsene" i norsk samfunn også har operert seg stor ræv i Tyrkia. Føler meg så himmelfallent naiv og godtroende som trodde at sånt bare hørte Hollywood til. Akk ja. De vestlige sjokkene vi må gjennomgå. Og de rævene vi må få prakka på oss. Jeg burde jo skjønt bedre når ei lita jente på 1,60 med spinkel midje og bittesmå lår har ei ræv som ei kordame i sørstatene i USA... Det er ikke sånn naturen fungerer, og det er leit at det blir et forbilde for de små jentene i vår samtid :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vokst opp i et hus med vektforbud da mine foreldre ikke ville vi tre jentene skulle fokusere på sånt. Og jeg har ikke kjøpt vekt når jeg flyttet ut og jeg vil fortsette med vektforbud når jeg får barn. Det er ikke noe vits i å ha en vekt på badet så du kan føle deg dritt fordi du gikk opp fem kilo i sommerferien liksom. Jeg har kjøkkenvekt og det er den eneste vekten som kommer inn i huset mitt..

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Jeg har vokst opp i et hus med vektforbud da mine foreldre ikke ville vi tre jentene skulle fokusere på sånt. Og jeg har ikke kjøpt vekt når jeg flyttet ut og jeg vil fortsette med vektforbud når jeg får barn. Det er ikke noe vits i å ha en vekt på badet så du kan føle deg dritt fordi du gikk opp fem kilo i sommerferien liksom. Jeg har kjøkkenvekt og det er den eneste vekten som kommer inn i huset mitt..

Jeg hadde helt klart foretrukket det fremfor en far som uten problemer hilser døtrene sine med "fy **** som du har lagt på deg" når han ikke har sett dem på en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Jeg har vokst opp i et hus med vektforbud da mine foreldre ikke ville vi tre jentene skulle fokusere på sånt. Og jeg har ikke kjøpt vekt når jeg flyttet ut og jeg vil fortsette med vektforbud når jeg får barn. Det er ikke noe vits i å ha en vekt på badet så du kan føle deg dritt fordi du gikk opp fem kilo i sommerferien liksom. Jeg har kjøkkenvekt og det er den eneste vekten som kommer inn i huset mitt..

Jeg trodde først det var snakk om sånne treningsvekter, manualer eller hva det heter, så jeg skjønte ikke hvorfor ikke jenter skulle fokusere på det :lol: Så ofte bruker jeg badevekt liksom :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lemen skrev:

Tror ikke det..? Ann Mari hadde to dvergkull samtidig, og i Knerten sitt var det to gutter og en jente. Jeg mener at broren skulle hete noe kapteinaktig? 

Takk. :) Jeg synes alle burde ha en puddel i livet sitt jeg da :ahappy:

Det er vel ikke samme oppdretter som Pippin vel? Hun heter også Ann Mari og er oppdretter av mellompudler. Hjemmesiden hennes er kronisk ikkeoppdatert så jeg får ikke sjekka digitalt. Lillehammer i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Belgerpia skrev:

*ler* Vi har vært innom det meste av stillinger, han er som en halvtam rodeohest åkke som - så nå har vi landet på "prinsessenpåerten" varianten, dvs. ligge/sitte/sprelle på alle puter og pledd i sofaen.

:lol: Noe sier meg at det kanskje er lettere å la bikkja stå når den har blitt voksen :D 

2 timer siden, SFX skrev:

J sier det, hun også, når jeg er innom for ny sjekk. Men fornuften min har ikke helt tatt det innover seg.

*tusle ut etter en paracet til skallebanken*

Sorry..var ikke meninga å påføre skallebank altså :aww: 

2 timer siden, SFX skrev:

Jeg vet det jo, egentlig, og de er noen hardføre småjævler, disse basseluskene. Jeg har hatt hund i flere år og klart å holde de sunne og friske, eller behandle når noe skjer, jeg vet egentlig at jeg ikke er uskikket til å ha hund. Men når den djevelen på skuldra hvisker i øret mitt at vi har jobbet mot ørebetennelsen siden før jul, hva slags tafatt og sjuskete person trenger syv måneder på å få til en simpel ørebetennelse - da tar jeg det til meg også...

Men det er fortsatt de ***** bakteriene som er problemet - ikke du :P 

2 timer siden, SFX skrev:

Duh, det tenkte jeg ikke på, men sjansen er vel stor for at en bare husker slike ting da, ja :P 

Det er nettopp det vøtt... man går i barndommen :aww: 

2 timer siden, SFX skrev:

Jeg fryktet det, selv om det er en åpen plastbag. Jaja, da har jeg et prosjekt for i morgen, jeg må lade opp hodelykta før jeg kan gjøre noe i vedboden...

Kan være greit å se hvor man stabler ja :D 

2 timer siden, SFX skrev:

Joda, i sikringsskapet står det jo en oversikt til hver sikring - jeg slo av den eneste hvor det står noe med kjeller, og da lyste fremdeles lyset på fryseboksen i det rommet den ødelagte lyspæren er, samt lyset lyste i et annet rom. På de andre sikringene står det for eksempel stue, bad, atelier (!), 2. etasje, og andre ting som jeg skjønner ikke er kjeller. Men jeg tenker jeg tar hele hovedsikringen, så er jeg safe. Men jeg må som sagt lade opp hodelykta først :o 

Artig hus :lol: 

2 timer siden, SFX skrev:

Nå spiser jeg middag. Jeg har fått en dille i sommer: Salat laget av raspet gulrot, raspet eple, hakket rødløk og litt revet ost. Kjapt og godt. Halve tallerkenen er full av det! Den er best fersk, raspet eple som får stå en stund ser ekkelt ut, så jeg må jo spise hele salaten med en gang - og det blir litt når jeg bruker et stort eple og to store gulrøtter. Mmm...

Det hørtes jo egentlig veldig godt ut!!! Legg til en neve rosiner så kunne det gått som lørdagsgodt her i heimen :D Takker for tips :D 

Nå har jeg støvsugd huset og børsta en av hundene... igjen... det tar liksom aldri slutt... men nå skal jeg legge meg og lese i boka mi. Jeg lurer forresten på om jeg kanskje leser vel mye krim... Jeg skulle åpne døra til badet for å støvsuge der og skvatt noe jæv... Jeg trodde det stod en mann der... det var egentlig bare ei jakke som hang på kleshenger på døra... :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Det er vel ikke samme oppdretter som Pippin vel? Hun heter også Ann Mari og er oppdretter av mellompudler. Hjemmesiden hennes er kronisk ikkeoppdatert så jeg får ikke sjekka digitalt. Lillehammer i så fall.

Det vet jeg ikke altså. Knerten kommer fra Sjarmtrollet kennel og den er på Hof i Vestfold nå i hvert fall. Om hun har hatt wheaten før vet jeg ikke. Akkurat nå har hun toy, dverg og storpuddel. Det er samboeren som har mellompudler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Belgerpia skrev:



Utover det så er han supercool - underlag, heiser, bråk, ting som ramler, vann, folk - helt supert... ikke bråker han når jeg må ut av kontoret heller, bare legger seg å venter....*sukk* I'm in løøøøøøve - minus klørne.

Blaze var også helt krakilsk på det der som valp. Den ene grunnen til det tror jeg var at han hatet å bli holdt fast, så han holdes aldri ved kloklipp. Han var/er heldigvis matvrak, så jeg ga han en hard skalk som han fikk spise på og da fikk jeg klippa. Da gikk det raskt til jeg fikk klippe uten avledning. 

2 timer siden, Raksha skrev:

Jeg vet nøyaktig hvorfor jeg er smellfeit :aww:  bare er akutt manglende viljestyrke :lol:

 

Nå har jeg overlever Wed, gutter og hunder til kjæresten så da skal jeg sette nesa oppover dalen igjen straks. Blir godt, og vondt, å komme hjem til stille hus. Har ikke merket så godt til at Hottie er borte enda, for det har vært full rulle hele tiden. Men nå blir det en skrikende tomhet etter henne :( Må bare gjennom det... hjem og knusekose gutta hvertfall og prøve å finne ut av en ny hverdag uten skrulla vår. 2017 er foreløpig et dystert dyreår på Gjelten, mista en hest og en hund. Det holder nå altså. 

:console:

15 minutter siden, Pixie skrev:

Jeg hadde helt klart foretrukket det fremfor en far som uten problemer hilser døtrene sine med "fy **** som du har lagt på deg" når han ikke har sett dem på en stund.

:shocked: Father of the year liksom...

Jeg og gutta dro på tur i kveld sammen med trivelig turselskap så nå er de slitne, for vi var ute ei mil i dag tidlig også. Jeg elsker sommern ass!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lemen skrev:

Det vet jeg ikke altså. Knerten kommer fra Sjarmtrollet kennel og den er på Hof i Vestfold nå i hvert fall. Om hun har hatt wheaten før vet jeg ikke. Akkurat nå har hun toy, dverg og storpuddel. Det er samboeren som har mellompudler. 

Nei, da er det nok ikke den samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 timer siden, Raksha skrev:

Nå har jeg overlever Wed, gutter og hunder til kjæresten så da skal jeg sette nesa oppover dalen igjen straks. Blir godt, og vondt, å komme hjem til stille hus. Har ikke merket så godt til at Hottie er borte enda, for det har vært full rulle hele tiden. Men nå blir det en skrikende tomhet etter henne :( Må bare gjennom det... hjem og knusekose gutta hvertfall og prøve å finne ut av en ny hverdag uten skrulla vår. 2017 er foreløpig et dystert dyreår på Gjelten, mista en hest og en hund. Det holder nå altså. 

:hug: 

35 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Apropo ræver... Jeg skjønner jeg er arbeidsledig siden jeg leser slikt, men etter at Sophie Elise linket til bloggomtoppbloggere.wordpress.com så har jeg vært så ****** flau over min egen naivitet. Sophie Elise preiker BESTANDIG om å være forbilde, om å være komfortabel i egen kropp, om å elske seg selv et cetera et cetera. Så jeg, naive meg, trodde jo på henne når hun sa at hun bare spiste seg til ei diger ræv. Men så både ser jeg og leser beviser på at hun har operert inn den feite/fine ræva under et besøk hos dr. plastikk i Tyrkia... Og at både hun, Triana og gud vet alle disse "pin up dollsene" i norsk samfunn også har operert seg stor ræv i Tyrkia. Føler meg så himmelfallent naiv og godtroende som trodde at sånt bare hørte Hollywood til. Akk ja. De vestlige sjokkene vi må gjennomgå. Og de rævene vi må få prakka på oss. Jeg burde jo skjønt bedre når ei lita jente på 1,60 med spinkel midje og bittesmå lår har ei ræv som ei kordame i sørstatene i USA... Det er ikke sånn naturen fungerer, og det er leit at det blir et forbilde for de små jentene i vår samtid :( 

Med alle slike overflatiske bloggere som lever på utseendet og diverse anbefalinger av kosmetikk og hva de nå driver med går jeg ut fra at det er juks bare fordi det er en trend. 

Og så lurer jeg på hva de gjør når Kardashian-ræv ikke er trendy mer? Går det an å fjerne det etterpå? :huh: 

(Jeg aner jo ikke hvor stort volum det er snakk om for jeg følger ikke med på det der i det hele tatt annet enn hva man får trykket opp i trynet enten man vil eller ikke :lol:

4 minutter siden, Pixie skrev:

Jeg hadde helt klart foretrukket det fremfor en far som uten problemer hilser døtrene sine med "fy **** som du har lagt på deg" når han ikke har sett dem på en stund.

Ja det kan jeg være enig i. 
Jeg var vel 13-14 år når jeg fikk beskjed fra opphavet at nå måtte jeg se å komme meg ut av huset for nå var jeg begynt å "ese j**** ut!". 
Jaja, normal har han jo aldri vært... 


Sjef har fått kveldstur med litt innlagt kontakttrening og terping på innsitten. Han har blitt veldig flink til det, og det tar ikke mange sekundene før han skjønner at nå skal det fokuseres. Og jeg merker fordelene ved å trene han på en mer individstilpasset måte på flere områder. Folk rundt oss merker det jo også, og lurer på om de virkelig kan bli så fort voksen i hodet :lol: Men nei, han gir bare enda bedre respons nå :P 

Jeg kom over den verste trøttheten til slutt. Nå føler jeg meg bare god-sliten, så da håper jeg det blir en god natts søvn når den tid kommer. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Lemen said:

Tror ikke det..? Ann Mari hadde to dvergkull samtidig, og i Knerten sitt var det to gutter og en jente. Jeg mener at broren skulle hete noe kapteinaktig? 

Det er antageligvis ikke det, jeg tror jeg hilste på Werner før Knerten ble født, når jeg tenker meg om. Men hun har fine hunder, syns jeg, veldig trivelige av det jeg har sett av dem. Hun er ikke så gal, Ann-Mari heller :ahappy: 

2 hours ago, Lemen said:

Takk. :) Jeg synes alle burde ha en puddel i livet sitt jeg da :ahappy:

Enig! :aww::D 

--

Sånn apropos pudler, så ligger min bak meg og svelger og svelger og svelger. Veit ikke helt hvorfor, hun virker ikke kvalm, hun har ikke noe i tennene så vidt jeg kan se, så kanskje hun bare ligger rart? Det ville ikke vært helt ulikt henne å bli liggende i en posisjon bare fordi hun blir tatt på, liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sittet og sett på små campingvogner på FINN, selv om det er minst ett, kanskje to år til jeg kanskje skal kjøpe en. Man gjør så mye lurt. Men nå skal jeg gjøre noe lurt, nemlig ta en liten tissetur med dyrene og så hoppe i seng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hjemme. Ble ettertrykkelig dårlig på toget, og formen har vært meget varierende siden. Var meninga jeg skulle kjøre bilen hjem fra Hamar, men det måtte grekeren pent ta seg av. Nå er det dusj og seng!

Kjæresten fikk mat i ungene og putta dem i seng, siden jeg var så dårlig. Jeg elsker denne fyren. 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilsynelatende så er Sam en easygoing liten fyr. Tar ting greit, er blid som ei sol, stort sett hele tiden, leker, biter og er som valper flest. På ett område er han imidlertid fullstendig hysterisk - skikkelig dramaqueen - kloklipping/sliping. Han blir altså helt fra seg av hysteri. Jeg har aldri noensinne hatt en valp som blir så rabiat for noe så enkelt som kloklipp. Å klippe kan jeg bare glemme, han blir helt og fullstendig hysterisk - jeg har gått over til klosliper - hvilket avstedkommer nesten like hysterisk reaksjon, men han gidder i det minste å kjenne etter FØR han får meltdown. For vi snakker MAJOR MELTDOWN.
Har innført daglig klosliping i håp om at han gidder å bruke huet litt. Men jeg er veldig usikker på om det er klørne som er problemet eller om det er det å bli holdt rolig mot hans vilje *sukk*
Jeg ser for meg at jeg må begynne med "skrulletilvenning" i form av klikk og godbit pr. mm sliping på en klo - og seriøst, det er ikke meg. Kloklipp/sliping MÅ gjøres, og jeg er stor fan av å bare gjøre ting med en sånn "dealwithit" attitude - men han kommer jo til å få traumer av det *ler* For makan til reaksjoner har jeg aldri noen sinne sett.
Vel - vi klarte to klør uten fullstendig meltdown i dag, så det er kanskje håp - men djiiiis

Utover det så er han supercool - underlag, heiser, bråk, ting som ramler, vann, folk - helt supert... ikke bråker han når jeg må ut av kontoret heller, bare legger seg å venter....*sukk* I'm in løøøøøøve - minus klørne.

Om det er noe trøst så var whippeten akkurat like mongo. Må i dag hopper hun frivillig opp på bordet når jeg tar frem klosaks og holder beinet jeg klipper på opp selv. Så det er nok håp [emoji6]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Snoffe skrev:

Ha litt sitronsaft over eplene etter at de er raspet så holder de seg litt lengre :)

Takk for tips! Jeg skal forsøke å ha som vane at det er en sitron i kjøleskapet til slike formål - eller kan jeg bruke sånn flaske, så jeg slipper inntørkede sitronhalvdeler i kjøleskapet også?

1 time siden, Siri skrev:

Sorry..var ikke meninga å påføre skallebank altså :aww: 

Litt fra eller til :P 

1 time siden, Siri skrev:

Men det er fortsatt de ***** bakteriene som er problemet - ikke du :P 

Jeg vet. Men jeg vet det ikke. Jeg forstår det, men jeg skjønner det ikke. Eller noe sånt.

1 time siden, Siri skrev:

Det er nettopp det vøtt... man går i barndommen :aww: 

Eller en blir som bestefar, som ikke gikk i barndommen, men gikk mange nok tiår tilbake til at han blei fly forbanna på dJisse kjerringene på gamlehjemmet som ikke forsto at han måtte ut i fjøset og melke - hørte de ikke som kyrne rautet og jamret seg? Det var leeeenge siden det var storfe på gården :( Og han var så sint så sint, det kan ikke være noe godt det heller.

1 time siden, Siri skrev:

Kan være greit å se hvor man stabler ja :D 

Ja, jeg innbiller meg det :D 

1 time siden, Siri skrev:

Artig hus :lol: 

I know :o 

1 time siden, Siri skrev:

Det hørtes jo egentlig veldig godt ut!!! Legg til en neve rosiner så kunne det gått som lørdagsgodt her i heimen :D Takker for tips :D 

Druer skal være druer, jeg spiser ikke druer når de har blitt rosin eller vin eller rosévin...

1 time siden, Siri skrev:

Nå har jeg støvsugd huset og børsta en av hundene... igjen... det tar liksom aldri slutt... men nå skal jeg legge meg og lese i boka mi. Jeg lurer forresten på om jeg kanskje leser vel mye krim... Jeg skulle åpne døra til badet for å støvsuge der og skvatt noe jæv... Jeg trodde det stod en mann der... det var egentlig bare ei jakke som hang på kleshenger på døra... :aww: 

Jeg synes det er så creepy når det plutselig står en mannequin i butikker, særlig der jeg ikke helt er forberedt på det, og jeg har mer enn en gang sagt "unnskyld" fordi jeg har skumpet borti de når jeg kommer litt for fort rundt en sving, og jeg flytter meg fordi jeg plutselig føler at jeg står i veien eller for nærme - intimsone, vøtt. Selv prøvedukker kan sikkert få litt klaustrofobiske følelser på jobb.

Jeg forsøkte meg på lang tur med hundene i kveld, men det var fremdeles så varmt at de orket bare en drøy time - ikke noe moro å gå på tur med hunder som har tungene langt nedpå mellomhendene. Så skal det sies at båndturer foregår alltid kjappere enn når de går løs, så det kan hende det er noe med tempoet også, IDK. Vi gikk over 5 km på en time, det er jo ikke rusletur, selv om det er langt fra jogging (grøsse...) Men jeg går for å gå, og eneste stopp er for å bæsje eller ta bilder. Vandre sakte for å snuse og pisse her og der orker jeg ikke i bånd, det kan de gjøre når de er løs og kan ta meg igjen når jeg går i forveien.

Og det var greit at de var i bånd i dag, for det føk en rev over stien! Type 10-15 meter foran oss kom den ned en skråning og fortsatte over veien og rett ut i det som ser ut som om det går rett ut i Mjøsa. Svømmer rever? Eller har den en sti nedenfor skråningen som jeg ikke så, mon tro? Det virker jo rart at den skulle ta rennafart og stupe uti Mjøsa, men det er liksom ingenting på den siden - det er skråningen, så er det sykkelstien vi gikk på, så er det gelender, og rett ned er Mjøsa. Veldig merkelig.

Vi gikk et sted jeg ikke har gått før, så da var det jo greit at det var skilt i fall vi gikk oss bort og jeg hadde måttet ringe noen :D 

20368915_10158891608455136_8017146250756

Jeg tenkte en del på turen, og kom fram til at positiv tanke er i hvert fall at det er en fordel at det er Foenix' venstre øre som er problemet. Når hun med stor sannsynlighet blir døv etter operasjonen, så vil hun fremdeles høre meg på høyre øre, som jo er en fordel i forhold til lydighetstrening og slikt. Ikke at jeg tror hun ikke vil høre noe som helst som skjer på venstre side, lyd sprer seg jo - men det må jo være en fordel at høyreøret funker om en først må bli døv på et øre? IDK, jeg lette ganske febrilsk etter en positiv tanke der jeg gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hunden altså, enkelte ganger kunne jeg lett ha gitt han bort til første og beste! :sint_01:
I en alder av ettogethalvt år, har han begynt å ødelegge ting! Han stjeler ting for så å tygge de i stykker, og gjerne mens jeg eller gubben holder på med noe! Som å ta oppvasken... Nå er det mm unna burbruk på kreket når vi ikke kan følge med han hele tida! 

 

..Neida, han skal ikke gies bort, men jeg er faktisk truende til å bruke bur på bikkja for hver gang vi må gi oppmerksomhet til noe annet, hvis han ikke gir seg med det der ganske snart... :getlost::getlost: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SFX er fult mulig å bruke sånn sitron på flaske :)

 

Ble vekket klokken 6 av at ene hanen testet stemmen sin. Jippi:pinch: får vanvittig dårlig samvittighet ovenfor naboene... Men tipper de ikke dauer av at det skjer en gang, så skal jeg heller gjøre noe med problemet senere i dag. 

Litt trist å ta hanene, men sånn vi bor er det ikke mulig å ha dem dessverre. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
8 hours ago, Tonje said:

Blaze var også helt krakilsk på det der som valp. Den ene grunnen til det tror jeg var at han hatet å bli holdt fast, så han holdes aldri ved kloklipp. Han var/er heldigvis matvrak, så jeg ga han en hard skalk som han fikk spise på og da fikk jeg klippa. Da gikk det raskt til jeg fikk klippe uten avledning. 

 

Hmm.. kan jo kanskje forsøke med griseøre og se om han ligger rolig da - lurt.  :)

6 hours ago, Bjornal said:


Om det er noe trøst så var whippeten akkurat like mongo. Må i dag hopper hun frivillig opp på bordet når jeg tar frem klosaks og holder beinet jeg klipper på opp selv. Så det er nok håp emoji6.png

Ja, jeg håper vi kommer dit - nå er det rimelig håpløst i alle fall, selv om klørne ble en cm kortere i går. (ja, han har laaaange klør, hvilket jeg tror medvirker til hysteriet - det er jo sikkert ubehagelig å gå med så lange klør)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...