Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli!


Teserere
 Share

Recommended Posts

Gir opp snart. Meldt Catania på til dobbel RL stevne, og vi har trent minimalt i sommar, mykje på grunn av regn. Catania er ikkje vanntett nemleg :P Når sola og varmen kom, syns ho det vart for varmt til å trene. Men i dag har det derimot sett veldig perfekt ut, både værmeldingane og været gjennom dagen. Og kva skjer no? Jo, det starta pissregne ute! Trur verkeleg ikkje det er meininga at vi skal få gått dei to stevna  :thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg døøør Skilt ved fødselen:  

Alvin er nå røntget med HD:A og AD: 0  Nå trenger jeg hvertfall ikke å ha det i bakhodet videre framover i treninga 

Koselig kveldstur med gutta i dag og siden det er få jakthunder her så tåler dere vel et bilde av de flotte gutta mine. 

Posted Images

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg drømmer om å kunne bruke kjoler uten å føle at jeg har for mye lår og legger. Jeg kler ikke kjoler!

Det er bare inni hodet ditt du ikke kler kjoler!

 

Fikse litt middag da kanskje? Koteletter, grønnsaksmos, og salat i dag :) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SFX skrev:

Øret til Foenix har blitt verre, så vi er henvist til spesialist igjen til uka.

Jeg er så forbanna ferdig med 2017. Jeg har brukt det siste døgnet i fosterstilling for å gråte det ut, men jeg blir ikke ferdig. Jeg vet det er irrasjonelt, men jeg er livredd for å miste henne til dette. Jeg vet det ikke er dødelig, men jeg føler meg så forbanna hjelpeløs. Og det føles som om det er min feil, som om det er noe jeg har gjort galt, har jeg ikke klart å gi henne øredråper og rense ørene bra nok, er det noe jeg har gjort som har forverret ting, har jeg ikke vært flink nok med håndhygiene når jeg renser øret, har jeg ikke fått massert medisinene godt nok ned i ørekanalen, har jeg glemt å gjøre som jeg skal noen ganger? Jeg bare går og dunker hodet i veggen mentalt og lurer på hvorfor jeg ikke klarer å få hunden frisk fra en ørebetennelse, slev om veterinæren vår sier at jeg har gjort alt jeg skal helt riktig, og at det er bakterietypen som er problemet, ikke meg. Men jeg føler meg som verdens dårligste hundeeier. 

:console: Du må ikke gå rundt å tenke at dette er din feil, uansett hva! Jeg krysser det som krysses kan og håper det løser seg. 

Nevnte jeg i går at jeg er lei bil? Hakket verre i dag...Samboer fant en røket slange i motoren. Vi håpte den hang sammen med ac som sluttet å virke, men nei. Samboern tok det for god fisk at dette var noe verksted fiksa sånn uten videre pga bilen var inne hos de for stor-service for noen dager siden, men såklart er ikke dette verksted sin feil så da røk det en tusing der og.. AC er sikkert ikke ac-folka sin feil heller, så da må vi vel punge ut der også. Er det ikke litt rart når to ting ryker så kort tid etter ac-påfyll og storservice?

I tillegg irriterer det meg at sambo ikke spurte hva de skulle ha for å bytte slangen, for den kunne sambo til mamma skifta helt gratis han...*sur*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er greit fornøyd med ræva, men magen kunne vært litt mindre. Jeg motarbeider meg selv noe helt sinnsykt. :lol: Nå åpnet jeg nettopp en hel pakke konfektsjokolade som jeg egentlig hadde tenkt at vi skulle ha til en eller annen anledning. Jeg må bare innse at vi ikke kan "bare ha liggende" noe med sukker i, for jeg spiser det uansett. :P Dette får være siste sjokoladedose før jeg kjører helt sukkerfritt en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tinkie skrev:

Jeg er greit fornøyd med ræva, men magen kunne vært litt mindre. Jeg motarbeider meg selv noe helt sinnsykt. :lol: Nå åpnet jeg nettopp en hel pakke konfektsjokolade som jeg egentlig hadde tenkt at vi skulle ha til en eller annen anledning. Jeg må bare innse at vi ikke kan "bare ha liggende" noe med sukker i, for jeg spiser det uansett. :P Dette får være siste sjokoladedose før jeg kjører helt sukkerfritt en stund.

Magen er jeg og misfornøyd med. Ræva er for liten syns jeg:lol:Ble glad da jeg hadde gått ned 8 kg og magen var flat som aldri før. Så reiste jeg på hyttetur i 4 dager uten hund. Ble mye stillesitting og sjokoladespising. Hadde lagt på meg 4 kg når jeg kom hjem, alt på magen:sleep:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tinkie skrev:

Jeg er greit fornøyd med ræva, men magen kunne vært litt mindre. Jeg motarbeider meg selv noe helt sinnsykt. :lol: Nå åpnet jeg nettopp en hel pakke konfektsjokolade som jeg egentlig hadde tenkt at vi skulle ha til en eller annen anledning. Jeg må bare innse at vi ikke kan "bare ha liggende" noe med sukker i, for jeg spiser det uansett. :P Dette får være siste sjokoladedose før jeg kjører helt sukkerfritt en stund.

Å "bare ha noe liggende" er helt umulig her i huset. Nøtter, kjeks, sjokolade, bare å gi opp. Det var et problem da eksen ikke var blitt eks ennå, han er av den høye slanke typen som kunne spise hva som helst når som helst uten å legge på seg. Han kunne utmerket godt ha snop liggende, og det ville han gjerne ha, men når han en sjelden gang hadde lyst på noe av det så hadde jo jeg spist det opp for lenge siden. :whistle: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Symra&Pippin said:

Å "bare ha noe liggende" er helt umulig her i huset. Nøtter, kjeks, sjokolade, bare å gi opp. Det var et problem da eksen ikke var blitt eks ennå, han er av den høye slanke typen som kunne spise hva som helst når som helst uten å legge på seg. Han kunne utmerket godt ha snop liggende, og det ville han gjerne ha, men når han en sjelden gang hadde lyst på noe av det så hadde jo jeg spist det opp for lenge siden. :whistle: 

Det der kjenner jeg meg igjen i :lol::lol:  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn egentlig skjønner jeg ikke hvorfor jeg er så feit som jeg er nå. Altså, jeg kan jo teorien og vet godt at det handler om antall kalorier inn i forhold til antall kalorier brukt, men jeg skjønner ikke at det jeg spiser kan være så fordømt kaloririkt. Jeg spiser jo hverken sjokolade, kjeks eller annet søtt, det eneste jeg spiser som inneholder sukker er rundstykkene jeg baker selv og der er det jaggu ikke mye sukker jeg bruker. Jeg drikker sukkerfri brus, mine to eneste snopekilder er Propud (sukkerfri) og French Fries fra Kims. Ellers hender det jeg lager en kopp kakao eller to, uten sukker. Jeg drikker til og med laktoseredusert melk... Noen ganger tenker jeg at jeg burde filme meg selv en dag, kanskje jeg spiser og glemmer det?

Jeg veit av erfaring at jeg går ned litt når jeg er flinkere til å spise "skikkelig" middag med kylling eller kjøtt enn når jeg bare tar meg ei brødskive istedet. Og selvsagt går jeg ned litt når jeg er flink til å løpe med Uno hver dag istedenfor å rusle turer slik som nå i varmen.

Så jeg må nok bare akseptere at om jeg vil ha igjen en kropp det går an å se på uten å få brekningsfornemmelser så må jeg både skjære ned på maten og ut og løpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver må jo gjøre som de mener er best for seg selv, enten det er å måle centimeter, kilo, telle kalorier, endre kosten, trene, eller innse at man trives akkurat som man er :) For min del så medfører endring av kosten at jeg også går ned i vekt, da det er en del jeg spiser som ikke er forenelig med diagnose. Det fører også til en mer medgjørlig kropp, som lar meg være mer aktiv.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Sånn egentlig skjønner jeg ikke hvorfor jeg er så feit som jeg er nå. Altså, jeg kan jo teorien og vet godt at det handler om antall kalorier inn i forhold til antall kalorier brukt, men jeg skjønner ikke at det jeg spiser kan være så fordømt kaloririkt. Jeg spiser jo hverken sjokolade, kjeks eller annet søtt, det eneste jeg spiser som inneholder sukker er rundstykkene jeg baker selv og der er det jaggu ikke mye sukker jeg bruker. Jeg drikker sukkerfri brus, mine to eneste snopekilder er Propud (sukkerfri) og French Fries fra Kims. Ellers hender det jeg lager en kopp kakao eller to, uten sukker. Jeg drikker til og med laktoseredusert melk... Noen ganger tenker jeg at jeg burde filme meg selv en dag, kanskje jeg spiser og glemmer det?

Jeg veit av erfaring at jeg går ned litt når jeg er flinkere til å spise "skikkelig" middag med kylling eller kjøtt enn når jeg bare tar meg ei brødskive istedet. Og selvsagt går jeg ned litt når jeg er flink til å løpe med Uno hver dag istedenfor å rusle turer slik som nå i varmen.

Så jeg må nok bare akseptere at om jeg vil ha igjen en kropp det går an å se på uten å få brekningsfornemmelser så må jeg både skjære ned på maten og ut og løpe...

Men du trenger jo ikke sukker for å legge på deg ;) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Tinkie skrev:

Jeg er greit fornøyd med ræva, men magen kunne vært litt mindre. Jeg motarbeider meg selv noe helt sinnsykt. :lol: Nå åpnet jeg nettopp en hel pakke konfektsjokolade som jeg egentlig hadde tenkt at vi skulle ha til en eller annen anledning. Jeg må bare innse at vi ikke kan "bare ha liggende" noe med sukker i, for jeg spiser det uansett. :P Dette får være siste sjokoladedose før jeg kjører helt sukkerfritt en stund.

Samme her. Jeg jogger og går lange turer, men jeg spiser i tillegg så mye snop at vekta står bom stille. FramtidsTonje er ikke mye gla i nåtidsTonje kan jeg love:lol:

Akkurat nå, enna skrev:

Hva med å ha fokus på helse og aktivitet istedetfor antall kg? Kast vekta og heller måle kondisjonen hver 3.måned? Da blir mål og fokus et helt annet... 

Jeg skulle ønske jeg klarte det, og tro meg, jeg har prøvd. Det hjelper så lite når fornuft og følelser ikke spiller på lag. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Men du trenger jo ikke sukker for å legge på deg ;) 

Klart jeg vet det, men sukker er nå engang den aller største kilden til lettomsettelige kalorier og det første man bør kutte i om man vil ned i vekt. Det er helsikes mye enklere å fjerne kalorier ved å kutte sukkerkilder enn når man må kutte i grovt brød, normalt pålegg (kjøtt og ost) og melkeprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Tonje skrev:

:console: Du må ikke gå rundt å tenke at dette er din feil, uansett hva! Jeg krysser det som krysses kan og håper det løser seg. 

Det er bare så lett å konkludere med at jeg må ha gjort feil. En får medisiner som veterinær og spesialist har gode erfaringer med, SFX gir medisiner, medisinene funker ikke - det er lettere å konkludere med at jeg er "the weakest link" enn at bakteriene er for standhaftige. 

Jeg er generelt flink til å klandre og kritisere meg selv, jeg kan ligge søvnløs og være flau, skamfull og forbanna på meg selv over noe idiotisk eller dumt eller barnslig jeg sa for både et og ti og tyve år siden. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg var dement, så husket jeg i hvert fall ikke på alt jeg har gjort.

Og jeg vet at det er unødvendig, og det er noe jeg jobber hardt med. Men slike tanker slipper lettere gjennom forsvarsverket når jeg er sliten, og nå er jeg utslitt. Ørebetennelsen har tæret på meg i månedsvis, jeg var utslitt etter mitt første halvår i et jobbforhold på veldig lenge da jeg gikk ut i fiere, og jeg har ikke fått hvilt ut i ferien. Jeg er mer frynsete enn et sigøynersjal.

23 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Å "bare ha noe liggende" er helt umulig her i huset. Nøtter, kjeks, sjokolade, bare å gi opp. Det var et problem da eksen ikke var blitt eks ennå, han er av den høye slanke typen som kunne spise hva som helst når som helst uten å legge på seg. Han kunne utmerket godt ha snop liggende, og det ville han gjerne ha, men når han en sjelden gang hadde lyst på noe av det så hadde jo jeg spist det opp for lenge siden. :whistle: 

Det der er helt håpløst! Her også forsvinner det med en gang, med mindre det er noe som ikke smaker så godt. Men da forsvinner jo kosen også... Jeg ble så fornøyd da jeg oppdaget at Kiwi nå har smågodtposer (de du fyller selv) i to størrelser, for da kan jeg ta den lille posen, fylle den greit opp, og føle at jeg har kjøpt MASSE godteri. Det er noe psykologisk ved å kjøpe en full pose, og ikke bare litt i bunnen på en stor pose. Også har jeg snudd på uka, så nå er mandag helg. Jeg får jo utbetalt trygda mandager eller tirsdager, og særlig at jeg kan handle inn god mat for helga da. Så jeg handler mat den dagen trygden kommer, og har helg da med litt ekstra godteri eller brus til middagen - også er det hverdag i helgene. Da er jeg både innstilt på at jeg ikke skal ha helgemat i helga, også slipper jeg å slåss med meg selv om ikke å spise opp godteriet med en gang. Det er min lønningspils :P Og jeg vet at jeg kunne løst det ved å handle mat på fredager, men det er uansett behov for å handle mat når trygda kommer, og jeg har som regel godtecravings da, siden jeg ikke spiste noe i helga. Så da har jeg godtemandag annenhver mandag/tirsdag.

Men nå er det havregryn og vann til snop en stund, for å få til noen veterinærregninger. La ut noen salgsannonser i noen FB-grupper også, og har fått inn 130 kroner så langt - juhu! 

Nå har jeg vært over en time ute og gjort hagearbeid. Eller, det er hagearbeid, om det å skjære av grener på siste to års juletrær og kappe stammene til vedkubber er innenfor som hagearbeid? Jeg skjønner at trær som har ligget ute i 6-18 måneder må tørkes, men spørsmålet er om de tørker ved å ligge i den blå IKEA-posen i stua, eller om det må stables fint? To juletrær ble nesten full IKEA-bag. Edelgran må være rimelig eksklusiv ved...

Og nå skal jeg gå på et hat-prosjekt jeg har utsatt i månedsvis. Ei lyspære i kjelleren har gått, og da jeg skrudde av kuppelen falt glasspære-boblen av, så nå sitter bare støpslet eller hva det heter igjen. Så jeg må forsøke å skru den ut med tang, etter å pønske ut hvilken sikring som tar strømmen i det kjellerrommet. Men hvordan vet jeg om jeg har truffet rett, når det allerede er mørkt der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, enna said:

Hva med å ha fokus på helse og aktivitet istedetfor antall kg? Kast vekta og heller måle kondisjonen hver 3.måned? Da blir mål og fokus et helt annet... 

Jeg har ikke stort fokus på antall kg her. Jeg tenker mer på blodsukkersvinginger som påvirker humøret mitt og sulten og formen utover dagen. 

Og så liker jeg bedre å se på kroppen min når magen er litt flatere. :P Men det er mye kulere med muskler som jeg vet at kan gjøre et skikkelig stykke arbeid enn en flat mage.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Pixie skrev:

Klart jeg vet det, men sukker er nå engang den aller største kilden til lettomsettelige kalorier og det første man bør kutte i om man vil ned i vekt. Det er helsikes mye enklere å fjerne kalorier ved å kutte sukkerkilder enn når man må kutte i grovt brød, normalt pålegg (kjøtt og ost) og melkeprodukter.

Sett på periodisk faste? :) Jeg er dårlig på måtehold, så for meg er det enklere å innskrenke tiden jeg spiser istedet for å prøve å spise mindre spredt utover.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Tinkie said:

Jeg har ikke stort fokus på antall kg her. Jeg tenker mer på blodsukkersvinginger som påvirker humøret mitt og sulten og formen utover dagen. 

Og så liker jeg bedre å se på kroppen min når magen er litt flatere. :P Men det er mye kulere med muskler som jeg vet at kan gjøre et skikkelig stykke arbeid enn en flat mage.

Fysisk aktivitet stabiliserer blodsukkeret og senker lysten på søtsaker. Gå en lang tur, (styrker kjernemuskler og lårmuskler) vent deretter 20 min, spis noe sunt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempemotivert til å begynne å trene igjen men har fortsatt betennelse i foten så legen ber meg begrense aktivitet til jeg har vært på MR. Nå frister det etterhvert veldig å betale de pengene det koster for å komme til på dagen fremfor å stå i kø til jeg har time i september. Selv om jeg strengt tatt skulle hatt de pengene til andre ting. Elle melle til over helgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Symra&Pippin said:

Jeg drømmer om å kunne bruke kjoler uten å føle at jeg har for mye lår og legger. Jeg kler ikke kjoler!

Haha, akkurat nå så sitter jeg i en kjole jeg kjøpte til et bryllup, men som jeg ikke brukte i bryllupet. Jeg liker meg best i bukser, men jeg skal til et varmt land nå, og da hører jeg rykter om at det kan være greit å gå i kjole, selv om jeg føler meg som en pære. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutes ago, SFX said:

Det er bare så lett å konkludere med at jeg må ha gjort feil. En får medisiner som veterinær og spesialist har gode erfaringer med, SFX gir medisiner, medisinene funker ikke - det er lettere å konkludere med at jeg er "the weakest link" enn at bakteriene er for standhaftige. 

Så pliktoppfyllende og nøye som du er, så er det neppe du som er the weakest link, det tror jeg du kan være trygg på :hug: 

 

Dette med kropp, der har jeg funnet ut at jeg ikke er så kresen. Så lenge alt funker sånn noenlunde så er det det samme for meg hvordan det ser ut. De issuene jeg har med kroppen min, har ingenting med fasong og estetikk å gjøre, for å si det sånn :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, enna skrev:

Hva med å ha fokus på helse og aktivitet istedetfor antall kg? Kast vekta og heller måle kondisjonen hver 3.måned? Da blir mål og fokus et helt annet... 

I utganspunktet det lureste. Men jeg vil helst slippe å kjøpe større bukser hver tredje måned slik som jeg har måttet gjøre nå uten noen som helst grunn :P 
I fjor gikk jeg jo ned nesten 10 kg uten noen som helst grunn også. Så kanskje jeg bare er rart skrudd sammen? :huh: 


Gubben dro meg med ut på kajakkpadling igjen. Han syntes jeg så så trøtt ut at han måtte få meg i aktivitet. Det hjalp jo der og da. Men nå er jeg klar for senga igjen... Akk... Får holde ut til etter vi har spist grillmaten i hvert fall. 
Små, kortsiktige mål her i huset for tiden altså :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, 2ne skrev:

 

Dette med kropp, der har jeg funnet ut at jeg ikke er så kresen. Så lenge alt funker sånn noenlunde så er det det samme for meg hvordan det ser ut. De issuene jeg har med kroppen min, har ingenting med fasong og estetikk å gjøre, for å si det sånn :aww: 

Ha ha, nei... Når man for en gangs skyld er såpass slank at utseendet er ok, så er det f*** ikke noe som virker. Tar heller noen ekstra kg. Anytime....

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen min fungerte like lite når jeg var tynn som nå når jeg er normal :aww:

Det er liksom det som er mitt problem, jeg var fryktelig tynn (og jeg er høy), etter at jeg er kommet i midten av 20årene så er jeg blitt normalvektig (for min høyde). Men, og det er et stort men.. hodet mitt mener jeg er blitt stor, veldig stor. Selvom jeg vet så inderlig godt at jeg ikke er det..  så her i gården kan og bør jeg jobbe med hodet mitt, for det er lite sannsynlig at jeg kommer ned i vekten jeg trivdes i. Da begynner nok legen min å bli urolig. Så kan like godt lære meg å like min normalstørrelse-udugelige-kropp enn å lengte etter den tynne-udugelige-kroppen jeg hadde.

Og nå føler jeg meg litt teit som startet dette:icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
6 timer siden, Kaisen skrev:

Hvis du har innboforsikring, eller reiseforsikring så kan det være en av de dekker det :) jeg hadde heller ikke forsikring på telefonen men brukte innbo. 

Den er på reparasjon nå faktisk, men elkjøp hadde ikke lånetelefon til meg... ble gjort oppmerksom på at det kanskje står noe om det i kjøpsloven (?) Så hvis det er tilfelle så skal jeg krangle litt med dem for å få redusert egenandelen på 500 kr.. folk flest må jo ha telefon nå til dags... mtp jobb osv

Ja men tror egenandelen er tre tusen eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...