Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli!


Teserere
 Share

Recommended Posts

Guest Christine
Akkurat nå, Tinkie skrev:

Det var en DRØM ja :lol::lol::lol: Det kom ikke frem i starten, jeg var sjokkert!

Haha :lol: Redigerte nå, så slipper flere å få sjokk :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg døøør Skilt ved fødselen:  

Alvin er nå røntget med HD:A og AD: 0  Nå trenger jeg hvertfall ikke å ha det i bakhodet videre framover i treninga 

Koselig kveldstur med gutta i dag og siden det er få jakthunder her så tåler dere vel et bilde av de flotte gutta mine. 

Posted Images

Guest *Kat84*
4 timer siden, AnkiogBonita skrev:

https://www.nrk.no/sorlandet/_monstervepsen_-sprer-seg-som-aldri-for-1.13615109

Var det ikke noen innpå her som hadde sett en Geitehams?

Ææææhr, og jeg er allergisk mot vanlig veps :o  Kommer den her så låser jeg meg inne og nekter å komme frem før den er utryddet igjen :aww:

 

1 time siden, Pringlen skrev:

Visste dere at frosker kan skrike omtrent som kattunger? Og at de legger seg flatt med hendene over øynene når de er redde?

 

Det visste jeg. Men det er fordi jeg har vært skyld i et skrik fra frosk. Jeg satte meg ned på en stein et veldig mørkt sted og hørte plutselig en veldig skriking. Når jeg reiste meg opp så stoppet det, og akkurat der var det en frosk jeg hadde satt meg på :o 

Til mitt forsvar så tok jeg den opp og trøstet den etterpå :whistle:  :icon_redface: 

Akkurat nå, Debbie skrev:

Jeg er så utrolig allergisk mot klegg. Og i år synes jeg de er utrolig mye ekle dyr ute..men det er enten det og en kjølig tur, eller motsatt mindre ekle dyr men alt for varmt... sommeren er noe møkk egentlig.

 

Sikkert dumt spørsmål, men hva er forskjellen på bare et bitt og å være allergisk?
Jeg har vært skikkelig hoven der hvor disse ekle flygende terroristene har bitt meg, og først i dag er jeg helt ferdig med reaksjon etter siste bittet på underarmen. Det fikk jeg for halvannen uke siden :o  


Nok en gang har det vært en dårlig natt. Våknet flere ganger, og bare blitt mer og mer øm i halsen. 
I dag morges så var klumpen blitt enda større enn i går. Jaja... da er det ikke så lenge igjen før jeg får et par injeksjoner med sprit på sykehuset. Det er jo positivt :aww: 

Jeg er ganske sliten nå, og føler meg klar for å legge meg allerede. Så jeg får bare prøve å holde meg i gang så godt jeg kan. Sjef har fått rundt 40 minutter morgentur, og det kjenner jeg at var lurt. Så hvis jeg ikke klarer å våkne til litt utover ettermiddagen nå eller kvelden så får jeg ta turen opp i skogen og legge et spor slik at han får brukt litt energi den veien. 

Og helt plutselig hadde jeg bestilt Flink Bisk til Sjef. Jeg lot meg lure av at det var gratis. Alt som er gratis er jo bra og lurt, ikke sant...? :innocent: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øret til Foenix har blitt verre, så vi er henvist til spesialist igjen til uka.

Jeg er så forbanna ferdig med 2017. Jeg har brukt det siste døgnet i fosterstilling for å gråte det ut, men jeg blir ikke ferdig. Jeg vet det er irrasjonelt, men jeg er livredd for å miste henne til dette. Jeg vet det ikke er dødelig, men jeg føler meg så forbanna hjelpeløs. Og det føles som om det er min feil, som om det er noe jeg har gjort galt, har jeg ikke klart å gi henne øredråper og rense ørene bra nok, er det noe jeg har gjort som har forverret ting, har jeg ikke vært flink nok med håndhygiene når jeg renser øret, har jeg ikke fått massert medisinene godt nok ned i ørekanalen, har jeg glemt å gjøre som jeg skal noen ganger? Jeg bare går og dunker hodet i veggen mentalt og lurer på hvorfor jeg ikke klarer å få hunden frisk fra en ørebetennelse, slev om veterinæren vår sier at jeg har gjort alt jeg skal helt riktig, og at det er bakterietypen som er problemet, ikke meg. Men jeg føler meg som verdens dårligste hundeeier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Kan godt hende det er en fellesbetegnelse i andre steder av landet, selv om jeg ikke finner noen særlig gode resultater på det. Jeg mener at klegg er fellesbetegnelsen på klegg :P Og at blinding er navnet vi iallefall har brukt på én spesiell fluejævel som biter, nemlig den lydløse og fargerike eklingen. Den vanlige plagsomme nordnorske kleggen lager lyd og er mer avlang, gråaktig... Altså konkluderer jeg med at flekkflue = blinding.

 

EDIT: Til froske/padde-diskusjonen, så tenker jeg bestandig på at amfibier er en utrydningstruet dyregruppe globalt -- og jeg ville reddet alle frosker og padder jeg hadde kunnet om jeg hadde de i nærområdet! <3 De er viktige for økosystemene, men taper kampen mot habitatødeleggelse.

Amen!

5 timer siden, Siri skrev:

Gleden ved å bo på landet ja :lol: Jeg var skikkelig plaga i fjor, og måtte ha insektsnetting i alle vinduer jeg hadde åpne, og forsøkte så godt jeg kunne å dekke til døråpninger også. Det hjalp ikke spesielt på at bonden dumpa haugevis med griseskit ute på jordet mitt heller :aww: I år har jeg ikke vært plaga i det hele tatt. 

Etter at jeg hadde oppdaget colakatastrofe i kjøleskapet i bobilen i går (når man ikke har justert temperaturen i kjøleskapet og har lagret x antall colabokser - og 5 av dem har frosset og eksplodert liksom...), kjørte jeg med hundene til Hamar og promenerte langs Mjøsas bredd. Det ER så koselig å rusle langs fine gangveger, møte på masse blide folk som smiler og hilser - og som gjerne vil hilse på hundene også, selv om de er søkk våte og ikke spesielt presentable... Blant andre kom det en rundt 10 år gammel afrikansk gutt bort og ville hilse. Han spurte og grov om hundene, og fikk gi dem godbiter og kose med dem mens vi konverserte :ahappy:. Og de duftene som kommer gjennom lufta. De må være ekstra sterke så seint på kvelden. Jeg gikk der og inhalerte blomsterdufter, mens hundene nok inhalerte andre dufter.. :aww: 

Siri Guldseth sitt bilde.

Siri Guldseth sitt bilde.

Nydelig vakre bilder! Og kveldsturer om sommeren er bare helt elsk!

4 timer siden, AnkiogBonita skrev:

https://www.nrk.no/sorlandet/_monstervepsen_-sprer-seg-som-aldri-for-1.13615109

Var det ikke noen innpå her som hadde sett en Geitehams?

Nei, jeg tror det var en helt ufarlig treveps det var snakk om for noen dager siden.

2 timer siden, Siri skrev:

Sånne ekle kryp... 

Bilderesultat for Flekkfluer

Så vakker! Jeg blir så fascinert av alle slags insekter, muligens fordi jeg er lite plaget her jeg bor. Litt veps som leter etter bolig tidlig på sommeren, men resten av sommeren ser jeg omtrent ikke så mye som en knott. Alltid litt bevegelse i lufta ved fjorden, og lite av sånt som klekker i skog og ferskvann. I love Hundhammeren (bare navnet på denne plassen, liksom!). Vi har bare sløvet på verandaen hittil i dag. Nå skal vi gå oss en tur, og så får jeg vel gjøre en hageinnsats etterpå, hvis det ikke begynner å regne.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
3 minutter siden, SFX skrev:

Øret til Foenix har blitt verre, så vi er henvist til spesialist igjen til uka.

Jeg er så forbanna ferdig med 2017. Jeg har brukt det siste døgnet i fosterstilling for å gråte det ut, men jeg blir ikke ferdig. Jeg vet det er irrasjonelt, men jeg er livredd for å miste henne til dette. Jeg vet det ikke er dødelig, men jeg føler meg så forbanna hjelpeløs. Og det føles som om det er min feil, som om det er noe jeg har gjort galt, har jeg ikke klart å gi henne øredråper og rense ørene bra nok, er det noe jeg har gjort som har forverret ting, har jeg ikke vært flink nok med håndhygiene når jeg renser øret, har jeg ikke fått massert medisinene godt nok ned i ørekanalen, har jeg glemt å gjøre som jeg skal noen ganger? Jeg bare går og dunker hodet i veggen mentalt og lurer på hvorfor jeg ikke klarer å få hunden frisk fra en ørebetennelse, slev om veterinæren vår sier at jeg har gjort alt jeg skal helt riktig, og at det er bakterietypen som er problemet, ikke meg. Men jeg føler meg som verdens dårligste hundeeier. 

Kan ikke noe annet enn å sende en :hug: og å håpe at det endelig blir en løsning. :hmm: 
Og det er selvfølgelig ikke din feil at du enda ikke har fått riktig medisin og behandling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kangerlussuaq skrev:

Måtte google, og ååååååh dere mener BLINDINGEN :P Hilsen nordlening med passemig nervøse sammenbrudd hver sommer, fordi hun vokste opp med blindingen og vet den kan komme lydløst og bite deg ?

Jepp - blinding er det vi kaller det også (ja, vi trøndere altså :D). Den er djevelsk, den blindingen... 

54 minutter siden, Belgerpia skrev:

Blindinger er jo en fellesbetegnelse på klegg. Flekkflue, regnklegg, kuklegg osv.
Ekle ekle ekle kryp, som biter ****** hardt.
Til orientering - Centaura fungerer helt glimrende til å holde alle disse borte vekk.

Nei, det er det da ikke. Som Kanger sier - klegg er klegg, blinding er blinding. Stor forskjell :P Men ja, de BITER... 

Akkurat nå, SFX skrev:

Øret til Foenix har blitt verre, så vi er henvist til spesialist igjen til uka.

Jeg er så forbanna ferdig med 2017. Jeg har brukt det siste døgnet i fosterstilling for å gråte det ut, men jeg blir ikke ferdig. Jeg vet det er irrasjonelt, men jeg er livredd for å miste henne til dette. Jeg vet det ikke er dødelig, men jeg føler meg så forbanna hjelpeløs. Og det føles som om det er min feil, som om det er noe jeg har gjort galt, har jeg ikke klart å gi henne øredråper og rense ørene bra nok, er det noe jeg har gjort som har forverret ting, har jeg ikke vært flink nok med håndhygiene når jeg renser øret, har jeg ikke fått massert medisinene godt nok ned i ørekanalen, har jeg glemt å gjøre som jeg skal noen ganger? Jeg bare går og dunker hodet i veggen mentalt og lurer på hvorfor jeg ikke klarer å få hunden frisk fra en ørebetennelse, slev om veterinæren vår sier at jeg har gjort alt jeg skal helt riktig, og at det er bakterietypen som er problemet, ikke meg. Men jeg føler meg som verdens dårligste hundeeier. 

Du har all grunn til å være forbanna og sur og lei, men du skal virkelig ikke skylde på deg selv. Om noen, så kanskje veterinærene som ikke har gitt deg de rette verktøyene for å bli kvitt faenskapen... 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Nydelig vakre bilder! Og kveldsturer om sommeren er bare helt elsk!

Takk :ahappy: Og ja, sommerkveldsturer ER herlig - jeg bare har en sånn sperre på at jeg MÅ komme meg ut rett etter middag, jeg... gudene vet hvorfor... Jeg må lære meg å gå sen kveldstur :lol: 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Så vakker! Jeg blir så fascinert av alle slags insekter, muligens fordi jeg er lite plaget her jeg bor. Litt veps som leter etter bolig tidlig på sommeren, men resten av sommeren ser jeg omtrent ikke så mye som en knott. Alltid litt bevegelse i lufta ved fjorden, og lite av sånt som klekker i skog og ferskvann. I love Hundhammeren (bare navnet på denne plassen, liksom!). Vi har bare sløvet på verandaen hittil i dag. Nå skal vi gå oss en tur, og så får jeg vel gjøre en hageinnsats etterpå, hvis det ikke begynner å regne.

Jeg skulle til å kommentere at den i det minste hadde vakre øyne :lol: 
Til å bo i skogen, synes jeg egentlig ikke det er så ille her jeg bor heller, men ved vann og sånn, så kommer disse ekle blodsugerne snikende... Også er det en del digre, feite klegg som kommer inn i gangen min, og som surrer på ruta på terrassen. DEM liker jeg ikke, altså, men alle de andre er hjertelig velkomne :D I går gikk jeg forresten under et digert, flott tre og det bare summet og summet i treet. Da jeg kikket opp, var det fullt av humler :) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Akkurat nå, SFX skrev:

Øret til Foenix har blitt verre, så vi er henvist til spesialist igjen til uka.

Jeg er så forbanna ferdig med 2017. Jeg har brukt det siste døgnet i fosterstilling for å gråte det ut, men jeg blir ikke ferdig. Jeg vet det er irrasjonelt, men jeg er livredd for å miste henne til dette. Jeg vet det ikke er dødelig, men jeg føler meg så forbanna hjelpeløs. Og det føles som om det er min feil, som om det er noe jeg har gjort galt, har jeg ikke klart å gi henne øredråper og rense ørene bra nok, er det noe jeg har gjort som har forverret ting, har jeg ikke vært flink nok med håndhygiene når jeg renser øret, har jeg ikke fått massert medisinene godt nok ned i ørekanalen, har jeg glemt å gjøre som jeg skal noen ganger? Jeg bare går og dunker hodet i veggen mentalt og lurer på hvorfor jeg ikke klarer å få hunden frisk fra en ørebetennelse, slev om veterinæren vår sier at jeg har gjort alt jeg skal helt riktig, og at det er bakterietypen som er problemet, ikke meg. Men jeg føler meg som verdens dårligste hundeeier. 

Jeg har hatt det likt med Vegas og tannkjøttet, og det er en j*vlig følelse, selv om man innerst inn vet at man både har gjort ting rett, og alt man kan for å motvirke problemet. Jeg har vært så sur, lei og oppgitt for at jeg kanskje måtte avlive en ellers frisk hund "bare" pga en betennelse - det er så surt når hunden er frisk og rask ellers.. 

Stor klem :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Øret til Foenix har blitt verre, så vi er henvist til spesialist igjen til uka.

Jeg er så forbanna ferdig med 2017. Jeg har brukt det siste døgnet i fosterstilling for å gråte det ut, men jeg blir ikke ferdig. Jeg vet det er irrasjonelt, men jeg er livredd for å miste henne til dette. Jeg vet det ikke er dødelig, men jeg føler meg så forbanna hjelpeløs. Og det føles som om det er min feil, som om det er noe jeg har gjort galt, har jeg ikke klart å gi henne øredråper og rense ørene bra nok, er det noe jeg har gjort som har forverret ting, har jeg ikke vært flink nok med håndhygiene når jeg renser øret, har jeg ikke fått massert medisinene godt nok ned i ørekanalen, har jeg glemt å gjøre som jeg skal noen ganger? Jeg bare går og dunker hodet i veggen mentalt og lurer på hvorfor jeg ikke klarer å få hunden frisk fra en ørebetennelse, slev om veterinæren vår sier at jeg har gjort alt jeg skal helt riktig, og at det er bakterietypen som er problemet, ikke meg. Men jeg føler meg som verdens dårligste hundeeier. 

:hug: Det er ikke lett å være rasjonell når det er hjertebarna, men det er ikke din feil!! Ligger det an til operasjon nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Jepp - blinding er det vi kaller det også (ja, vi trøndere altså :D). Den er djevelsk, den blindingen... 

Nei, det er det da ikke. Som Kanger sier - klegg er klegg, blinding er blinding. Stor forskjell :P Men ja, de BITER... 

Du har all grunn til å være forbanna og sur og lei, men du skal virkelig ikke skylde på deg selv. Om noen, så kanskje veterinærene som ikke har gitt deg de rette verktøyene for å bli kvitt faenskapen... 

Takk :ahappy: Og ja, sommerkveldsturer ER herlig - jeg bare har en sånn sperre på at jeg MÅ komme meg ut rett etter middag, jeg... gudene vet hvorfor... Jeg må lære meg å gå sen kveldstur :lol: 

Jeg skulle til å kommentere at den i det minste hadde vakre øyne :lol: 
Til å bo i skogen, synes jeg egentlig ikke det er så ille her jeg bor heller, men ved vann og sånn, så kommer disse ekle blodsugerne snikende... Også er det en del digre, feite klegg som kommer inn i gangen min, og som surrer på ruta på terrassen. DEM liker jeg ikke, altså, men alle de andre er hjertelig velkomne :D I går gikk jeg forresten under et digert, flott tre og det bare summet og summet i treet. Da jeg kikket opp, var det fullt av humler :) 

Det er noen gullregntrær i nærmiljøet her, de er avblomstret nå, men de er rett og slett fulle av humler mens de blomstrer, det høres lang vei! :heart:

Og @SFX, det vil helst gå bra vet du. Du skal se at basseluskene snart slipper taket. :hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SFX skrev:

Øret til Foenix har blitt verre, så vi er henvist til spesialist igjen til uka.

Jeg er så forbanna ferdig med 2017. Jeg har brukt det siste døgnet i fosterstilling for å gråte det ut, men jeg blir ikke ferdig. Jeg vet det er irrasjonelt, men jeg er livredd for å miste henne til dette. Jeg vet det ikke er dødelig, men jeg føler meg så forbanna hjelpeløs. Og det føles som om det er min feil, som om det er noe jeg har gjort galt, har jeg ikke klart å gi henne øredråper og rense ørene bra nok, er det noe jeg har gjort som har forverret ting, har jeg ikke vært flink nok med håndhygiene når jeg renser øret, har jeg ikke fått massert medisinene godt nok ned i ørekanalen, har jeg glemt å gjøre som jeg skal noen ganger? Jeg bare går og dunker hodet i veggen mentalt og lurer på hvorfor jeg ikke klarer å få hunden frisk fra en ørebetennelse, slev om veterinæren vår sier at jeg har gjort alt jeg skal helt riktig, og at det er bakterietypen som er problemet, ikke meg. Men jeg føler meg som verdens dårligste hundeeier. 

:hug: Håper virkelig at spesialisten endelig finner noe som tar knekken på jævelskapet!

 

På lørdag kommer eldstesønnen med familie på sommerferie og jeg får to uker sammen med de :heart: barnebarnet kommer ikke, for disse foreldrene hennes har ikke klart å snakke sammen når de har planlagt ferie så hun er på ferie med mamman sin. Vi får ta det igjen. Men sønn, svigerdatter og bonusbarnebarn kommer, så koselig blir det uansett. Og jeg begynner ferien min da, den er jeg veldig klar for! Jeg håper jeg aldri mer skal ha så sen ferie som dette, motivasjonen min de siste ukene på jobb her har vært helt bånn, for jeg kjenner på kroppen at den er så sliten nå at selv den minste ting blir uoverkommelig. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, SFX skrev:

Øret til Foenix har blitt verre, så vi er henvist til spesialist igjen til uka.

Jeg er så forbanna ferdig med 2017. Jeg har brukt det siste døgnet i fosterstilling for å gråte det ut, men jeg blir ikke ferdig. Jeg vet det er irrasjonelt, men jeg er livredd for å miste henne til dette. Jeg vet det ikke er dødelig, men jeg føler meg så forbanna hjelpeløs. Og det føles som om det er min feil, som om det er noe jeg har gjort galt, har jeg ikke klart å gi henne øredråper og rense ørene bra nok, er det noe jeg har gjort som har forverret ting, har jeg ikke vært flink nok med håndhygiene når jeg renser øret, har jeg ikke fått massert medisinene godt nok ned i ørekanalen, har jeg glemt å gjøre som jeg skal noen ganger? Jeg bare går og dunker hodet i veggen mentalt og lurer på hvorfor jeg ikke klarer å få hunden frisk fra en ørebetennelse, slev om veterinæren vår sier at jeg har gjort alt jeg skal helt riktig, og at det er bakterietypen som er problemet, ikke meg. Men jeg føler meg som verdens dårligste hundeeier. 

:hug:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Siri skrev:

Spørs om jeg må investere i noe sånt ja... men det hjelper jo lite når jeg glemmer å ta med - eller på... *sukk*... :lol: 

 

Derfor bor min i bilen :P Hilsen distré...

 

37 minutter siden, Debbie skrev:

Hvor får en kjøpt dette? Og noen nevnte at de bruker det på hunden- er det også mulig?

 

Jeg fikk vetringen min til å bestille inn, for jeg fant ikke på noen av de dyreklinikken jeg var innom.  Nå ser jeg at flere har de tilgjengelig. Evnt kan du sikkert bestille på nett :)

Den kan brukes på både hest, hund og menneske. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, *Kat84* skrev:

Kan ikke noe annet enn å sende en :hug: og å håpe at det endelig blir en løsning. :hmm: 
Og det er selvfølgelig ikke din feil at du enda ikke har fått riktig medisin og behandling. 

 

12 minutter siden, Siri skrev:

Du har all grunn til å være forbanna og sur og lei, men du skal virkelig ikke skylde på deg selv. Om noen, så kanskje veterinærene som ikke har gitt deg de rette verktøyene for å bli kvitt faenskapen... 

 

10 minutter siden, Christine skrev:

Jeg har hatt det likt med Vegas og tannkjøttet, og det er en j*vlig følelse, selv om man innerst inn vet at man både har gjort ting rett, og alt man kan for å motvirke problemet. Jeg har vært så sur, lei og oppgitt for at jeg kanskje måtte avlive en ellers frisk hund "bare" pga en betennelse - det er så surt når hunden er frisk og rask ellers.. 

Stor klem :hug: 

 

9 minutter siden, Line skrev:

:hug: Det er ikke lett å være rasjonell når det er hjertebarna, men det er ikke din feil!! Ligger det an til operasjon nå?

 

9 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Og @SFX, det vil helst gå bra vet du. Du skal se at basseluskene snart slipper taket. :hug:

 

4 minutter siden, Malinka skrev:

:hug: Håper virkelig at spesialisten endelig finner noe som tar knekken på jævelskapet!

Akkurat nå, Snoffe skrev:

:hug:

 

Tusen takk, folkens <3 Vi har holdt på med denne ørebetennelsen siden desember, så jeg har lenge hatt problem med å tro at dette vil slippe taket, men så lenge det har vært andre medisintyper å prøve, så har vi gjort det. Både min veterinær og spesialisten vi var hos i mars har hatt stor suksess med flere av medisintypene Foenix har fått. Det er bare så ****** nedbrytende når en får et behandlingsregime og beskjed om at dette bør ta bakteriene på 2 uker, kanskje 3 - og etter to måneder så er de der enda. Så prøver en en annen medisintype som også er fantastisk, men det er hos andre hunder, for her fjerner den ikke bakteriene... Det er ikke veterinærene sin skyld at medisinene ikke har forventet effekt, det er i så fall jeg som ikke har klart å gi medisinene som de skal.

Utfordringen er at bakteriene - pseudomonas - kjapt utvikler resistanse mot antibiotika, derfor har vi måttet bytte og prøve i håp om å lande på noe de ikke utvikler resistans mot kjapt nok - og fra og med mars har hun gått på andre medisiner som ikke har antibiotika i seg. Men nå mener veterinær vi går til at det har blitt en sprekk i trommehinna, og da kan en ikke gi medisiner lenger - i hvert fall ikke noen medisintyper som hun vet om. Så da er det tilbake til spesialist, ny kamera-undersøkelse til 10.000 for å dobbeltsjekke om trommehinna er sprukken, og veterinær regner med at det blir operasjon nå, siden bakteriene nå har mulighet til å spre seg lenger vekk en i øregangen, og det er henimot umulig å få renset og behandlet på andre siden av trommehinna.

Hittil har spesialisten vært skeptisk til operasjon, fordi Foenix ikke har hatt noen kliniske symptom (ingen kløe, ingen smerter, ikke rødhet, ikke overdreven ørevoksproduksjon, ingen visuelle tegn på ørebetennelse), kun positive bakterieprøver, og det er ikke gitt at operasjonen er vellykket heller. Men når medisinering ikke lenger er mulig... Vi hadde begynt å snakke om muligheten for å akseptere at det er et visst nivå av ******-bakterier der, men at vi kanskje kunne klare å holde de i sjakk kun ved å rense øret morgen og kveld, så hun ikke trenger å gå på sterke medisiner som uansett ikke fjerner bakteriene. Jeg merker dessverre endringer på henne på grunn av kortisonen, det er jo gift. Men det blir umulig å holde noe i sjakk når bakteriene ikke er begrenset til ett sted - nå kan de spre seg. Fucktastic. Så jeg regner med operasjon, ja, det er vel fort ti nye lapper. Denne ørebetennelsen har på det tidspunktet i så fall kostet over 60.000! Det er helt vilt! Og nei, hun er slettes ikke forsikret for 60.000, så det er god stemning i heimen, men det må jeg jo bare løse på et vis. Det er det minste jeg skylder henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
1 hour ago, Debbie said:

Hvor får en kjøpt dette? Og noen nevnte at de bruker det på hunden- er det også mulig?

 

 

Centaura fåes kjøpt på Apoteket. I hestebutikker og hos noen vet.kontorer. Apotek1 er hvor jeg har kjøpt min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt bort Toddy for å få god tid til å male ferdig huset. Problemet er at jeg jobber overtid hver dag i steden. Jeg MÅ ha noen som venter på meg for å klare å somle meg ut døra merker jeg :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk pakke i posten med to bukser og en kjole, alt passet (takk og lov) og det satt pent! :D 

eneste minuset er at røvva er større enn ønsket :aww:  men så har jeg også inngått en avtale med meg selv om å begynne å like kroppen min sånn som den er... Så da må jeg prøve å ikke bry meg, og heller være fornøyd med at buksene passet, at de satt pent og at de var behagelige :aww:

Men fy så vanskelig det er å snu hjernen til å mene at man ser fin ut! 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
3 minutter siden, Snoffe skrev:

Fikk pakke i posten med to bukser og en kjole, alt passet (takk og lov) og det satt pent! :D 

eneste minuset er at røvva er større enn ønsket :aww:  men så har jeg også inngått en avtale med meg selv om å begynne å like kroppen min sånn som den er... Så da må jeg prøve å ikke bry meg, og heller være fornøyd med at buksene passet, at de satt pent og at de var behagelige :aww:

Men fy så vanskelig det er å snu hjernen til å mene at man ser fin ut! 

 

Jeg kjenner godt til den problemstillingen. 
Selv om det sitter bra, så blir jeg ikke fornøyd. For jeg vil at ræva skal være 10 nummer mindre, i stedet for å bare bli større og større samme søren hva jeg gjør. 
Men jeg har krøpet til korset og egentlig innsett at det bare er slik. Selv om jeg innerst inne har lyst å avlive disse krekene som kalles kalorier som kryper inn under huden på meg på nattestid og syr inn klær og sånn :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å melde på NM, jeg. Jaja. Vår jakt etter siste napp til elite må snart tre igang ettersom målet er opprykk før nytt regelverk. Gleder meg til å konkurrere med Keo igjen! :ahappy:

Utrolig hvor raskt hunder egentlig kan gå opp i vekt, så frøken har blunket seg på 1,5 uke mens jeg har vært borte. Det er ikke helt heldig om det viser seg at hun er drektig ... men nå tror jeg iallefall at der kan være noe likevel, rosa struttepupper, kvalme (hun harker og småbrekker seg, må være kvalme?), hint av magevekst og liten atferdsendring i form av unormalt klengete og rolig av seg. Kanskje, kanskje ikke? Trenger ikke få mat til kvelds, iallefall :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Jeg kjenner godt til den problemstillingen. 
Selv om det sitter bra, så blir jeg ikke fornøyd. For jeg vil at ræva skal være 10 nummer mindre, i stedet for å bare bli større og større samme søren hva jeg gjør. 
Men jeg har krøpet til korset og egentlig innsett at det bare er slik. Selv om jeg innerst inne har lyst å avlive disse krekene som kalles kalorier som kryper inn under huden på meg på nattestid og syr inn klær og sånn :aww: 

Jeg prøver bare å fortelle meg selv at jeg ikke kan være like tynn som da jeg var 19 år :aww: at det er normalt å ha store pupper og stor rumpe når man blir litt eldre :aww: men det er definitivt musene til askepott som driver å øver seg på å sy inn mine klær sånn at askepott kan få en så fin kjole som de lager til henne :aww: ja, akkurat sånn er det :aww:

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Snoffe skrev:

Jeg prøver bare å fortelle meg selv at jeg ikke kan være like tynn som da jeg var 19 år :aww: at det er normalt å ha store pupper og stor rumpe når man blir litt eldre :aww: men det er definitivt musene til askepott som driver å øver seg på å sy inn mine klær sånn at askepott kan få en så fin kjole som de lager til henne :aww: ja, akkurat sånn er det :aww:

 

Ja, helt klart. Noe annet er høyst usannsynlig :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Line skrev:

Størrelsen på ræva mi er i alle fall min egen feil, så da er det opp til meg å endre på det om jeg ønsker den mindre. Nå har jeg fått en kostplan tilpasset stoffskifteproblematikken, så da er det bare å ta rev i seilene! :super:

I noen speil og noen klær er jeg nesten slank. I andre speil (for eksempel i prøverom) er det helt krise. Badevekta viser et tall som sier at det kunne jo vært verre, men det var adskillig bedre da jeg var 20. Jeg er fornøyd hvis jeg har en kropp som er funksjonell og som kan bruke de fleste typer klær (badedrakt og bikini har jeg gitt opp). Jeg har rett og slett ikke noe ønske lenger om at folk skal snu seg etter meg på gata og si WOW, jeg vil bare ikke være helseskadelig overvektig eller så tung at jeg ikke kan gjøre alt jeg har lyst til. Sånn er det å bli "godt voksen". :lol:

Symra liker ikke torden, da er det greit å ligge inne på do. Men der ser hun ut til å slappe rimelig bra av. Nå tror jeg tordenen har gitt seg sånn at vi kan gå en dorunde om ikke annet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

I noen speil og noen klær er jeg nesten slank. I andre speil (for eksempel i prøverom) er det helt krise. Badevekta viser et tall som sier at det kunne jo vært verre, men det var adskillig bedre da jeg var 20. Jeg er fornøyd hvis jeg har en kropp som er funksjonell og som kan bruke de fleste typer klær (badedrakt og bikini har jeg gitt opp). Jeg har rett og slett ikke noe ønske lenger om at folk skal snu seg etter meg på gata og si WOW, jeg vil bare ikke være helseskadelig overvektig eller så tung at jeg ikke kan gjøre alt jeg har lyst til. Sånn er det å bli "godt voksen". :lol:

Jeg er i utgangspunktet helt enig med deg, men jeg har så mye fine klær som ikke passer lenger at jeg må se om jeg kommer inn i noe av det i alle fall :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Jeg er i utgangspunktet helt enig med deg, men jeg har så mye fine klær som ikke passer lenger at jeg må se om jeg kommer inn i noe av det i alle fall :lol: 

Jeg drømmer om å kunne bruke kjoler uten å føle at jeg har for mye lår og legger. Jeg kler ikke kjoler!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Jeg sitter og vurderer råfôring til hunden min da han ikke er fryktelig interessert i tørrfôret sitt. Får også inntrykk av at det er billigere med råfôr i lengden. Dette er noe jeg ønsker å begynne med når han skal over på voksenfôr, men jeg vil regne litt på det først 🤭 Matte er ikke mitt beste fag, så jeg håper noen kan se på regnestykket mitt og se om jeg er helt på bærtur? 😅 Valpen er nå 5 mnd og 12kg, og får p.d.d dette: 160g BritCare Puppy Grain-Free Salmon (80g frokost + 80g lunsj) + 4 SMAAK kjøttboller (ca. 100g) til middag. Dette fungerer veldig bra så langt og han har lagt på seg fint fra han kom hjem til meg. Veterinær er også veldig fornøyd med holdet hans. I følge rasestandard skal voksenvekt være maks 18kg, så jeg tar utgangspunkt i det. Ved voksenalder ville han da fått 170g tørrfor fordelt på frokost og lunsj + 100g SMAAK. Jeg kjøper 12kg sekk til 969kr sekken. 170g daglig i en uke er da ca. 1190g, ganger det med 52 uker og får da ca. 62kg fôr i året. Det er omtrent 6 sekker i året, altså 5814kr. Legger jeg da til prisen for SMAAK kjøttboller så er det 100g daglig, 700g i uka og 36,5kg i året. 36,5x80kr er 2920kr i året, totalsum på 8734kr årlig for fôr. Vomprisen i nærbutikken er som følger: 29,- stk 10 for 219,- 20 for 419,- 3x6kg for 280,- Med utgangspunkt i 18kg voksenvekt skal han da ha 360g i døgnet, ca. 2,5kg i uka eller 131kg i året. Ca. 7598kr i året da, hvis jeg kjøper 1 og 1 pølse, 5738kr hvis jeg kjøper 10 eller 5488,9kr hvis jeg kjøper 20. Jeg kan også få 3x6kg for 280kr, det gjør det jo enda billigere. 18kgx8 = 144kg, 280x8 = 2240kr Er jeg helt på villspor her? 🤪
    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...