Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli!


Teserere
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, TonjeM skrev:

Høres ut som han har vært borti padder og ikke frosker, da fråder og sikler de. Padder har giftkjertler i skinnet og er giftige å spise.. min kjære gamle Kakkelakk elsket å spise padder (de knaser faktisk.. lyden av knasende padde gir meg følelsen av sommer..) og ble alltid veldig dårlig av det, idioten. Det finnes ingen motgift, så de må bare komme seg gjennom den voldsomme oppkasten og diareen som følger.

OMG :lol: Lyden av padder  - eller frosk - i gressklipperen gir IKKE meg den sommerfølelsen akkurat :P 

Akkurat nå, TonjeM skrev:

Inspirert av @Siri, har vi vært og byttet ut de gamle sertifikatene våre. Damen ved trafikkstasjonen lo da hun så dem, og sa de hadde vært ugyldige i åresvis (32 år gamle førerkort..). Og dermed gikk liksom den siste resten av ens ungdom. Nå har jeg en midlertidig lapp og kan ikke kjøre i Sverige før det ordentlige sertifikatet kommer i posten.

Hahahahahahhaa! Men du vet de kan skrive ut midlertidig førerkort som også gjelder i Norden? Jeg fikk det sist jeg måtte ha sånt :) 

Akkurat nå, TonjeM skrev:

Overskyet, men fortsatt varmt og deilig vær, tenker biskene skal få svømme idag - hvis jeg overlever alle flekkfluene. Det er sinnsykt mye flekkfluer i år- og de elsker Strider og meg mens Shy og gubben får stortsett være i fred.

De flekkfluene er skrekkelige!!! Plagsomme hver gang man skal bade i et idyllisk skogsvann... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg døøør Skilt ved fødselen:  

Alvin er nå røntget med HD:A og AD: 0  Nå trenger jeg hvertfall ikke å ha det i bakhodet videre framover i treninga 

Koselig kveldstur med gutta i dag og siden det er få jakthunder her så tåler dere vel et bilde av de flotte gutta mine. 

Posted Images

Guest Belgerpia

@Siri Jeg sverger til Centaura også mot flekkfluer - de holder seg vekk, sprayer meg godt når jeg går i skogen i nærheten av vann nå, de er jo helt ville i år. Det er jo nesten mer flekkfluer enn klegg (og de gjør omtrent like vondt).

Har jeg egentlig en veldig snill og grei valp, tredje dagen på jobb og han ligger å sover, leker for seg selv - og er veldig veldig avslappet. Det går dog utover både puddel og fralle når vi kommer hjem, men her er han lugn. Ingen hyling og piping når jeg går ut av kontoret heller. Han er bare supergrei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Belgerpia skrev:

@Siri Jeg sverger til Centaura også mot flekkfluer - de holder seg vekk, sprayer meg godt når jeg går i skogen i nærheten av vann nå, de er jo helt ville i år. Det er jo nesten mer flekkfluer enn klegg (og de gjør omtrent like vondt).

Spørs om jeg må investere i noe sånt ja... men det hjelper jo lite når jeg glemmer å ta med - eller på... *sukk*... :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Mira2.0

Her startet dagen i stallen; fôret, slapp ut og møkket for tre hester. Skule egentlig ha hele stallen (6 hester), men eieren av de tre andre kom bare fordi han synes det er koselig. Så gikk lånehunden og jeg tur. Da vi kom hjem tok jeg oppvask, klesvask og litt annet dill. Luket i plantekassene, klipte rund blomsterbed og egentlig bare koset meg. 

Nå er det te (grønn te med jordbær :D ) og en episode GoT før jeg skal avgårde. Ha en fortreffelig dag, alle sammen :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Mira2.0 skrev:

Her startet dagen i stallen; fôret, slapp ut og møkket for tre hester. Skule egentlig ha hele stallen (6 hester), men eieren av de tre andre kom bare fordi han synes det er koselig. Så gikk lånehunden og jeg tur. Da vi kom hjem tok jeg oppvask, klesvask og litt annet dill. Luket i plantekassene, klipte rund blomsterbed og egentlig bare koset meg. 

Nå er det te (grønn te med jordbær :D ) og en episode GoT før jeg skal avgårde. Ha en fortreffelig dag, alle sammen :D 

Hvor får man kjøpt grønn te med jordbær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Hva er flekkfluer? :icon_redface:

Det lurer jeg også på.

Stakkar dyret var litt understimulert i går. Det var varmt så det ble en kort formiddagstur. Så dro jeg avgårde for å kose tantebarn. Var borte i 6 timer, men samboer kom hjem fra jobb i mellomtiden. Men han sovna så det ble ikke tur på bikkja.  hun var helt GAL når jeg kom hjem, og ødela buksa mi. Så i dag har vi gått en laaang tur på stranden:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var og klatret i går, og jeg er så støøøl i dag :lol: Veldig lenge siden sist, men det var utrolig deilig! Kroppen funker! Gikk bare lette løyper, den vanskeligste tok jeg når jeg egentlig ikke følte at jeg hadde igjen noe å gripe fast i takene med... :P Klatrepartneren lo litt av hvor sta jeg var, for jeg SKULLE **** meg opp :lol: 

Nå vil jeg komme i gang med klatring igjen, så da får jeg vel bare file ned neglene mine først som sist.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Christine skrev:

Jeg tenkte padde mtp sikkelet jeg også, men selv om den var stor var den ikke så stor jeg har fått for meg at padder er :aww: Men meget mulig altså. Frosk/padde - like ekle begge deler. Knasende padde gir følelse av sommer faktisk :lol: At de aldri lærer :aww: 

Padder er giftige, og utskiller gift straks noen biter i dem. Da begynner bikkja å skumme ut av munnen med en gang. Frosker har noe kjertelgreier som utskiller stoffer som smaker vondt, men ikke er giftige på samme måte. Bikkjene har tar frosk, men er ikke sånn superivrige på dem, pga smaken.

Visste dere at frosker kan skrike omtrent som kattunger? Og at de legger seg flatt med hendene over øynene når de er redde?

Hver vår må jeg nemlig rydde opp etter froskeinvasjon i dammen. Prøver å fange flest mulig, og omplassere dem til egnet leveområde. Men en del går nødvendigvis i makuleringsmaskinene. Ikke veldig hyggelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Det var da dumt at man skulle knuse skjermen på en 6 mnd gammel mobil til litt for mange penger. Selvfølgelig like etter at jeg tok av beskyttelsesglasset som jeg skulle bytte, men glemte det. Så ramlet den plutselig i asfalten og sklei bortover, så det ble et par sprekker og en hel del riper i skjermen, gitt. Og jeg som var så fornøyd med den mobilen. Kan fint bruke den da, men det er jo irriterende å se på. Og veldig dyrt å reparere. Forsikring nei, det kutta jeg så klart ut for et par mnd siden.:teehe: Jepp, jeg må le.

Jaja. Det er heftig på jobb for tiden må eg sei. Glemte fort at det var ferie for bare litt siden foråsidetsånn, så jeg er happy med de to ukene jeg har å se frem til om en måneds tid.

Bizi har fått så mye oppmerksomhet av båtfolket i det siste. De har enten hatt hund før selv, eller ønsker seg det og ikke har tid eller mulighet, så når Bizi dukker opp blir de helt salige i blikket og mo i knærne og ruller rundt på gulvet med henne og prater til henne med veeeldig myk stemme og jeg må skjerpe meg for å ikke le litt av dem, for det ser nokså komisk ut.:P

Nuh skal jeg hente de nye linsene mine, for jeg har visst gått med feil styrke på linsene i årevis. Optikeren ble helt sjokkert. Men sånn går det når man bestiller på nett og bommer litt på talla.:ahappy: Jaja, det er utrolig hva man venner seg til, men det blir sikkert bare velstand nå, da.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Klematis skrev:

Det var da dumt at man skulle knuse skjermen på en 6 mnd gammel mobil til litt for mange penger. Selvfølgelig like etter at jeg tok av beskyttelsesglasset som jeg skulle bytte, men glemte det. Så ramlet den plutselig i asfalten og sklei bortover, så det ble et par sprekker og en hel del riper i skjermen, gitt. Og jeg som var så fornøyd med den mobilen. Kan fint bruke den da, men det er jo irriterende å se på. Og veldig dyrt å reparere. Forsikring nei, det kutta jeg så klart ut for et par mnd siden.:teehe: Jepp, jeg må le.

Jaja. Det er heftig på jobb for tiden må eg sei. Glemte fort at det var ferie for bare litt siden foråsidetsånn, så jeg er happy med de to ukene jeg har å se frem til om en måneds tid.

Bizi har fått så mye oppmerksomhet av båtfolket i det siste. De har enten hatt hund før selv, eller ønsker seg det og ikke har tid eller mulighet, så når Bizi dukker opp blir de helt salige i blikket og mo i knærne og ruller rundt på gulvet med henne og prater til henne med veeeldig myk stemme og jeg må skjerpe meg for å ikke le litt av dem, for det ser nokså komisk ut.:P

Nuh skal jeg hente de nye linsene mine, for jeg har visst gått med feil styrke på linsene i årevis. Optikeren ble helt sjokkert. Men sånn går det når man bestiller på nett og bommer litt på talla.:ahappy: Jaja, det er utrolig hva man venner seg til, men det blir sikkert bare velstand nå, da.

 

 

Hvis du har innboforsikring, eller reiseforsikring så kan det være en av de dekker det :) jeg hadde heller ikke forsikring på telefonen men brukte innbo. 

Den er på reparasjon nå faktisk, men elkjøp hadde ikke lånetelefon til meg... ble gjort oppmerksom på at det kanskje står noe om det i kjøpsloven (?) Så hvis det er tilfelle så skal jeg krangle litt med dem for å få redusert egenandelen på 500 kr.. folk flest må jo ha telefon nå til dags... mtp jobb osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutes ago, Siri said:

Sånne ekle kryp... 

Bilderesultat for Flekkfluer

Måtte google, og ååååååh dere mener BLINDINGEN :P Hilsen nordlening med passemig nervøse sammenbrudd hver sommer, fordi hun vokste opp med blindingen og vet den kan komme lydløst og bite deg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Just now, Kangerlussuaq said:

Måtte google, og ååååååh dere mener BLINDINGEN :P Hilsen nordlening med passemig nervøse sammenbrudd hver sommer, fordi hun vokste opp med blindingen og vet den kan komme lydløst og bite deg ?

Blindinger er jo en fellesbetegnelse på klegg. Flekkflue, regnklegg, kuklegg osv.
Ekle ekle ekle kryp, som biter ****** hardt.
Til orientering - Centaura fungerer helt glimrende til å holde alle disse borte vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Belgerpia skrev:

Til orientering - Centaura fungerer helt glimrende til å holde alle disse borte vekk.

Ja det må jeg si - var fire dager i det verste mygg- og klegghullet som er mulig å oppdrive i Finland, og jeg fikk ETT stikk, på baksiden av leggen der jeg ikke hadde sprayet Centaura. Hunden fikk være helt i fred etter å ha blitt impregnert med den sprayen. Ikke lukter den like ille som vanlig myggspray heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om flekkflue jeg... men jeg bor nesten midt i byen så de er kanskje ikke så utbredt her:lol: klegg har jeg heller ikke sett her.

Har bestemt meg for å finne meg ny jobb. Fikk denne 50% stillingen for halvannet år siden. et vikariat, men ble fast ansatt etter 3 mnd. Visste jo at det bare var midlertidig da jeg var arb.ledig og takket ja fordi 50% var bedre enn ingenting. Jeg trives utrolig godt på jobb og i halv stilling. Det gjør at jeg har god tid til bikkja blant annet. Men det blir rett og slett for trangt, økonomisk... men jeg vil tilbake på sykehjem og der er det nesten aldri faste helsefagarbeider stillinger som lyses ut. Og jeg går hvertfall ikke fra fast til vikariat så må nok smøre meg med tålmodighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
1 time siden, Pringlen skrev:

Padder er giftige, og utskiller gift straks noen biter i dem. Da begynner bikkja å skumme ut av munnen med en gang. Frosker har noe kjertelgreier som utskiller stoffer som smaker vondt, men ikke er giftige på samme måte. Bikkjene har tar frosk, men er ikke sånn superivrige på dem, pga smaken.

Visste dere at frosker kan skrike omtrent som kattunger? Og at de legger seg flatt med hendene over øynene når de er redde?

Hver vår må jeg nemlig rydde opp etter froskeinvasjon i dammen. Prøver å fange flest mulig, og omplassere dem til egnet leveområde. Men en del går nødvendigvis i makuleringsmaskinene. Ikke veldig hyggelig..

Mulig det var kjertelgreiene som gjorde at han begynte å sikle så enormt da? Null skumming og andre "bivirkninger" annet enn at han siklet enormt. 

Åh, nå fikk jeg dårlig samvittighet for alle froskene setteren har tatt :( Det er desverre vanskelig å unngå med mindre jeg går med han klin inntil meg, og det gjør jeg aldri i marka. Plutselig sitter det en frosk der, og plutselig gjør den ikke det :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, Belgerpia said:

Blindinger er jo en fellesbetegnelse på klegg. Flekkflue, regnklegg, kuklegg osv.
Ekle ekle ekle kryp, som biter ****** hardt.
Til orientering - Centaura fungerer helt glimrende til å holde alle disse borte vekk.

Kan godt hende det er en fellesbetegnelse i andre steder av landet, selv om jeg ikke finner noen særlig gode resultater på det. Jeg mener at klegg er fellesbetegnelsen på klegg :P Og at blinding er navnet vi iallefall har brukt på én spesiell fluejævel som biter, nemlig den lydløse og fargerike eklingen. Den vanlige plagsomme nordnorske kleggen lager lyd og er mer avlang, gråaktig... Altså konkluderer jeg med at flekkflue = blinding.

 

EDIT: Til froske/padde-diskusjonen, så tenker jeg bestandig på at amfibier er en utrydningstruet dyregruppe globalt -- og jeg ville reddet alle frosker og padder jeg hadde kunnet om jeg hadde de i nærområdet! <3 De er viktige for økosystemene, men taper kampen mot habitatødeleggelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christine skrev:

Mulig det var kjertelgreiene som gjorde at han begynte å sikle så enormt da? Null skumming og andre "bivirkninger" annet enn at han siklet enormt. 

Åh, nå fikk jeg dårlig samvittighet for alle froskene setteren har tatt :( Det er desverre vanskelig å unngå med mindre jeg går med han klin inntil meg, og det gjør jeg aldri i marka. Plutselig sitter det en frosk der, og plutselig gjør den ikke det :aww: 

Høres ut som frosk, ja. 

Nei, det er ikke noe hyggelig, men det er jo ikke til å unngå når de kryr overalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Aldri les om båndtvang, hunder som dreper vilt og om ulvedebatten før leggetid, det skaper merkelige drømmer :aww: 

Sitat

Leide hytte i forbindelse med stevne, og hytta var langt inn i skauen. Ei venninne skulle lufte sine hunder om natta, og klarte å slippe ut mine to, samt ei annen venninne sine to hunder, og istedenfor å si fra så gikk hun bare å la seg. Våknet senere på natta og vi fikk panikk siden det var midt i en skummel skog og hundene var søkk borte. Tiden gikk, også dukket hundene opp innimellom. Veldig merkelig atferd på de, sånn type sky og sint. Fikk etterhvert fanget de inn, og da oppdaget vi at alle hundene var dekt i blod. Setteren som er hvit var rød rundt munnen og ellers på kroppen. Ingen tvil - her hadde de fire drept noe. Vi turte ikke å gå ut i den store, skumle skogen for å finne ut hva de hadde drept, og ble redde fordi hvis noen fant det dyret kom de til å skjønne at det var våre hunder siden det var eneste hytte i området. Hva ville hende med hundene da?

Plutselig hørte vi noen lyder, og i det fjerne skimtet vi at det kom noen. Enda større panikk, for viste det seg at det var flere, og at alle hadde våpen! Nå ville hundene bli skutt tenkte vi. Husker ikke helt hva som hendte i mellomtiden, men da jegerne endelig kom frem til hytta var de så glade for å se hundene. Det viste seg at det hadde vært en svær og skummel ulv i området over en lengre periode, og at jegerne skulle skyte den. De hadde sittet rundt bålet for å diskutere og å legge en plan da våre fire hunder plutselig hadde kommet løpende og satt seg i ring rundt bålet de også. Senere på natta dukket ulven opp i det fjerne, og våre fire hunder hadde satt avgårde, ringet den inn og så drept den. Jegerne hadde ikke sett så tøffe hunder før, og var utrolig stolt og imponert over hundene våre. Enden på drømmen var at hundene våre ble hyllet som lokalhelter :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Belgerpia skrev:

Blindinger er jo en fellesbetegnelse på klegg. Flekkflue, regnklegg, kuklegg osv.
Ekle ekle ekle kryp, som biter ****** hardt.
Til orientering - Centaura fungerer helt glimrende til å holde alle disse borte vekk.

Hvor får en kjøpt dette? Og noen nevnte at de bruker det på hunden- er det også mulig?

Jeg er så utrolig allergisk mot klegg. Og i år synes jeg de er utrolig mye ekle dyr ute..men det er enten det og en kjølig tur, eller motsatt mindre ekle dyr men alt for varmt... sommeren er noe møkk egentlig.

Gleder meg til høsten, men synes det er trist at det allerede begynner å bli mørkt om kveldene...sommeren på hell

Vi har vært hos dyrlegen idag, Prima er fremdeles feit, for nå mente dyrlegen at hun var normal...

Er det vanlig at de skal holdes i ro den dagen de blir vaksinert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...