Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli!


Teserere
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg døøør Skilt ved fødselen:  

Alvin er nå røntget med HD:A og AD: 0  Nå trenger jeg hvertfall ikke å ha det i bakhodet videre framover i treninga 

Koselig kveldstur med gutta i dag og siden det er få jakthunder her så tåler dere vel et bilde av de flotte gutta mine. 

Posted Images

30 minutter siden, SFX skrev:

Det har ikke vært vær etter mine preferanser siden april her heller. Så... Det handler som sagt heller ikke bare om hva jeg trives med; det handler om hva jeg blir dårlig av. 

Og noen blir dårlig når det er kaldt og/eller vått.

 

Klesvask 1 er hengt opp til tørk ute, vask nr 2 er satt på. Bok nr 2 på 3 dager er ferdiglest, så da får jeg vel se om jeg ikke finner en til da. Duverden så deilig det er å lese fordi jeg har lyst og det jeg har lyst, istedenfor fagbøker fordi jeg må :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Og noen blir dårlig når det er kaldt og/eller vått.

 

Klesvask 1 er hengt opp til tørk ute, vask nr 2 er satt på. Bok nr 2 på 3 dager er ferdiglest, så da får jeg vel se om jeg ikke finner en til da. Duverden så deilig det er å lese fordi jeg har lyst og det jeg har lyst, istedenfor fagbøker fordi jeg må :D 

Åh, det gleder jeg meg sånn til å! Bare et halvår igjen :D Bokhylla er full av godbiter jeg har kjøpt til senere siste halvannet året :P Hva har du lest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Teserere skrev:

Åh, det gleder jeg meg sånn til å! Bare et halvår igjen :D Bokhylla er full av godbiter jeg har kjøpt til senere siste halvannet året :P Hva har du lest?

Nå har jeg lest de to første bøkene i serien De syv søstre, av Lucinda Riley. Nå funderer jeg på å starte på Jeg er Pilegrim, av Terry Hayes.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kaisen skrev:

Siden jeg ikke var "hyggelig" nok med hunden min forrige gang det var varmt, så bestemte jeg meg for å være det i dag, så vi gikk tur i 15 min. Hun døde nesten så jeg er fortsatt overbevist om at hun tåler varme heller dårlig.:P Til og med den store, svarte labradoren til mamma på 10 år takler varmen bedre.

Gleder meg til å gå løs med barbermaskinen neste vår:lol: selvom det betyr en stk sint samboer.

Og siden det er søndag - ukas kjedeligste dag, så har jeg vært på plantasjen å kjøpt noen blomster. Bare synd uteområdet vårt aldri blir fint siden alt må hundesikres med grønne kompostgrinder...

Klipping av pels er nok ikke nødt å hjelpe i det hele tatt. Hunder svetter ikke gjennom huden på samme måte som oss. 

Klipp/barber potene godt, klipp bort pelsen på magen, og så gir du henne godt kaldt vann å drikke samt du avkjøler poter og mage med kaldt vann. Pass på at du unngår å gå på særlig grus, asfalt (spesielt asfalt) eller svaberg og lignende. Er det veldig varmt, så trenger de ikke særlig tur. En hund kan fort bruke ei uke på å klimatisere seg på varme for å få lik ytelse. I tillegg øker du utholdenheten hennes på vinteren slik at hun er i god form, for da tåler de varme bedre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Nå har jeg lest de to første bøkene i serien De syv søstre, av Lucinda Riley. Nå funderer jeg på å starte på Jeg er Pilegrim, av Terry Hayes.

Anbefaler også den siste boken i serien De syv søstre :) den er like god som de to første, og man får mer innblikk i hele søster historien! Gleder meg til de neste bøkene for å si det sånn :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Line skrev:

Nå har jeg lest de to første bøkene i serien De syv søstre, av Lucinda Riley. Nå funderer jeg på å starte på Jeg er Pilegrim, av Terry Hayes.

Jeg er pilegrim står i bokhylla mi!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Snoffe skrev:

Anbefaler også den siste boken i serien De syv søstre :) den er like god som de to første, og man får mer innblikk i hele søster historien! Gleder meg til de neste bøkene for å si det sånn :D

 

De hadde ikke fått inn pocketutgaven i butikken jeg var på i går enda, men det blir :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men [emoji38][emoji38][emoji38] Den planten så litt stusselig ut - men uttrykket på Casper er jo kostelig [emoji38] Og mer har jeg ikke å bidra med... 
Måtte flytte inn igjen - det ble kaldt i lufta da sola gikk ned gitt! Ikke HELT sommer ennå :aww: 

[emoji16] ja ok den er litt stusselig egentlig, men har ikke hjerte til å kaste den [emoji23] Får prøve å binde den opp, også kan den bo på badet sammen med plastikk kaltusen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Det har ikke vært vær etter mine preferanser siden april her heller. Så... Det handler som sagt heller ikke bare om hva jeg trives med; det handler om hva jeg blir dårlig av. 

Du har helt sikkert vurdert det, men om du blir dårlig av varmen så kanskje en investering i AC hadde vært noe? Det blir veldig varmt i huset her hos mamma også og hundene hadde ikke hatt det så godt om det ikke var for en terasse med mye skygge og litt trekk, så jeg skjønner at du synes det er frustrerende. Jeg derimot liker sola og synes det er lettere å takle den lange vinteren hvis vi har hatt en fin og varm sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koser meg glugg ihjel under parasollen på verandaen, har sittet der siden i morges og skal snart ut igjen. Sara har vært på besøk og vi har spist is. Sara påsto at hun så en måse som sprella med beina mens den fløy, hun ser så mye rart bestandig. 

@SFX har du prøvd å sitte med beina i en balje kaldt vann? Det pleier å hjelpe når jeg svetter meg ihjel. Isbiter i en plastpose tulla inn i et håndkle rundt nakken er også bra.

Ut å lese mer under parasollen! Jeg tror jaggu at jeg tar litt mer is.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Så sjelden vi har så flott vær her så akter jeg å nyte hvert sekund av det :D 
Men med den temperaturen som var tidligere i dag så skjønte jeg raskt at det ikke var noe særlig hundevennlig vær. Så han har fått hjeretrim og fått gå kun der det er gress for å tisse. Så får han heller få lengre tur senere i dag. 

For vår egen del tok vi kajakken med til vannet jeg gikk tur ved i går og brukte halvannen time der. Det varlitt vind der, så det var deilig :D 
På vei hjem fant vi ut at vi skulle kjøpe softis og kjørte forbi et bygg hvor man kan se målt temperatur. 35 grader i sola :blink: Da ble vi enda litt mer glad for å bo nær sjø :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

25 minutter siden, Lola Pagola skrev:

emoji16.png ja ok den er litt stusselig egentlig, men har ikke hjerte til å kaste den emoji23.png Får prøve å binde den opp, også kan den bo på badet sammen med plastikk kaltusen.

:lol: Bo på badet med en kompis blir nok bra :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Siri said:

Hørte ikke hva du sa... :P 

Det er alderen det, Siri :P 

2 hours ago, Siri said:

Livet blir litt enkler når man liker det man gjør :P 

Uten tvil! Jeg liker puddel da, det er enkelt. Pelsstell er bare kjedelig :aww::P 

Men nå er hun ferdig! Og hun er så søt når hun er nystelt at det er nesten så jeg vurderer å stelle henne oftere :teehe: 

Hun må ha ørene sine i strikker, for pelsen hennes er så fjonete at det ser ut som hun går med øreklokker om jeg ikke fanger og samler det :lol: 

2 hours ago, Siri said:

Så da har du resultatet? :D 

Nei, jeg tester til uka, tenker jeg :P 

1 hour ago, Line said:

Og noen blir dårlig når det er kaldt og/eller vått.

*rekke opp hånda* 

I følge yr.no, så har været vært sånn de siste 30 dagene: Snittemperaturen var 14,6 grader, 0,5 grader under normalen. Høyeste temperatur var 26,7 grader (1. juli), og laveste var 4,0 grader (27. juni). Samlet nedbør var 47,6 mm. Mest nedbør på ett døgn var 14,5 mm (17. juli) målt kl 7 (kl 8 sommertid) for siste 24 timer.

Høyeste temperatur var 26 grader, og det er 3 uker siden. Noen dager før det var det 4 grader. Denne sommeren her har ikke vært spesielt artig for revmatismen min med alle svingningene det har vært i temperaturen, det har faktisk vært den verste og lengste perioden jeg har hatt på 10 år, og nå har jeg kanskje, kanskje, kanskje 2 fine høstmåneder som oppladning til et kaldt, vått og mørkt halvår. Det er leit at folk sliter i varmen, men det forhindrer meg ikke i å nyte den ene og andre dagen med sommertemperaturer vi har innimellom :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Krutsi skrev:

Klipping av pels er nok ikke nødt å hjelpe i det hele tatt. Hunder svetter ikke gjennom huden på samme måte som oss. 

Klipp/barber potene godt, klipp bort pelsen på magen, og så gir du henne godt kaldt vann å drikke samt du avkjøler poter og mage med kaldt vann. Pass på at du unngår å gå på særlig grus, asfalt (spesielt asfalt) eller svaberg og lignende. Er det veldig varmt, så trenger de ikke særlig tur. En hund kan fort bruke ei uke på å klimatisere seg på varme for å få lik ytelse. I tillegg øker du utholdenheten hennes på vinteren slik at hun er i god form, for da tåler de varme bedre :) 

Både poter og mage er barbert fra før av..

Nei, jeg var jo redd for en stk understimulert hund som hang i tapeten, men hun er jo helt slått ut i denne varmen. I dag har vi bare gått to små tisserunder, så får hun en lenger i kveld når det er kjøligere tenker jeg. Her vi bor er det jo bare asfalt, men prøvde å gå barbeint selv tidligere uten at det var spesielt varmt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå jeg skulla hatt ferie. Vi har bodd utendørs denne helga :) dvs jeg og hundene - gubben har vakt stakkars. Innendørs absolutt hele helga. Drar kl 07 om morran og hjemme sent på kvelden og får sovet noen timer med bakvakt-tlf på natbordet.  Vakt betyr også at jeg må opp tidlig siden han vekker hundene i otta og valpene da hyler etter frokost. Og da rekker jeg en del...

Så i dag var Lotta ferdigklippet med sommerfrisyre kl 09  :P,(hjelpes så mye pels hun hadde egentlig....) deretter fikk kjøkkenet gjennomgå før jeg dro ut med Lotta og Nova på tur til Estenstadhytta med venninne og hennes hund. Hjem og spise litt og fore valper igjen og litt klesvask osv før ny tur ut til Kobberdammen så hundene fikk bade. Dvs tre av hundene. Frk Diva ble hjemme. Datter orket ikke en time med vask og føn i ettermiddag... hun hadde brukt 40 min på pelsstell allerde i dag, og fant bla en motbydelig flott på Diva (så i morra blir det til vet og kjøpe bravecto). Lotta drar som rakkern fra bilen til vannet  (1 km i unnabakke)- hun VET at hun skal bade. Og drar meg nesten uti vannet.. Lita er like gal.  Nova vasssa litt og ble litt mer husvarm etterhvert. Til slutt løp hun i byks etter pipeball i vannet og havna dermed på dypet og MÅTTE svømme noen tak :D. Satser på varme ettermiddager fremover med mange muligheter for svømmetrening for Nova spesielt. 

20228826_10154557486996761_8294341756812816034_n.jpg.3df558815853688f7a90a3a61633085e.jpg20228763_10154557487201761_8071804438106737866_n.jpg.7e769f57b6e389cc3e546e93558e8e9e.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

I går var vi på slektstreff på familiehytta, og igjen så er jeg så fornøyd med hundene mine. Masse folk, barn som løp rundt, flere hunder og generelt høyt aktivitetsnivå rundt hytta. Bandt fast mine hunder til en busk, og der lå de i ro hele tiden sett bort fra lufteturer, bading osv. Det er slike "resultater" som er absolutt viktigst for meg :ahappy: Og noe som gjorde godt - ingen som slengte bort grillmat, og absolutt ingen kommentarer på hvor viktig lederskap er, og hvordan man praktiserer det! :lol: (Det siste skal kjæresten min få æren for etter en ærlig kommentar på det i fjor :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde min egen vri på bulgursalat, og det ble så godt! Har masse igjen så det blir lunsj i morgen og sikkert til kvelds i dag hvis jeg blir sulten igjen :D

Casper har gått ut og inn i hele dag. Tror han har lyst på en tur, men vi får se senere ikveld om vi ikke rusler en runde. 

Når vi er så mye ute i hagen, og leker endel med han igjennom hele dagen så gidder jeg ikke bry meg om å gå lange turer. De kan vi heller spare til når vi ikke orker å være i hagen hele dagen. Frem til da kan jeg like gjerne være litt på lading :)

Er bare glad jeg har kommet så lang mentalt at jeg klarer det. Har tatt meg over et år å komme dit jeg er i dag når det kommer til hundeholdet. Vi går kanskje færre turer enn før, men de vi går er mye bedre enn hva alle turene før var. Jeg er generelt mye bedre, og suprise, suprise Casper klarer seg! Hvem hadde trodd det :P ikke jeg i hvertfall :lol:

 

 

Jeg liker alle årstidene, men når det er varmt så er jeg "bare" sliten da slipper jeg alle smertene i musklene og leddene. Som igjen gjør at jeg blir stiv og sliter med å bevege meg ordentlig. Høst og vinter er fantastisk det altså, men smertene er jeg ikke veldig begeistret over. Med en gang det blir kaldere enn 20 grader så har jeg masse smerter, smerter=sliten, sliten+sliten=fryktelig sliten. 

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
39 minutter siden, enna skrev:

Det er nå jeg skulla hatt ferie. Vi har bodd utendørs denne helga :) dvs jeg og hundene - gubben har vakt stakkars. Innendørs absolutt hele helga. Drar kl 07 om morran og hjemme sent på kvelden og får sovet noen timer med bakvakt-tlf på natbordet.  Vakt betyr også at jeg må opp tidlig siden han vekker hundene i otta og valpene da hyler etter frokost. Og da rekker jeg en del...

Så i dag var Lotta ferdigklippet med sommerfrisyre kl 09  :P,(hjelpes så mye pels hun hadde egentlig....) deretter fikk kjøkkenet gjennomgå før jeg dro ut med Lotta og Nova på tur til Estenstadhytta med venninne og hennes hund. Hjem og spise litt og fore valper igjen og litt klesvask osv før ny tur ut til Kobberdammen så hundene fikk bade. Dvs tre av hundene. Frk Diva ble hjemme. Datter orket ikke en time med vask og føn i ettermiddag... hun hadde brukt 40 min på pelsstell allerde i dag, og fant bla en motbydelig flott på Diva (så i morra blir det til vet og kjøpe bravecto). Lotta drar som rakkern fra bilen til vannet  (1 km i unnabakke)- hun VET at hun skal bade. Og drar meg nesten uti vannet.. Lita er like gal.  Nova vasssa litt og ble litt mer husvarm etterhvert. Til slutt løp hun i byks etter pipeball i vannet og havna dermed på dypet og MÅTTE svømme noen tak :D. Satser på varme ettermiddager fremover med mange muligheter for svømmetrening for Nova spesielt. 

20228826_10154557486996761_8294341756812816034_n.jpg.3df558815853688f7a90a3a61633085e.jpg20228763_10154557487201761_8071804438106737866_n.jpg.7e769f57b6e389cc3e546e93558e8e9e.jpg

 

Hun er så søt! :wub:  Men for en motor i den lille tutta der :lol:

26 grader og vi sitter fortsatt ute. Deilig! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Det er alderen det, Siri :P 

Pft... Jeg hører som en ehhhhhhh... 50-åring *fnys*

1 time siden, 2ne skrev:

Uten tvil! Jeg liker puddel da, det er enkelt. Pelsstell er bare kjedelig :aww::P 

Men nå er hun ferdig! Og hun er så søt når hun er nystelt at det er nesten så jeg vurderer å stelle henne oftere :teehe: 

Hun må ha ørene sine i strikker, for pelsen hennes er så fjonete at det ser ut som hun går med øreklokker om jeg ikke fanger og samler det :lol: 

Det er lite som slår en nystelt hund altså :D 

1 time siden, 2ne skrev:

Nei, jeg tester til uka, tenker jeg :P 

Bra :D 

1 time siden, 2ne skrev:

I følge yr.no, så har været vært sånn de siste 30 dagene: Snittemperaturen var 14,6 grader, 0,5 grader under normalen. Høyeste temperatur var 26,7 grader (1. juli), og laveste var 4,0 grader (27. juni). Samlet nedbør var 47,6 mm. Mest nedbør på ett døgn var 14,5 mm (17. juli) målt kl 7 (kl 8 sommertid) for siste 24 timer.

Høyeste temperatur var 26 grader, og det er 3 uker siden. Noen dager før det var det 4 grader. Denne sommeren her har ikke vært spesielt artig for revmatismen min med alle svingningene det har vært i temperaturen, det har faktisk vært den verste og lengste perioden jeg har hatt på 10 år, og nå har jeg kanskje, kanskje, kanskje 2 fine høstmåneder som oppladning til et kaldt, vått og mørkt halvår. Det er leit at folk sliter i varmen, men det forhindrer meg ikke i å nyte den ene og andre dagen med sommertemperaturer vi har innimellom :) 

Jeg er jo ikke sommerfanatiker, men jeg liker da sommeren også liksom, men når man fortsatt langt uti juli går og venter på at sommeren skal starte, da har den ikke vært strålende så langt :lol: 

46 minutter siden, Stine skrev:

Urutinert :lol:

FB_IMG_1500833437264.jpg

Ævvvv! Det der er så skrekken altså :o 

Vi har gått oss en god runde i kveld - men typisk nok måtte vi jo møte på familien Ull - og da maser jo Willy seg helt ut stakkars. Det ble varmt for ham på slutten for å si det sånn. 
20232057_1819393191421215_8457266074641176088_o.jpg?oh=f8942e24fe60a5c97b2c728330aab9ef&oe=59F2169B

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen! Trodde jeg skulle komme til kjølig vestlandsvær men bommet der gitt! Så nå står viften på også har jeg åpnet 4 vinduer så det blir levelig etterhvert. 

En liten stopp for litt valpekos på vei hjem :ahappy:

20170723_184114.thumb.jpg.c7b7fb1edf566fe535a21f9fc3b2bf32.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, *Kat84* said:

Hun er så søt! :wub:  Men for en motor i den lille tutta der :lol:

26 grader og vi sitter fortsatt ute. Deilig! :D 

Ja hun holder tritt ? I dag har hun gått nærmere en mil sammenlagt, på tur. Og herja i hagen m Diva, og i vannet. Hun trenger MYE mat?. Så etter all aktiviteten i dag blir det et måltid ekstra. 

AN så leke-krangler hun og Lotta om en ball... 

IMG_3848.thumb.JPG.b020f257e0436e7c689d60f870a55e49.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
4 minutter siden, enna skrev:

Ja hun holder tritt ? I dag har hun gått nærmere en mil sammenlagt, på tur. Og herja i hagen m Diva, og i vannet. Hun trenger MYE mat?. Så etter all aktiviteten i dag blir det et måltid ekstra. 

AN så leke-krangler hun og Lotta om en ball... 

IMG_3848.thumb.JPG.b020f257e0436e7c689d60f870a55e49.JPG

:lol:

Det er ikke så lenge siden Sjef slutta å spise halvannen kg fordelt på to måltider pr dag. Nå er han mett og fornøyd etter ca 800 gram :P

Men de vokser jo så fort at man nesten kan høre at det knirker underveis :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...