Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli!


Teserere
 Share

Recommended Posts

På 16.7.2017 at 8:55 PM, Symra&Pippin skrev:

Aha. Jeg lurte på om det var bare pungen som endret størrelse, men da vet jeg litt mer om mannlig utstyr. :aww:

 

Hm kanskje det bare er pungen? Nå ble jeg usikker, men Casper får iallefall bittesmå (feil å si søte) baller på kalde vinterdager, mens på varme sommerdager dingler de som kirkeklokker... huden "utvider" ser vel og, men selve steinene blir vel og mindre, trekker seg sammen?

(mulig dere har kommet frem til et svar på dette mysteriet allerede da, har falt av akkurat-nå lasset litt for tiden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg døøør Skilt ved fødselen:  

Alvin er nå røntget med HD:A og AD: 0  Nå trenger jeg hvertfall ikke å ha det i bakhodet videre framover i treninga 

Koselig kveldstur med gutta i dag og siden det er få jakthunder her så tåler dere vel et bilde av de flotte gutta mine. 

Posted Images

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Hm kanskje det bare er pungen? Nå ble jeg usikker, men Casper får iallefall bittesmå (feil å si søte) baller på kalde vinterdager, mens på varme sommerdager dingler de som kirkeklokker... huden "utvider" ser vel og, men selve steinene blir vel og mindre, trekker seg sammen?

(mulig dere har kommet frem til et svar på dette mysteriet allerede da, har falt av akkurat-nå lasset litt for tiden).

Ja, at pungen endrer størrelse visste jeg. Pippin har en stein som er større enn den andre. Det liker jeg såpass dårlig at vi skal til vet med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Hm kanskje det bare er pungen? Nå ble jeg usikker, men Casper får iallefall bittesmå (feil å si søte) baller på kalde vinterdager, mens på varme sommerdager dingler de som kirkeklokker... huden "utvider" ser vel og, men selve steinene blir vel og mindre, trekker seg sammen?

(mulig dere har kommet frem til et svar på dette mysteriet allerede da, har falt av akkurat-nå lasset litt for tiden).

 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Ja, at pungen endrer størrelse visste jeg. Pippin har en stein som er større enn den andre. Det liker jeg såpass dårlig at vi skal til vet med det første.

Testiklene skal vel ikke endre størrelse, men de trekkes opp og "inn" mot kroppen når det er kaldt for å holde varmen, og slippes ned ved varme. Nettopp fordi testiklene trenger idealvarmen sin for at sædcellene skal overleve ;) 

 Når det gjelder testikler, så er det helt normalt på mennesker i alle fall at ene testikkelen er større enn den andre.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

 

Testiklene skal vel ikke endre størrelse, men de trekkes opp og "inn" mot kroppen når det er kaldt for å holde varmen, og slippes ned ved varme. Nettopp fordi testiklene trenger idealvarmen sin for at sædcellene skal overleve ;) 

 Når det gjelder testikler, så er det helt normalt på mennesker i alle fall at ene testikkelen er større enn den andre.. 

Men snakker du om selve steinen da, eller pungen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Siri said:

Noen som husker den gangen vi bare hadde NRK Radio - og reiseradioen om sommeren sendte ut slike etterlysninger etter folk som var på ferie, noe a la "Kan Ola Nordmann ta kontakt med heimen - din mor er død"... Tenk noe så skrekkelig??? Og det var jo faktisk mange slike meldinger i løpet av sommeren. Jeg ble minnet om det av noen svensker som hadde hørt om dette :lol: Noen ting har liksom blitt bedre med årene egentlig :lol: 

Reiseradio'n! DA var det ferie altsaa! :ahappy: (skriver fra jobb pc og de hakke vokalene vaare her junaiten)
Det minner meg om ferie paa hytta i Rendalen :heart:
Men slike brutale meldinger fikk aldri jeg med meg. Like greit egentlig :lol:


...er kl 23.41 hos dere, og 16.41hos meg og jeg er paa jobb. Ti minutter til og saa er det hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Men snakker du om selve steinen da, eller pungen? 

Steinene er normalt i ulik størrelse. Men det skal sies, jeg vet mest om menneskekroppen. Men jeg antar det er noget likt hos hund :P 

pungen hjelper steinene om å trekke seg opp og ned for å justere temperatur :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Krutsi skrev:

Steinene er normalt i ulik størrelse. Men det skal sies, jeg vet mest om menneskekroppen. Men jeg antar det er noget likt hos hund :P 

pungen hjelper steinene om å trekke seg opp og ned for å justere temperatur :) 

Hva du vet om testikler! :teehe:

Vi skal til veterinær med det første av flere årsaker, så da blir balla sjekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

:lol:  Ja du kan tro du... :lol: 

Du har virkelig noe å jobbe med i avlen når det kommer til sangstemme på salukiene :aww:  

Pfffft....har jeg ikke det, de synger så vakkert atte, man må bare forstå det :sleep: Vi tar gjerne en sang sammen i bilen vi (aoooooo), og får beundrende blikk (:blink:) fra de som kjører forbi :D 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for stor hage. Hvert år tenker jeg at i år skal jeg jobbe jevnt og trutt fra tidlig på våren sånn at ting ikke blir overveldende, Akkurat nå står minst halve hagen fullstendig urørt, jeg har ikke gjort en dritt der! (Øøøø, det skulle nå ha tatt seg ut). Det vokser meg helt bokstavelig over hodet! Hadde det vært viltvoksende blomstereng så hadde det da vært greit, men vi snakker brennenesle, skvallerkål og skogskjegg, helt bort til nabogrensene på to kanter og langs veien på en annen kant! De fleste naboene er to personer, og de fleste har mindre hage enn meg. De er også stort sett hageentusiaster med pyntelige utearealer. Hyl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slo meg akkurat at å male hvitt i stua mens Glam virvler rundt her inne kanskje ikke er så strategisk.

Vel, det meste av Glam sitter i ro ved siden av meg, men flere deler av ham virvler rundt. Det kan få natta på seg til å lande, gå over med støvsuger, også maler jeg i morgen. Den døra går ikke noen vei. Håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tydeligvis ikke å lage bare litt mat jeg.. :huh:

Plukka opp en pakke kjøttdeig fra frysern og tinte, og fant en pakke tacokrydder i skapet. Da ble det taco-ish til middag! Men noe må man ha til det, så da fant jeg tak i ris. Og så dukka det opp en halv agurk i kjøleskapet, som ble et fint tilskudd i tacoish'en! Og så viste det seg at det siste av mais ble brukt her om dagen, så det var en bolle med salatrester i kjøleskapet! Så det ble brått taco-wok :teehe:Sikker på at det var 160 porsjoner der, og jeg har spist 60 av de.. :lol: 

Mett.no! 

 

Nå vaske opp litt kjapt, og så finne senga.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

@SFX Beklager at det ble utelukket, men skrev at jeg første gang tok kontakt for 2 mnd pluss siden. Har ikke store problemer med det i det hele tatt, bare ser på det som en fordel med skriftlig kontakt helt i begynnelsen, spesielt når det er planer såpass langt frem i tid som det er her. Men takk for svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Hva du vet om testikler! :teehe:

Vi skal til veterinær med det første av flere årsaker, så da blir balla sjekket.

Hahhaa man må jo vite mest mulig for å ta vare på mannens best mulig ;) 

evt så kan vi skylde på de to somrene jeg jobbet på legekontor :lol: et av mine kleineste jobbminner var da jeg måtte være ekstrahånd (bokstavelig talt) og holde unna den ene testikkelen på en mann mens en lege skulle gjøre noen undersøkelser på den andre ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utslitt jeg...har hatt en skikkelig travel natt der jeg har løpt rundt med masse stress, tror det handlet om noe uriktig dokumentasjon i noen hundepapirer. Husker ikke helt lengre men slitsom var det vaffal :wacko: Da er det mye hyggeligere å våkne med en god kopp kaffe og planlegge helgens rally-boot camp. Vi er en gjeng som skal terpe nye skilter denne helgen - gleder meg :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk* Fortsettelsen av mine språkproblemer med det norske helsevesen på torsdag er som følger: I dag ringte damen fra Ullevål meg opp (hun skulle ringt på fredag, men fredag - tirsdag, samma det vel) og sa hun hadde lagt igjen beskjed til legen om at jeg ville flyttes til Ahus. Eh nei.. Det var ikke det jeg sa. Jeg sa at jeg skulle vært på en halvtårs kontroll på Ahus, mellom den kontrollen jeg var på på Ullevål i vinter og den jeg skal på i høst, og den skulle Ullevål henvist, men Ahus har ikke fått en henvisning. Jeg skal fortsatt på kontroll på Ullevål, men bare 1 gang i året. Det skal være to kontroller i året. Den andre kontrollen skal være på Ahus. Jeg skjønner at det er vanskelig å forstå.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevnte jo for litt siden at bror og mor til vår hund ble avlivet fordi de beit. Nå har det også kommet frem at den ene søsteren har bitt eieren sin. Jeg kjenner jeg blir skikkelig nervøs av dette her altså.

Jeg tror virkelig ikke at hun kunne bitt oss, men det har vel sikkert eierene av de andre også trodd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkeli g drittvær på hytta, 6 grader og regn...Men sola kommer visst imårra så da holder vi ut. 

Jeg aktiviserte Blaze og tantebarn utenfor her med ball, søk og litt lp og så gikk jeg en times tur etterpå og da ble Felix med også. 

Resten av hyttefølget dro nettopp inn til Oppdal for å bade og handle, jeg bestemte meg for å bli igjen her jeg, med sofa og tv for meg selv :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fiiiin dag på jobb!!! Min kollega og jeg har vært på befaring med el-sykkel i Stange i dag, og det er bare sånn herlig, klassisk norsk sommer på Hedmarken, men store, åpne jorder, flotte gårder og masse fine blomster i vegkanten... også spiste vi lunch i Stange sentrum, i strålende sol :ahappy: 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 2ne skrev:

*sukk* Fortsettelsen av mine språkproblemer med det norske helsevesen på torsdag er som følger: I dag ringte damen fra Ullevål meg opp (hun skulle ringt på fredag, men fredag - tirsdag, samma det vel) og sa hun hadde lagt igjen beskjed til legen om at jeg ville flyttes til Ahus. Eh nei.. Det var ikke det jeg sa. Jeg sa at jeg skulle vært på en halvtårs kontroll på Ahus, mellom den kontrollen jeg var på på Ullevål i vinter og den jeg skal på i høst, og den skulle Ullevål henvist, men Ahus har ikke fått en henvisning. Jeg skal fortsatt på kontroll på Ullevål, men bare 1 gang i året. Det skal være to kontroller i året. Den andre kontrollen skal være på Ahus. Jeg skjønner at det er vanskelig å forstå.. 

Helsevesenet snakker visst et helt eget språk, og ikke det samme som oss brukere. Det fikk kontoen min smertelig oppdage i dag, da ei henvisning som skulle vært sendt for en mnd siden ikke var sendt, og jeg måtte betale for en hel og full utredning (privat med offentlig avtale, så med henvisning skulle jeg bare betalt egenandel - men jeg sendte inn skjema til klinikken sjøl så oppdaget det ikke). Jeg mener bestemt at legen sa at nå har jeg sendt henvisning til **** og det skal være i orden. Han sa tydeligvis noe helt annet. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Krutsi skrev:

Hahhaa man må jo vite mest mulig for å ta vare på mannens best mulig ;) 

evt så kan vi skylde på de to somrene jeg jobbet på legekontor :lol: et av mine kleineste jobbminner var da jeg måtte være ekstrahånd (bokstavelig talt) og holde unna den ene testikkelen på en mann mens en lege skulle gjøre noen undersøkelser på den andre ?

Oh joy! Moren min var hjelpepleier (som det het da). En gang skulle hun sette på et urodom eller hva det heter. Hun slet med å få den til å bli sittende på, og sa noe sånt som at "den er så liten sjø". "Det er ingen som har klaga før!" svarte den gamle mannen i senga.

Hvis jeg er veldig flink nå, så får jeg ut fingeren og kjører et hengerlass hageavfall til søppelplassen. Da kan jeg etterpå fylle hengeren med rester etter oppussing som ligger og roter langs en vegg der jeg skal plante en eller annen klatreplante. Og alt det der er bare ett av 469 prosjekter ute. Himla bra at det ikke er 50 grader i skyggen.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, SFX skrev:

Da er Glam badet og fønet henimot tørr, må sikkert ta en runde til etterpå, fukten siger jo utover etter hvert, men 40 minutters føning var mer enn nok for hans tålmodighet. Da hadde han lufttørket i to timer først, etter masse frottering med håndklær. Og dette er mens han mangler myyyye pels. Det forsvant enda mer nå, men det er skrint der, ja. 

Men nå lukter han godt, han har hvite poter og hvitt bryst, jeg fikk vasket snoppen hans skikkelig, og det var nok godt å få av all den døde pelsen for ham. Også ser han lekker ut, som en liten bjønn. Han er alltid verdens fineste bjønn, men det er noe med hvor lekkert det er med nyklippet og nystelt berner, alt av døde hår er borte, og de er bare gullegode. 

Og han sluttet å furte etter en dentastix, så da er jo alt bra. Nå skal jeg mekke hjemmelaget pizza, juhu!

Har jeg drømt, eller fantes det home kit for å lage softis i butikkene i fjor? Jeg så etter det i stad, men fant ikke. Jeg har ofte lyst på softis, skulle gjerne hatt mulighet til å kunne lage hjemme...

Det tenkte jeg at jeg skulle sjekke ut og prøve, skulle bare vente til det passet litt bedre. Og tydeligvis har jeg helt glemt det vekk, for jeg har helt glemt å se etter den softismixen.

Nå skal jeg blogge litt, og så skal jeg bare nyte å ha ferie. Må bare passe på at ferien min ikke blir sånn ferie hvor alle dagene bare forsvinner uti ingenting.

PS: vil gjerne se bilde av den nyvaska bamsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kaisen skrev:

Nevnte jo for litt siden at bror og mor til vår hund ble avlivet fordi de beit. Nå har det også kommet frem at den ene søsteren har bitt eieren sin. Jeg kjenner jeg blir skikkelig nervøs av dette her altså.

Jeg tror virkelig ikke at hun kunne bitt oss, men det har vel sikkert eierene av de andre også trodd...

Hvor gammel er hun?

40 minutter siden, Debbie skrev:

Det tenkte jeg at jeg skulle sjekke ut og prøve, skulle bare vente til det passet litt bedre. Og tydeligvis har jeg helt glemt det vekk, for jeg har helt glemt å se etter den softismixen.

Det er sikkert like greit, for det er jo sjelden har lyst på fem softiser - jeg forsto det som at en lager en stor mengde av den mixen. Bedre å dra på kiosken, hvor de har 15 ulike toppings en kan velge mellom, for det har i hvert fall aldri jeg i hus :D 

40 minutter siden, Debbie skrev:

PS: vil gjerne se bilde av den nyvaska bamsen.

Han er ikke noe pen i dag, nå ser han ut som en loslitt pelskåpe, med dotter stikkende ut i alle retninger. Mer pels løsnet i løpet av natta, så han må snuble over en kam eller to etterpå :D Da vi la oss i natt skulle jeg bare nappe av en løs dott som stakk ut, og endte med en neve full av dotter - og da sto jeg bare og nappet pels fra magen hans, liksom. Jeg har sett bernere med dårligere pels på kroppen enn han har på magen, og nå er til og med magen godt klippet ned for å gi litt luft. Pelsmonster. 

Men han så slik ut etter hovedføningen i går, litt furten enda:

20046678_10158840418235136_8004705805122

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg laget et regneark for dette, hvor jeg regnet ut kilospris og dagskort for hver av hundene på ulike typer fôr og sånt, og sjekket merkene mot vår faste butikk innimellom. Her: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1NNLDwmbxwhxZqruvn6GVUY0zzKvpg86hZJ8u2usy_6E/edit?usp=sharing
    • Du er ikke på villspor såvidt jeg kan se med et kjapt overblikk! Skal man flisespikke så får du jo strømkostnad i tillegg på råfôr ifm fryseplass, men tror ikke akkurat det bikker skalaen. 😂   
    • Hei! Jeg sitter og vurderer råfôring til hunden min da han ikke er fryktelig interessert i tørrfôret sitt. Får også inntrykk av at det er billigere med råfôr i lengden. Dette er noe jeg ønsker å begynne med når han skal over på voksenfôr, men jeg vil regne litt på det først 🤭 Matte er ikke mitt beste fag, så jeg håper noen kan se på regnestykket mitt og se om jeg er helt på bærtur? 😅 Valpen er nå 5 mnd og 12kg, og får p.d.d dette: 160g BritCare Puppy Grain-Free Salmon (80g frokost + 80g lunsj) + 4 SMAAK kjøttboller (ca. 100g) til middag. Dette fungerer veldig bra så langt og han har lagt på seg fint fra han kom hjem til meg. Veterinær er også veldig fornøyd med holdet hans. I følge rasestandard skal voksenvekt være maks 18kg, så jeg tar utgangspunkt i det. Ved voksenalder ville han da fått 170g tørrfor fordelt på frokost og lunsj + 100g SMAAK. Jeg kjøper 12kg sekk til 969kr sekken. 170g daglig i en uke er da ca. 1190g, ganger det med 52 uker og får da ca. 62kg fôr i året. Det er omtrent 6 sekker i året, altså 5814kr. Legger jeg da til prisen for SMAAK kjøttboller så er det 100g daglig, 700g i uka og 36,5kg i året. 36,5x80kr er 2920kr i året, totalsum på 8734kr årlig for fôr. Vomprisen i nærbutikken er som følger: 29,- stk 10 for 219,- 20 for 419,- 3x6kg for 280,- Med utgangspunkt i 18kg voksenvekt skal han da ha 360g i døgnet, ca. 2,5kg i uka eller 131kg i året. Ca. 7598kr i året da, hvis jeg kjøper 1 og 1 pølse, 5738kr hvis jeg kjøper 10 eller 5488,9kr hvis jeg kjøper 20. Jeg kan også få 3x6kg for 280kr, det gjør det jo enda billigere. 18kgx8 = 144kg, 280x8 = 2240kr Er jeg helt på villspor her? 🤪
    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...