Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli!


Teserere
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg døøør Skilt ved fødselen:  

Alvin er nå røntget med HD:A og AD: 0  Nå trenger jeg hvertfall ikke å ha det i bakhodet videre framover i treninga 

Koselig kveldstur med gutta i dag og siden det er få jakthunder her så tåler dere vel et bilde av de flotte gutta mine. 

Posted Images

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Ingen funn hos vet...mistenker forallergi så må kutte ut alt av godbiter og tyggebein foreløpig. Det gir oss et stort problem når vi går fra henne siden hun lager et heeeelsikke hvis hun ikke får fryst kong med leverpostei. Må være opptatt med noe når vi skal gå. Men men. Finner vel en løsning på det også

Veit Spesific har våtfôr beregnet på hunder med fôrallergi. Kan det være ett alternativ å fryse i kong?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Kaisen skrev:

Ingen funn hos vet...mistenker forallergi så må kutte ut alt av godbiter og tyggebein foreløpig. Det gir oss et stort problem når vi går fra henne siden hun lager et heeeelsikke hvis hun ikke får fryst kong med leverpostei. Må være opptatt med noe når vi skal gå. Men men. Finner vel en løsning på det også

Jeg bruker RC hypoallergenic våtfôr i kong til min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Bjornal skrev:

@SnoffePrøvd blosporpulver over maten og litt glovarmt vann over og la det stå å godgjøre seg litt? Alternativt så har provit (tror jeg) en "smaksforsterker" for mat som man kan strø over maten.

Nei, har ikke prøvd det. Vet du hvor man får kjøpt det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det Lady sin tur til å ikke ha helt god mage, så etter et par turer ut i natt og ganske lite søvn pga urolig hund, så sendte jeg melding på jobb om at jeg må avspasere i dag, for jeg klarte ikke å stå opp når det var på tide å gå på jobb. Like greit at det er så og si ingenting å gjøre på jobb for tiden, ferietiden har slått til selv om sommerværet ikke er helt på plass. 

Når jeg endelig våknet i dag så kom jeg på at det kan jo være at jeg ikke blir helt trodd på at det var Lady som var dårlig, men at de tror jeg har sittet oppe og sett første episode av GOT :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Nei, har ikke prøvd det. Vet du hvor man får kjøpt det?

 

https://www.hundsomhobby.no/blodpulver.html - Blodpulver
https://www.hundsomhobby.no/provit-appetittvekker.html - Provit appetittvekker

Har også brukt Provit sin frysetørka vom og knust over maten; https://www.hundsomhobby.no/provit-frysetorket-vom-100-gr.html

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bjornal skrev:

https://www.hundsomhobby.no/blodpulver.html - Blodpulver
https://www.hundsomhobby.no/provit-appetittvekker.html - Provit appetittvekker

Har også brukt Provit sin frysetørka vom og knust over maten; https://www.hundsomhobby.no/provit-frysetorket-vom-100-gr.html

Takk, skal sjekke det ut!

Akkurat nå, Ingidano skrev:

Mener Midtun zoo har begge deler, sikkert andre dyrebutikker også. 

Supert, da skal jeg ta en tur innom en dag :)

33 minutter siden, Snoffe skrev:

Spist frokost og skulle kikke litt på hønsene, så ser jeg at det brenner i et hus på andre siden av fjellet :o håper det bare var en garasje og at ingen kom til skade!

Var heldigvis en garasje, og ingen ble skadet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom seint hjem i går fra vår Sverige-tur i helgen. Nesten tre hele dager til endes med hundetrening, og Yasmine overrasket med at hun faktisk lekte og hadde drakamp med en fremmed mann :o Stakkars prinsessen er jo neglisjert så det holder. Hun har vel så vidt jeg vet aldri lekt med et fremmed menneske i hele sitt liv, og jeg har ikke lekt veldig mye med henne, jeg heller liksom... men mannen fikk henne etter litt om og men i gang gitt - og hun hadde høye forventninger når hun skulle inn på treningsbanen etter hvert *fnis*. Neida, hun skal overhodet ikke bli noen IPO-hund, men det var jo greit å prøve litt... og vi har hatt en aldeles strålende helg i samvær med både andre nordmenn, svensker, dansker, tyskere, polakker og et par belgere. Riktig internasjonalt. Da jeg kjørte hjem i går, satt jeg og tenkte både på engelsk og på svensk :lol: Man blir fort litt språkforvirret av en slik internasjonal samling :lol: Og vi var et par som tok oss i at vi stod og snakket på engelsk til hverandre... den andre var da svensk :lol: 

Nå er det frihelg denne helgen - og neste, men så er det bare å lade opp til gjeterhundkurs igjen. Ikke mye fritid denne sommeren kjenner jeg :) 

Har vært på befaring i dag, og da jeg kjørte på en grusveg var det noe som lå i vegkanten og sprellet... Jeg bråstoppet for å se hva det var. Der lå det ei katte på rygg med en hareunge i kjeften... etter litt mer sprelling, kom katta seg på beina med hareungen i kjeften og forsvant til skogs :o Den hareungen var nesten like stor som katta faktisk... 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ozzy skrev:

Ba de kappe den av men de ville ikke  :lol:  De bare snakka om å stive av ankelen, men er såpass ung at det skjer ikke med det første. Nesten bedre med tre bein da ass :P

Ja, tenk på Peter Pan, det er ingen aldersgrense for å være sjørøver eller pirat eller lovløs - de bør kunne fikse trestump nå :D

Jeg hadde så mye på tapeten om lørdag at jeg aldri rakk matbutikken, så jeg lurer på om jeg skal dra dit i dag når vi er ferdig med frokost og morgenstell, framfor å gjøre andre ting i huset først. Jeg har seks knekkebrød, jeg tror ikke det holder ut uka..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ozzy skrev:

Ba de kappe den av men de ville ikke  :lol:  De bare snakka om å stive av ankelen, men er såpass ung at det skjer ikke med det første. Nesten bedre med tre bein da ass :P

Tre bein hadde sett rart ut, men det er nå min mening.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Line skrev:

Da har jeg bestilt time for kontroll til Freya. Hun drar tømmer som en profesjonell sagbruker og jeg synes hun har tapt muskler også, så greit å få sjekket ståa. Da gjelder det bare å få badet og klippet henne også før torsdag, for man må jo være nystelt og fin når man skal til legen!

Ellers prøver jeg å bli enig med meg selv om jeg skal bryne meg på soverommet i dag - eller rettere sagt klesskapet...

Pippin må også ha en sjekk snart, men jeg får da aldri tatt den der overhalingen på pels, klør og ører! :lol:

Jeg har vært i byen for å kjøpe en svart "penbukse", jeg skal i begravelse på onsdag. Men hva er det som gjør at man veier 20 kg mer i prøveromsspeil enn i speilene hjemme? :mad: Jeg får se om jeg har noe annet jeg kan bruke. Jeg har sikkert åtte dongeribukser som sitter bra, men det er liksom ikke begravelsesklær.

Det er min tante Dagny som skal begraves, hun var den siste av mine "biologiske" tanter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Hørt om han som hadde så svær *** at når han satt på do så så det ut som at han hadde tre bein?...

Ikke bare hørt om,men sett...takk og lov på litt avstand:|:blink::icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnkiogBonita skrev:

Veit Spesific har våtfôr beregnet på hunder med fôrallergi. Kan det være ett alternativ å fryse i kong?

 

5 timer siden, WelshenNemi skrev:

Jeg bruker RC hypoallergenic våtfôr i kong til min. 

Vi kunne bare gi henne det foret hun allerede går på i 6 uker. Men kan sikkert bløte det opp til grøt-aktig konsistens og smøre det i kongen og putte den i fryseren :) det store spørsmålet er om hun vil ha det:P Hun skal på allergifor og utredning hvis det ikke er noe bedring innen de 6 ukene. Vet så ingenting i mikroskop men bare sånn helt for sikkerhetsskyld så skal hun også behandles for parasitter:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, *Kat84* skrev:

Hørt fra liten gutt på en campingplass i Valdres: 

Oi, den hunden var svær! Det er nesten som at han glemte å stoppe å vokse! 

:lol:

 

Herlig kommentar :lol:

 

 

....har hunder blitt turet og trent, til og med Lykkepillen var skikkelig flink i dag :ahappy:

Etterpå var jeg å "luftet svigermor", hun fikk gjort noen ærend og handlet litt og sett litt på verden etter mye inne etter uhellet hun hadde i slutten av juni. Dagens gode gjerning :) 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kaisen skrev:

Kan noe hjelpe meg?:lol: skal sende inn kvittering fra veterinærtimen og apoteket til forsikringselskapet, men finner ikke ut hvordan jeg gjør det...ser ingen skjema eller lignende. Hun er forsikret i IF..

Midt under den store blå logoen på startsiden så står det "Meld skade" :P

Nå har Glam fått kloklipp, jeg håper det hjalp, han har en eller annen klo som har klikket så irriterende mot gulvet, og jeg trodde de ble klippet godt nok forrige uke, men nå tok jeg enda litt til. Ikke noe blod, og han gikk over stuegulvet uten å klikke nå :P Jeg gredde av en bæsjepose full av pels også, så nå tror jeg han er så flokefri at han kan få et bad. Han lukter ikke helt roser, men har heller ikke blitt badet på tre måneder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...