Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli!


Teserere
 Share

Recommended Posts

I går kjørte jeg tre timer HVER VEI for å komme meg på runderingstrening. Haha, jeg er gal. ?

Fetter og jeg har gått spor i dag. 3,6km med masse terrengskifter og krysning av vei og bekker. Fetter var kjempeflink, og jobbet bra selv da vi passerte turgåere som hadde med seg to hunder. Litt artig å se at å gå spor er mye mer interessant enn fremmede hunder. Flink bisk! ?? Nå skal jeg hjem og begynne på middagen. ? 

 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg døøør Skilt ved fødselen:  

Alvin er nå røntget med HD:A og AD: 0  Nå trenger jeg hvertfall ikke å ha det i bakhodet videre framover i treninga 

Koselig kveldstur med gutta i dag og siden det er få jakthunder her så tåler dere vel et bilde av de flotte gutta mine. 

Posted Images

Akkurat nå, Artemis skrev:

I går kjørte jeg tre timer HVER VEI for å komme meg på runderingstrening. Haha, jeg er gal. ?

Fetter og jeg har gått spor i dag. 3,6km med masse terrengskifter og krysning av vei og bekker. Fetter var kjempeflink, og jobbet bra selv da vi passerte turgåere som hadde med seg to hunder. Litt artig å se at å gå spor er mye mer interessant enn fremmede hunder. Flink bisk! ?? Nå skal jeg hjem og begynne på middagen. ? 

 

Du ER gal du :lol:  litt nysgjerrig på hvor du bor nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hvordan det skal løses å gå tur med ponnien og huskien samtidig? A kan jo ikke håndtere han alene , jeg må også holde . Og Toddy er tross alt husky.

Sorry spam, men han er så søt
a92fdc0e0abd1acfefad26dcf8fdaa7e.jpg

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
45 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Mops/cavalier-blanding faktisk. Fordi alle helseplager hos begge rasene forsvinner i en sånn miks... Har. ikke. ord.

Og så sier blandingsoppdrettere (som de kaller seg selv, jeg synes ikke de fortjener å kalles oppdrettere) at det er de med rene raser som er useriøse og ikke kan en dritt :blink: 


Benyttet sjansen til å teste ut hvordan Sjef reagerte på å gå med sele i dag i tilfellet han trengte tid på seg for å bli vant med sporselen. Han merket den ikke i det hele tatt utenom at båndet var på feil sted så han klarte å få det i øynene og rundt snuten av og til når han snudde på hodet for å kikke seg rundt :P 

Og elles så håper jeg de pakker sammen hele Ironman innen den neste timen, for jeg skal egentlig på ringtrening klokka 17, men målstreken og alt er rett oppi gata her, og jeg har ingen annen vei å komme meg ut på. Innkjørselen ned hit var stengt også i dag. 
Vi får se, utstilling blir det i slutten av måneden uansett om jeg får trent eller ikke, så får det gå som det går :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bananen skrev:

GRRR. Tror dere ikke samme personen har tatt ut klærne jeg hadde i tørketrommelen i vaskeriet og puttet inn sine egne?! GRRR.

Lurer jeg på hvilket vaskesystem dere har... Her har vi Miele og internettbooking så maskinene lar seg ikke starte opp før en viss tid har gått. Kun til den aktuelle brikken vi har. Mulig det ikke gjelder tørketrommelen her siden jeg ikke bruker den. Av vane går jeg alltid ned når jeg veit når vasken er ferdig for å unngå at noen slenger klærne på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mud skrev:

Lurer litt på hvordan det skal løses å gå tur med ponnien og huskien samtidig? A kan jo ikke håndtere han alene , jeg må også holde . Og Toddy er tross alt husky.

Sorry spam, men han er så søt
a92fdc0e0abd1acfefad26dcf8fdaa7e.jpg

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
 

To leietamper på gampen? Så et lengre et til deg og du kan gå bak poden evt andre siden på hesten.. og med beskjed til poden av et eller annet kreativ tankevirksomhet fra loppestativet, så slipper han tauet sitt og trekker seg langt unna hesten ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

To leietamper på gampen? Så et lengre et til deg og du kan gå bak poden evt andre siden på hesten.. og med beskjed til poden av et eller annet kreativ tankevirksomhet fra loppestativet, så slipper han tauet sitt og trekker seg langt unna hesten ;) 

Det er i utgangspunktet planen..

Poden er dyrevant , men ponnien er ikke helt oppdratt og kan småbite etc. Han har vært grei med poden hittil , men han har vurdert å nappe litt i meg. 

Klusset kommer når huskien også skal være med. Sånn tidsplanmessig er det en fordel om jeg kan slå sammen hund og hest, selv om ponnien strengt tatt ikke er vårt ansvar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Det er i utgangspunktet planen..

Poden er dyrevant , men ponnien er ikke helt oppdratt og kan småbite etc. Han har vært grei med poden hittil , men han har vurdert å nappe litt i meg. 

Klusset kommer når huskien også skal være med. Sånn tidsplanmessig er det en fordel om jeg kan slå sammen hund og hest, selv om ponnien strengt tatt ikke er vårt ansvar. 

Du har et dyr i hver hånd, og så slipper du evt huskien hvis det trengs. Og ja, slike søte små kommer til å pøble med deg og ikke poden :lol: 

du kan også oppdra hesten til å ikke få gå foran deg, så går du foran litt til høyre for hesten, med toddy på høyre side av deg, og så får poden gå på venstre side av hesten og leie. Da kan du evt ha med deg en pisk i venstre hånda som du styrer ponnien med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Line said:

Ta dem ut.

Been there, done that ... det nytter ikke verken når jeg gjør det og kan snakke med personen og viser det, liksom. :gaah:

1 hour ago, AnkiogBonita said:

Lurer jeg på hvilket vaskesystem dere har... Her har vi Miele og internettbooking så maskinene lar seg ikke starte opp før en viss tid har gått. Kun til den aktuelle brikken vi har. Mulig det ikke gjelder tørketrommelen her siden jeg ikke bruker den. Av vane går jeg alltid ned når jeg veit når vasken er ferdig for å unngå at noen slenger klærne på gulvet.

Vi har et system der man skriver seg opp manuelt. Man putter på poletter og vasker, så i prinsippet kan hvem som helst ta "din" vasketid uten at det får noen nevneverdig konsekvens. Ufattelig irriterende og det er bare en person som gjør det nå, den andre personen som gjorde det før har tatt hintet, liksom. Men med denne personen går det jææævlig treigt inn uansett hvem som sier ifra eller gjør noe ...

Sukk, jeg savner egen vaskemaskin, men det hjelper ikke å kjøpe en når dusjkabinettet er for langt til at det får plass og det ikke er min leilighet. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Krutsi skrev:

Du har et dyr i hver hånd, og så slipper du evt huskien hvis det trengs. Og ja, slike søte små kommer til å pøble med deg og ikke poden :lol: 

du kan også oppdra hesten til å ikke få gå foran deg, så går du foran litt til høyre for hesten, med toddy på høyre side av deg, og så får poden gå på venstre side av hesten og leie. Da kan du evt ha med deg en pisk i venstre hånda som du styrer ponnien med :) 

Jeg slipper IKKE huskien :geek: Det er sauer og geiter i området.  Da slipper jeg heller hesten :P

 

Huskien er husky. Han går ikke ved siden av meg . Han trekker foran.  Og han kan vimse litt hvis det ikke går fort nok til at han går inn i trekkmodus.  Eventuelt kan jeg bruke grime på han også og ha han ved siden av meg, men han er litt skvetten rundt hester så jeg ser for meg at han bare vil bli gående å steile.  Vi finner vel ut av det på et vis. 

Toddy er jo stort sett bindt fast i meg og ponnien er så liten at den er lett å håndtere for voksne.  Og med hjelp av poden bør det fungere . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Jeg slipper IKKE huskien :geek: Det er sauer og geiter i området.  Da slipper jeg heller hesten :P

 

Huskien er husky. Han går ikke ved siden av meg . Han trekker foran.  Og han kan vimse litt hvis det ikke går fort nok til at han går inn i trekkmodus.  Eventuelt kan jeg bruke grime på han også og ha han ved siden av meg, men han er litt skvetten rundt hester så jeg ser for meg at han bare vil bli gående å steile.  Vi finner vel ut av det på et vis. 

Toddy er jo stort sett bindt fast i meg og ponnien er så liten at den er lett å håndtere for voksne.  Og med hjelp av poden bør det fungere . 

Trøst deg med at det er nok bare de første 200m som blir styr :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Bananen skrev:

Been there, done that ... det nytter ikke verken når jeg gjør det og kan snakke med personen og viser det, liksom. :gaah:

Vi har et system der man skriver seg opp manuelt. Man putter på poletter og vasker, så i prinsippet kan hvem som helst ta "din" vasketid uten at det får noen nevneverdig konsekvens. Ufattelig irriterende og det er bare en person som gjør det nå, den andre personen som gjorde det før har tatt hintet, liksom. Men med denne personen går det jææævlig treigt inn uansett hvem som sier ifra eller gjør noe ...

Sukk, jeg savner egen vaskemaskin, men det hjelper ikke å kjøpe en når dusjkabinettet er for langt til at det får plass og det ikke er min leilighet. :hmm:

Jeg synes det høres ut som en sak for borettslaget (regner med at det finnes et sånt som har ansvar for vaskerommet). Hvis denne personen ikke tar en advarsel (og jeg synes det rekker med en), så bør h*n miste adgangsrett til vaskerommet for en periode.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bananen skrev:

Been there, done that ... det nytter ikke verken når jeg gjør det og kan snakke med personen og viser det, liksom. :gaah:

Vi har et system der man skriver seg opp manuelt. Man putter på poletter og vasker, så i prinsippet kan hvem som helst ta "din" vasketid uten at det får noen nevneverdig konsekvens. Ufattelig irriterende og det er bare en person som gjør det nå, den andre personen som gjorde det før har tatt hintet, liksom. Men med denne personen går det jææævlig treigt inn uansett hvem som sier ifra eller gjør noe ...

Sukk, jeg savner egen vaskemaskin, men det hjelper ikke å kjøpe en når dusjkabinettet er for langt til at det får plass og det ikke er min leilighet. :hmm:

Utrolig kjedelig :no: Var ett stort problem her også før vi fikk internettreservering, og da er det kun den registrerte brikken det går å kjøp vasketid med. Irriterende at folk ikke klarer å respektere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Symra&Pippin said:

Jeg synes det høres ut som en sak for borettslaget (regner med at det finnes et sånt som har ansvar for vaskerommet). Hvis denne personen ikke tar en advarsel (og jeg synes det rekker med en), så bør h*n miste adgangsrett til vaskerommet for en periode.

Det hjelper ikke da låsen til vaskerommet er den samme som å komme inn i oppgangen med ... og jeg tror ikke styret er så ivrig på å skrifte ut vaskeromslåsen. Det koster penger, vøtt. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bananen skrev:

Det hjelper ikke da låsen til vaskerommet er den samme som å komme inn i oppgangen med ... og jeg tror ikke styret er så ivrig på å skrifte ut vaskeromslåsen. Det koster penger, vøtt. :hmm:

Borettslag har jo en fellespott med penger som skal brukes sånn at ting fungerer som det skal for beboerne. Jeg ville ha krevd ny lås eller digital reservasjon.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippin har vondt et eller annet sted, og jeg finner ikke ut hva det er. Han piper til med ujevne mellomrom og i ulike situasjoner. Halter ikke, og jeg fikk lov til å klippe klør uten at han protesterte. Han ville ha godbiter også, men kanskje litt mindre entusiastisk enn vanlig. Ville bli med ut i sted, men peip så ofte at vi snudde og gikk hjem etter hundre meter. Jeg tror ryggen er litt mer krom enn vanlig, men det kan vel bety smerter både i rygg, mage og andre steder så det sier meg ikke så mye. Tisser og bæsjer som normalt. Veterinær i morgen hvis det ikke er borte da, kanskje uansett. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde noe veldig ekkelt i går/dag. Var ute med en kollega og i 20 tiden fikk jeg veldig vondt i hodet. Etterhvert fikk jeg vondt i alle tennene mine også. Når vi kom oss på byen sleit jeg med å gå fordi hver bevegelse gjorde at det dunka i hodet. Begynte etterhvert å verke i flere ledd i armer og bein, og da tenkte jeg det var på tide å komme seg hjem. Tok 2 paracet og gikk å la meg. Paraceten hadde ikke effekt så jeg har nesten ikke sovet i natt. Fikk så vondt i hodet når jeg skulle snu meg.

I dag hadde jeg fortsatt vondt over alt og kom ikke opp fra senga før 13.30. Da bare forflytta jeg meg til sofaen og har ligget her siden...tviler på at det er noe form for bakrus siden jeg bare drakk 3 øl. tror jeg har feber også fordi jeg veksler på å fryse og være klam og svett...

bikkja har hatt verdens kjedeligste dag. Fikk en halvtimes tur av samboer i 12 tiden og that's it..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Pippin har vondt et eller annet sted, og jeg finner ikke ut hva det er. Han piper til med ujevne mellomrom og i ulike situasjoner. Halter ikke, og jeg fikk lov til å klippe klør uten at han protesterte. Han ville ha godbiter også, men kanskje litt mindre entusiastisk enn vanlig. Ville bli med ut i sted, men peip så ofte at vi snudde og gikk hjem etter hundre meter. Jeg tror ryggen er litt mer krom enn vanlig, men det kan vel bety smerter både i rygg, mage og andre steder så det sier meg ikke så mye. Tisser og bæsjer som normalt. Veterinær i morgen hvis det ikke er borte da, kanskje uansett. :(

:hug: 

 

Lupin klikka i dag, dvs vokta mot menneske i dag, for første gang i sitt liv. En helt normal reaksjon for de fleste andre hunder - men aldri sett det på Lupin før. Han er jo all love and peace når det kommer til mennesker. Jeg var på vei ned trappa, og hører plutselig lupin klikker i buret (har besøkskanin i dag, så bur når de er alene nede for å unngå kaninmord), altså virkelig eksploderer, så hører jeg det knirker i gulvet og tenker det er gubben som er inne, men skjønner ikke hvorfor Lupin bråker sånn. Roper til Lupin og ber han ti stille, og går ned og ser dement nabo komme fra stua. Den naboen har garantert vært ninja i sitt tildligere liv, for han går musestille og bare plutselig dukker opp. Det likte ikke Lupin gitt. :o   Kanskje det er håp om det kommer øksemorder likevel? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Krutsi skrev:

Trøst deg med at det er nok bare de første 200m som blir styr :lol: 

Han er en livlig liten sak så turene uten hund har vært litt styr :lol:

Han skal kastereres til høsten når fluene roer seg så da blir han vel litt mindre livlig etter en stund . Jeg er imponert over hvor kald han er i hodet.  Han er ikke mye skvetten. Men min siste hest var en varmblodstraver av den mildt sagt varmblodige typen, så jeg har vel litt dårlig sammenligningsgrunnlag.  

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Opplevde noe veldig ekkelt i går/dag. Var ute med en kollega og i 20 tiden fikk jeg veldig vondt i hodet. Etterhvert fikk jeg vondt i alle tennene mine også. Når vi kom oss på byen sleit jeg med å gå fordi hver bevegelse gjorde at det dunka i hodet. Begynte etterhvert å verke i flere ledd i armer og bein, og da tenkte jeg det var på tide å komme seg hjem. Tok 2 paracet og gikk å la meg. Paraceten hadde ikke effekt så jeg har nesten ikke sovet i natt. Fikk så vondt i hodet når jeg skulle snu meg.

I dag hadde jeg fortsatt vondt over alt og kom ikke opp fra senga før 13.30. Da bare forflytta jeg meg til sofaen og har ligget her siden...tviler på at det er noe form for bakrus siden jeg bare drakk 3 øl. tror jeg har feber også fordi jeg veksler på å fryse og være klam og svett...

bikkja har hatt verdens kjedeligste dag. Fikk en halvtimes tur av samboer i 12 tiden og that's it..

Lege . Nå :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

 

Lege . Nå :aww:

Ååårh men det er jo bare en uke siden sist jeg var på legevakten jo:icon_redface: smertene i leddene er jeg ikke så redd for, for den er kronisk og blir alltid verre etter inntak av alkohol. Mamma lurte på om det kan ha vært et migrene anfall. Flere i familien har migrene... ser i hvertfall ann til i morgen! Da kan jeg i det minste gå til fastlegen min:innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
45 minutter siden, Mud skrev:

Jeg slipper IKKE huskien :geek: Det er sauer og geiter i området.  Da slipper jeg heller hesten :P

 

Huskien er husky. Han går ikke ved siden av meg . Han trekker foran.  Og han kan vimse litt hvis det ikke går fort nok til at han går inn i trekkmodus.  Eventuelt kan jeg bruke grime på han også og ha han ved siden av meg, men han er litt skvetten rundt hester så jeg ser for meg at han bare vil bli gående å steile.  Vi finner vel ut av det på et vis. 

Toddy er jo stort sett bindt fast i meg og ponnien er så liten at den er lett å håndtere for voksne.  Og med hjelp av poden bør det fungere . 

Det går helt fint å lære huskyer å gå bak også ;) Det er ikke spesielt vanskelig engang. Bør kanskje læres inn uten hest da :P 

Når du har satt av dagen til å fikse hundehus, er godt i gang, og så oppdager at det du har kjøpt som du trenger for å komme videre ikke har blitt med i posen fra butikken :/ Da ble det "fri" resten av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snusmumrikk skrev:

Det går helt fint å lære huskyer å gå bak også ;) Det er ikke spesielt vanskelig engang. Bør kanskje læres inn uten hest da :P 

Når du har satt av dagen til å fikse hundehus, er godt i gang, og så oppdager at det du har kjøpt som du trenger for å komme videre ikke har blitt med i posen fra butikken :/ Da ble det "fri" resten av kvelden.

Toddy KAN gå bak. Han gjør det i nedoverbakker, i glatte partier etc. Men det er ikke noe jeg driver å styrer med når vi skal ut på luftetur og noe jeg unngår å kreve når han er gira.  Han kan gå pent også han, men igjen : det er ikke noe vi "bruker " det bare i byen og i kortere perioder. På turer får han lov å være trekkhund så mye vi kan :) Spesielt hvis han ikke har fått brukt seg først. 

@Kaisen ok. Hadde jeg plutselig fått vondt i ledd , tenner og hode på en bytur hadde jeg dratt til legen asap, men jeg har jo ikke problemer med ledd til vanlig. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...