Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli!


Teserere
 Share

Recommended Posts

24 minutter siden, Mud skrev:

Det regner. Vi har snart lest ut den 5 og siste boka. Blir vel en tur ned til bokhandleren. Igjen . Jeg savner skolebiblioteket..

Vi prøvde å tvinge med oss Nico på en liten tur , men hun nektet tvert. Det eneste vi oppnådde var at hun la seg i A sin stol i steden for sin egen. Bjørner går i dvale om vinteren , pulier går i dvale når det regner. b77005db379d1f52e2069bb4325d4453.jpg

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
 

Det finnes bibliotek utenom skole også :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg døøør Skilt ved fødselen:  

Alvin er nå røntget med HD:A og AD: 0  Nå trenger jeg hvertfall ikke å ha det i bakhodet videre framover i treninga 

Koselig kveldstur med gutta i dag og siden det er få jakthunder her så tåler dere vel et bilde av de flotte gutta mine. 

Posted Images

41 minutter siden, MarieR skrev:

Vært ute på en liten handlerunde. Fant skikkelig gode, myke lærkobbel på jula :) Også kjøpte jeg et par joggesko på europris, men da jeg kom hjem oppdaget jeg at det er to forskjellige størrelser. Skjønner ikke hvordan det går an, de var jo "stripset" sammen til og med. Må tilbake å bytte, men jeg er innparkert for øyeblikket, så får ta det i kveld eller i morgen. 

Hvor lang er kobbelet?

Jeg opplevde det samme med støvlene jeg kjøpte på Europris til gubben for en uke siden. De var stripset sammen, men en sko var 45 og en var 46. Men begge var samme størrelse når han tok de på :P tror de bare var merket feil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Hvor lang er kobbelet?

Jeg opplevde det samme med støvlene jeg kjøpte på Europris til gubben for en uke siden. De var stripset sammen, men en sko var 45 og en var 46. Men begge var samme størrelse når han tok de på :P tror de bare var merket feil :P

180 cm :)

Her var de av forskjellig størrelse, så den ene ble for liten :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så råtten man føler seg når man nekter å ta med en gammel mann hjem, fordi han skal være på omsorgstunet istedenfor :cry: Det er bedre for han, på alle måter... Men han ville så gjerne hjem :cry:  Endte med at vi kjørte han tilbake til omsorgstunet igjen og han stakk av derfra igjen, siste vi så var at pleierne kjørte etter for å lete etter han. Fytti så vanskelig for han, og så knust sønnen hørtes ut i telefonen... Demens er noe forbanna dritt! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noe babybesøk i dag :( har en forbanna blemme igjen på fingeren som ikke har gått bort.. så har jeg smitta samboer da. Han ligger i sengen med feber. Syns synd på han, for det var virkelig ikke godt, men så godter jeg meg litt også fordi han stadig kom med kommentarer om at jeg overdrev og ikke hadde såå fælt. Nå kan han få kjenne selv:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lista over ting Pigg ikke forstår, nå også vegetarmat - lukter utrolig godt, men når man forsøker å stjele når matten ikke ser og lukter litt nøyere på det, viser det seg at ingenting er spisbart... :o Verden er jammen snål...

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Debbie skrev:

Spennende lesing, hvor har du funnet det med tilsatt vitaminisering på Vogh? Jeg lurer også på MUSH- men synes det er så forbannet dyrt- og en kan jo bare få det i små poser.

Mush er dyrt, men så langt ser det ut som bikkja utnytter det ennå bedre enn v&h. Og du får det i flere størrelser, noen kommer i 3kg poser og noen kommer i esker med 10 kg delt opp i blokker på 245 gr. Sistnevnte er helt genialt for oss, Uno skal ha ca 280 gr om han fullfores med mush så en blokk hver dag pluss tørrfor er perfekt. SÅ mye enklere enn å dele opp v&h-pølser, bare å legge ei blokk i kjøleskapet om kvelden og brekke den i to til frokost!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk-franzen skrev:

Jeg kikker mye på finn.no, og i dag kom jeg over en annonse med barbiedoodle... 

hahaha

hvilken rase har du? ...barbiedoodle :blink:

Hæh? Faren er Ken og mor er veskehund, eller hva er tanken?

1 time siden, Siri skrev:

Altså - om jeg ikke får hjerteatakk før jeg har kommet meg avgårde på denne sommerferiereisen min, så overlever jeg alt... Veterinæren min ringte meg jo opp på fredag, men jeg så ikke det før lenge etter stengetid. Men jeg snakket med dem i dag. Da hadde de fortsatt stusset over denne rabiesvaksinen til Willy, og hun hadde da snakket med tre ulike personer hos Mattilsynet, og fått tre forskjellige svar derfra *himle*. Men de kom fram til at han uansett ikke ville bli satt i karantene pga disse tingene fordi han har vært vaksinert så mange ganger opp gjennom årene og det var ikke mange dagers avvik det dreide seg om. Så lenge alle papirer ellers var i orden, så var de ikke såååå steile på det. Jeg vet ikke om jeg tør å stole på det... Og i samme momanget nevnes det at det selv ved revaksinering kan være karantenetid på 21 dager før innreise til enkelte land???? Og da begynner jo tida å renne ut for vaksineringen av Yasmine, ventetid mellom vaksiner og greier... herregud. Nå har jeg lest på nettet, snakket med venner i både tyskland, frankrike og tsjekkia og fått bekreftet at neida, det er ikke noe sånt som gjelder der. 

Det går jo som regel bra, men rimelig ubehagelig å få så avvikende svar. Jeg husker jo at jeg trippelsjekket det meste i fjor, og hadde jevn dialog med en ungarsk oppdretter for å sikre at ting ble rett der nede og - hun anbefalte blant annet utøybehandling for å beskytte hundene mot diverse mygg og fluer og tull. 

Men du sjekker, så du har nok kontroll, det er nok av de som reiser på lykke og fromme og driter seg ut med det. Noen dro til England for å hente valp, og visste ikke at de ikke kunne møte opp på flyplassen og få med valpen i flyet hjem helt uten videre - og i hvert fall ikke med Ryanair...

1 time siden, Siri skrev:

... tror jeg skal ta med meg hjertestarter når jeg drar på ferie, jeg... :aww: 

:D 

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Så bra at du føler deg bedre! Jeg blir bekymret når soniser har det vanskelig, dere er jo min utvidete familie! 

Du er altså noe av det søteste!

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Håper du snart får en jobb der du kan ta ut ferien når det passer best for deg.

Det er faktisk et viktig kriterium for meg når jeg skal søke jobb igjen - fleksibilitet til å ta ut ferie/avspasering når jeg vil. Jeg vet det ikke er slik alle steder, men det er ikke alle steder som lukker absolutt alt og "tvinger" folk til å ta ferie i juli også, det finnes mellomting. Det, og hjemmekontor under valpefødsel og sånt  :whistle:

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Jo, det har du jo rett i. Så bare for meg at kommunen ringte meg i dag for å spørre hvor denne irriterende jordhaugen egentlig var, og jeg måtte forklare at den nå lå utover plena, under bærbuskene og fordelt på alle bedene i hagen min.

Driftige politikere får ting gjort, vøtt... Og litt korrupsjon kan skje i de beste ledd :D 

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Det er for fint vær ute til å vaske kjøkkenskap, så nå har jeg handlet, og etterpå spist is på verandaen. Litt mer kaffe og verandakos, så skal jeg ta fatt på det store bedet over gårdsplassen, og det skal ikke finlukes, jeg skal bruke kantklipperen! Når jeg er ferdig skal bare peonen og noen valmuer stå igjen, resten skal se ut som plen. Moren min hadde et fantastisk staudebed her, men hun var et arbeidsjern, jeg er ikke det.

Jeg synes du virker som et arbeidsjern, jeg, du får da gjort masse hver dag!

1 time siden, Tinkie skrev:

Da kan du jo bare si "Nå har den endelig blitt fjernet" :D 

Nemlig!

58 minutter siden, Raksha skrev:

Herregud så råtten man føler seg når man nekter å ta med en gammel mann hjem, fordi han skal være på omsorgstunet istedenfor :cry: Det er bedre for han, på alle måter... Men han ville så gjerne hjem :cry:  Endte med at vi kjørte han tilbake til omsorgstunet igjen og han stakk av derfra igjen, siste vi så var at pleierne kjørte etter for å lete etter han. Fytti så vanskelig for han, og så knust sønnen hørtes ut i telefonen... Demens er noe forbanna dritt! 

:hug: Noen av mine sterkeste barndomsminner om min gamle bestefar er at han var sur, grinete og bitter over å måtte bo på gamlehjem, og det er så vondt. Han var jo mer enn en surrete, dement gubbe, jeg husker det bare ikke. Det var neppe stas å være ham heller, som ikke fikk gå ut i fjøset for å melke kyrne han hørte raute (det hadde ikke vært kyr på gården på flere tiår), og som hver dag fikk besøk av fremmede han ikke kjente igjen (svigerbarn og barnebarn). Demens er grusomt.

28 minutter siden, Turb skrev:

På lista over ting Pigg ikke forstår, nå også vegetarmat - lukter utrolig godt, men når man forsøker å stjele når matten ikke ser og lukter litt nøyere på det, viser det seg at ingenting er spisbart... :o Verden er jammen snål...

Umm... Ikke spisbart? Foenix og Glam forstår ikke. Er det et norsk ord? 

Av alle uviktige ting en kan gjøre i en ferie, så har jeg fått hengt opp ei plate på gjesterommet, og festet 40 CK-rosetter til den. Det skulle vært flere rosa, men jeg gikk tom for knappenåler. Jeg har enda to plastkasser med rosetter, og de var da oppe på veggen der jeg bodde før, hvor er alle de knappenålene jeg brukte da? Jeg får kjøpe nye, så finner jeg de helt sikkert. Jeg må også ha akkumulert flere rosetter siden jeg pakket de ned for to år siden, for jeg trenger minst en plate til for å få opp alle. Det er mange gode minner og opplevelser bak hver eneste rosett.

Hvor kjøper en knappenåler? Jeg skjønner at en stoff-butikk er et åpenbart svar, men siden jeg ikke helt umiddelbart vet om noen slike - får en knappenåler i andre typer butikker, eller må jeg grave fram en stoff-butikk?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Hæh? Faren er Ken og mor er veskehund, eller hva er tanken?

Det går jo som regel bra, men rimelig ubehagelig å få så avvikende svar. Jeg husker jo at jeg trippelsjekket det meste i fjor, og hadde jevn dialog med en ungarsk oppdretter for å sikre at ting ble rett der nede og - hun anbefalte blant annet utøybehandling for å beskytte hundene mot diverse mygg og fluer og tull. 

Men du sjekker, så du har nok kontroll, det er nok av de som reiser på lykke og fromme og driter seg ut med det. Noen dro til England for å hente valp, og visste ikke at de ikke kunne møte opp på flyplassen og få med valpen i flyet hjem helt uten videre - og i hvert fall ikke med Ryanair...

:D 

Du er altså noe av det søteste!

Det er faktisk et viktig kriterium for meg når jeg skal søke jobb igjen - fleksibilitet til å ta ut ferie/avspasering når jeg vil. Jeg vet det ikke er slik alle steder, men det er ikke alle steder som lukker absolutt alt og "tvinger" folk til å ta ferie i juli også, det finnes mellomting. Det, og hjemmekontor under valpefødsel og sånt  :whistle:

Driftige politikere får ting gjort, vøtt... Og litt korrupsjon kan skje i de beste ledd :D 

Jeg synes du virker som et arbeidsjern, jeg, du får da gjort masse hver dag!

Nemlig!

:hug: Noen av mine sterkeste barndomsminner om min gamle bestefar er at han var sur, grinete og bitter over å måtte bo på gamlehjem, og det er så vondt. Han var jo mer enn en surrete, dement gubbe, jeg husker det bare ikke. Det var neppe stas å være ham heller, som ikke fikk gå ut i fjøset for å melke kyrne han hørte raute (det hadde ikke vært kyr på gården på flere tiår), og som hver dag fikk besøk av fremmede han ikke kjente igjen (svigerbarn og barnebarn). Demens er grusomt.

Umm... Ikke spisbart? Foenix og Glam forstår ikke. Er det et norsk ord? 

Av alle uviktige ting en kan gjøre i en ferie, så har jeg fått hengt opp ei plate på gjesterommet, og festet 40 CK-rosetter til den. Det skulle vært flere rosa, men jeg gikk tom for knappenåler. Jeg har enda to plastkasser med rosetter, og de var da oppe på veggen der jeg bodde før, hvor er alle de knappenålene jeg brukte da? Jeg får kjøpe nye, så finner jeg de helt sikkert. Jeg må også ha akkumulert flere rosetter siden jeg pakket de ned for to år siden, for jeg trenger minst en plate til for å få opp alle. Det er mange gode minner og opplevelser bak hver eneste rosett.

Hvor kjøper en knappenåler? Jeg skjønner at en stoff-butikk er et åpenbart svar, men siden jeg ikke helt umiddelbart vet om noen slike - får en knappenåler i andre typer butikker, eller må jeg grave fram en stoff-butikk?

Jeg har kjøpt på Rema før, men vet iallefall at coop butikker pleier å ha :)

Og ja for Pigg er alt vegetart ikke spisbart - det er naturen... han kan til nøds slikke litt rømme liksom :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

:hug: Noen av mine sterkeste barndomsminner om min gamle bestefar er at han var sur, grinete og bitter over å måtte bo på gamlehjem, og det er så vondt. Han var jo mer enn en surrete, dement gubbe, jeg husker det bare ikke. Det var neppe stas å være ham heller, som ikke fikk gå ut i fjøset for å melke kyrne han hørte raute (det hadde ikke vært kyr på gården på flere tiår), og som hver dag fikk besøk av fremmede han ikke kjente igjen (svigerbarn og barnebarn). Demens er grusomt.

Huff :hug: Er naboen her, heldigvis ikke lillemor sin bestefar... Men illenok å måtte være den kjipe som prøver å forklare at nei, vi kan ikke kjøre han hjem for han skal være der. :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Raksha skrev:

Huff :hug: Er naboen her, heldigvis ikke lillemor sin bestefar... Men illenok å måtte være den kjipe som prøver å forklare at nei, vi kan ikke kjøre han hjem for han skal være der. :(

 

Jeg jobba på demensavdelingen på sykehjemmet i hjembygda en stund, det var noe av det tristeste jeg har vært med på. Han som pakka ned fela og sto klar foran døra, for han skulle spille til dans... han som spiste så han glemte å puste hver gang han fikk lapskaus, for det hadde kona hans vært så flink til å lage... og ikke minst, arbeidskaren som hadde vært gårdbruker og fjellmann i hele sitt liv men nå måtte holde seg inne nærmest 24/7. Han kom seg ut døra en gang han, og løp avgårde med verdens lykkeligste smil... Han løp hjem han, de plukka ham opp blant epletrærne.

Jeg klarte ikke jobbe der så lenge.

AN har jeg fått i meg mat, Uno har fortalt katta som gikk gjennom hagen hvem den hagen tilhører, nå skal jeg bare litt først før han får mat og tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, roxie88 skrev:

Når man kjører og aner fred og ingen fare, kjører for å rekke ferga hjem. Plutselig kommer det en stabijhoun ut fra intet, blir nesten påkjørt av de forran meg - og fortsetter å løpe langs hovedeien. Jeg kjører noen km til og ser plutselig en mann med hundebånd i hånda, stopper og spør om han har mistet en hund. Så kjørte vi tilbake og heldigvis stoppet hunden når han hørte eieren. Sprunget seg til blods på potene men var heldigvis hel og ikke påkjørt!!!! Mange km hadde han sprunget, helt urolig... fikk ikke navnet på eieren men håper det går bra med hunden, tror han sa den het Pelle og var bare 6 mnd. Litt av en løpetur for en valp
Sent from my iPhone using Tapatalk

Godt det gikk bra. Men kanskje det er en etterkommer til @jaktlykke sin? Fikk ikke du et kull etter hannen din her på nyåret? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Turb skrev:

Jeg har kjøpt på Rema før, men vet iallefall at coop butikker pleier å ha :)

Ooh, takk, da skal jeg se etter neste gang jeg er i en matbutikk av litt størrelse.

43 minutter siden, Turb skrev:

Og ja for Pigg er alt vegetart ikke spisbart - det er naturen... han kan til nøds slikke litt rømme liksom :P 

En spiser ikke ting en vanligvis tisser på? :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Pixie skrev:

Jeg jobba på demensavdelingen på sykehjemmet i hjembygda en stund, det var noe av det tristeste jeg har vært med på. Han som pakka ned fela og sto klar foran døra, for han skulle spille til dans... han som spiste så han glemte å puste hver gang han fikk lapskaus, for det hadde kona hans vært så flink til å lage... og ikke minst, arbeidskaren som hadde vært gårdbruker og fjellmann i hele sitt liv men nå måtte holde seg inne nærmest 24/7. Han kom seg ut døra en gang han, og løp avgårde med verdens lykkeligste smil... Han løp hjem han, de plukka ham opp blant epletrærne.

Jeg klarte ikke jobbe der så lenge.

AN har jeg fått i meg mat, Uno har fortalt katta som gikk gjennom hagen hvem den hagen tilhører, nå skal jeg bare litt først før han får mat og tur. 

Ja, det er en grusom sykdom :( Men heldigvis går det ann å gi dem noen lyspunkt i livet også. Et kopplam på fanget eller en hund å klappe på... En tur på kafé, eller litt ekstra god mat. Er ikke alltid så mye som skal til. Det værste jeg vet er folk som skal opplyse dem om realiterer som "den og den er jo død" eller "der bor jo ikke du lenger". Da gir man dem bare skuffelser og sorg gang på gang på gang. Litt hvite løgner er veldig greit ovenfor demente.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Pixie skrev:

Jeg jobba på demensavdelingen på sykehjemmet i hjembygda en stund, det var noe av det tristeste jeg har vært med på. Han som pakka ned fela og sto klar foran døra, for han skulle spille til dans... han som spiste så han glemte å puste hver gang han fikk lapskaus, for det hadde kona hans vært så flink til å lage... og ikke minst, arbeidskaren som hadde vært gårdbruker og fjellmann i hele sitt liv men nå måtte holde seg inne nærmest 24/7. Han kom seg ut døra en gang han, og løp avgårde med verdens lykkeligste smil... Han løp hjem han, de plukka ham opp blant epletrærne.

Jeg klarte ikke jobbe der så lenge.

AN har jeg fått i meg mat, Uno har fortalt katta som gikk gjennom hagen hvem den hagen tilhører, nå skal jeg bare litt først før han får mat og tur. 

Ja fy fader, der er det mange triste sjebner :( Ikke lett for hverken dem, pårørende eller de som jobber. Det rev hardt i hjerterota for oss å ikke bare kjøre han opp på gården igjen, og vi er bare naboer, han har riktignok hengt her endel i det siste da. Han var jo helt desperat. :(  All ære til de som jobber på slike steder - de gjør en fantastisk jobb, så måten pleiern behandlet han på - det var veldig respektfullt. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Det går jo som regel bra, men rimelig ubehagelig å få så avvikende svar. Jeg husker jo at jeg trippelsjekket det meste i fjor, og hadde jevn dialog med en ungarsk oppdretter for å sikre at ting ble rett der nede og - hun anbefalte blant annet utøybehandling for å beskytte hundene mot diverse mygg og fluer og tull. 

Ja, det er jo fryktelig forvirrende med alle disse ulike svarene. Jeg føler jo at jeg har trippelsjekket også - men det er jo ikke så lett å sjekke når det står en ting  i passet, men får annen beskjed av veterinær etterpå liksom. I tillegg skal de jo få Bravecto nå - og til og med DER skal de jo ha forskjellige styrker da :lol: Får holde tunga rett i munnen så jeg gir rett tablett til rett hund :lol: 

1 time siden, SFX skrev:

Men du sjekker, så du har nok kontroll, det er nok av de som reiser på lykke og fromme og driter seg ut med det. Noen dro til England for å hente valp, og visste ikke at de ikke kunne møte opp på flyplassen og få med valpen i flyet hjem helt uten videre - og i hvert fall ikke med Ryanair...

Når man veit at man ikke veit - DA sjekker man... det er verre når man ikke veit at man ikke veit :D 

1 time siden, Turb skrev:

Og ja for Pigg er alt vegetart ikke spisbart - det er naturen... han kan til nøds slikke litt rømme liksom :P 

Grøntfôr er kaninmat - sånn er det bare. Hilsen Willy :aww: 

Vi har gått oss en god tur i kveld også, ikke så lang som i går, men god nok. Det kom en hel gjeng med kyr og glodde på oss da - inngjerdet heldigvis, men duverden så nysgjerrige de er når vi kommer forbi :lol: Willy hadde ikke tid til å ense dem i dag, for han hadde sett snurten av ei katte lenger fram - han hadde full fokus dit. Yasmine var mer sånn... jeg går på den andre siden av vegen, jeg... Hun synes de er stor og skumle når de gloooor :lol: 

Også skjønner jeg ikke at folk har problemer med fellesdekk på vått underlag???? :lol: 
Siri Guldseth sitt bilde.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:


Også skjønner jeg ikke at folk har problemer med fellesdekk på vått underlag???? :lol: 
Siri Guldseth sitt bilde.

Hottie og Kasko grøsser langt inn i benmargen og sier at han der er gal, man LEGGER seg da ikke i  vann! 

Stella på sin side sier "heeei sjelevennen! :D !"

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Hottie og Kasko grøsser langt inn i benmargen og sier at han der er gal, man LEGGER seg da ikke i  vann! 

Stella på sin side sier "heeei sjelevennen! :D !"

:lol: Pinglehunder altså :lol: Dette er til og med prinsessen - så selv slike fine frøkner fikser sånt :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

:lol: Pinglehunder altså :lol: Dette er til og med prinsessen - så selv slike fine frøkner fikser sånt :lol: 

:lol:  Husker snusern elsket sånn :wub: Favorittbildet mitt av henne er jo at hun ligger og virkelig vaker i gjørmehull på jordet her :wub:  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Apropos Bravecto. I fjor ga jeg alle tre en tablett. Gamlingene har jo hatt med seg Freya til flåttland nå i vår, og de har plukket to flått av henne. Begge satt fast, men de var begge døde. Snodig.

Tror det er @Mumle Mu som hadde bravecto som varte i 18 mnder eller noe... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...