Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli!


Teserere
 Share

Recommended Posts

15 minutter siden, Siri skrev:

Du burde ta en doktorgrad på sonens innbyggere i et læringsperspektiv :lol: 

Det tør jeg ikke :lol: 

Akkurat nå, SFX skrev:

Det heter kunstneriske friheter, om du pynter på ting slik at det blir leseverdig :P 

Kanskje skrive biografi om en person hvor jeg henter særtrekk fra dere alle :lol: 

Inne fra tur - ble litt våte vi...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg døøør Skilt ved fødselen:  

Alvin er nå røntget med HD:A og AD: 0  Nå trenger jeg hvertfall ikke å ha det i bakhodet videre framover i treninga 

Koselig kveldstur med gutta i dag og siden det er få jakthunder her så tåler dere vel et bilde av de flotte gutta mine. 

Posted Images

13 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Takk! :ahappy: Jeg lurer på om jeg skal ta en Siri og finne fram symaskina? Da kan jeg nemlig sy en pute til kjøkkenstolen som passer litt bedre enn den gamle. Og det beste av alt: Hvis jeg gjør det så skal jeg få lov til å utsette rundvasken til i morgen! Men først skal vi ut og gå en tur, sier Symra.

Høres ut som en utmerket plan :D 

Akkurat nå, SFX skrev:

Joda, og jeg har lest mye om diskusjonene og oppstandelsen det ble da vi skulle begynne å røntgenfotografere på albuer også. Men det er noe med hvordan ting blir presentert og i hvilken rekkefølge ting skal gjøres. En må først få folk til å skjønne hva testen ER, for det råder mye forvirring rundt det, så må en få folk flest til å teste, og deretter kan en innføre strenge restriksjoner. En kan ikke gjøre alt på en gang, for da ender en med at veldig, veldig mange avler utenfor klubben. Enkelte lagde jo katastrofestemning da vi endret våre retningslinjer for avl, slik at du må ha TO VG (eller én excellent), og at det ble så vanskelig for de som bor der det er få utstillinger, osv. Hvis folk synes det er strengt, så kan du tenke deg reaksjonene om en hadde krevd denne testen som et ledd i avlsregler. Det er bedre å oppfordre til å teste og å oppmuntre til å ta hensyn til resultatet der det er mulig - framfor å se ned på, kritisere og idioterklære de som av ulike grunner ikke er helfrelst enda. Jeg er i hvert fall ikke frelst, og ser at det blir mer motstand når de frelste misjonerer. Det er lettere å få folk til å gjøre noe de forstår, enn noe de bare blir påkrevd.

Jeg bare påpekte likheten altså :P 

Akkurat nå, SFX skrev:

Den har gått ut av sirkulasjon, så det ble avrundet til nærmeste hele krone.

:lol: 

Akkurat nå, SFX skrev:

Ville ikke arbeidsgiver hatt forståelse for at du var... Umm... rabies-strandet? :D 

Nææhhhhhh... tror muligens ikke det :lol: 

Akkurat nå, SFX skrev:

Musklene fyller ut :D 

Det er så innmari vanskelig å bygge muskler på daue føggler :P 

Akkurat nå, SFX skrev:

Så lenge hun holder igjen tjuven spiller det vel ingen rolle hvor hun holder tak? :P 

Sant nok, sant nok :D Kanskje vi skal satse på sånn hundesport der bikkja kan bite hvor som helst? :D 

Akkurat nå, SFX skrev:

Nå klarte jeg å gjøre ei halv FB-gruppe sur i går, virket det som - så da orker jeg ikke mer FB-drama på en stund ved å stille spørsmål som mange kan ta personlig :P 

Du er så pingle altså :P 

Akkurat nå, SFX skrev:

Der ser du - tvang fører ingensteds fram, en må mobilisere ved mer sublim manipulering ELLER ved hjelp av vennlige framgangsmåter :D 

Eller at det brått oppstår et nødvendig behov :aww: 

Akkurat nå, SFX skrev:

Nei, jeg hadde ei hønngammel kokke som kunne lage brød og boller over åpen ild, steke flatbrød på takke, og i det hele tatt behersket alle slike utdaterte teknikker. Jeg var bare sjefen, jeg.

:lol: Jeg trodde kanskje du hadde begynt å eksperimentere på egen hånd som kokk nå - det kunne jo vært spennende :P 

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg er oppdatert på myntene i landet :D Og krona står sterk for tiden, vøtt.

:lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Siri skrev:

Pingle! Det hadde jo vært hysterisk morsomt :lol: 

Det sier du nå det :P 

Nå skal jeg svippe en snartur på Ikea etter en liten hylle og et par oppslagstavler, så plukke med litt mat på vei hjem. Glemte å ta opp av fryseren, så fiskesuppa får bli i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjelden jeg er "fornøyd" når ungene (les yngste pode) tyr til knyttnevene (han har alltid vært en hissigpropp). Men i dag fikk jeg vita at han for ca et år tilbake hadde sett at en jente (14 år gammel) i nabolaget ble mobba (av jevnaldrende og litt eldre gutter) pga hudfargen. Hun har hvit mor og sort far. Da hadde poden min gått inn, skilt mobberne fra jenta, og deretter gitt mobberne skikkelig juling... gutten er en del større fysisk (høyde og muskelmasse) enn gjennomsnittet for sin alder. Så de kjente det nok - mobberne. Jeg ble faktisk ganske fornøyd med å høre at poden min sloss for de som utsettes for mobbing og ikke kan forsvare seg selv. :) SPESIELT rasistisk mobbing av noe slag. Så sånne må han gjerne fortsette med å gi juling for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, enna skrev:

Det er sjelden jeg er "fornøyd" når ungene (les yngste pode) tyr til knyttnevene (han har alltid vært en hissigpropp). Men i dag fikk jeg vita at han for ca et år tilbake hadde sett at en jente (14 år gammel) i nabolaget ble mobba (av jevnaldrende og litt eldre gutter) pga hudfargen. Hun har hvit mor og sort far. Da hadde poden min gått inn, skilt mobberne fra jenta, og deretter gitt mobberne skikkelig juling... gutten er en del større fysisk (høyde og muskelmasse) enn gjennomsnittet for sin alder. Så de kjente det nok - mobberne. Jeg ble faktisk ganske fornøyd med å høre at poden min sloss for de som utsettes for mobbing og ikke kan forsvare seg selv. :) SPESIELT rasistisk mobbing av noe slag. Så sånne må han gjerne fortsette med å gi juling for min del.

Joda, flott at han står opp for folk som blir mobba, men vold hadde jeg ikke støtta uansett. Å gi folk juling løser svært sjelden noe som helst og kan i verste fall få fatale følger. 

 

 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Tonje said:

Joda, flott at han står opp for folk som blir mobba, men vold hadde jeg ikke støtta uansett. Å gi folk juling løser svært sjelden noe som helst og kan i verste fall få fatale følger. 

 

 

joda, men nå kjenner jeg gutten så godt at jeg vet hvor langt han drar det også. (og jeg trenger nok ingen beskrivelse av "mulige konsekvenser" :sleep:, men regna med hylekoret kom  :D )

Så ja, jeg er glad han gjorde som han gjorde. Uten at jeg støtter vold. På genelt grunnlag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Line skrev:

Kanskje skrive biografi om en person hvor jeg henter særtrekk fra dere alle :lol: 

Boken om den konsentrerte Sonisen :D

2 timer siden, Siri skrev:

Jeg bare påpekte likheten altså :P 

Men det er ikke identisk - folk skjønner at om du røntger hofter og ser at det er fritt, så vil ikke hunden dø av forkalkninger i hoftene. Det er vanskeligere med en test hvor du kan få beste resultat, og likevel dø av den krefttypen :P 

2 timer siden, Siri skrev:

Sant nok, sant nok :D Kanskje vi skal satse på sånn hundesport der bikkja kan bite hvor som helst? :D 

Burde jo være bedre, det er ikke alltid en får tak der en vil når ting skjer.

2 timer siden, Siri skrev:

:lol: Jeg trodde kanskje du hadde begynt å eksperimentere på egen hånd som kokk nå - det kunne jo vært spennende :P  

Jeg klarer å lage noen spiselige ting, da - jeg kunne stått for pinnekjøttet, for eksempel. Fårikål er jeg også god på. Men jeg har mine begrensninger, jeg burde i hvert fal ikke forsøke å selge det jeg lager :D 

Jeg tenkte å henge opp litt hyller og stæsj i påbygget til huset, det som er uisolert og trenger en overhaling den dagen jeg finner penger til det. Og nå ser jeg at det er en stor flekk på gulvet som er våt. Jeg håper virkelig det kun er på grunn av en kjølematte (med vann) som har lekket. Det var ting som sto på gulvet som hadde litt fukt oppå, så da må det i så fall komme fra både tak og gulv, vel? Nei, satser på at det var den kjølematta, og at det er tørt igjen nå som den matta er flyttet. Det har jo vært opphold så lenge, så hva er sjansen for at det siste døgnets regnvær skal ha trengt inn undenfra? Det er vått, ikke fuktskadefarget. Vått som når ubehandlet treverk blir vått, og det ligger litt oppå.

Noen ganger skulle jeg bodd i en 16 kvadrats borettslagsleilighet midt i ei blokk og vært fornøyd med det. Men det ville jeg jo ikke vært. Jeg trenger den friheten som eget hus gir, så får jeg fortsette å farge håret når nye utfordringer gir meg grått hår.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Tonje skrev:

Joda, flott at han står opp for folk som blir mobba, men vold hadde jeg ikke støtta uansett. Å gi folk juling løser svært sjelden noe som helst og kan i verste fall få fatale følger. 

 

 

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Det har vært en lang dag i dag. Startet bilen 05.45, og var fremme på Sølen rett før 19.30. Selvfølgelig med innlagt tur og noen mindre pauser underveis :) 

Nå moter jeg meg opp til å gå ut i bilen og hente mat. Sjef er sulten, men jeg har ikke lyst til å bli våt :lol:  Men siden det regner litt mindre mye nå så får jeg vel bare skynde meg å få hentet maten før det tar seg opp igjen :P 

Litt mer utfyllende om dagen vår i tråden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SFX skrev:

Det heter kunstneriske friheter, om du pynter på ting slik at det blir leseverdig :P 

Når du er dårlig i magen - doven cola, loff og store mengder dopapir...

Så skittent klarer tydeligvis ikke jeg å tenke - eller er det en pariserloff? :D 

Joda, og jeg har lest mye om diskusjonene og oppstandelsen det ble da vi skulle begynne å røntgenfotografere på albuer også. Men det er noe med hvordan ting blir presentert og i hvilken rekkefølge ting skal gjøres. En må først få folk til å skjønne hva testen ER, for det råder mye forvirring rundt det, så må en få folk flest til å teste, og deretter kan en innføre strenge restriksjoner. En kan ikke gjøre alt på en gang, for da ender en med at veldig, veldig mange avler utenfor klubben. Enkelte lagde jo katastrofestemning da vi endret våre retningslinjer for avl, slik at du må ha TO VG (eller én excellent), og at det ble så vanskelig for de som bor der det er få utstillinger, osv. Hvis folk synes det er strengt, så kan du tenke deg reaksjonene om en hadde krevd denne testen som et ledd i avlsregler. Det er bedre å oppfordre til å teste og å oppmuntre til å ta hensyn til resultatet der det er mulig - framfor å se ned på, kritisere og idioterklære de som av ulike grunner ikke er helfrelst enda. Jeg er i hvert fall ikke frelst, og ser at det blir mer motstand når de frelste misjonerer. Det er lettere å få folk til å gjøre noe de forstår, enn noe de bare blir påkrevd.

Den har gått ut av sirkulasjon, så det ble avrundet til nærmeste hele krone.

Så lenge ikke alle avlsdyr tar testen, mener jeg det er viktigere å få testet de som går i avl, enn de som lunter rundt som familiehunder. Selv laboratoriet som har utviklet testen og foretar analysene mener at dette er en test som kun er aktuell å ta for avlsdyr. Den sier for lite til å være interessant for familiehunder.

Det er gjort prosjekt hvor hele kull er testet, men det var da kull hvor begge foreldrene allerede var testet eller ble testet da, for å lære mer om arvegangen. Og foreløpig har en konkludert med at det er avlsdyr som skal testes.

Ville ikke arbeidsgiver hatt forståelse for at du var... Umm... rabies-strandet? :D 

Musklene fyller ut :D 

Så lenge hun holder igjen tjuven spiller det vel ingen rolle hvor hun holder tak? :P 

Nå klarte jeg å gjøre ei halv FB-gruppe sur i går, virket det som - så da orker jeg ikke mer FB-drama på en stund ved å stille spørsmål som mange kan ta personlig :P 

Der ser du - tvang fører ingensteds fram, en må mobilisere ved mer sublim manipulering ELLER ved hjelp av vennlige framgangsmåter :D 

Nei, jeg hadde ei hønngammel kokke som kunne lage brød og boller over åpen ild, steke flatbrød på takke, og i det hele tatt behersket alle slike utdaterte teknikker. Jeg var bare sjefen, jeg.

Jeg er oppdatert på myntene i landet :D Og krona står sterk for tiden, vøtt.

Ja har hørt om doven cola og loff med magevondt. Vi fikk aldri det som barn. Vi fikk solbærsaft og tørre tørre kapteinkjeks.

Jeg tror at Rikstv ser hva kundene ser mye på, og når de virkelig trenger en fungerende dekoder, så kverker de den. Dekoderen min har tatt kvelden under TdF, merkelig at det er alltid under Tdf det skjer- hver ***** gang!!!

En dekoder skal vel fungere i mer enn et år.

Da blir det Suits resten av kvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, enna skrev:

joda, men nå kjenner jeg gutten så godt at jeg vet hvor langt han drar det også. (og jeg trenger nok ingen beskrivelse av "mulige konsekvenser" :sleep:, men regna med hylekoret kom  :D )

Så ja, jeg er glad han gjorde som han gjorde. Uten at jeg støtter vold. På genelt grunnlag.

Hylekor? Er det merkelig at man reagerer når noen faktisk forsvarer voldelig oppførsel? Men jeg skjønner jo at målet helliger midlet... når det er ens egen sønn vel og merke :aww: 

48 minutter siden, SFX skrev:

Men det er ikke identisk - folk skjønner at om du røntger hofter og ser at det er fritt, så vil ikke hunden dø av forkalkninger i hoftene. Det er vanskeligere med en test hvor du kan få beste resultat, og likevel dø av den krefttypen :P 

Tja... jeg vet ikke jeg. Kanskje henger du det vel mye opp i det hele? Tenker for mye? Avl er jo uansett ikke matematikk - 2 + 2 er sjelden 4 - og kanskje det beste like vel hadde vært om ingen hadde funnet denne dna-testen. Det skaper åpenbart bare trøbbel :P

48 minutter siden, SFX skrev:

Burde jo være bedre, det er ikke alltid en får tak der en vil når ting skjer.

Nei, det er jo liksom ikke det :D 

48 minutter siden, SFX skrev:

Jeg klarer å lage noen spiselige ting, da - jeg kunne stått for pinnekjøttet, for eksempel. Fårikål er jeg også god på. Men jeg har mine begrensninger, jeg burde i hvert fal ikke forsøke å selge det jeg lager :D 

:lol: 

Nå begynner dette medlemsbladet å ta form - mangler å fylle et par sider nå, så er det i boks :)

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, enna skrev:

joda, men nå kjenner jeg gutten så godt at jeg vet hvor langt han drar det også. (og jeg trenger nok ingen beskrivelse av "mulige konsekvenser" :sleep:, men regna med hylekoret kom  :D )

Så ja, jeg er glad han gjorde som han gjorde. Uten at jeg støtter vold. På genelt grunnlag.

 

Jeg støtter heller ikke vold, men noen ganger gjør jeg unntak, det der høres ut som et tilfelle jeg fint kunne gjort untak altså. 

 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fremdeles vondt i ankelen som jeg tråkket heftig over på for 3-4uker siden. 

Etter å ha vært med svigermor i fjøsen for å hjelpe med noen medisiner til en av sauene, så kom jeg hjem til middag og rent kjøkken:wub: 

Skal sies at gubben er blitt truet med å måtte være med på tur (veldig korte i starten) hvis han ikke bevegde seg nok på egenhånd :P at det resulterte i middag og rent kjøkken er egentlig ikke å forakte :aww:

 

Jeg må definitivt gjøre noe med kostholdet mitt nå, buksene er vanskelig å få på seg og jeg vil ikke kjøpe en større størrelse :aww:  får finne et kompromiss med meg selv på akkurat den der :aww: ikke er jeg så himla begeistret over valken på magen heller,  så den kan også forsvinne. Men det var disse kompromissene med meg selv, selvkontrollen min funker ikke alltid like bra som jeg ønsker :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi gått kveldstur i striregn. 

Jeg skulle klippe til en stolpute for å få den til å passe til kjøkkenstolen, men det jeg trodde var fast skumplast viste seg å være 76554997 skumplastbiter som spratt til alle kanter. Til Pippins store glede. :aww: Nå har jeg samla det sammen i en pose og kasta det. Puteprosjektet utsettes (også) til senere. Men jeg har vært ute på taket for å rense et nedløp, i pøsregn!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, enna skrev:

joda, men nå kjenner jeg gutten så godt at jeg vet hvor langt han drar det også. (og jeg trenger nok ingen beskrivelse av "mulige konsekvenser" :sleep:, men regna med hylekoret kom  :D )

Så ja, jeg er glad han gjorde som han gjorde. Uten at jeg støtter vold. På genelt grunnlag.

 

Det er jo fint at du stoler så mye på sønnen din at du har full tiltro til at hans vold balanserer på den hårfine grensen mellom alvorlig skade og "bare" juling og aldri vil ende fatalt i kampens hete. Jeg har ikke det, til noen. 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Line skrev:

Neppe en bestselger som fører meg til sofaen til Graham Norton :lol: 

Men det er få debutanter som havner der, du må tenke langsikt, vøtt.

2 timer siden, Line skrev:

Krysser fingrene for en enkel forklaring på det våte gulvet!

Takk, håper at det et tørrere i morgen - det regner så mye nå at det bør synes om det er ekstern fuktkilde i morgen også...

1 time siden, Debbie skrev:

Ja har hørt om doven cola og loff med magevondt. Vi fikk aldri det som barn. Vi fikk solbærsaft og tørre tørre kapteinkjeks.

Jeg kan ikke huske at jeg var dårlig i magen som ung. Jeg må jo ha vært det? Jeg husker i hvert fall ikke at vi fikk doven cola og loff, jeg er oppvokst med at brus var luksus til ekstra anledninger, og en mor som bakte brød til oss. Men i senere tid har jeg lært den om doven cola og loff.

1 time siden, Siri skrev:

Tja... jeg vet ikke jeg. Kanskje henger du det vel mye opp i det hele? Tenker for mye? Avl er jo uansett ikke matematikk - 2 + 2 er sjelden 4 - og kanskje det beste like vel hadde vært om ingen hadde funnet denne dna-testen. Det skaper åpenbart bare trøbbel :P

Ja, når folk glemmer å tenke selv, ikke studerer stamtavler, lar helheten vike til fordel for en test, og ellers taler i tunge som en annen nyfrelst pinsevenn, da synes jeg det ville vært bedre om testen ikke fantes :D Jeg har mine tanker og holdninger og strategier i forhold til testen på nåværende tidspunkt, og intet ville glede meg mer om den gir en effekt, men jeg frykter også at en del hiver ut ungen med badevannet. Det er ikke sååå mange år siden at rasens hjemland måtte innrømme at de hadde mistet typen, eksteriørt, fordi de var så fiksert på tegninger og farger. Jeg lurer på hva som vil bli resultatet av et nytt for ensidig fokus, selv om det er mer positivt med snevert helsefokus enn snevert utstillingsfokus. 

Jeg tenker sikkert for mye, men hvordan kan jeg ikke tenke på noe som engasjerer meg dypt mens vi befinner oss i det som kan være et paradigmeskifte, og jeg ikke vet om det er et skifte til bedre eller verre? 

Jeg lurer på hvordan det er å være en hundeeier. Her en dag satt jeg og smilte euforisk i timer fordi jeg oppdaget at ei tispe jeg liker er paret med en hannhund jeg liker, og det kan jo bli født en hannhund i det kullet som jeg kan bruke i avl om fire-fem år. Hvem **** gjør det da?

1 time siden, Siri skrev:

Nå begynner dette medlemsbladet å ta form - mangler å fylle et par sider nå, så er det i boks :)

Godt jobba!

Akkurat nå lurer jeg på om kaloriene rekker å feste seg når en har diaré... Forsvinner de kjapt nok?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg kan ikke huske at jeg var dårlig i magen som ung. Jeg må jo ha vært det? Jeg husker i hvert fall ikke at vi fikk doven cola og loff, jeg er oppvokst med at brus var luksus til ekstra anledninger, og en mor som bakte brød til oss. Men i senere tid har jeg lært den om doven cola og loff.

Jeg husker å ha fått det når jeg hadde omgangssyke, loff uten skorpe, doven cola (som jeg synes smakte døden) og eplejuice... også satt jeg foran tvn og spøy i ei bøtte... :P Men jeg har ganske mange rare minner fra omgangssyke når jeg var liten. Feks husker jeg at jeg fikk omgangssyke en gang jeg var så liten at jeg brukte smokk og ikke rakk å dra ut smokken før jeg spydde, så jeg kan enda huske følelsen av at det tøyt ut spy på hver side av smukken... *sånn kanskje jeg burde puttet det under en spoiler for sarte sjeler*

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

Jeg husker å ha fått det når jeg hadde omgangssyke, loff uten skorpe, doven cola (som jeg synes smakte døden) og eplejuice... også satt jeg foran tvn og spøy i ei bøtte... :P Men jeg har ganske mange rare minner fra omgangssyke når jeg var liten. Feks husker jeg at jeg fikk omgangssyke en gang jeg var så liten at jeg brukte smokk og ikke rakk å dra ut smokken før jeg spydde, så jeg kan enda huske følelsen av at det tøyt ut spy på hver side av smukken... *sånn kanskje jeg burde puttet det under en spoiler for sarte sjeler*

:lol: herlighet! :lol: der fikk jeg meg en god latter :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, SFX skrev:

Jeg tenker sikkert for mye, men hvordan kan jeg ikke tenke på noe som engasjerer meg dypt mens vi befinner oss i det som kan være et paradigmeskifte, og jeg ikke vet om det er et skifte til bedre eller verre? 

Bare det at du bruker et begrep som "paradigmeskifte" når det gjelder hund, sier kanskje litt :lol: 
Jeg tenker vel at det er greit å grave seg ned i tall og statistikker - men man må aldri glemme å tenke med hjertet. Ha feelingen... Det er da man får gode hunder, ikke ved å måle og telle for mye :D

Sitat

Jeg lurer på hvordan det er å være en hundeeier. Her en dag satt jeg og smilte euforisk i timer fordi jeg oppdaget at ei tispe jeg liker er paret med en hannhund jeg liker, og det kan jo bli født en hannhund i det kullet som jeg kan bruke i avl om fire-fem år. Hvem **** gjør det da?

Du :P Og mange andre nerder, tror jeg... selv JEG gjør jo det - og jeg skal jo ikke drive oppdrett en gang :lol: Jeg har sett mange spennende kombinasjoner som kunne gitt potensielle partnere til Yasmine, for å si det sånn :lol: 

Sitat

Godt jobba!

Slår meg selv litt på brystet - men må vel berømme formannen vår (eller forkvinne egentlig) for å levere materiale til rett tid også. Hun er altså bare den beste lederen jeg har hatt i klubben noen sinne. Og dama har ikke vært engasjert i rasen i mer enn knapt 4 år liksom! Hun er jo et funn :) 

Sitat

Akkurat nå lurer jeg på om kaloriene rekker å feste seg når en har diaré... Forsvinner de kjapt nok?

Det har jeg også lurt på... jeg vet jeg får diaré av å gafle innpå fløteis til dessert, jeg er dog usikker på om effekten er som håpet :aww: 

2 minutter siden, Turb skrev:

Jeg husker å ha fått det når jeg hadde omgangssyke, loff uten skorpe, doven cola (som jeg synes smakte døden) og eplejuice... også satt jeg foran tvn og spøy i ei bøtte... :P Men jeg har ganske mange rare minner fra omgangssyke når jeg var liten. Feks husker jeg at jeg fikk omgangssyke en gang jeg var så liten at jeg brukte smokk og ikke rakk å dra ut smokken før jeg spydde, så jeg kan enda huske følelsen av at det tøyt ut spy på hver side av smukken... *sånn kanskje jeg burde puttet det under en spoiler for sarte sjeler*

Jeg kan ikke huske at jeg fikk noe spesielt de få gangene jeg hadde omgangssyke - men det kan jo være fordi jeg er så gammal :aww:. Og noen av oss er ikke så fine på det - vi trenger ikke at sånne historier legges i spoiler *ler hysterisk* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, SFX said:

Siden er nede nå (for mye Sonen-pågang?), men kanskje jeg kan bestille med en annen rase, som ser ut som berner? :D Jeg så på nuffen, men jeg synes ikke den var noe fin heller... Jeg har vært så lenge i gamet at det er lenge siden jeg sluttet å kjøpe ting bare fordi det var min rase på, det skal være en fin representant for rasen eller en silhuett som ser ut som berner og ikke "hund".

Greit å kombinere. Foenix og søsknene fikk sosialisering nesten to timer unna en gang, fordi jeg var invitert i bursdagsselskap. Så da fikk de teste kjøretur (de hadde vært i bil før, men ikke langtur), også satte jeg opp en dullion grinder i hagen til min søster, så de fikk oppleve et nytt sted og nye mennesker uten å bli borte. Folk uten hund har ikke forstand på å valpesikre hagene sine...

Funket fett. Og nevøen min, som vel da ble 10, syntes det var superstas med slike gjester i bursdagen. Jeg tenker at det å ta med valpen på det som skjer i livet ikke kan være et problem, det blir jo ofte slik senere også. Er de vant til forskjellig, så er andre ting greit senere også.

 

Helt enig, jeg kjøper ikke ting hverken med "hund" som kalles siberian husky, eller ting hvor modellen ikke er noe allright eksemplar av rasen :P 

Dalbris er punga nå. Først en tur rundt Songsvann (masse folk, joggere, hunder og barnevogner). Deretter en liten tur innom Frognerparken. Før et besøk i en leilighet i Oslo. Siste plassen var nok favoritten på ruta i dag, der ble det nemlig servert vafler til boffeloffer :D 
Nå skal lille valpefrøken få fri fra alt annet enn "hjemmeting" i noen dager og få fordøye alle inntrykk. 

 

5 hours ago, Meg said:

:no:Så bilde av en Chi som har vunnet stort på utstilling. Hva skal en vel med plass til øynene inne i skallen... og at de renner gjør vel ikke noe.. 

Høres ikke bra ut, selv har jeg ikke sett bilde av den riktignok. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Turb skrev:

Jeg husker å ha fått det når jeg hadde omgangssyke, loff uten skorpe, doven cola (som jeg synes smakte døden) og eplejuice... også satt jeg foran tvn og spøy i ei bøtte... :P Men jeg har ganske mange rare minner fra omgangssyke når jeg var liten. Feks husker jeg at jeg fikk omgangssyke en gang jeg var så liten at jeg brukte smokk og ikke rakk å dra ut smokken før jeg spydde, så jeg kan enda huske følelsen av at det tøyt ut spy på hver side av smukken... *sånn kanskje jeg burde puttet det under en spoiler for sarte sjeler*

Det der fikk meg til å tenke på historien om han som var på fest i Selbu (sorry @Siri) og som hadde mista gebisset sitt i spybøtta som sto ved døra. (På selbufester hadde man spybøtter, ble det sagt). Han fikk hjelp av en kompis som ennå kunne stå på beina til å rote rundt i spybøtta. "Her, jeg fant det!" sa kompisen. "Nei, det e itj det der, det der hi æ prøvd", sa den tannløse.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...