Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli!


Teserere
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, Snoffe skrev:

Ok, den er ikke bra :o ville tatt en telefon der jeg var mindre hyggelig..

Sist jeg var innom, type stakk hodet innom så ble jeg skuffet. Det var dårlig utvalgt, lite ting og definitivt ikke så bra som den i new york. 

Følte at jeg fikk sett alt ved å stikke hodet inn i butikken og se kjapt rundt.

Men har de både bher og truser? Noen avdelinger har jo bare truser :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg døøør Skilt ved fødselen:  

Alvin er nå røntget med HD:A og AD: 0  Nå trenger jeg hvertfall ikke å ha det i bakhodet videre framover i treninga 

Koselig kveldstur med gutta i dag og siden det er få jakthunder her så tåler dere vel et bilde av de flotte gutta mine. 

Posted Images

24 minutter siden, Siri skrev:

Omtrent som påmmfri... det har liksom blitt etablert i vokabularet til 90% av nordmenn :aww: 

Det heter pommfri :aww: 

Tur gått, mat, bok, solkrem, og medisiner til Freya handlet inn. Da gjenstår det vel bare å kle av seg, smøre seg med nevnte solkrem, ta med nevnte bok, og sette seg ut i sola da :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Ingidano skrev:

Google balansebrett evnt balansebrett barn. Da kommer det en del treff. Kanskje noe av det kan brukes?

 

16 timer siden, Wilhelmina skrev:

De brettene bråker noe helt sinnssykt! Vi prøvde det hos veterinæren, og jeg er sikker på de hørte det i nabokommunen...

 

16 timer siden, Pringlen skrev:

Det finnes masse balanseprodukter til mennesker, til en helt annen pris. Bare å søke :)

 

15 timer siden, enna skrev:

 

14 timer siden, Siri skrev:

Gramatikknerden i meg sier jo også at det er entallsord - men som Line sa; det flyter liksom bedre med en s på slutten :lol: Men jeg har tenkt rett da, egentlig :D 

Jo, dette er helt normalt faktisk. Det unormale denne sommeren er jo at det knapt har vært dager med over 20 grader. DET er unormalt. At klematisen min ikke blomstrer før nå, er unormalt. At kaprifolen slapp knoppene og måtte produsere nye knopper, det er unormalt. At jeg ikke har modne jordbær ennå, det er unormalt. At det er varmt i dag, det er helt vanlig i juli :P 

*FU***

Men ikke med leverpostei :P 

Men har den hatt noen virkning da, denne boikotten? :whistle: 

Jepp, det kan hun :D 

Pølse med stekt sopp, potetmos etc etc... pølse og stekt egg... joda, det er godt til andre ting enn ventepølse :D Pølsegryte, pølsegrateng (selv om veggiser spiser pølsegrateng uten pølse *fnis*). 

Det er det jeg sier - du burde hatt støttekontakt :lol: Grillpinne faktisk :lol: 

Det kan godt tenkes at man drikker slikt på Løten også - men jeg tror det er helt innafor å bare drekka øl :P 

Løten Løiten... same same... :P 

Passer perfekt :D 

*Dobbelt-FU***... :P 

Men da kan vi krysse fingrene for at det kanskje blir gjerde til neste år eller? :D 

Kan du ikke lage selv? Kjøp ei sponplate og fest enten en planke (da får du bare bevegelse fram og tilbake) eller en "halvkule" under? Også strekker du noe kunstgressaktig over så det ikke blir for glatt. 

Sette dem uåpnet i kjelleren og glemme at de eksisterer? 

 

13 timer siden, Anette skrev:

Blacklist! Digger den :D

Tusen takk for svar på både det ene og andre:)

Jeg har en fin dag, nå skal jeg nyte de to siste dagene av TdF.

Nå er det frunsj, og jeg skal ha sjokolademelk for tenk!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flyttet skikkelig grisgrendt, og det eksisterer ikke telefondekning. Dekningskartet til telenor sier det er basic 2G. Jeg har prøvd å gå ut, og gå rundt huset for å finne den beste plassen. Folk gidder ikke ringe meg lenger :P Merkelig nok har jeg fibernett! Så på nattevakt i natt investerte jeg i en ny mobiltelefon som støtter WiFi tale :whistle: Billigere enn fasttelefon, det har blitt dyrt det!

5 minutter siden, Debbie skrev:

 

Nå er det frunsj, og jeg skal ha sjokolademelk for tenk!!

Sjokolademelk passer alltid!! Hver dag!! Hilsen Ikkevoksenendaifølgesjefen :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Line skrev:

Det heter pommfri :aww: 

Tur gått, mat, bok, solkrem, og medisiner til Freya handlet inn. Da gjenstår det vel bare å kle av seg, smøre seg med nevnte solkrem, ta med nevnte bok, og sette seg ut i sola da :D 

Pommfri = uten epler, hilsen ungdomskole frosken :D:D

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

44 minutter siden, Line skrev:

Det heter pommfri :aww: 

På trønder ja :P Her på det litt finere Østland heter det pÅmmfri... Jeg holder på barnelærdommen og sier pomm fritt :D 

Akkurat nå, Teserere skrev:

Billigere enn fasttelefon, det har blitt dyrt det!

Er det noen som faktisk HAR fasttelefon ennå? Vi har fjernet alle slike på jobb... pappa hadde inntil han flytta på sykehjem, men ellers liksom? 

Akkurat nå, Turb skrev:

Pommfri = uten epler, hilsen ungdomskole frosken :D:D

:lol: 

Starta dagen med litt gjeting, så hjem igjen og vanne blomster, plukke et par modne jordbær som jeg har berga fra en nattlig tyv som har hatt det med å gnafse i seg halve jordbær (jeg har bura inn jordbærplantene med kompostgrinder og hengt på strimler av folie nå...). Så har jeg endelig klargjort terrassen for sommeren *hoster noe om bedre sent enn aldri*. Banka tepper, vaska bord, banka sofaputer, lagt på duker etc. Også har PC'en flytta ut - og Yasmine er henrykt, for da sitter jeg i sofaen på terrassen og hun kan ligge bak meg. Den liker nærhet, den der... Til vanlig står PC'en på spisebordet og da sitter jo jeg på en kjedelig pinnestol - der får ikke prinsessen plass.  Jeg har også funnet fram et par gamle slippers, for nå finner jeg igjen bare EN av crocsene mine - den ligger ute i hagen. Gudene vet hvor den andre er... Ja, jeg har sjekka bilburet. Det er behagelig varmt, jeg sitter særdeles lettkledd - og det hadde gjort seg med litt regn. 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos mamma igjen etter noen veldig fine dager på hytta sammen med pappa og bror m/fam. Sola skinner, jeg fikk feira meg selv i går med masse vin, latter og sang og bare god stemning. Akkurat nå er livet avslappa og ukomplisert, ikke så verst å bli et år eldre da ?

Hundene har fått to gode fjellturer og ellers vært stort sett ute hele tiden. Fulgt med på alt som skjer, lekt med unger og kosa seg. Blaze sov som en stein i går kveld og gadd ikke engang sitte oppreist i fanget for mer kos som han pleier. I dag skal vi bare ta livet med ro, altfor varmt for noen store krumspring. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Teserere skrev:

Men har de både bher og truser? Noen avdelinger har jo bare truser :) 

Kan ikke huske å ha sett annet enn truser. Men det kan være de har utvidet sortimentet siden jeg var der.

4 minutter siden, Tonje skrev:

Hjemme hos mamma igjen etter noen veldig fine dager på hytta sammen med pappa og bror m/fam. Sola skinner, jeg fikk feira meg selv i går med masse vin, latter og sang og bare god stemning. Akkurat nå er livet avslappa og ukomplisert, ikke så verst å bli et år eldre da ?

Hundene har fått to gode fjellturer og ellers vært stort sett ute hele tiden. Fulgt med på alt som skjer, lekt med unger og kosa seg. Blaze sov som en stein i går kveld og gadd ikke engang sitte oppreist i fanget for mer kos som han pleier. I dag skal vi bare ta livet med ro, altfor varmt for noen store krumspring. 

Gratulerer med overstått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Tonje skrev:

Hjemme hos mamma igjen etter noen veldig fine dager på hytta sammen med pappa og bror m/fam. Sola skinner, jeg fikk feira meg selv i går med masse vin, latter og sang og bare god stemning. Akkurat nå er livet avslappa og ukomplisert, ikke så verst å bli et år eldre da ?

Grattis med vel overstått :D 

Sitter jeg og kjenner en mild bris på huden, hører humlesurr og tenker at life is gooood :D OK - den der kleggen som summer i vinduskarmen kunne godt huta seg unna, men ellers liksom... også vet jeg ikke helt hva jeg skal ha til middag, men jeg skal i hvertfall drikke et stort glass iskald Cola :D 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, *Kat84* said:

Slapp av jeg skal ikke sladre på deg :lol:

Så bra! :lol: 

16 hours ago, Siri said:

Jo, dette er helt normalt faktisk. Det unormale denne sommeren er jo at det knapt har vært dager med over 20 grader. DET er unormalt. At klematisen min ikke blomstrer før nå, er unormalt. At kaprifolen slapp knoppene og måtte produsere nye knopper, det er unormalt. At jeg ikke har modne jordbær ennå, det er unormalt. At det er varmt i dag, det er helt vanlig i juli :P 

Det er godt det ikke var meg som sa det, for da hadde det bare vært klaging over den ræva sommeren vi har hatt til nå :P 

16 hours ago, Siri said:

*Dobbelt-FU***... :P 

:teehe: :devil: :devilbanana::teehe:

16 hours ago, Siri said:

Men da kan vi krysse fingrene for at det kanskje blir gjerde til neste år eller? :D 

Ja, til neste år burde det bli gjerde! Da har vi planlagt og planert og kanskje felt en eller flere av de bjørkene han har så mye i mot :aww::D 

13 hours ago, SFX said:

Sojjy... De gjør sikkert mye bra, altså, men akkurat det argumentet syntes jeg var under beltestedet, så da var det no more CCC.

Jeg er litt usikker på hvor mye bra de har gjort, og jeg er litt usikker på om det ikke holder for meg at de lager god brus. Jeg har ikke noen større kampsaker enn som så, egentlig :) 

13 hours ago, SFX said:

Jeg må innrømme at jeg ikke husker detaljer fra debatten for fire år siden, det kom jo fram hva de mente de gjorde, om de sponset penger til noe eller hva det var. De er jo også et av maaaange selskaper som endrer logoen under Pride Month for å vise sin støtte - og da blir jeg litt sånn "too little, too late" - særlig siden regnbuelogoen primært er å se i USA og Canada. Jeg tviler sterkt på at du får kjøpt regnbuefarget cola i Russland, liksom, og jeg har ikke sett det i Norge. Da har jeg mer sansen for Skittles, som sa at de skulle være hvite under Pride Month, fordi regnbuefargene de ellers har tilhører LGBTQ-miljøet <3 

Anyway, avsporing, men de syntes i hvert fall de gjorde så mye at det ikke gjorde så mye at de sponset OL i et homofiendtlig land - et land så homofiendtlig at enkelte homofile idrettsutøvere nektet å dra til Russland, både for å ta et standpunkt og fordi de fryktet sitt eget liv, og for å vise solidaritet. På den annen side fikk det også andre idrettsutøvere til å komme ut på trass. Jeg vet også om skeive kjendiser innenfor populærkulturen som i samme periode, mens det enda var en del fokus på dette, nektet å akseptere invitasjoner til Russland for å holde foredrag, være med i paneldebatter, holde konsert, etc. For ikke å snakke om at det var en FB-kampanje rettet mot FCI for å få fjernet WDS fra Russland, med argumentasjon blant annet at hundemiljøet er et av de miljøene med høyest konsentrasjon av homofile personer (jeg tror kanskje ikke det finnes statistikk på det, men det er nok en høy andel homofile menn og kvinner og andre sjatteringer av skalaen i miljøet), og at verken dommere eller utstillere burde akseptere WDS i Russland, men boikotte. Jeg tror vel ikke det fikk de store reduksjonene i påmeldingstallene det heller, men samtidig så er noe oppmerksomhet bedre enn ihjeltielse. 

Ja, jeg husker debatten, men ikke så mange detaljer fra den. Jeg boikotta OL-sendingene, uten at det egentlig var et stort tap for meg, jeg pleier ikke å følge med på OL uansett, men da gjorde jeg det i hvert fall ikke. 

13 hours ago, SFX said:

Jeg kan leve med flerkoneri, ass :D 

:lol: Veit du ikke hva straffen for flerkoneri er? Flere svigermødre :P 

13 hours ago, SFX said:

Vel, en må jo gå grundig til verks, og ta høyde for alle eventualiteter :whistle:

Ja.. *sukk* Jeg er litt usikker på om det å gjerde inn en hage kan ha så mange konsekvenser at det bør planlegges i 3 år da :P 

13 hours ago, SFX said:

Jeg lener mot kaste, men var redd for at det virket hjerterått og ufølsomt etter et ti år langt forhold. Jeg er verken bitter eller hatefull, liksom, jeg har aldri hatt behov for å tenne et bål og brenne ham og tingene hans. Men jeg er langt forbi det stadiet at det føles naturlig å ha hengende oppe bilder av oss og gaver jeg fikk :P Jeg har framme en lysestake jeg fikk, fordi den er dritkul, også ser jeg i bokhylla at gaven jeg fikk på første daten står der enda, men det kan den få gjøre - den skriker ikke "DENNE FIKK JEG AV EKSKJÆRESTEN!" Hmm, jeg ser jeg har enda en gave fra ham i bokhylla, men den er også en souvenir - fra turen vår til Praha, han kjøpte den til meg som overraskelsesgest etter at jeg siklet på den i et butikkvindu. Når jeg tenker meg om, så har jeg en innmari god nattkjole jeg fikk også. Så da er jeg jo ikke helt uten minner og hjerte om jeg pakker bort bildene i et album, og kaster resten i eska. 

Nei, det er ikke hjerterått! Det er lov å beholde ting man kan bruke, men å bare pakke bort noe fordi man syns man må ha det, det ville ikke jeg gjort. Kast det du ikke bruker du, og ikke tenk noe større på det :) 

13 hours ago, SFX said:

Da jeg leste det i går, så tenkte jeg umiddelbart på deg og ei annen venninne som er stor fan. 

Ja, det er vel ingen hemmelighet at jeg liker Linkin Park :) 

13 hours ago, SFX said:

20228358_10158862945350136_8870023693184

Fint :ahappy: 

5 hours ago, LØJ said:

Fikk en litt ubehagelig telefon i går.
mann: Hei, jeg heter XXX, heter du XXX?
meg: Ja??
mann: Stemmer det at du har fødsels- og personnr. *sånn og slik*?
meg: Ja???????? :blink:
mann: Jeg fikk med noen papirer, sammen med mine egne, fra legevakta på tirsdag. Der står ditt navn, personnr og annet. Skal jeg kaste papirene for deg?
meg: Ja, takk gjerne det. Hadde satt pris på om du makulerte personnr mitt også.

- nå er jeg litt sur på legevakta kjenner jeg. Burde kanskje ringe de og mene noe om det?

Øh.. Jeg syns jo helt klart du burde ringe legevakta og mene noe høylydt om det. Det er jo helt hårreisende! 

Gratulerer med overstått, @Tonje :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Snoffe skrev:

Kan ikke huske å ha sett annet enn truser. Men det kan være de har utvidet sortimentet siden jeg var der.

Gratulerer med overstått :)

Takk ? Ser jeg formulerte meg litt dumt i innlegget, bursdagen er i dag, men jeg feira i går :)

42 minutter siden, Siri skrev:

Grattis med vel overstått :D 

Takk :)

33 minutter siden, 2ne skrev:

 

Gratulerer med overstått, @Tonje :) 

Takk :)

30 minutter siden, Line skrev:

Atte what? :blink: 

Flytte meg ti ny veranda, ble for mye skygge bak. 

Og gratulerer med dagen i dag @Tonje :D 

Takk :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra en kort hyttetur og overlevde intet mer enn 4 ferjeturer. Var ikke nervøs på veien hjem en gang, så frykten min er kurert:D jeg holder fortsatt fast ved påstanden min om at ferjefolk er et eget folkeslag altså. Ikke jeg som fikk kjeft denne gangen, men noen andre. Han ene bilisten ble faktisk selveste kapteinen så irritert på at han tuta ikke bare en, men fire ganger på han. Tuten (hornet?) På ferja er ganske høy liksom.. og han som dirrigerte om bord var dritsur og ble sint på en som kjørte for seint. Så ja, jeg syns de er både rare og har ekstremt kort lunte:P

Det tok litt tid før bikkja fant roen på helt ny plass og hvis det gikk folk laaangt borte på veien under oss så måtte de kjeftes på. Hun klarte å smette ut terassedøren også og jeg oppdaget det ikke før en stund etterpå. Inke hadde hun stukket og jammen kom hun ikke susende når jeg ropte på henne også:lol:

Og gratulere med dagen @Tonje :flowers:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Gratulere med dagen, @Tonje :) 


Det var en gang en ren og pen beauceron. Med trykk på var :aww: 
Til gjengjeld fikk vi utforsket et nytt område, og det var rett og slett nydelig :)
Det var tydelig at det ikke er ofte det går noen akkurat der, og det passer meg egentlig helt perfekt :lol: Gubben fant ut at han skulle ta opp turinteressen, men det å ta med sykkel var ikke helt vellykket. Det startet som et åpent og fint område, men det ble raskt for tett og for mye gjørme til at det var mulig å komme videre med sykkel. 

Nå ligger Sjef rett ut her etter turen og slapper av. Jeg skal ha en kopp kaffe før jeg starter på pizzasausen og pizzabunn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, LØJ skrev:

Fikk en litt ubehagelig telefon i går.
mann: Hei, jeg heter XXX, heter du XXX?
meg: Ja??
mann: Stemmer det at du har fødsels- og personnr. *sånn og slik*?
meg: Ja???????? :blink:
mann: Jeg fikk med noen papirer, sammen med mine egne, fra legevakta på tirsdag. Der står ditt navn, personnr og annet. Skal jeg kaste papirene for deg?
meg: Ja, takk gjerne det. Hadde satt pris på om du makulerte personnr mitt også.

- nå er jeg litt sur på legevakta kjenner jeg. Burde kanskje ringe de og mene noe om det?

Det er skikkelig, skikkelig bad... Det året jeg jobbet i NKK hadde jeg klart å legge to HD-avlesningsbrev i samme konvolutt, slik at det ene gikk til feil eier. Men det står jo ikke noe sensitivt på det brevet en ikke kan lese ut av DogWeb, utover at en finner ut hvem som eier hunden. Mottager ringte og spurte hva de skulle gjøre, og jeg ba de kaste det, så printet jeg nytt til den hunden det gjaldt og sendte ut fra NKK. Derimot fikk jeg telefon fra en meget sur hundeeier som ikke likte at resultatet kom på DogWeb før h*n hadde fått brevet i posten, for h*n likte ikke at folk kunne se resultatet uten at h*n visste om det. Dette er ting en ikke trenger å bli forbanna over.

Men da jeg plutselig fikk meg leilighet, fordi eiendomsmegler brukte feil personnummer, da snakker vi big problem. Jeg fikk regninger og purringer på diverse, fra salgsprosessen og husleie og slikt, skjønte jo ingenting, for jeg hadde nettopp flyttet selv, men fikk ikke regningene til å stemme. Det tok tid også, å finne ut hva som hadde skjedd, men når megler innså blemmen så fikk jeg blomster på døra. Sånt skal ikke skje.

Så ring legevakta, og be de sjekke rutinene sine. Jeg forstår det som at dette ikke er sendt i posten, men delt ut i hånda? Skikkelig ekkelt.

3 timer siden, Siri skrev:

Neida, ikke når man er innstilt på at det er varmt og kan nyte det :D 

Jeg er innstilt på at det er ******, og er ikke i stand til å nyte noe som gjør meg slapp, svett, solbrent og slækk.

3 timer siden, Siri skrev:

a040.gif

:D 

3 timer siden, Siri skrev:

Det kan jeg vel levende forestille meg... men jeg hadde vel smurt på smør og strødd med sukker tror jeg... 

Nei, men da kjøper du en pakke med Vestlandslefse, det er knallgodt med smør, sukker - og kanel.

3 timer siden, Siri skrev:

Pølse egner seg egentlig til det meste :P 

Kan vi enes om å være uenig?

3 timer siden, Siri skrev:

Ja? Jeg brukte bakenden på en slags stekegaffel i tre sist jeg malte :D 

Men da har du jo fått turkis stekegaffel :o 

3 timer siden, Siri skrev:

Heimert er såååå ut! Løtensokninger er tross alt siviliserte mennesker, så de går på puben og drikker øl i stedet... evt rir :aww: 

Er det her jeg bor de brenner, da? :D 

3 timer siden, Siri skrev:

Men igjen - isbiter er is. Isen på Nordpolen er også is. Og fløte is er strengt tatt frossen fløte da... omtrent det samme som frossen youghurt. 

Jeg har laget hjemmelaget iskake et par ganger, og det krevde i grunnen mye mer enn bare å sette fløtekartongen i fryseren, skal jeg si deg! Så nei, du har ikke rett :D 

3 timer siden, Siri skrev:

Da kjøper du det :D 

Ja, jeg må ha kasser uansett, for mye av det som er i disse eskene kan lagres i kjelleren, uavhengig av om det er "x-bokser" eller bare andre ting jeg ikke vil kaste. 

3 timer siden, Siri skrev:

Skrekkelig vakkert :D 

Det var det, fargene var sterkere enn jeg fikk fram på mobilen, men det var vakkert å gå - selv om jeg gikk feil vei og burde gått nordover for å få sett mest mulig av solnedgangen.

Også har jeg dessverre funnet ut at Mjøstråkk er litt for hardt underlag for meg, for i dag har jeg vondt i ankelen. Jeg får fortere ankelsmerter om jeg går mye på asfalt, for eksempel, så det er kanskje ikke nok grus over det harde underlaget? Jeg klarer en time, men jeg tror ikke jeg vil tåle å utforske timesvis der, ikke om jeg skal gå på beinet dagen etter :( 

1 time siden, Teserere skrev:

Jeg har flyttet skikkelig grisgrendt, og det eksisterer ikke telefondekning. Dekningskartet til telenor sier det er basic 2G. Jeg har prøvd å gå ut, og gå rundt huset for å finne den beste plassen. Folk gidder ikke ringe meg lenger :P Merkelig nok har jeg fibernett! Så på nattevakt i natt investerte jeg i en ny mobiltelefon som støtter WiFi tale :whistle: Billigere enn fasttelefon, det har blitt dyrt det!

Jeg har bodd så mange steder med varierende telefondekning, så da jeg var på visning her jeg bor nå, så ringte jeg ei venninne under visningen for å sjekke om hun hørte meg :D 

1 time siden, Siri skrev:

På trønder ja :P Her på det litt finere Østland heter det pÅmmfri... Jeg holder på barnelærdommen og sier pomm fritt :D 

Jeg sier chips.

1 time siden, Siri skrev:

Er det noen som faktisk HAR fasttelefon ennå? Vi har fjernet alle slike på jobb... pappa hadde inntil han flytta på sykehjem, men ellers liksom? 

Pappa hadde fasttelefon inntil nylig, fordi det er så ekstremt varierende dekning der - jeg kan snakke i mobil på verandaen, for eksempel, men ikke i stua, mens kjøkkenet kan gå greit. Så han var avhengig av fasttelefon for at innbruddsalarmen skulle virke, i tillegg til at det er en sikkerhet generelt. Så var det lynnedslag som tok både alarmen og fasttelefonen, og da han skulle installere ny alarm så fikk han ikke ny fasttelefon, men noe som ikke er mobil heller - det er en trådløs telefon med en stor antenne på husveggen, som ikke må være for langt fra den antennen. Det kosta nok, men med hans helse så baserer du deg ikke på at du blir dårlig i det rommet det er mobildekning...

1 time siden, Tonje skrev:

Hjemme hos mamma igjen etter noen veldig fine dager på hytta sammen med pappa og bror m/fam. Sola skinner, jeg fikk feira meg selv i går med masse vin, latter og sang og bare god stemning. Akkurat nå er livet avslappa og ukomplisert, ikke så verst å bli et år eldre da ?

Hundene har fått to gode fjellturer og ellers vært stort sett ute hele tiden. Fulgt med på alt som skjer, lekt med unger og kosa seg. Blaze sov som en stein i går kveld og gadd ikke engang sitte oppreist i fanget for mer kos som han pleier. I dag skal vi bare ta livet med ro, altfor varmt for noen store krumspring. 

Gratulerer med dagen!

39 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, til neste år burde det bli gjerde! Da har vi planlagt og planert og kanskje felt en eller flere av de bjørkene han har så mye i mot :aww::D 

Da blir det ved også!

39 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg er litt usikker på hvor mye bra de har gjort, og jeg er litt usikker på om det ikke holder for meg at de lager god brus. Jeg har ikke noen større kampsaker enn som så, egentlig :) 

Joda, primært skal de jo lage brus og andre drikkevarer - men samtidig så har de jo tatt på seg å definere julestemning gjennom sine reklamekampanjer, og de er i en posisjon hvor de kan påvirke. Firmaer som i så stor grad som CCC og Pepsi baserer seg på livsstilsreklamer for å forsøke å appellere til folk og vise hvor himla kult det er i drikke av deres flasker, har også mulighet til å si hvor utrolig ukult det som skjer i Russland og tidligere Sovjetstater er. Senest i natt leste jeg en artikkel om forholdene i Tsjetsjenia, og hvordan Putin er oppfordret av NATO om å gjøre noe for å stoppe homseforfølgelsen der, men at han bare nikker og smiler, fordi han har en annen politisk deal om helt andre saker med presidenten av Tsjtsjenia, og da kommer det foran basale menneskerettigheter, tortur og forfølgelse. Tidligere i våres så leste jeg om - jeg tror det var Iran, men jeg husker ikke nøyaktig - et land som henretter homofile ved å ta de med til toppen av tårn/høyblokker og kaste de utfor.

Jeg klarer ikke å ikke engasjere meg i en verden hvor dette skjer og ikke får større oppmerksomhet. Jeg blir kvalm og forbanna. Bare fordi jeg er priviligert, så betyr ikke det at mange andre er det. 

39 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, jeg husker debatten, men ikke så mange detaljer fra den. Jeg boikotta OL-sendingene, uten at det egentlig var et stort tap for meg, jeg pleier ikke å følge med på OL uansett, men da gjorde jeg det i hvert fall ikke. 

Samme her :P Derfor føltes det som mer effektivt å boikotte CCC-produkter, det gir i hvert fall noen tusenlapper mindre i kassa i løpet av året.

39 minutter siden, 2ne skrev:

:lol: Veit du ikke hva straffen for flerkoneri er? Flere svigermødre :P 

Sist jeg var et forhold så var det med en som hadde skilte foreldre som begge var i godt etablerte forhold på hver sin kant, så jeg har allerede vært i en situasjon med to svigermødre :P 

39 minutter siden, 2ne skrev:

Ja.. *sukk* Jeg er litt usikker på om det å gjerde inn en hage kan ha så mange konsekvenser at det bør planlegges i 3 år da :P 

Vel, det er irriterende om det blir gjort feil :whistle: 

39 minutter siden, 2ne skrev:

Nei, det er ikke hjerterått! Det er lov å beholde ting man kan bruke, men å bare pakke bort noe fordi man syns man må ha det, det ville ikke jeg gjort. Kast det du ikke bruker du, og ikke tenk noe større på det :) 

Da får jeg se om jeg klarer å gjøre det, jeg er jo ikke noe som helst sentimentalt anlagt :whistle: Noen ting er gaver vi fikk sammen til jul, som vi delte i samlivsbruddet, og en del av meg lurer på om jeg bør spørre om han vil ha det tilbake når jeg ikke trenger det lenger. Men han er i hvert fall ikke sentimentalt anlagt, og har ny samboer og barn, så jeg tipper jeg vet svaret. Det er bare jeg som er teit. Noe av det jeg vurderer å kvitte meg med er forresten to bilder i ramme, kanskje jeg heller skal forsøke å selge de på Facebook. Veldig fine tegninger, men jeg har ikke noen vegg de passer på nå. De hang på soverommet før, men nå har jeg skråtak, så da må de i så fall henge i gulvhøyde :D 

39 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, det er vel ingen hemmelighet at jeg liker Linkin Park :) 

Hey, own your fan-ness, woman!

Nei, etter en dårlig natt så ble det en sen morgen, men frokost må en ha lell, og nå er kanskje eggene både ferdig kokt og nedkjølt. Jeg ble invitert til å grille hos ei venninne om noen timer, så jeg kan jo forsøke å gjøre noe produktivt fram til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke til korrekt fargegjengivelse, for fargen er mye mer grønn-turkis i virkeligheten, men her er i hvert fall foreløpig sluttresultat på døra jeg har malt. Da er det bare den andre siden igjen :P Den hadde dog ikke samme skumle utgangspunkt, men der var alle tre speil malt med udde motiv.

20246312_10158866524790136_4680470929333

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 2ne skrev:

Det er godt det ikke var meg som sa det, for da hadde det bare vært klaging over den ræva sommeren vi har hatt til nå :P 

:lol: Vi som ikke klager på været, har lov til å si sannheten, vi :D 

2 timer siden, 2ne skrev:

:teehe: :devil: :devilbanana::teehe:

a010.gif

2 timer siden, 2ne skrev:

Ja, til neste år burde det bli gjerde! Da har vi planlagt og planert og kanskje felt en eller flere av de bjørkene han har så mye i mot :aww::D 

Vi krysser fingrene :D 

51 minutter siden, SFX skrev:

Jeg er innstilt på at det er ******, og er ikke i stand til å nyte noe som gjør meg slapp, svett, solbrent og slækk.

Som sagt - du må kalibrere termostaten :D 

51 minutter siden, SFX skrev:

Nei, men da kjøper du en pakke med Vestlandslefse, det er knallgodt med smør, sukker - og kanel.

Jeg vet - og et langt bedre alternativ til lomper som jo strengt tatt ikke er godt... 

51 minutter siden, SFX skrev:

Kan vi enes om å være uenig?

Nei nei  nei... det går jo ikke an??? :o 

51 minutter siden, SFX skrev:

Men da har du jo fått turkis stekegaffel :o 

Jeg fikk bare en lys grå en - med veldig tjukt skaft... :lol: 

51 minutter siden, SFX skrev:

Er det her jeg bor de brenner, da? :D 

Sikkert :D 

51 minutter siden, SFX skrev:

Jeg har laget hjemmelaget iskake et par ganger, og det krevde i grunnen mye mer enn bare å sette fløtekartongen i fryseren, skal jeg si deg! Så nei, du har ikke rett :D 

Jeg er ganske sikker på at det krever litt mer enn å bare sette en beger med yoghurt i fryseren for å få frozen yoghurt også :P 

51 minutter siden, SFX skrev:

Ja, jeg må ha kasser uansett, for mye av det som er i disse eskene kan lagres i kjelleren, uavhengig av om det er "x-bokser" eller bare andre ting jeg ikke vil kaste. 

Da er det bare å få tak i dem og sett vekk alle unødvendige ting :D 

51 minutter siden, SFX skrev:

Det var det, fargene var sterkere enn jeg fikk fram på mobilen, men det var vakkert å gå - selv om jeg gikk feil vei og burde gått nordover for å få sett mest mulig av solnedgangen.

Hhahaa, ja, du fikk vel solnedgangen i ryggen ja, egentlig :) 

51 minutter siden, SFX skrev:

Også har jeg dessverre funnet ut at Mjøstråkk er litt for hardt underlag for meg, for i dag har jeg vondt i ankelen. Jeg får fortere ankelsmerter om jeg går mye på asfalt, for eksempel, så det er kanskje ikke nok grus over det harde underlaget? Jeg klarer en time, men jeg tror ikke jeg vil tåle å utforske timesvis der, ikke om jeg skal gå på beinet dagen etter :( 

Det er en veldig rar grus de har brukt på den gangvegen - jeg skjønner ikke at de ikke har brukt vanlig grus, men den er sikkert litt mer holdbar vil jeg tro - fastere liksom. Men uansett: grusveg eller asfaltert veg er jo hardt for dårlige bein. Man må liksom ut i skogen for å få skikkelig godt underlag. 

51 minutter siden, SFX skrev:

Jeg har bodd så mange steder med varierende telefondekning, så da jeg var på visning her jeg bor nå, så ringte jeg ei venninne under visningen for å sjekke om hun hørte meg :D 

:lol: Lurt... jeg gjorde ikke det stuntet da jeg kjøpte her ute i skogen - jeg fant ut at det var LITT varierende dekning rundt om i huset etterpå :lol: Men det går fint - da har jeg en unnskyldning for å ikke snakke i telefonen :D 

51 minutter siden, SFX skrev:

Jeg sier chips.

Du er liksom så moddderne, du :P 

Det ble kyllinglår med karriris til middag - med egenavlede sukkererter - og cherrytomater fra Rema. Og en stooooor god cola :D 
Og Willy er nybørstet, så da må vi vel ut og ødelegge den nybørsta pelsen med et bad, da :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Siri skrev:

Og Willy er nybørstet, så da må vi vel ut og ødelegge den nybørsta pelsen med et bad, da :aww: 

Heller det enn å dra med en nybada hund ut i skogen hvor han er garantert å finne masse gjørme, mose, og kvister å kose seg i :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig sommer her :)
Så i dag har jeg og hundene "bodd utendørs". Først tre timer sammen med ihuga hundevenner, med trening (av både voksne hunder og valper) og sosialisering av valper. Deretter dro jeg med mine opp i bymarka og lot dem bade i Kobberdammen. Lotta flytta ut i vannet og ville ikke opp igjen, så nå har Kobberdammen fått ny bever :D
Nova nøyde seg med å vasse litt, og deretter sitte og se på Lotta som herja ute i vannet.

20264943_10154554169576761_3479093947890296802_n.jpg.b31fb0441fbc0ba11a5c2506851599cf.jpg20228678_10154554169781761_3846300224788863301_n.jpg.f644263a0989a5dcd1eadc426b21c882.jpg20245706_10154554154781761_5979095000145112092_n.thumb.jpg.1eb8730be5bfefa0615d9532590f2038.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, *Kat84* skrev:

Heller det enn å dra med en nybada hund ut i skogen hvor han er garantert å finne masse gjørme, mose, og kvister å kose seg i :aww: 

Tabbe :lol: Nå er det ut i skogen vi skal også da... men jeg regner med det er så tørt at gjørme ikke inngår i skogsturplanene her. En deilig dukkert i et vann derimot :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Siri skrev:

Tabbe :lol: Nå er det ut i skogen vi skal også da... men jeg regner med det er så tørt at gjørme ikke inngår i skogsturplanene her. En deilig dukkert i et vann derimot :D 

:lol: 

På toppen av det hele så er det bare en uke til utstilling. Men han luktet verken blomster eller friskt så jeg klarte ikke å vente :P
Han får holde seg til å bli spylt litt med hageslange den neste uka slik at han likevel er ren nok. Han har ikke dukket under i gjørme i dag i hvert fall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kaisen skrev:

Hjemme fra en kort hyttetur og overlevde intet mer enn 4 ferjeturer. Var ikke nervøs på veien hjem en gang, så frykten min er kurert:D jeg holder fortsatt fast ved påstanden min om at ferjefolk er et eget folkeslag altså. Ikke jeg som fikk kjeft denne gangen, men noen andre. Han ene bilisten ble faktisk selveste kapteinen så irritert på at han tuta ikke bare en, men fire ganger på han. Tuten (hornet?) På ferja er ganske høy liksom.. og han som dirrigerte om bord var dritsur og ble sint på en som kjørte for seint. Så ja, jeg syns de er både rare og har ekstremt kort lunte:P

Det tok litt tid før bikkja fant roen på helt ny plass og hvis det gikk folk laaangt borte på veien under oss så måtte de kjeftes på. Hun klarte å smette ut terassedøren også og jeg oppdaget det ikke før en stund etterpå. Inke hadde hun stukket og jammen kom hun ikke susende når jeg ropte på henne også:lol:

Og gratulere med dagen @Tonje :flowers:

Takk :)

2 timer siden, *Kat84* skrev:

Gratulere med dagen, @Tonje :) 


Det var en gang en ren og pen beauceron. Med trykk på var :aww: 
Til gjengjeld fikk vi utforsket et nytt område, og det var rett og slett nydelig :)
Det var tydelig at det ikke er ofte det går noen akkurat der, og det passer meg egentlig helt perfekt :lol: Gubben fant ut at han skulle ta opp turinteressen, men det å ta med sykkel var ikke helt vellykket. Det startet som et åpent og fint område, men det ble raskt for tett og for mye gjørme til at det var mulig å komme videre med sykkel. 

Nå ligger Sjef rett ut her etter turen og slapper av. Jeg skal ha en kopp kaffe før jeg starter på pizzasausen og pizzabunn :) 

Takk :)

1 time siden, SFX skrev:

 

Gratulerer med dagen!

 

Takk :)

Nå skal det grilles her og det passer veldig bra for jeg har ikke spist siden frokosten i 10-tida. Så blir det jordbær og is til dessert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk flott når folk parkerer som amøber og tar opp typ 2 parkeringsplasser. Vi har en plass i lukket parkeringsanlegg. Men siden  vi har hver vår bil så står jeg på gjesteparkeringen. Men siden noen er teite så er det ikke plass til flere. Hadde vært plass til 3 biler til hvis folk hadde nøyd seg med en parkeringsplass per bil. Så nå står jeg i gata hvor det er parkering forbudt...håper noen snart kjører så jeg slipper bot i hvertfall. Holde lenge med sure naboer liksom:thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Kaisen said:

Så fantastisk flott når folk parkerer som amøber og tar opp typ 2 parkeringsplasser. Vi har en plass i lukket parkeringsanlegg. Men siden vi har hver vår bil så står jeg på gjesteparkeringen. Men siden noen er teite så er det ikke plass til flere. Hadde vært plass til 3 biler til hvis folk hadde nøyd seg med en parkeringsplass per bil. Så nå står jeg i gata hvor det er parkering forbudt...håper noen snart kjører så jeg slipper bot i hvertfall. Holde lenge med sure naboer liksom:thumbsup:

Det er forferdelig irriterende, men jeg forstår problemet med å parkere ordentlig om man ikke er helt trygg på det. Vi har en gigabil (Audi A6) og jeg er seriøst alvorlig amøbe hva gjelder parkering. Det begynner å komme seg nå som jeg MÅ parkere, men jeg parkerer alltid passelig åndssvakt på 1 forsøk og jeg har alltid høy puls. Verste er når nabodamene har parkert bilene sine som pilspisser og jeg skal inn i mellom. Mener jeg tok et bilde av det en gang...

36088636095_6699953943_b.jpg

Look at that shit! Wraaargh. Den ene nabodamen står til og med på streken. Og det er sååååå smalt mellom parkeringsplassene og huset, at det ikke er bare bare å komme "rett på" parkeringsplassene... Det er ca 5-6 meter.. Bilen vår er 5 meter lang. Hat hat hat. Når jeg rygger inn må jeg jokke meg inn som en dust. Det piper og skriker i alle sensorer siden jeg må så nært med rævva på bilen til begge nabobilene. Ångest. Når vi bygger hus skal jeg ha oppkjørsel med plass til 6 biler :sorcerer:

Det verste er at jeg ikke forstår at folk ikke tar en kikk og tenker "nei det der, det kan jeg ikke forlate. Jeg må fikse den parkeringen". Jeg er alltid sånn at jeg sjekker hvordan jeg står ifht streker og nabobil. Kunne ikke falle meg inn å forlate en dårlig parkering, og forundres stadig over hva folk med viten og vilje bare "slenger" fra seg av parkeringer. Selv om jeg derfor noen ganger bruker typ 20 minutter på å parkere... haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Det er forferdelig irriterende, men jeg forstår problemet med å parkere ordentlig om man ikke er helt trygg på det. Vi har en gigabil (Audi A6) og jeg er seriøst alvorlig amøbe hva gjelder parkering. Det begynner å komme seg nå som jeg MÅ parkere, men jeg parkerer alltid passelig åndssvakt på 1 forsøk og jeg har alltid høy puls. Verste er når nabodamene har parkert bilene sine som pilspisser og jeg skal inn i mellom. Mener jeg tok et bilde av det en gang...

36088636095_6699953943_b.jpg

Look at that shit! Wraaargh. Den ene nabodamen står til og med på streken. Og det er sååååå smalt mellom parkeringsplassene og huset, at det ikke er bare bare å komme "rett på" parkeringsplassene... Det er ca 5-6 meter.. Bilen vår er 5 meter lang. Hat hat hat. Når jeg rygger inn må jeg jokke meg inn som en dust. Det piper og skriker i alle sensorer siden jeg må så nært med rævva på bilen til begge nabobilene. Ångest. Når vi bygger hus skal jeg ha oppkjørsel med plass til 6 biler :sorcerer:

Det verste er at jeg ikke forstår at folk ikke tar en kikk og tenker "nei det der, det kan jeg ikke forlate. Jeg må fikse den parkeringen". Jeg er alltid sånn at jeg sjekker hvordan jeg står ifht streker og nabobil. Kunne ikke falle meg inn å forlate en dårlig parkering, og forundres stadig over hva folk med viten og vilje bare "slenger" fra seg av parkeringer. Selv om jeg derfor noen ganger bruker typ 20 minutter på å parkere... haha.

Ja det skjønner jeg også! Husker jeg sleit lenge med parkering når jeg nettopp hadde fått lappen, så det har jeg full forståelse for. Men det er jo som du sier; man kan godt ta seg en kikk å se om det ser greit ut før man forlater bilen. Om man må jokke fram og tilbake 10 ganger så klarer man alltids å parkere greit til slutt, men dette virker mer som latskap da det skjer OFTE. En parkerer langt i fra bilen ved siden av, men akkurat ikke langt nok til at det er plass til en bil mellom. Eller så er det to ledige plasser melmom hekken og en bil, men vedkommende parkerer midt på "stripen" og tar opp begge plassene. Det er ikke oppmerket her så jeg tror det er derfor folk bommer/ikke bryr seg.

Og med det beistet av en bil der, så hadde jeg også slitt med å parkert altså:lol: jeg fiser rundt i en ikke like stor auris. Men husker jeg syns aurisen var kjempestor når jeg fikk den. Hadde en gammel yaris før det og med de så kommer man seg jo rundt over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
    • Først; det er omtrent umulig å svare på om en gitt hund er overvektig, uten å se/kjenne på hunden. Så til din valp; en vekt på 2.5 kg ved 16 ukers alder er ikke mye på en dvergpuddel. Husk at en dvergpuddelhvalp kan ende opp som både toypuddel og mellompuddel når den er utvokst. Ingen oppdretter kan gi noen garanti for hvilken størrelse ( her snakker jeg om høyde, som pudler kategoriseres etter, ikke vekt), hunden ender opp med   På voksne hunder kan selv hunder med omtrent samme høyde ha ganske stor variasjon i vekt, uten at det indikerer hverken overvekt eller undervekt.
    • Det er umulig å si uten å se og kjenne på hunden. Du skal kunne såvidt kjenne konturene av ribbeina på siden, av en voksen hund. Valper kan godt være litt rundere. Med puddel er det jo også vanskelig å si fordi de kan variere veldig i størrelse. Du kan eventuelt spørre oppdretter om hvor mye søsknene veier, og hvor mye foreldrene veier som voksne. Dyrlegen vil hjelpe deg å se om han er overvektig eller ikke.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...