Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp hissig når den må bæsje


Poteklem
 Share

Recommended Posts

Hei

Har en valp som må bæres ned trapp for å komme til hagen. Han går til døren og sier ifra når han skal bæsje, og når jeg skal løfte han opp glefser/biter han etter meg og nærmest knurrer, også prøver han å gå rygge unna. Han viser ikke noe ubehag eller noe når han først blir bært. Det går som regel fint å bære han i andre situasjoner, men det hender han gjør det samme når vi skal gå inn igjen etter å ha vært ute i hagen en stund. Dette kan jeg jo unngå ved å la han gå i trapp, men har hørt det ikke er så lurt og det blir veldig mange trappetrinn på en dag. Hva kan være årsaken til at han blir hissig når han må bæsje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antageligvis er det ubehagelig. Hvorfor må du bære ham? Så lenge det ikke er snakk om spesielt lange trapper eller veldig mange ganger om dagen så er det ingen fare å la valpen gå selv, så lenge den ikke har noen skader eller svakheter fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løfter han opp fra siden. Han blir alltid veldig vill når han må bæsje og løper fort rundt, han kan glefse etter meg selv når vi allerede er ute og roer seg etter han har fått gjort ifra seg. Jeg kan vel begynne å la han gå i trappen, men som sagt blir han hissig selv om jeg ikke skal bære han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund var veldig bitete i den alderen der. Pappa sa at da farmor levde og de hadde kennel så hadde de noen gang slike som brukte litt lengre tid på å vokse ut av ville valpe fakter. Det gikk over den bitinga, han gjør ikke slikt nå mer og blir 4 år i august.

Jeg pleide å ignorere ham. Han ble mer gira om jeg hylte til, time out var håpløst fordi han var jo rene furien :P Uff ja, det er vel det eneste jeg ikke savner med valpetiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...