Gå til innhold
Hundesonen.no

Bein ut av ledd/låser seg?


Recommended Posts

Hjelp kjære sonen.

Jeg har prata med flere jeg kjenner og oppdretter også. Desverre ikke mye svar å finne.

Malamute tispa vår på 3.5 mnd. Jeg har nevnt tidlogere at hun er litt stov i gangen når hun går. Ikke traver å løper. Bare når hun går. Og ser litt hjulbeint ut.

Jeg vet ikke om dette har noe sammenheng. Men nå begynner jeg å bli urolig.

Det starta med at en gang hun jærja litt her inne så plutselig virka det som den ene bakfoten låste seg i en rar stilling. Hun hylte i smerte. Jeg tok henne opp og det gikk over. Satte henne ned og hun halta litt men det forsvant kjapt. 

Jeg tenkte ikke mer over det. Det var ikke så lenge etter vi fikk henne. 

Men. Så har dette skjedd noen ganger. (Ca 4-5 tror jeg). Jeg har egentlig ikke tenkt så mye over det men det viser seg at det skjer gjentatte ganger så jeg er bekymra. Jeg klarer ikke helt si om det er samme fot eller ikke da jeg ikke har tenkt over det tidligere. Jeg tror det er mest bakbeina men i dag er jeg usikker da det nesten virka som fremfoten (hun stod bak hundehuset og hylte mens jeg var på andre siden. Når jeg kom frem plukka jeg henne opp da det har hjulpet tidligere. Hun halter litt så går det over. Men foten låser seg altså i en rar stilling.

Noen som har vært borti liknende?

Oppdretter nevnt PL men også at hun aldri har hørt om det på rasen. Jeg vet ikke helt jeg. 

Tenker å ta en telefon til vet. I morgen men ville høre om noen har erfaring her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Wildlife skrev:

Vi har vært hos veterinær i dag og hun kunne ikke finne noe. Om det skjedde igjen skulle vi ringe å sette opp time til røntgen. Knærna kjentes veldig fine ut sa hun.

Da ville jeg bedt om rtg. evt tatt turen til en annen vet. Det du beskriver høres absolutt ikke bra ut...

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...