Gå til innhold
Hundesonen.no

Rabiesvaksine


Lillekrapyl
 Share

Recommended Posts

Dette sier MT:

  • Når dyret blir rabiesvaksinert første gang regnes vaksinasjonen som gyldig først 21 dager etter at vaksinasjonen er utført. Hvis dyret blir vaksinert på nytt før gyldigheten av forrige vaksinasjon er utløpt, regnes den nye vaksinasjonen som gyldig fra vaksinasjonsdatoen. Blir dyret derimot vaksinert på nytt etter at gyldigheten av forrige vaksinasjon er utløpt, blir den nye vaksinasjonen gyldig først 21 etter at den er utført. Vaksinasjonens gyldighetstid skal være oppgitt av en autorisert eller offentlig veterinær i dyrets pass eller helsesertifikat.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke helt det jeg fikk opplyst av min vetrinær. Men ser jo at det stemmer her.

Har dere hørt at man må vente 14 dager, fordi man kan ikke ta vanlig vaksine og rabies vaksinen samtidig??? Det har jeg alltid gjort før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Debbie skrev:

Har dere hørt at man må vente 14 dager, fordi man kan ikke ta vanlig vaksine og rabies vaksinen samtidig??? Det har jeg alltid gjort før.

"Vi vil videre minne om at produsenten av Rabisin vet.® anbefaler at dyr ved vaksinering med Rabisin vet.® ikke skal motta andre vaksiner i tidsrommet 14 dager før-14 dager etter at dyret vaksineres."

https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/dyrehelsepersonell/vaksinering_av_hund_og_katt_med_rabisin_vet.25178

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...