Gå til innhold
Hundesonen.no

Børste til vorsteh


Recommended Posts

Hei, har en vorsteh som røyter ekstremt mye. Har prøvd masse børster bla. Furminator (som jeg trodde skulle være kjempe bra, hvertfall om du tenker på prisen) men ingen klarer å få av løs pels. Jeg får rett og slett mer pels av om jeg klapper henne enn om jeg børster. Er det noen som vet om en type børste eller en annen idé til å få henne til å røyte mindre?

Lurer også på en ting angående det å ha hun løs på tur. Har hun alltid løs (der det er tillat) men er det egentlig lurt, om man tenker på jakt instinkt. Hun kommer alltid når jeg roper, men man vet jo aldri om instinktene blir for sterke og hun plutselig stikker av ( det har hun dog ikke gjort enda).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

For å minske røytingen så gikk jeg over til å fore vom og hundemat laks og tilsatte en god omega tre olje. Med børster så er det en gummi hestebørste som er best https://www.gjeteren.no/butikk/gummi-strigel.html .  

Det å ha hunden løs i tide og utide kan falle alle veger. Altså du må jo jobbe med lydigheten så hun ikke stikker på jakt for seg selv for hun skal jo sammarbeide under jakten. Det er lett å stikke og belønne seg selv for det å jakte er det ingen ting som overgår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Det er i hvertfall den jeg liker best. Det er jo en tid hvor dem røyter mest også og det er når dem går fra valp til voksen pels og endel tisper har mer røyting når det blir løpetid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...