Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingstrening /generell trening Oslo


Orca
 Share

Recommended Posts

Hadde helt glemt at hundeklubber tar sommerferie, og jeg som endelig er ferdig med masteren var så innstilt på å komme igang med hundetrening igjen!

Har alle klubber fri nå? Eller finnes det noen fellestreninger man kan dra på i løpet av sommeren? Noe uoffisielt kanskje?

Ellers lurer jeg på om det finnes noe utstillingstrening i Oslo. Jeg vil gjerne øve mer på håndtering av fremmede med Lotta, da jeg ikke får til det på egenhånd. Og så har jeg litt lyst til å prøve å stille besteforeldrene mine sin dachs, men hun er usikker på fremmede og trenger nok mye trening på håndtering før det er vits å melde henne på noe. Vet du om noen slike fellestreninger man kan bli med på? Spanielklubben har foreløpig ingen slike aktiviteter etter hva jeg har fått med meg for tiden... Hørte rykter om at terrierklubben har utstillingstrening som er åpen for alle, noen som vet mer om disse?

Har noen ellers i Oslo kanskje interesse av å møtes for trening? Kan gjerne være generell lydighetstrening for min del og. Det er kun denne håndteringsbiten jeg trenger hjelp av andre til med Lotta og Mina, så det trenger ikke være ren utstillingstrening for å få inkludert det :)
 
Hadde jo også håpet på å få trent Lotta litt rundt andre hunder før vi skal på kurs i august. Hadde håpet at hun hadde blitt litt vandt til å fokusere på emg rundt andre hunder slik at det blir mulig å få til noe trening med henne når kurset begynner (lydighetskurs). Husker med gru kursene jeg gikk med Dixie da hun var ung, hvor vi ikke kunne gjøre noe annet enn å trene kontakt på alle treninger fordi Dix var så opptatt av alt rundt oss :P Fikk ikke så voldsomt mye ut av det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke spanielklubben treninger/treff kanskje? Ellers har terrierklubben ofte utstililngstrening og er gjerne åpen for andre raser, men tror de har sommerferie også.

Det blir et treningsstevne i rally i sommer, tid og sted kommer snart. Kan alltids si fra når vi har tenkt å trene også, men nå er vi borte/opptatt et par uker til. Om du er medlem i OODK så opplyser de på facebook når bommen låses opp på Brekke for fritrening.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, simira skrev:

Har ikke spanielklubben treninger/treff kanskje? Ellers har terrierklubben ofte utstililngstrening og er gjerne åpen for andre raser, men tror de har sommerferie også.

Det blir et treningsstevne i rally i sommer, tid og sted kommer snart. Kan alltids si fra når vi har tenkt å trene også, men nå er vi borte/opptatt et par uker til. Om du er medlem i OODK så opplyser de på facebook når bommen låses opp på Brekke for fritrening.

Ingen aktivitet i Spanielklubben Oslo Akershus om dagen nei... Er visst noe med at de har fått nytt styre såvidt jeg har hørt. Så skuffende lite aktiviteter derfra. Litt kjedelig sidne jeg ser det er mye aktivitet i avd. Vestfold. Hadde jo håpet på et hyggelig spanielmiljø da jeg fikk Lotta men foreløpig ser jeg ikke noe til det her.

Trener du i Oslo Omegn Dressurklubb? Tenkte melde meg inn der :) Bare synd dette med sommerferie og sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo og omegn dressurklubb ja. Som sagt, de oppfordrer til å si fra når man tenker å trene på Brekke så flere kan bli med. Så noe trening kan det bli, selv om det ikke er offisielle treninger. Jeg tipper sjansen er stor for at det er noen der på tirsdager i lydighetstreningstiden, om ikke så mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...